بهترین زمان سفر به روسیه

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه همراه با تور روسیه می تواند شما را کمی گیج کند چون ممکن است از خود بپرسید که مکان های دیدنی روسیه زیر آفتاب تابستانی زرق و برق بیشتری دارند یا در زمستان برفی. ما اینجا هستیم که به شما در این رابطه کمک کنیم.

روسیه در فصول مختلف سال دارای آب و هوا و دماهای مختلف است. البته از آن جایی که روسیه کشور بسیار گسترده‌ای است نمی‌توان در مورد تمامی مناطق آن صحبت کرد اما سعی خواهیم کرد به طور کلی در مورد آب و هوای شهرهایی که تور روسیه لیانا پرواز در آنجا برگزار می شود بیشتر توضیح دهیم.

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که روسیه به دلیل آب و هوای قاره‌ای که دارد، دارای تابستان‌های بسیار گرمی می‌باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به روسیه فصل بهار و تابستان یعنی ماه‌های خرداد تا پایان شهریور (ماه‌های ژوئن تا سپتامبر) است. البته اگر هدف شما از سفر، لذت بردن از تفریحات زمستانی باشد، زمستان‌های این کشور نیز در نوع خود جالب و دیدنی است و علاوه بر آن، این فصل سال از هزینه‌های پایین تری نیز برخوردار می باشد.

شب سفید روسیه

آب و هوای روسیه در فصل بهار

فصل بهار در روسیه از اواسط اسفند آغاز می‌شود و تا اوایل خرداد ادامه دارد. روس ها در آغاز بهار هفته‌ای را با نام «هفته کره» (Butter Week) با جشن می‌گیرند. این جشن یک مراسم سنتی روسی است که با فعالیت ها و نمایش‌ها و بازی‌های زیادی همراه است.

خرداد و تیر را می‌توان به عنوان بهترین زمان سفر به روسیه نام برد، چرا که روزها شروع به طولانی تر شدن می‌کنند و هوا رو به گرمی می‌رود. ذکر این نکته مهم است که روسیه برخلاف دیگر مناطق اروپا ساعت خود را تغییر نمی‌دهد. در ماه اردیبهشت جشن‌های زیادی به مناسبت روز کارگر و همچنین روز پیروزی در کشور روسیه برگزار می‌شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

بهترین زمان سفر به روسیه

آب و هوای روسیه در فصل تابستان

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم تابستان‌ها هوا در روسیه بسیار گرم و مرطوب است و گردشگران زیادی این زمان را برای سفر به روسیه انتخاب می‌کنند. پس شاید بتوان گفت که بهترین زمان سفر به روسیه از لحاظ آب و هوایی همین بازه زمانی است.

آب و هوای روسیه در فصل تابستان

آب و هوای روسیه در فصل پاییز

فصل پاییز در روسیه یک فصل کوتاه با آب و هوایی کاملا غیرقابل پیشبینی است. اگر چه هوا از مهرماه کم کم شروع به سرد شدن می‌کند، اما در برخی روزها هم بسیار گرم است. با توجه به این که در این زمان تعداد گردشگران به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی این زمان می‌تواند یکی از بهترین زمان های سفر به روسیه باشد.

یکی از شهرهای دیدنی و فرهنگی روسیه شهر کازان است، که بازدی از آن خالی از لطف نیست، بنابراین تور کازان برای رفتن به کازان بهترین گزینه است.

روسیه در فصل پاییز نیز چشم انداز بی نظیری دارد. تغییر رنگ برگ درختان به زرد، قرمز و نارنجی، فضای دل انگیزی به خصوص برای عکاسی ایجاد می‌کند. اما از لحاظ دما و آب و هوا متغیر است و بهترین کار، همراه داشتن لباس گرم برای روزهای خنک تر در طی سفر به این کشور زیبا می باشد.

آب و هوای روسیه در فصل پاییز

آب و هوای روسیه در فصل زمستان

فصل زمستان روسیه تقریباً از اوایل آذر ماه آغاز می‌شود و تا آخر اسفند ادامه دارد. هرچند دیدن برف در ماه فروردین نیز دور از تصور نیست. در اواخر دی ماه برف تقریباً تمامی کشور را پوشانده است. اما روسیه دارای امکانات و ماشین‌های برف روب خوبی است. در فصل زمستان دمای کشور روسیه در جاهای مختلف آن متفاوت است. در قسمت شرقی آن یعنی در سیبری، دمای هوا ممکن است تا منفی پنجاه درجه زیر صفر نیز برسد. اما شهرهای مسکو و سن پترزبورگ به دلیل قرار گرفتن در بخش غربی روسیه، دارای زمستان ملایمتری هستند و انواع تفریحات زمستانی در آنجا رونق دارد.

شرایط ومراحل اخذ ویزای روسیه را در مقاله ویزای روسیه مطالعه نمایید.

