آشنایی با رینگیت، پول مالزی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد واحد پول مالزی

رینگت واحد پول مالزی است و در سفر به مالزی و خرید بهترین سوغاتی‌های مالزی متوجه خواهید شد که معمولا در بالای 90 درصد فروشگاه ها شما باید به رینگت اجناس خریداری شده را پرداخت نمایید. پس بسیار مهم است که با واحد پول مالزی آشنایی کامل داشته باشید. اسکناس‌ها، ارزهای ثابت و متغیر و دلارها پیش از استقلال و بعد از استقلال مالزی، ممکن است برای شما گیج کننده باشد به همین دلیل در این مقاله لیانا پرواز شما را با واحد پول مالزی رینگت آشنا می‌کنیم.

تاریخچه پول مالزی

واژه رینگیت در زبان مالایی به معنای زنجیر است. این واژه به سکه‌های نقره‌ای اسپانیایی با لبه‌های دندانه‌دار اشاره دارد که در سال ۱۵۰۰ میلادی در دوران استعمار پرتغال استفاده می‌شد. ده سال بعد از استقلال مالزی، واحد پول مدرن رینگیت در سال ۱۹۶۷ معرفی شد.

برای سفر به مالدیو پکیج های تور مالدیو را با مناسب ترین قیمت ها در لیانا پرواز مشاهده نمایید.

اولین سکه‌های فلزی در سال ۲۰۱۲ یک رینگیت مالزی و پنج رینگیت مالزی بودند. باید بدانید که رینگیت مالزی به صورت کتبی Malaysian Ringgit و نام اختصاری واحد پول مالزی RM و RYM می‌باشند که استفاده از هر دوی آنها درست است. RM به صورت محلی و RYM به صورت بین‌المللی استفاده می‌شود که در پرتال تبادل ارزی ISO، کد ارز مالزی یا همان کد سه حرفی پول مالزی RYM محسوب می‌شود.

واحد پول مالزی

رینگیت، واحد پول امروزی کشور مالزی

پس از بحران مالی آسیای شرقی در سال 1997، بانک ملی مالزی (بانک نگارا) تصمیم گرفت که رینگیت را نسبت به دلار آمریکا ثابت نگه دارد، از این رو، ارز خود را با نرخ 3.80 نسبت به دلار آمریکا، حفظ کرد. در طول این دوره، رینگیت در خارج از مالزی نیز قابل فروش بود.

رینگیت از سال ۲۰۰۵ ثبات خود را از دست داد. ممکن است که از شهروندان بشنوید که پول رایج را دلار پیش از استقلال یا دلار بعد از استقلال بنامند. به این دلیل که پول مالزی به دو نوع دلار مالزی(پیش از استقلال) و دلار مالز‌ی( تا ۱۹۷۵) نامیده می‌شد، این موارد مربوط به قبل از این است که پول رایج به رینگیت و سن تغییر یابد و به خاطر اینکه تلفظ دلار از رینگیت آسان‌تر بود.

جهت اطلاع از قیمت بلیط مالزی و خرید آن وارد صفحه بلیط هواپیما مالزی شوید.

نکاتی در مورد اسکناس‌های مالزیایی

روی تمام اسکناس‌های مالزیایی تصویر تانکو عبدالرحمان (اولین نخست وزیر مالزیایی) و گل هیبیسکوس (گل ملی مالزیایی) وجود دارد.

اسکناس 1 رینگتی مالزی 1RM

این اسکناس(یک رینگت) ویژگی‌های سنتی وائو بولان که طراحی ماه بادبادک با شکل گل‌دار و بسیار محبوب در ایالت کلنتان است و یکی از نمادهای ملی مالزی به شمار می‌رود. با ۱ رینگیت می‌توان یک کویح مالزیایی (دسر کیک سنتی که معمولا با نارگیل، برنج و آرد تاپیوکا ساخته می‌شود)، یا یک فنجان کوپی اُ( قهوه سیاه) در یک کافی شاپ محلی خرید. در حقیقت یک رینگت پول یک اسنک است.

پول مالزی: اسکناس 1 رینگتی مالزی

اسکناس 5 رینگتی 5RM

دومین اسکناس، ۵ رینگت RM5 مالزیایی است که روی آن پرنده محبوب مالزیایی چاپ شده است. نوک شاخ کرگدنی، پرنده‌ای بزرگ با پرهای سیاه و سفید و نوک نارنجی که در بورنئو ( صباح و ساراواک) مالزی یافت می‌شود. این پرنده اگر بر اثر حوادث طبیعی دچار مرگ زودرس نشود، ۳۵ سال عمر می‌کند. با ۵ رینگیت می‌توانید یک کاسه لاسکا ( سوپ نودل) یا یک بشقاب کته گوجه با سبزیجات از غرفه مامک بخرید. ۵ رینگیت پول تو جیبی بچه مدرسه‌ای هاست.

