بهترین زمان سفر به مالزی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا و از همسایگان تایلند و سنگاپور است. موقعیت جغرافیایی مالزی و نزدیکی آن به خط استوا باعث شده تا این کشور مملو از جنگل های بارانی و دیدنی های مختص این مکان ها باشد. مالزی کشوری گرم و مرطوب با باران های فصلی زیاد و هوای نسبتا شرجی است. به همین دلیل کشت برنج و چای در این کشور رواج دارد.

تور مالزی از جمله تورهایی است که در میان ایرانیان محبوبیت دارد و به دلیل آب و هوای خوب و دیدنی های بسیار برای بسیاری از مسافران ایرانی جذابیت دارد. برای همه مسافران اهمیت موضوع زمان مناسب برای سفر به مالزی بسیار بالاست چرا که می‌خواهند سفر بهتری داشته باشند. در این مطلب به معرفی و توضیح بهترین زمان سفر به مالزی پرداخته‌ایم.

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

همانطور که در بالا اشاره شد، بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور خرداد و تیر برای شنا و استفاده از تفریحات آبی است و مناسب ترین زمان برای سفر به کوالالامپور از نظر آب و هوا ، اوایل پاییز است تا از جاذبه های کوالالامپور به راحتی بازدید کنید. دمای هوا تقریبا همیشه مرطوب است و دمای هوا تقریبا بین 21 تا 33 درجه سلسیوس است که با بارش باران این دما کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین نرخ خرید و رزرو بلیط هواپیما مالزی بصورت آنلاین و با بهترین خدمات

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

بهترین زمان برای سفر به لنکاوی

جزیره لنکاوی دارای تفریحات آبی مناسب و ساحل‌های بسیار آرامش بخشی است. هدف خیلی از افراد از سفر به جزیره لنکاوی شنا کردن و استفاده از ساحل و تفریحات آبی است. بهترین زمان برای سفر به لنکاوی از این نظر در ماه‌های آخر سال یا اواخر زمستان تا اوایل بهار است.

لیانا پرواز معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیما تهران بانکوک چارتر و سیستمی

بهترین زمان برای سفر به پنانگ

پنانگ ساحل زیبایی دارد و پایتخت فرهنگی مالزی به حساب می‌آید. برای افرادی که به دنبال آب و هوای خوب و زمان مناسب برای سفر به پنانگ از نظر آب و هوا هستند، اواخر فصل پاییز تا اواخر زمستان فصل مناسب سفر به جزیره‌ی زیبای پنانگ و بازدید از جاذبه های پنانگ است همچنین در این بازه از زمان، جشن کریسمس و سال نو برگزار می‌شود و فروشگاه‌ها دارای آفرهای ویژه‌ای هستند پس بهترین زمان برای سفر پنانگ از نظر خرید هم، همین زمان است.

برای افرادی که می‌خواهند از نظر اقتصادی سفر مناسب‌تری به پنانگ داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم از اردیبهشت تا خرداد به پنانگ سفر کنند چرا که بهترین زمان سفر به پنانگ از نظر اقتصادی و به‌صرفه‌بودن، بدلیل خلوت‌تر بودن پس از تعطیلات سال نو در همین بازه از زمان است.

بهترین زمان برای مسافرت به مالزی

بهترین زمان برای سفر به مالزی

همان طور که در بالاتر اشاره کردیم، مالزی کشوری با آب هوای گرم و مرطوب است و شما در تمامی مواقع روز باید انتظار باران را داشته باشید. ابتدای امر بهتر است تا دلیل سفر خود به مالزی را مشخص کنید و حتی الامکان سلیقه خود را در سفر بدانید. اگر گرما و شرجی بودن هوای برای شما آزار دهنده نیست و به دنبال شنا و استفاده از تفریحات دریایی مالزی هستید، بهترین زمان سفر به مالزی برای شما خرداد و تیر ماه است. زیرا در این زمان آب و هوای خشک تری در انتظار شما خواهد بود و می توانید به راحتی از ساحل های اقیانوسی لذت ببرید.

اما اگر می خواهید در آب و هوای خنک تر و به دور از رطوبت به سفر خود بپردازید، بهترین زمان سفر به مالزی با تور مالزی خود را در میان فصول پاییزی قرار دهید. در ماه های سرد تر سال، خبری از رطوبت و گرمای آزاردهنده نیست و بیشتر باران‌های موسمی و فصلی پیش روی شماست.