از مزایای سفر زمستانی با تور روسیه می‌توان به کمتر بودن تعداد گردشگران و در نتیجه خلوت بودن شهر و صف‌های جاذبه‌های گردشگری و قیمت پایین تر هتل و بلیت پرواز اشاره کرد. هرچند که برخی از این جاذبه‌های گردشگری در این زمان تعطیل هستند و یا ساعات کمتری را خدمات رسانی می‌کنند.

بسیاری از مردم روسیه از فصل زمستان برای اسکی در دامنه‌ کوه ها استفاده می‌کنند. بین روزهای 1 تا 8 ژانویه که تعطیلات سال جدید این کشور است برنامه‌ها و مراسم‌ شاد و تفریحی زیادی در مراکز شهرها برگزار می‌شود و بازدید از برخی از جاذبه‌ها طی این روزها رایگان است.

آب و هوای روسه در فصل زمستان

بهترین فصل گردشگری در شهرهای روسیه

مسکو

باید گفت که فصل گردشگری در مسکو محدودیتی ندارد و شما می توانید در هر زمان از این شهر دیدن کنید. بازدید از پایتخت روسیه همیشه ارزشمند است حتی اگر فصل مناسبی برای گردشگری نباشد. عموماً همیشه می گویند که تابستان فصل مورد علاقه گردشگران است و بهترین زمان سفر به روسیه است چون زیر آفتاب دوست داشتنی و گرم تابستانی می توانید از گشت و گذار در مکان های تاریخی، پارک های سرسبز مرکز شهر و میادین زیبای شهر لذت ببرید. حتی می توانید یک قایق تفریحی در رودخانه موسکوا (Moskva) اجاره کنید و به فعالیت های تفریحی در فضای باز بپردازید که همه این ها از مزایای سفر به روسیه در فصل تابستان است.

اگر قصد سفر به کشور اندونزی را داریدما تور بالی را نیز ارائه می دهیم

اما در زمستان، بهترین زمان سفر به روسیه به طور قطع در نزدیکی های سال نو و تعطیلات مربوط به آن است. در این مدت، شهر به طور حیرت انگیزی می درخشد و زرق و برق آن شبیه به هیچ پایتختی در دنیا نیست و اگر مقداری هم برف ببارد که دیگر این شکوه شگفت انگیز کامل تر هم خواهد شد.

بهترین زمان سفر به مسکو

سن پترزبورگ

طبق گفته های افراد محلی بهترین زمان برای بازدید از پایتخت شمالی روسیه؛ شهر زیبای سن پترزبورگ، فصل موسوم به شب های سفید است. موقعیت جغرافیایی خاص سنت پترزبورگ در شمال غربی روسیه عامل ایجاد پدیده ای به نام شب های سفید می شود که از اواخر ماه می تا اوایل جولای به طول می انجامد (خرداد و تیر) و نزدیکی های انقلاب تابستانی در ماه ژوئن به اوج خود می رسد درست زمانی که آفتاب کاملاً غروب نمی کند و در نتیجه شب ها نیز مثل روز روشن به نظر می رسند.

مناظر سنت پترزبورگ در اوایل پاییز هم دیدنی هستند. در ماه سپتامبر آب وهوای این ناحیه معمولاً ملایم و خوشایند است. پارک های باشکوه پاییزی که شاخ و برگ های طلایی درختان مثل لحافی آن ها را دربرگرفته است، درخشندگی بی نظیر خود را به رخ تمام قصرهای سلطنتی شهر می کشند. اما قانون اصلی در هنگام بازدید از این شهر همراه داشتن چترتان است. بارش باران در اینجا پدیده ای همه روزه است و امکان دارد حتی در شرایطی که انتظارش را ندارید غافلگیرتان کند.

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ

حلقه طلایی

این ناحیه باستانی وسیع که امکان بازدید از آن در اواسط قرن 20 میلادی برای گردشگران مهیا شد در شمال شرقی مسکو واقع شده است و دربرگیرنده چندین شهر تاریخی است که کنار هم تشکیل یک حلقه را داده اند. اوایل پاییز برای بازدید از این ناحیه مناسب است؛ وقتی آب و هوا ملایم بوده اما از گرمای فصل تابستان خبری نیست. به علاوه اینکه تمام مسیرهای گردشگری در این دوره زمانی باز هستند. همچنین در پاییز امکان دیدار از صومعه های مسیحیان ارتدوکس نیز وجود دارد و می توانید در مراسم مذهبی کلیسا هم حضور پیدا کنید.

گفته می شود که زیبایی حقیقی این شهرهای کوچک در فصل زمستان و در واقع زمستان حقیقی روسیه جلوه گر می شود وقتی که برف مثل لحافی سقف خانه ها را پوشانده و شبنم صبحگاهی پنجره های مه گرفته را به زیبایی آذین بسته است.

