بهترین سوغاتی های مالزی

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

همه سوغاتی‌ هایی که در سفر می‌خریم خاطرات سفر را برای ما زنده نگه می‌دارند. در این مقاله تعدادی از سوغاتی های مالزی را که در سفر با تور مالزی می توانید با خود بیاورید به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین سوغاتی های مالزی

مگنت‌های آهنربایی

مگنت آهنربایی که روی درب یخچال نصب می‌کنیم یکی از متداول‌ترین سوغاتی های مالزی هستند که می‌توانیم در سفر بخریم. مگنت آهنربایی یک شئ کوچک چسبنده است که خاطرات سفر را برای‌ مان تداعی می‌کند.

سوغاتی های مالزی

باتیک

پارچه باتیک که تحت تاثیر سبک جاوانس تولید می‌شود، این پارچه یکی از اصلی‌ترین سوغاتی های مالزی بوده است، زیرا مالزیایی‌ها می‌دانستند که این پارچه ارزش تجاری دارد. این سبک پارچه به دلیل داشتن خطوط و انواع نقش‌های برجسته و رنگ‌های روشن شناخته می‌شود. از میان چیزهایی که از باتیک ساخته می‌شوند سارونگ‌ها و کیف پول‌ها محبوبیت بیشتری دارند.

باتیک سوغات مالزی

دوریان

دوریان، پادشاه میوه‌های استوایی است. با این حال افرادی که دوریان را تجربه کرده‌اند دو دسته‌اند. یا این میوه را دوست دارند یا از آن متنفرند. دوریان پوسته‌ای سخت و بویی تند و تیز دارد. خوردن میوه دوریان شمارا تشویق می‌کند که برای یک بار هم که شده به مالزی بروید. بهترین میوه دوریان در رائوب یافت می‌شود.

آوردن دوریان به عنوان سوغاتی، کار غیرقانونی است زیرا بیشتر خطوط هوایی آوردن آن را ممنوع می‌کنند، چون ممکن است بوی تند آن مسافران و کادر پرواز را اذیت کند. اما محصولات حاوی دوریان مانند کلوچه‌های دوریان و شکلات‌ها با طعم دوریان را می‌توان به عنوان سوغات در تور مالزی با خود به خانه آورد.

دوریان سوغات مالزی

سامپیت

سامپت یک تفنگ بادی اندونزیایی مالایی است که برای شکار جانوران کوچک استفاده می‌شود. برای این کار، نیزه‌های تفنگ بادی به سموم گیاهی آغشته می‌شوند. سامپیت‌ها در حال حاضر در مغازه‌های ساراواک و فروشگاه‌های سوغاتی در فرودگاه‌ها در شکل‌های غیر کشنده در دسترس هستند و می‌توان آن را به راحتی به عنوان سوغات به بستگانی که از این وسایل دوست دارند هدیه کرد.

خرید بلیط هواپیما مالزی با بهترین قیمت در لیانا پرواز!

سامپیت سوغات مالزی

سپ

سپ‌، سازی قایقی شکل است که ابتدا در قبایل ساراواک ساخته شد و تارهای آرامش بخش آن فضای خاصی به مراسم‌های مذهبی برپا شده در کلبه‌های قدیمی ساراواک، می‌بخشد. ساز سپ حس بودن در جنگل‌های رنگارنگ را به گردشگران الغا می‌کند و فضایی خاص به سالن کنسرت می‌بخشد.

سپ سوغات مالزی

سوپ لانه پرنده

مادران مهربان چینی به بچه‌های خود سوپ لانه پرنده می‌دهند. گفته می‌شود که این سوپ، سیستم ایمنی را تقویت کرده، موجب طراوت پوست می‌شود و خستگی را از بین می‌برد. این سوپ، خواص بی‌شماری دارد. اگر درستی این خواص اثبات شوند یا نشوند چیزی از محبوبیت این سوپ خوشمزه چینی در مالزی کم نمی کند و امتحان آن ارزشش را دارد.