به همراه داشتن لباس مناسب و چتر برای زمان‌های بارانی یکی از چیزهایی است که همیشه باید در خاطرتان باشد. مالزی جز کشورهای اسلامی به حساب می‌آید ولی پوشش زنان و مردان در آن به طور آزادانه است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. سعی کنید قبل از سفر خود حتما شرایط جوی و آب و هوایی مالزی و شهری که به آن سفر می­‌کنید را بررسی کنید. به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، شما باید در تمامی مواقع سال علاوه بر آب و هوا به شرایط جوی فعلی نیز توجه کنید.

اگر به دنبال آفرهای تور لحظه آخری تایلند هستید، می‌توانید وارد صفحه “تور تایلند” شوید.

وضعیت آب و هوای مالزی در ماه فروردین (آوریل)

در ماه فروردین در کشور مالزی به دلیل وجود عید پاک در اروپا و امریکا، بهترین زمان سفر به مالزیبوده و بسیاری از گردشگران روانه مالزی می‌شوند و چون فصل موسمی به پایان می‌رسد، ترنگانو پذیرای بسیاری از آنها در جشنواره هنری دایونگ است. این جشنواره در جزیره دایونگ برگزار می‌شود.

این رخداد در واقع جشن یگانگی ترنگانو است که در آن صنایع دستی و غذاهای محلی آنها به معرض نمایش گذاشته می‌شوند. روز ارواح که با نام‌های مختلفی چون کوئینگ مینگ، چنگ بنگ یا روز غبار روبی مالزی نیز خوانده می‌شوند، هم در آوریل یا فروردین برگزار می‌شوند. روز عید پاک، روزی است که جامعه چینی سراسر مالزی، قبر عزیزانشان را غبار روبی می‌کنند و بر روی آنها هدایای کاغذی قرار می‌دهند تا بازماندگانشان پس از مرگ، زندگی راحت‌تری داشته باشند. وضعیت آب و هوای مالزی در فروردین 19 روز بارندگی است و دما 28 درجه است به همین دلیل یکی از بهترین زمان سفر به مالزی در ماه فروردین شمسی یا آوریل April میلادی است.

بهترین زمان سفر به مالزی

آب و هوای مالزی در ماه اردیبهشت (می)

اگر عاشق گشت و گذار و غواصی هستید، ماه اردیبهشت بهترین زمان سفر به مالزی و سواحل شرقی مالزی است. کیلومترها ماسه زیبای رنگ پریده که به دریای فیروزه‌ای ختم می شود جایی که طوطی ماهی های صورتی-سبز در بین ماهی‌های راس و سدهای مرجانی می‌رقصند و چرخ می‌خورند. در این ماه، سواحل غربی هنوز آفتابی هستند، اما برای شروع رعد و برق در اواخر بعدازظهر آماده باشید. اگر در این هنگام از خانه بیرون بیایید، می‌توانید از مشاهده آسمان لذت ببرید.

با رزرو و خرید آنلاین تور پاتایا با بهترین نرخ از زیبایی ها و دیدنی های وصف ناشدنی این کشور دیدن نمایید.

ماه رمضان، مطابق با سال، در ماه می آغاز می‌شود و مسلمانان این زمان را به روزه و نماز اختصاص می‌دهند. ماه می یا اردیبهشت مالزی، 17روز بارندگی است و دما به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ماه رمضان بهترین زمان سفر به مالزی است، چرا که بسیاری از افراد فکر می‌کنند این کشور در ماه رمضان قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد به همین دلیل به مالزی سفر نمی‌کنند و مالزی به طبع بسیار خلوت می‌شود.

آب و هوای مالزی در ماه اردیبهشت

آب و هوای مالزی در خرداد (ژوئن)

در این ماه، هوا در تمام مالزی، گرم و خشک است. در سواحل غربی ممکن است بارش‌های کوتاه مدت، اتفاق بیفتد که معمولا یک تا دو ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. شنا، غواصی و جت‌اسکی، از سرگرمی‌های مهم در سواحل غربی و شرق مالزی(صباح و ساراواک) هستند. اگر رمضان در ماه می شروع شود، جشن رایا عیدالفطر مالزی در ماه ژوئن می‌افتد.

نمی‌توان این جشن را از دست داد. در این جشن، در خانه‌ها به روی شما باز است و با لباس‌های رنگارنگ و غذاهای چرب و خوشمزه از شما پذیرایی خواهد شد. وضعیت آب و هوای کشور مالزی برای سفر در ماه خرداد یا همان ژوئن میلادی به این صورت است که بارندگی 15 روز ماه و دما 28 درجه است.

