راهنمای سفر به روسیه

به روز رسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

سفر به روسیه می‌تواند یکی از تجربه‌های جذاب در زندگی شما باشد. در زیر راهنمای سفر به روسیه و مطالبی را از زبان شخصی که توسط دوست روسی خود به این کشور دعوت شده و به آنجا سفر کرده است می خوانید:

نکات مهم سفر به روسیه

در اوایل سال جاری، من توسط یک دوست روسی دعوت شدم تا شب عید را با خانواده‌اش بگذرانم. من می‌دانم که تجربه من در سفر به روسیه ممکن است برای سایر مسافران غیرمعمول باشد زیرا ما سفر را با دوست روسی‌مان گذراندیم، اما امیدوارم که تجربه من به شما کمک کند تا برای سفر به روسیه آن هم برای اولین بار آماده شوید.

جاذبه های مهم گردشگری در مسکو

دیدن مسکو و مناطق اطراف به همراه دوست روسی‌ام، این فرصت را به من داد تا یک وجه از روسیه را ببینم که بسیاری از گردشگران نمی‌توانند ببینند و همچنین از برخی از جاذبه‌های مهم گردشگری مسکو دیدن کردیم. من تعدادی از نکات مربوط به سفر روسیه و بهترین زمان سفر به روسیه و همچنین مواردی را که باعث تعجب من در سفر به روسیه شد را دراینجا شرح داده‌ام. شما می‌توانید به طور مستقل به روسیه سفر کنید، اما ممکن است همیشه یافتن اطلاعات آسان نباشد.

جاذبه های مهم گردشگری در مسکو

نکاتی قبل از سفر به روسیه

من قبل از سفر به روسیه تحقیقات زیادی کردم و مشخص شد که بیشتر افراد با تور روسیه به این کشور سفر می‌کنند. هیچ مشکلی در سفر با تور نیست مخصوصا اگر زبان کشور مورد نظر را بلد نباشید. با این حال اگر مسافر با تجربه‌ای هستید که به کشوری سفر کرده‌اید و توانسته‌اید موانع زبان آن را حل کنید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

بسته به وضعیت ویزا، ممکن است برای دریافت ویزای روسیه از قبل نیاز به رزرو هتل داشته باشید. اگرچه همه افراد برنامه ریزی‌های زیادی نمی‌کنند، اما اگر قصد سفر به طور مستقل را دارید، ویزا نیاز به جمع آوری اطلاعات دارد. توصیه می‌کنم یک فایل اکسل برای تاریخ‌های مورد نظر خود تهیه کنید و هتل را برای آن روزها رزرو کنید (با امکان لغو رایگان).

من شما را ترغیب می‌کنم که از شهرهای اصلی خارج شوید. البته اگر به زبان روسی صحبت نمی‌کنید این کار سخت‌تر خواهد بود. یافتن اطلاعات به زبان انگلیسی یا زبان مادری شما (که روسی نیست) ممکن است کمی دشوار باشد، اما حتماً پیدا می‌شود. استخدام یک راهنما نسبتاً آسان است و من شنیده‌ام که جامعه کوچ سرفینگ (Couchsurfing) روسیه بسیار دوستانه با مسافران رفتار می‌کنند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

با رزرو تور ترکیبی بالی از یکی از مسیرهای لوکس، خاص و با طبیعتی ویژه دیدن نمایید.

کاربرد کارت های اعتباری در سفر به روسیه

کارت های اعتباری تقریباً در همه جا پذیرفته می‌شوند، اما رزرو آنلاین آزار دهنده است. من قبل از سفر سعی کردم چند مورد را رزرو کنم، اما کارت اعتباری من همیشه خوب کار نمی‌کرد یا مجبور می شدم برای باز کردن قفل آن تماس بگیرم، به طوری که شرکت کارت اعتباری من نگران این بود که هک شده باشم. پس از تنظیم اطلاعیه سفر در اکانتم، وارد روسیه شدم.

من مقدار کمی پول نقد برداشتم، اما به طور کلی، ما به ندرت از پول نقد استفاده می‌کردیم زیرا تقریباً همه مغازه‌ها کارت اعتباری را قبول می‌کردند. در اصل هر کارتی پذیرفته می‌شد اگرچه من قطعاً کارت‌های چیپ (تراشه ای که اطلاعات را رمز گذاری می کند) را توصیه می‌کنم.

