غذاهای محلی جاکارتا

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

بهترین غذاهای محلی جاکارتا برای امتحان کردن بیشتر شامل غذاهای سنتی مردم «بتاوی» (باتاویا) است، که خود ترکیبی غنی از کریول، با تأثیرات آسیایی و اروپایی و همچنین نکاتی از جزایر مختلف اندونزی در این منطقه هستند.

مالایی، سوماترا، جاوه، بالی، سولاوسی و آمبون نیز این نوع غذاها را در سفره غذایی خود دارند. ترکیب این نوع غذاها راه را برای داشتن فرهنگ غذایی متمایز، با غذاهایی که از سوپ های تند تا خوراکی های شیرین شامل می شود، باز خواهد کرد.
در این مقاله لیانا پرواز لیستی از محبوب ترین غذاهای محلی جاکارتا که می توانید در پایتخت پیدا و امتحان کنید را برای شما فراهم کرده است. این غذاها در غرفه های کنار خیابان و برخی از غذاهای اصلی محبوب در رستوران های اندونزیایی در هتل های پنج ستاره نیز موجود هستند.

برخی از این غذا میراثی در نمایشگاه سالانه “پکان رایا” جاکارتا به عنوان غذاهای برجسته ارائه می شوند. از این مجموعه با ارائه انواع بافت ها و طعم های جالب لذت ببرید. در کنار آنها از ظروف و نوشیدنی هایی که در واقع طی قرن ها و در طول نسل ها همراه با سنت جاکارتا در بین مردم این سرزمین منتقل شده اند.

همراه با تور بالی ، پیشنهاد می کنیم همه غذاهای های محلی بالی را امتحان کنید.

1- آسینان جاکارتا

این غذای محبوب جاکارتا به طور گسترده ای به موازات اندونزی با کیمچی کره در نظر گرفته می شود. و درست مانند کیمچی، asinan در انواع مختلفی وجود دارد. به طور کلی، این غذای شور و ترش به صورت ترکیبی از سبزیجات ترشی، یعنی جوانه لوبیا، توفو، کاهو و کلم چینی تهیه می شود که در ترکیب سس تند، ترش و شیرین ریخته می شود. روش های متفاوت برای درست کردن این غذا وجود دارد ، معمولاً کراکرهای بادام زمینی و میگو را ترکیب می کنند که این لذت شگفت آور طعم را متعادل می کند.

بیشتر بخوانید: رستوران های باربیکیو پلازا BAR-B-Q-PLAZA

غذاهای محلی جاکارتا

2- بوبور بتاوی

Bubur یا congee، که به وضوح ریشه های قوی در غذاهای چینی دارد، به طور گسترده در سراسر اندونزی به عنوان یک غذای صبحانه یا میان وعده در هر زمانی از روز مصرف می شود. نسخه خود Betawi با اضافه کردن سوپ شفاف سرو می‌شود و سرشار از تاپینگ است.

اینها معمولاً شامل تکه ‌های کوچک یا تکه‌ ها و نوارهای مرغ و تخم‌مرغ سرخ شده، همراه با رویه کراکر میگو، لوبیای سویا سرخ شده، تره فرنگی خرد شده و موسیر سرخ شده است. بوبور به راحتی هضم می شود و در مقایسه با سوپ مرغ، غذای سالم و سیر کننده تری است. در تور بالی می توانید این غدای سالم را تست کنید.

بوبور بتاوی جاکارتا

3- ناسی اودوک

ناسی اودوک یکی از غذاهای محلی جاکارتا است به معنای “برنج مخلوط”. اساساً برنج سفید پخته شده در شیر نارگیل است، از این رو جنبه “مخلوط” دارد. برنج قبل از بخارپز کردن معمولی، همراه با میخک، دارچین چینی، پاندان معطر و علف لیمو در شیر نارگیل خیس می شود و احتمالاً یکی از معطرترین غذاهای برنجی است که تا به حال خورده اید؛ مطمعن باشید از آن لذت خواهید برد.

برنج معمولاً با موسیر سرخ شده پوشانده می شود و به عنوان غذای اصلی و با سوپ ها و سالادهای دیگر سرو می شود. برخی از فروشندگان ناسی اودوک خود را در برگ های موز پیچیده شده و با انواع گزینه های جانبی سرو می کنند.

بیشتر بدانید: قیمت رزرو بلیط هواپیما تهران بالی

4- سوتو بتاوی

سوپ سوتو یکی از محبوب ترین غذا های اندونزیایی ست که به طور کلی شامل گوشت گاو ، گوشت گوسفند ، ورمیشل ، برنج ، گوجه فرنگی و سیب زمینی است .که میتوان به همراه ابلیمو یا سس سویا میل نمود.