آب و هوای مالزی در خرداد

آب و هوای مالزی تیرماه (جولای)

اگر باران را دوست ندارید، باید بگوییم که جولای، ماهی‌ است که در سواحل غربی، هوا بارانی است و باد فراوانی می‌وزد. بنابراین بهتر است در طول سفر خود به مالزی، در قسمت‌های شرقی (سواحل شرقی و شرق مالزی) بمانید. شاید بخواهید جشنواره بین‌المللی موسیقی جنگل‌های استوایی که در ساراواک برگزار می‌شود را ببینید.

خرید تور عمان لحظه آخری با امکاناتی ویژه ازجمله ترانسفر فرودگاهی و تور لیدر فارسی زان

این جشنواره اولین بار در سال 1998 برگزار شد و از معتبرترین فستیوال‌های موسیقی جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. حدود 20هزار نفر از سراسر جهان به اینجا می‌آیند تا در جشنواره شرکت کنند. در این جشنواره، کارگاه‌ها، جلسات بداهه نوازی و مینی کنسرت‌ها و اجراهای شبانه برگزار می‌شوند. در ماه تیر کشور مالزی، بارندگی 15 روز و دما 28 درجه است. اگر علاقه‌مند به موسیقی هستید، بهترین زمان سفر به مالزی، تیر ماه است.

آب و هوای مالزی تیرماه

آب و هوای مالزی در ماه مرداد (آگوست)

سواحل غربی هنوز خیس و بارانی هستند، بنابراین سرگرمی‌های فضای باز را ممکن است از دست بدهید اما اگر در ردانگ و جشنواره kk به شما خوش می‌گذرد این ماه درست بهترین زمان سفر به مالزی است که می‌توانید در جشنواره فرهنگی هنری جرج تاون در ایالت پنانگ شرکت کنید. رویدادی یک ماهه که میراث هنری، فرهنگی و اجتماعی را به عرصه نمایش می‌گذارد. بیشتر رویدادها در فضای بسته اتفاق می‌افتند.

روز استقلال مالزی که روز هاری مردکا نامیده می‌شود در سی و یکم ماه اگوست، با کارناوال‌های شادی، کنسرت و مسابقات سرگرم کننده جشن گرفته می‌شود. در آگوست یا ماه مرداد مالزی، ۱۷ روز بارندگی و دما 28 درجه است. اگر به دنبال رقص و شادی در کشور مالزی هستید، بهترین زمان سفر به مالزی، ماه مرداد است.

آیا از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای اندونزی اطلاع دارید؟ اگر می خواهید راهی کشور محبوب توریست های دنیا شوید و با کلیه مراحل اخذ ویزا و انواع آن آشنا شوید، توصیه می کنیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آب و هوای مالزی در ماه مرداد

آب و هوای مالزی در شهریور (سپتامبر)

در سواحل غربی و در صاباح مالزی ماه شهریور، پرباران‌ترین ماه سال است. طوفان‌های شدیدی در این ماه، رخ می‌دهد که حتی ممکن است سقف خانه‌ها را هم ویران کند. هنگامی که باران بسیار شدید است ماندن در ترافیک بخصوص در ترافیک، بسیار دردناک است. اگرچه سابقه نداشته که ترافیک بیشتر از یک تا دو ساعت، طول بکشد. اگرچه شهر صباح مالزی، بارش‌های شدیدتری را تجربه می‌کند اما باز هم در این ماه میزبان نمایشگاه هنر بانوان است.

این نمایشگاه در گالری هنر شهر صباح و برای ارتقای مهارت‌های خلاقانه بانوان برگزار می‌شود. بارندگی درماه شهریور یا سپتامبر، 18 روز بارندگی و دما 28 درجه است. دقت داشته باشید که سپتامبر آخرین فرصت و بهترین زمان سفر به مالزی در تعطیلات تابستان است و جزو بهترین زمان سفر به مالزی در تعطیلات است چرا که هوا کمتر گرم است.

رزرو تور پوکت لحظه آخری با رقابتی ترین قیمت و راهنمای فارسی زبان

آب و هوای کشور مالزی در مهر ماه (اکتبر)

اگرچه مردم سواحل غربی مالزی، از ترس بارش‌های باران در خانه مانده و پنهان می‌شوند، اما در این زمان، در ساراواک، بابادک هوا می‌کنند. جشنواره بین‌المللی بابادک‌ها در این شهر برگزار شده و انواع بادبادک‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف به هوا فرستاده می‌شوند. حتی خودتان می‌توانید بادبادک مخصوص به خود را بسازید. علاقمندان به پرنده‌ها نیز می‌توانند در جشنواره پرندگان بورنئو شرکت کنند.