تنها چیزی که از نظر من کمی عجیب بود این است که هیچ کس امضای من را درخواست نکرد و یا نام روی کارت اعتباری من را با نام کارت شناسایی ام تطبیق نداد. معمولاً کارکنان رستوران‌های مختلف صورتحساب را به ما نشان می‌دادند، کارت اعتباری را می‌گرفتند و آن را پس می‌دادند. به همین سادگی.

راهنمای سفر به روسیه

مهمان نوازی روسی ها بسیار فوق العاده بود

به نوعی، روس‌ها به غیردوستانه و سرد بودن شهرت دارند اما من به شخصه می‌توانم برای مهمان نوازی و گرم بودن روسی‌ها شهادت بدهم. اگر بخواهم عادل باشم، پیدا کردن یک دوست روسی کمی تلاش می‌طلبد. اما با داشتن دوست روسی می‌توانید از مهمان نوازی آنها بهره‌مند شوید. ممکن است تعجب کنید که چقدر روس‌ها با شما دوستانه رفتار می‌کنند. بنابراین اگر هنگام انگلیسی صحبت کردن توجه زیادی جلب کردید تعجب نکنید.

در ابتدا، ما قصد داشتیم که تمام مدت در هتل های مسکو بمانیم، اما دوستم و والدینش اجازه ندادند ما این کار را بکنیم. قبل از بازدید ما، والدین دوست من آپارتمان خود را به ما پیشنهاد دادند تا با دوستم در کنار هم باشیم زیرا آنها در تعطیلات بودند. این کار بسیار خردمندانه بود اما داستان ادامه دارد.

در حالی که به سمت ساختمان می‌رفتیم، علائم زیادی را دیدم که حاکی از رنگ خیس در داخل ساختمان بود. ما با دقت از قسمتی که رنگ هنوز خیس بود عبور کردیم و در مورد آن نظر دادیم. دوست من به ما گفت که مادرش به طور خاص به متولی ساختمان گفته است که میهمانانی دارد که از خارج از کشور برای بازدید به آنجا می‌آیند. بنابراین کل ساختمان باید به موقع برای ورود ما رنگ آمیزی شده باشد.

دوست ما و خانواده‌اش با ما بسیار سخاوتمند بودند. آنها بی‌نهایت به ما رسیدگی می‌کردند. تلاش می‌کردند تا جایی که محدودیت‌های زبان اجازه می‌دهد ما را سرگرم کنند و همچنین وقتی سردمان می‌شد ما را با شال گردن می‌پوشاندند. به سادگی، ما بلافاصله احساس کردیم که در خانه خودمان هستیم و من سعی کردم این سفر را با هر جای دیگری که بوده‌ام مقایسه کنم. نزدیک‌ترین تجربه مشابه این، که در جایی دیگر داشته‌ام با خانواده خودم یا خانواده همسرم بوده است.

اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارد، جهت رزرو ویزای مالزی در سایت لیانا پرواز اقدام نمایید.

هنگام ورود به خانه افراد، کفش خود را در بیاورید

افراد هنگام حضور در خانه کسی، کفش به پای خود نگه نمی‌دارند. کفش‌های خود را در بیاورید و در صورت امکان، دمپایی بپوشید. در غیر این صورت بی ادبی است.

راهنمای سفر به روسیه

مراحل ویزا برای بسیاری از ملیت ها آسان نیست

بسته به ملیت شما، روند ویزای روسیه ممکن است دشوار و گران باشد. روند ویزا برای آمریکایی‌ها آسان یا ارزان نبود، اما ارزشش را داشت. دوست من ما را تشویق کرد که از طریق مراجعه به یک آژانس که ممکن است در مقایسه با مراجعه به سفارت سرعت بیشتری داشته باشد، روند کار را سرعت بخشیم.

تحویل دادن کت (در طول زمستان) بصورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و ممکن است بدون در آوردن کت اجازه ورود به یک موزه را نداشته باشید.

حداقل برای من عادت کردن به این مساله کمی طول کشید، اما بیشتر اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها و موزه‌ها دارای یک قفسه کت هستند که به صورت رایگان است و برای استفاده در دسترس است. بیشتر افراد کت‌های خود را مقابل در تحویل می‌دهند و اگر می‌بینند که شما سعی می‌کنید با کت خود وارد شوید، با خنده به شما نگاه می‌کنند. در حالی که در موزه‌ای در شهر Yaroslavl بودم، سعی کردم پالتوی خود را در تنم نگه دارم زیرا هنوز احساس سرما می‌کردم، اما کارکنان با کت به من اجازه ورود نمی‌دادند.