در عید کریسمس برابر با 7 ژانویه و جشن یک هفته ای ماسلنیتسا (Maslenitsa) حلقه طلایی شاهد برگزاری جشنواره های محلی است.

جالب است بدانید تور تایلند در بین مردم روسیه طرفداران زیادی دارد.

ناحیه کراسنودار (Krasnodar) و شبه جزیره کریمه (Crimea)

ناحیه کراسنودار و شبه جزیره کریمه معمولاً در هر فصل از سال زیبا هستند. تمام این ها به اهداف و اولویت های شما بستگی دارد. به طور مثال بهترین زمان سفر به روسیه برای تفریح در جنوب کشور اوایل ژوئن تا سپتامبر است. اما فصل زمستان بهترین زمان سفر به روسیه برای استفاده از پیست های اسکی در ناحیه کراسنودار می باشد.

بهترین زمان سفر به کراسنودار

ولادیووستوک (Vladivostok)

طبق گفته های ساکنان شهر پریموریی (Primorye) در شرقی ترین نقطه روسیه، بهترین زمان سفر به روسیه برای بازدید از ولادیووستوک اواخر آگوست و پاییز است؛ درست زمانی که آب و هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد. به علاوه آب های دریای ژاپن عموماً در اوایل سپتامبر شروع به گرم شدن می کنند که به همین دلیل هم گردشگران زیادی در نواحی ساحلی دیده می شوند.

به طرفداران زیبایی طبیعی جنگل های تایگا (taiga) توصیه می کنیم که در اواخر اکتبر به این نواحی سفر کنند. در این برهه زمانی، هوای این ناحیه به طرز دل انگیزی پاک و شفاف است. به طوری که از ناحیه ولادیووستوک می توان شهرک ساحلی پسشانی پنینسولا (Peschany Peninsula) و مجمع الجزایر ملکه یوژنیه (Empress Eugénie Archipelago) را دید که معمولاً در زیر مه غلیطی پنهان هستند.

بهترین زمان سفر به ولادیوستوک

ناحیه ایرکوتسک (Irkutsk)

هدف اصلی بیشتر مسافرانی که به ناحیه ایرکوتسک سفر می کنند، بازدید از دریاچه بی نظیر بایکال (Lake Baikal) است. این دریاچه، قدیمی ترین و عمیق ترین منبع آب تازه در کل کره زمین است. فصل گردشگری در این ناحیه تمام سال ادامه دارد اما تابستان و زمستان از مواقع عمده گردشگری در این ناحیه است. به خاطر داشته باشید که تابستان های این ناحیه تقریباً کوتاه بوده و تنها جولای و اوایل آگوست هوای گرم تابستانی را به همراه دارند.

برای رزرو و خرید تور عمان با شماره های درج شده در سایت با همکاران ما تماس بگیرید.

دریاچه بایکال در زمستان به طرز خیره کننده ای زیبا است. آب دریاچه در حالت یخ زده، ساطع کننده طیفی از رنگ های مختلف از آبی آسمانی گرفته تا لاجوردی است. سطح یخی آن به شدت صاف و لغزنده است و بنابراین بهترین مکان برای اسکیت کردن محسوب می شود. به ویژه اینکه دوستداران فعالیت های تفریحی زمستانی می توانند در این ناحیه تخته های مخصوص اسکیت و تجهیزات مخصوص آن را کرایه کنند.

بهترین زمان سفر به ایرکوتسک

نتیجه گیری پایانی

در مجموع و به عنوان نتیجه گیری از این مطالب باید گفت که بهترین زمان سفر به روسیه کاملاً بستگی به هدف شما از سفر به این کشور دارد. اگر جهت بازدید از جاذبه‌ها و برخی تفریحات با تور روسیه، به این کشور می‌روید، ماه های خرداد تا شهریور می‌تواند زمان مناسبی برای شما باشد.

اگر به دنبال آرامش و خلوت بودن شهر هستید و همچنین آب و هوای نسبتاً خوبی هم انتظار دارید، اواخر فصل بهار می‌تواند زمان مناسبی برای شما باشد. اگر هم به دنبال برف و سرمای روسیه و تفریحاتی از این دست هستید، ماه‌های مهر تا دی زمان مناسبی برای شما هستند. البته در بهمن ماه هم علاقمندان به دیدن شفق قطبی روسیه، می توانند به نورمانسک سفر کنند.

3/5 - (2 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

بهترین زمان سفر به قشم بهترین زمان سفر به قشم
۱۶ بهمن ۱۴۰۱
بهترین زمان سفر به سنگاپور_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز بهترین زمان سفر به سنگاپور
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲ دقیقه
بهترین زمان سفر به مالزی بهترین زمان سفر به مالزی
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۶ دقیقه
بهترین زمان سفر به بالی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز بهترین زمان سفر به بالی
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ۳ دقیقه

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.

  1. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.