سوپ لانه پرنده نالزی

نگهداری از حیوان

اگر از سوغاتی هایی که ارزش مادی دارند خوشتان نمی آید چرا یک حیوان از باغ وحش نگارا به سرپرستی بگیرید. هزینه ی آن تنها ۵۰ رینگیت است. حتی مسئولان باغ وحش به گردشگران این فرصت را می دهند که هزینه های غذا و مراقبت های هر حیوانی را که بخواهند از یک ببر باشکوه تا یک فیل آرام را به انتخاب خود بپردازند.

بهترین سوغاتی های مالزی

خوشنویسی چینی

مهارت و زیبایی از نشانه‌های خلوص خوشنویسی چینی است. خوشنویسی چینی برخلاف خوشنویسی غربی، با رسم هر خط با قلمو یک اثر هنری ارزشمند به وجود می‌آورد که در هنر چینی ارزش و جایگاه والایی دارد.

خوشنویسی چینی مالزی

ادویه‌جات و ترشیجات

ادویه حات و ترشیجات یکی دیگر از سوغاتی های مالزی به حساب می آید. هنگامی که آیپو برن پینگ کومبس جایزه سرآشپزی بریتانیا را در سال ۲۰۱۴ از آن خود کرد، ویژگی متمایز دستور پخت‌های او توجه ویژه به اویه‌جات و چاشنی‌ها بود. پانچ پوران، گرین کاردامون، هفت ادویه( رازیانه، دارچین، میخک، بادیان، فلفل قرمز) و بسیاری از چاشنی‌های دیگر با قیمت مناسب برای خرید در مالزی در دسترس هستند. حتی اگر از پینگ تقلید نکنیم، ادویه‌جات مالزی عطر و طعم فوق العاده‌ای به غذا می‌بخشند.

ادویه‌جات و ترشی‌جات در مالزی

شیرینی‌های هندوستان

یکی دیگر از محبوب ترین سوغاتی های مالزی شیرینی های هندوستان می باشد. دسرهای هندی نشان می‌دهند که می‌توان خلاقیت را در شیرینی به کار برد. ترکیبات این شیرینی‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، حبوبات و فرآورده‌های لبنی، هستند. بهترین آنها رنگ‌های درخشان دارند و بسیار وسوسه‌انگیز هستند. می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه‌ای را که عمدتاً با شیر درست می‌شوند و عطر گلاب آنها فضا را پر می‌کند در هندوستان کوچک یعنی کوالالامپور مالزی، بخرید.

شیرینی‌های هندوستان کوچک

لباس سنتی

به دلیل وجود فرهنگ‌های گوناگون در مالزی، نمی‌توان لباس سنتی مشخصی را به آنها نسبت داد. اگر به لباس‌های سنتی علاقه دارید می‌توانید انواع لباس‌های سنتی از قبیل لباس‌های سنتی مالایی، چینی و هندی، چیونگسام و سام‌فو یا ساری و کورتای را انتخاب کنید. این لباس‌ها بسیار پرطرفدار هستند و به عنوان سوغات در تور مالزی، خریداری می‌شوند. این لباس‌ها علاوه بر منعکس کردن فرهنگ محلی، از رنگ‌های زیبایی برخوردار هستند. انتخاب از میان این همه رنگ‌های زیبا کمی دشوار است. این لباس‌های سنتی در میان لباس‌های مدرن، خاطرات روزهای خوشتان در مالزی را زنده نگه می‌دارد.

لباس سنتی مالزی

محصولات فلزی پیوتر

وقتی به فروشگاه‌های پیوتر رویال سالانگور می‌روید به این فکر می‌کنید که هر چیزی که بتوان تصور کرد را می‌توان با پیوتر ساخت. نامه بازکن‌ها و وزنه‌های کاغذی از پیوتر ساخته می‌شوند، اما مدل‌هایی با اندازه‌های بزرگ نیز وجود دارد. مانند فالکون هزاره که بزرگترین لگوی جهان است و شمشیر لوک اسکای واکر در جنگ ستارگان، که هر دو فوق‌العاده و شگفت‌انگیز هستند. این محصولات یکی یگر از محبوب ترین سوغاتی های مالزی می باشد.

صولات فلزی پیوتر مالزی
4/5 - (2 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.