سوتو بتاوی جاکارتا
غذاهای محلی جاکارتا

5- کراک تلور

کراک تلور، که در اصل به معنای پوسته تخم مرغ است، یکی از غذاهای محلی جاکارتا و غذایی خیابانی به شمار می رود که از مرغ یا تخم مرغ اردک، مخلوط در ووک گرم شده با برنج، نارگیل رنده شده و برشته، برنج سفید چسبنده نیمه پخته، میگوهای نمکی خشک شده و برشته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های کوالالامپور

از موسیر و ترکیب تند فلفل قرمز، زنجبیل، کن کور یا زنجبیل معطر (kaempferia galanga) و فلفل، نمک و شکر برای طعم دادن به آن اضافه می شود. این غذا معمولاً در طول نمایشگاه سالانه جاکارتا توسط فروشندگان خیابانی فروخته می شود، برخی ممکن است عمداً وک یا ماهیتابه را پس از اتمام فرآیند پخت و سوزاندن کمی از املت برگردانند و طعم دودی و منحصر به فردی به آن بدهند.

کراک تلوور جاکارتا
غذاهای محلی جاکارتا

6- بیر پلتوک

معمولاً بیر در زبان محلی به “آبجو” ترجمه می شود. جالب اینجاست که این نوشیدنی هیچ محتوای الکلی ندارد. در عوض، این یک نوشیدنی گیاهی سالم به حساب می آید که چندین ادویه و مواد تشکیل دهنده که به دلیل خواص درمانی آن شناخته شده است را ترکیب می کند. اینها عبارتند از زنجبیل، برگ های معطر پاندان (Pandanus amaryllifolius)، علف لیمو و شکر و نمک به مزه.

باتاویاها معمولاً عصرها برای احساس گرمای بیشتر، بیر پلتوک می نوشند. برای تأثیر بیشتر، دارچین، فلفل و پوست قرمز کایو سکانگ یا چوب ساپان (Caesalpinia sappan) اضافه می شود که به دلیل خواص ضد انعقادی آن شناخته شده است.

7- کتوپراک

کتوپراک یک غذای خیابانی محبوب جاکارتا است که از سبزیجات مخلوط تشکیل شده است. این تا حد زیادی از ورمیشل برنج، جوانه لوبیا بخارپز، کیک برنجی کتوپات و توفو تشکیل شده است که همگی در سس بادام زمینی ریخته شده اند. طرز پخت از فروشنده ای به فروشنده دیگر متفاوت است، اما بیشتر موسیر سرخ شده، کراکر میگو، کلم و خیار اضافه شده است.

مواد اضافی دیگر با تخم مرغ آب پز است، برش داده شده و بدون سس قرار داده می شود. فروشندگان معمولاً می پرسند که آیا کتوپراک تند را ترجیح می دهید یا نه و با اضافه کردن مقداری سس فلفل در روی آن، این کار را انجام می دهند. کتوپراک یکی از غذاهای محبوب بین گردشگران تور بالی می باشد.

برای دریافت راهنمایی های لازم درباره رزرو تور مالزی با همکاران ما تماس بگیرید.

8- لونتونگ سایور

Ketupat و Lontong، هر دو کیک برنجی که به طور گسترده در غذاهای سنتی اندونزی استفاده می شوند. جزء اصلی یک سوپ تند غلیظ ساخته شده از شیر نارگیل است که با علف لیمو، گالنگل، زردچوبه، برگ بو، برگ لیمو و فلفل دم کرده درست می شود.

کیک های برنجی که تکه تکه شده اند، همراه با سوپ، در کنار کدو تنبل، گوجه فرنگی خرد شده سرو می شوند. چایوت، جوانه بامبو، هویج، لوبیا و میگوی خشک نیز به این غذا اضافه می شود که شامل مرغ یا گوشت گوساله است و با کراکر میگو یا تخم مرغ آب پز خرد شده در روی آن سرو می شود.

در حالی که این کیک گرد خوشمزه به راحتی در اکثر مناطق جنوب شرقی آسیا با حضور فرهنگی چشمگیر چینی یافت می شود، اما زمانی که در جاکارتا هستید باید آن را امتحان کنید. کیک Onde-Onde به راحتی قابل شناسایی است. آنها به اندازه توپ های پینگ پنگ قهوه ای و پوشیده از دانه های کنجد هستند. پوست تازه سرخ شده آن ترد است، اما وقتی خنک شود بافت نرمی پیدا می کند. داخل لقمه های گرد، لوبیا سبز له شده قرار دارد. تغییرات نادر است، اما ممکن است شامل سیب زمینی، لوبیا قرمز یا کدو تنبل هم باشد.

جهت اخذ ویزای اندونزی با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید و به راحتی ویزای خود را اخذ نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.