آشنایی با مرکز خانواده کازان

به روز رسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
مرکز خانواده کازان

کازان یکی از شهرهای پرجمعیت روسیه محسوب می‌شود که دارای مناظر و بناهای بسیار زیبایی است از این‌رو بسیار مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است. یکی از بناهای فوق العاده زیبا در این شهر مرکز خانواده کازان بوده که با داشتن معماری منحصر به فرد و غیر معمولی که دارد توجه هر گردشگر و مسافری را به خود معطوف ساخته است. به همین دلیل این مقاله جهت آشنایی با معماری خاص مرکز خانواده کازان گردآوری شده است تا اطلاع مناسبی از این بنای زیبای شهر کازان در اختیار گردشگران قرار دهد.

مختصری درباره شهر کازان

کازان یا قازان از جمله شهرهای روسیه است که به آن لقب سرزمین مناره‌ها داده‌اند. این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان است که با توجه به دیدنی‌های فراوانی که دارد، همچون نگین درخشانی در دل روسیه قرار گرفته است. مردم در این شهر که جزء هشت شهر پرجمعیت روسیه محسوب می‌شود، دارای زبان رسمی ‌تاتاری و روسی هستند.

در کازان ترکیبی از فرهنگ‌های تاتاری و روسی به راحتی قابل مشاهده است چرا که عقاید دینی خاص، بناهایی با معماری زیبا، سبک زندگی متفاوت و … در آن به چشم می‌خورد. از نظر مسافتی این شهر با مسکو 797 کیلومتر فاصله دارد و از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی زیادی در مرز اروپا و آسیا برخوردار است. معمولا شهر کازان دارای آب و هوای گرم و معتدلی بوده و همچنین بیشترین بارندگی‌های این شهر در فصل زمستان رخ می‌دهند.

کازان

از این‌رو بسیاری از مسافران در فصل تابستان که آب و هوای این شهر بسیار مطبوع‌تر می‌شود به کازان سفر می‌کنند و مناظر شگفت‌انگیز آن را می‌بینند. به همین جهت در این شهر هتل‌های فراوانی جهت اقامت مسافران در نظر گرفته می‌شود تا اوقات خوشی را داشته باشند.

از معروف‌ترین این هتل‌ها می‌توان به هتل نوگای، هتل کرستون، هتل میراژ و … اشاره کرد. این شهر زیبا از جاذبه‌های جهانگردی فراوانی برخوردار است که از مهمترین آنها می‌توان به بنای معروف مرکز خانواده کازان، کلیسای رسولان پیتر و پائول کازان، استادیوم کازان آرنا، مسجد مرجانی کازان و … اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ ویزای بالی، با کارشناسان لیانا پرواز تماس حاصل نمایید.

آشنایی با معماری مرکز خانواده کازان

مرکز خانواده کازان در واقع یک تالار عروسی بوده که در ساحل سمت راست رودخانه کازانکا در سال 2013 تاسیس گردیده است. معماران این بنای زیبا را به صورتی طراحی و ساخته‌اند که مظهری از عشق و وفاداری است. شکل این ساختمان همانند یک دیگ یا کاسه پخت و پز است تا همیشه زوجین زندگی پر و پیمانی داشته باشند.

این ساختمان سه طبقه بوده و به ارتفاع 32 متر از سطح زمین ساخته شده، به همین دلیل با رفتن به آن می‌توان نمای زیبا از شهر، رودخانه زیبایی کازانکا، ولگا، کرملین کازان، خاکریز کرملین و … را مشاهده کرد و از دیدن آن لذت برد. دور تا دور ساختمان مرکز خانواده کازان چمن شده و نیمکت‌هایی قرار گرفته است تا گردشگران بتوانند در این مکان زیبایی بنشینند و از دیدن زیبایی آن به وجد بیایند. همچنین در سال 2016 نیز ترکیبی از دو مجسمه توسط مجسمه‌ساز ماهری به نام داشا نامداکووا در آن ساخته شده و معماری آن را منحصر به فردتر کرده است.