این جشنواره، یکی از جشنواره‌های لذت‌بخش مالزی برای هر موجودی است که پر دارد و پرواز می‌کند. شما می‌توانید در مسابقه پرندگان شرکت کنید و در این مسابقه، ساعت وقت دارید که هر تعداد از نام و گونه‌های پرندگان را که می‌توانید، شناسایی کنید. بارندگی در ماه اکتبر یا مهر،۲۲ روز و دمای هوا 27 درجه است. اگر بچه مدرسه‌ای ندارید بهترین زمان سفر به مالزی در ماه مهر است چرا که هم خلوت‌تر است و هم تور مالزی در مهر ماه از قیمت کمتری برخوردار است.

آب و هوای کشور مالزی در مهر ماه

آب وهوای کشور مالزی در آبان (نوامبر)

ماه نوامبر برای غواصان ماه مناسبی نیست و سواحل شرقی به سبب بارش‌های فراوان، تقریبا بسته است. در این زمان، مسافران ترجیح می‌دهند به پنانگ و لنکاوی بروند. در این زمان، بارش‌ها آرام است اما هنوز آنقدر خنک هست که بشود بدون کلاه بیرون رفت. نثرها و اشعار رمانتیک در جشنواره ادبیات جرج تاون لذت‌بخش هستند. جشن سالانه ادبیات اغلب با اسطوره‌ها و افسانه‌ها همراه است. مالزی در ماه آبان یا نوامبر 25 روز بارندگی و دمای معادل 27 درجه دارد. اگر دوست‌دار ادبیات هستید، بهترین زمان سفر به مالزی، ماه آبان می‌باشد.

آب وهوای کشور مالزی در آبان

آب و هوای کشور مالزی در ماه آذر (دسامبر)

می‌توان در این ماه از روز‌های طولانی و آفتابی سواحل غربی، لذت برد. گویا طبیعت برای شروع سال جدید آماده می‌شود. صباح و ساراواک برای مسافرت در این ماه بسیار مناسب هستند. ماه دسامبر، آرام‌ترین زمان سال برای مسافرت به شهرهای کلانتان و ترنگانو مالزی است. اگر به دنبال ماجراجویی هستید حتما در چالش جنگل‌های استواییRFC شرکت کنید جایی که باران تنها قسمت کوچکی از هیجان شماست، طغیان آب گل‌آلود رودخانه‌ها، زمین‌های ناشناخته و ناهموار و انواع جانوران و حشرات ترسناک.

همه این‌ها به شما فرصت می‌دهند که دوباره، خود واقعیتان را پیدا کنید. در ماه آذر، بارندگی 20 روز و دمای هوای مالزی ۲۷ درجه است. اگر می‌خواهید در هوایی خنک به مالزی سفر کنید، بهترین زمان سفر به مالزی ماه آذر است چرا که هوا اصلا گرم نیست ولی همچنان رطوبت همیشگی مالزی وجود دارد و از بین نمی‌رود.

آب و هوای مالزی در دی ماه (ژانویه)

اگر اواسط ژانویه به مالزی بروید هوا کاملا آفتابی است و ممکن است آفتاب پوست شما را در حد یک عقرب سرخ بسوزاند. اما اگر برایتان مهم نیست، می‌توانید سفر خوشی را در سواحل غربی پنینسولا و کل بورنئو شمالی(صاباح و ساراواک) تجربه کنید. در این زمان از سواحل شرقی و کل جزایر آن(خصوصا ترنگانو و کلانتان) دور بمانید، زیرا این منطقه دقیقا در مسیر رعد و برق باران‌های موسمی شمالی قرار دارد.

بسته به سال، ممکن است جشن تایپوسام در ژانویه بیفتد. این جشنواره سرگرم کننده و پر از رنگ، نوعی ادای احترام به خدای هندوی لرد موروگان است. گاهی زاهدان با سوراخ کردن پوستشان طلب بخشش کنند. در دی ماه بارندگی 16 روز و دمای هوای کشور مالزی در 27 درجه است.

آب و هوای مالزی در دی ماه

آب و هوای مالزی در بهمن (فوریه)

هنوز هم باید از رفتن به سواحل شرقی جلوگیری کنید(در این فصل جزایر به معنای واقعی کلمه بسته‌اند). اما به هرجای دیگری که می‌خواهید می‌توانید سفر کنید. هوا به شدت آفتابی است و تنها چیزی که نباید فراموش کنید استفاده از دئودورانت‌هاست. بسته به سال، سال نو چینی ممکن است در فوریه بیفتد. این تعطیلات ملی با لباس‌های قرمز روشن و در روز پانزدهم پرتغال‌های ماندارین در دریاها و رودخانه‌ها انداخته می‌شوند.