درخواست رزرو تور تایلند، معمولا در فصل های پاییز و زمستان افزایش می یابد، زیرا در این فصل افراد زیادی تمایل دارند به این کشور مسافرت نمایند.

ایستگاه های مترو در مسکو تحسین برانگیز هستند

ممکن است عجیب به نظر برسد اما شما نباید ایستگاه‌های مترو مسکو را از دست بدهید. مترو مسکو یک مکان تاریخی شگفت انگیز است. این بنا در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود و ایده پشت بسیاری از ایستگاه‌های اولیه این بود که با تبلیغات مردم را ترغیب به استفاده از مترو کنند. من به عنوان یک شهروند خارجی، از اینکه چقدر خطوط مترو در مسکو تمیز است، شوکه شدم. من یک تور مترو مسکو را برای دیدن شگفتی‌های آن توصیه می‌کنم.

راهنمای سفر به روسیه

شهرهای روسیه بسیار بزرگ هستند

مسکو خود یک کلان شهر گسترده با بیش از 11 میلیون نفر جمعیت است. واقعاً این بزرگترین شهر قاره اروپا است، بنابراین زمان برای رسیدن بین دو مکان روی نقشه را، دست کم نگیرید. توصیه می‌کنم به مکان هتل خود بسیار توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که اگر در هتل های مسکو یا هتل های سن پترزبورگ اقامت دارید نزدیک خط مترو باشید زیرا خطوط ریلی دیگر به اندازه مترو مناسب گردشگری نیست.

ما بیشتر در حاشیه شهر مسکو ساکن بودیم و با یک سیستم ریلی متفاوت سروکار داشتیم: سیستم قطار حومه. این سیستم بسیار مقرون به صرفه بود، اما اگر به زبان روسی مسلط نباشید خرید بلیت می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. قطارهای سریع السیر و کند وجود دارد که شما را به مرکز شهر می برند. ما بعد از اینکه قطار سریع السیر را از یک نقطه در مرکز شهر از دست دادیم، یک ساعت و نیم طول کشید تا با قطار کند برگردیم … پیشنهاد می کنم روی زمانبندی حرکت قطار سریع السیر برنامه ریزی کنید تا زمان سفر شما بیهوده هدر نرود.

رزرو تور عمان لحظه آخری با بهترین قیمت و امکانات

برای مراجعه به جاذبه‌های مهم گردشگری، از قبل بلیت تهیه کنید

اگر قصد بازدید از جاذبه‌های مهم روسیه را دارید، انتظار ازدحام جمعیت زیادی را داشته باشید. اگر نمی خواهید در صف صبر کنید، می توانید بلیت های خود را از طریق یک شرکت برگزار کننده تور از قبل خریداری کرده و از آن طریق توضیحات تاریخی و مذهبی خاص آنچه که می‌بینید را نیز دریافت کنید.

خبر خوب اینکه: WIFI در جاهای مختلف نیز پیدا می‌شود. اما شما ممکن است بدون شماره تلفن روسی قادر به ورود به سیستم نباشید. اگرچه WiFi به طور کلی در دسترس بود و تابلوهایی نیز برای آن نصب شده بود، اما بسیاری از شبکه های WiFi روسی برای ورود به سیستم به شماره تلفن روسی نیاز دارند. ورود به سیستم با شماره تلفن خارجی در بسیاری موارد امکان پذیر نیست. در نتیجه، بسیاری از روزهایی که ما در آنجا بودیم WiFi نداشتیم، زیرا هزینه‌های رومینگ بسیار زیاد است.

اگر قصد استفاده از تلفن خود را در زمان اقامت در روسیه دارید، نکته مهم خرید یک سیم کارت ارزان روسی است که احتمالاً ارزان‌تر از شبکه اینترنتی خانگی شما خواهد بود. شرکت‌های بزرگ تلفن روسی شامل MTS، Beeline و Megafon هستند. به طور مشابه، این امکان را به شما می‌دهند تا به شبکه های مختلف WiFi “رایگان” دسترسی پیدا کنید. اگر خیلی به اینترنت نیاز داشتید، WiFi رایگان در قطارهای مترو مسکو نیز وجود دارد.

راهنمای سفر به روسیه
5/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۲۴ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.