اسکناس 5 رینگتی

اسکناس 10 رینگتی 10RM

پشت اسکناس ۱۰ رینگیت، بزرگترین گل جهان چاپ شده است. رافلسیا یک گل علفی است که تا قطر ۱۰۰ سانتیمتر رشد می‌کند و اغلب در بورنئو یافت می‌شود. این گلها ریشه، ساقه و برگ واقعی ندارند و مانند گوشت فاسد شده هستند از این رو به آنها (گل جسد) نیز می‌گویند. با ۱۰رینگیت می‌توانید یک وعده غذای خوب یا یک کاپوچینو از کافی‌شاپ‌های مالزی بخرید.

بیشتر بخوانید: معرفی مراکز خرید مالزی

اسکناس 10 رینگتی

اسکناس 20 رینگتی مالزی 20RM

پول 20 رینگتی مالزی در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و دو لاکپشت دریایی هاکسبیل و لتربک که هر دو بومی مالزی هستند را نشان می‌دهد. ۲۰رینگیت، هزینه یک بلیت سینما با یک بطری آب معدنی فرانسوی بسیار با کیفیت می‌شود. اگر پاپ کورن می‌خواهید باید پول بیشتری باید بپردازید.

اسکناس 20 رینگتی

اسکناس 50 رینگتی در مالزی 50RM

مالزی، دومین کشور تولید کننده روغن پالم در جهان است. پس عادلانه است که ۵۰ رینگیت انعکاس دهنده این افتخار باشد. بیش از ۶۰۰هزار نفر در صنعت تولید روغن پالم در مالزی کار می‌کنند. با ۵۰ رینگیت می‌توانید یک کتاب خوب بخرید، یک ناهار نسبتا مجلل بخورید یا یک ماساژ آب گرم بروید. ۵۰ رینگیت، تقریبا پول زیادی است.

بیشتر بخوانید: ملاکا شهری جذاب در مالزی

اسکناس صد 100 رینگیتی 100RM

این اسکناس، منعکس کننده کوه‌های کینابالو در صباح و اشکال آهکی در دره گانونگ آپی در ساراواک هستند. (هر دو مکان در یونسکو، ثبت جهانی شده‌اند. صد رینگیت، شگفتی‌های طبیعی مالزی را نشان می‌دهد. صد رینگیت زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. ولی ممکن است آن را به عنوان هدیه از اعضای خانواده‌تان دریافت کنید. با این پول می‌توانید در مرکز کولالامپور، اقامت کنید یا یک اتاق در یک هتل تاریخی خوب در پنانگ اجاره کنید.

اسکناس صد 100 رینگیتی

در سفر به مالزی چه پولی همراه خود داشته باشیم؟

یکی از نکاتی که ممکن است برای افرادی که قصد سفر به مالزی را داشته باشند حائز اهمیت است، این است که در هنگام سفر در کشور مالزی، چه ارزی یا چه پولی همراه خود داشته باشند؟ آیا برای سفر به مالزی بهتر است دلار همراه خود داشته باشند و یا رینگت؟

در سفر به مالزی همراه با تور مالزی، بهتر است همراه خود دلار ببرید و در یکی از صرافی های مالزی که در فرودگاه نیست و در مراکز خرید خیلی بزرگ واقع نشده، اقدام به تبدیل دلار خود به رینگت کنید چرا که صرافی های داخل فرودگاه مالزی و یا صرافی موجود در مرکز خرید Suria KLCC که در پایین برج های دوقلوی پتروناس است، رینگت Ringgit مالزی را گران‌تر از بقیه صرافی‌ها خواهند فروخت.

اگر پولتان را در یک کلان شهر مانند کوالالامپور،‌ خرج کردید، پول نقدتان را برای فروشنده‌های خیابانی نگهدارید. بیشتر فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، کارت اعتباری یا کارت بدهی از جملهAlipay و American express را قبول می‌کنند.

ارزش پول مالزی در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. (میانگین مبادله رینگیت به دلار آمریکا از ۲۸/۴ در سال ۲۰۱۷ به ۹/۳ درسال ۲۰۱۸ کاهش یافت)، بنابراین اگر از کشورهایی مانند سنگاپور یا ایالات متحده، دیدن کنید ممکن است مجبور شوید پول بیشتری خرج کنید. تعجب نکنید اگر ۳۰ دلار معمولی‌تان، تنها هزینه سفر یک طرفه از کوالالامپور به پنانگ شود.

بیشتر بخوانید: پارک آبی سان وی لاگون مالزی

در مالزی، انتظار پرداخت انعام را نداشته باشید. در صورت حساب، تنها هزینه‌ای را خواهید دید که باید پرداخت کنید، بنابراین تنها هزینه خدمات و مالیات به صورت حساب، اضافه می‌شود.

اگر می‌خواهید پول‌های خود را به جای خرج کردن، پس‌انداز کنید، نوشیدنی نخرید. مالیات الکل در مالزی بیشترین مالیات در جهان است. اگر می‌توانید کوکتل نخرید و پولتان را صرف سفر به لنکاوی و بازدید از جاذبه های لنکاوی کنید.

همراه با تور تایلند از خلیج فانگ نا، جزیره فی فی، جزایر سیمیلان و دیگر جاذبه های تفریحی و گردشگری بازدید نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.