این ماه ماهی است که در آن جشن، بالن‌ها در پنانگ به راه می‌افتند. موسیقی، رقص نور، انواع غذاها و بالن‌هایی برای تفریح و انواع بالن‌های رنگارنگ شناور در آسمان که برای هر کودک یا حتی بزرگسالان مانند یک رویای واقعی است. در ماه بهمن یا همان فوریه میلادی، بارندگی 14 روز و دما 28 درجه است.

آب و هوای مالزی در بهمن

آب و هوای کشور مالزی در ماه اسفند (مارس)

ماه مارس بهترین زمان سفر به مالزی است. در ماه مارس هوا آفتابی است و جزایری مانند تیومان، ردانگ و پرهنتیان دوباره رونق می‌گیرند. علاقمندان به موسیقی در جشنواره K k جاز که در کوتاکینابالو برگزار می‌شود و شامل یک گروه هیجان‌انگیز از نوازندگان محلی و خارجی است، شرکت می‌کنند. درحالی که هواداران ورزش و سلامت، با مشاهده “کونووی برباسیکال وانیتا” (کاروان دوچرخه سواری بانوان) به سطح بالایی از آدرنالین می‌رسند.

برای خرید یا رزرو ارزانترین تور کازان لحظه آخری مشاهده لیست قیمت همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف کلیک کنید.

جایی که حدود 3000 زن در مسابقات دوچرخه سواری در شهر “پوتراجایا” باهم به رقابت میپردازند. برای دوستداران هنر و فرهنگ، هم جشنواره بین‌المللی فرهنگی تاوائو مالزی در ماه اسفند برگزار می‌شود که می‌توانند با آداب و رسوم و فرهنگ هر 27 قومیت موجود در مالزی، آشنا شوند. مالزی در ماه مارس یا اسفند، 27روز بارانی است و دما به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب و هوای کشور مالزی در ماه اسفند

زمان های خاص برای سفر به مالزی

مالزی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آسیا به شمار می آید و محل برگزاری رویدادهای مهم علمی و تکنولوژی نیز است. حضور در این رویدادها نیز می تواند زمان خاص خود را داشته باشد که باید برای آن برنامه ریزی لازم را داشته باشید. در کنار اینها جشنواره ها و مراسمات آیینی نیز وجود دارد که می‌تواند در زمان سفر شما موثر باشد.

جشنواره تایپوسام که از مراسمات آیین هندوییسم است و مسابقات جهانی قایقرانی اژدها دو اتفاق مهم سالانه در مالزی هستند که یکبار در سال رخ می‌دهند. جشنواره تایپوسام در اوایل بهمن و مسابقات قایقرانی اژدها در اوایل تیر برگزار می­‌شوند. اگر علاقه‌مند به حضور در این دو مراسم هستید باید برنامه سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان برگزاری مراسمات در مالزی حضور داشته باشید.

چه زمانی نباید به مالزی برویم؟

اگر هدف شما از رفتن به مالزی، فقط غواصی در سواحل شرقی است. پس باید از مسافرت به مالزی در ماه‌های اکتبر تا مارس اجتناب کنید. سایر ماه‌های سال برای مسافرت، مخصوصا برای غواصی، کاملا مناسب هستند.

سفر به لنکاوی

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی بهترین زمان سفر به مالزی پرداختیم. بهترین موقع برای خرید تور مالزی، برای هر فرد و سلیقه‌ای متفاوت است. یک نفر به دنبال خرید تور مالزی با هزینه‌ای کمتر است و یکی به دنبال آب و هوای خنک‌تر. چنانچه هنوز سوالی در مورد زمان مناسب برای خرید تور مالزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان بخش تور خارجی لیانا پرواز تماس بگیرید تا کارشناسان ما سوالاتتان را با صبر و حوصله جوابگو باشند.

4/5 - (3 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

بهترین زمان سفر به قشم بهترین زمان سفر به قشم
۱۶ بهمن ۱۴۰۱
بهترین زمان سفر به سنگاپور_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز بهترین زمان سفر به سنگاپور
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲ دقیقه
بهترین زمان سفر به بالی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز بهترین زمان سفر به بالی
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ۳ دقیقه
بهترین زمان سفر به روسیه_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز بهترین زمان سفر به روسیه
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۶ دقیقه

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.