ویوی زیبای مرکز خانواده کازان

این مجسمه‌های جذاب تخیلی همچون یک جفت زیلانت که نمادی از شهر با ترکیبی از پلنگی با توله‌هایش است که نمادی از جمهوری خواهد بود. در واقع ترکیب این مجسمه‌ها نشان از محافظت از ارزش‌های خانوادگی و حفظ وفاداری بین همسران و استحکام پیوندهای زناشویی است.

معماری بی‌نظیر این ساختمان بویژه در شب بسیار جذاب‌تر است. از آنجایی که ساختمان و مجسمه‌ها از نورپردازی عالی برخوردار هستند و با روشنایی بی نظیرشان فضای رمانتیک و افسانه‌ای به این مکان خواهند داد، می‌توان گفت نورپردازی این ساختمان به گونه‌ای است که انگار زبانه‌های آتش بر زیر دیگ پخت و پز قرار گرفته است که نمادی از این دارد تا همیشه زندگی برای زوجین جریان داشته باشد.

تور تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است و معابد شگفت انگیز آن در کنار طبیعت بکرش شما را دعوت به سفر به این سرزمین لوکس می کنند.

سالن های مرکز خانواده کازان

در کاخ مرکز خانواده کازان امکان برگزاری صد عروسی در سه سالن آن وجود دارد. این سالن که به سالن‌های نقره‌ای، طلایی و شرقی نامگذاری شده‌اند از طراحی جذابی به سبک شرقی و کلاسیک برخوردار هستند. معمولا هر کدام از سالن‌ها دارای ظرفیتی در حدود 25 تا 40 نفر خواهند بود. همچنین در این مرکز علاوه بر سالن‌هایی که جهت برگزاری مراسمات در نظر گرفته شده است، اتاق‌های مخصوصی وجود دارد تا عروس و داماد اولین روز زندگی خود را به بهترین شکل در این مکان به یادماندنی بگذرانند. اولین ازدواج در این ساختمان نیز در 5 ژوئیه 2013 رخ داده است.

تاریخچه مرکز خانواده کازان

سکوی دید و دکوراسیون طبقات مرکز خانواده کازان

طبقه همکف مرکز خانواده کازان به شیوه یک ایالت قرون وسطایی به نام ولگا بلغارستان طراحی و تزئین شده است. در طبقه دوم دیگر خبری از طراحی به سبک قرن 19نیست و بیشترین طراحی به صورت کلاسیک انجام شده است. طبقه سوم این ساختمان نیز براساس ارزش‌ها و سنت‌های تاریخی کازان طراحی گردیده و جذابیت فوق‌العاده‌ای از معماری و فرهنگ این منطقه را به نمایش می‌گذارد.

تور عمان لحظه آخری بدون نیاز به اخذ ویزا، راهی مناسب جهت کاهش هزینه های سفر می باشد.

بسیاری از گردشگران و عکاسان از قسمت بالایی مرکز خانواده کازان نیز بازدید می‌کنند، از آنجایی که در آن سکویی وجود دارد که در ارتفاع 32 متری از سطح زمین قرار گرفته و نمایی جذاب از شهر، کرملین کازان روسیه، رودخانه زانکا و … را نشان خواهد داد. بدین ترتیب گردشگران می‌توانند از دیدن این جذابیت‌ها به وجد آمده و این مناظر شگفت انگیز و دیدنی را ثبت کنند. امروزه در مرکز خانواده کازان همچنین مراسمات مختلفی همانند روز جمهوری و شهر، سال نو و رویدادهای ورزشی مختلف سالانه و … برگزار خواهد شد.

سکوی دید مرکز خانواده کازان

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین و محبوب‌ترین ساختمان‌ها در شهر کازان، ساختمان مرکز خانواده کازان است که جهت برگزاری مراسمات مختلف همچون مراسم عروسی از آن استفاده زیادی می‌کنند. از این‌رو می‌توان گفت معماری شگفت انگیز و غیر معمول این بنا، امکانات مختلف رفاهی و گردشگری، جاذبه‌های فراوان اطراف این ساختمان و … موجب شده است سالانه توریست‌های زیادی به این مرکز مراجعه کنند و از نزدیک به دیدن این ساختمان جذاب بپردازند و لذت ببرند. همراه با تور کازان از مرکز خانواده کازان بازدید نمایید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در لیانا پرواز در ارتباط باشید.

4.3/5 - (6 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۲۴ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.