شهر کازان کجاست؟

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

کازان، یکی از شهرهای روسیه و پایتخت جمهوری تاتارستان و هشتمین شهر پرجمعیت کشور روسیه است. شهر کازان در محل تلاقی رودهای ولگا و کازانکا در قسمت اروپایی کشور روسیه واقع شده است. در این شهر که تاریخی هزار ساله دارد، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که مشاهده آن‌ها قطعا می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های زندگی شما باشد. برای سفر به این شهر تور روسیه را می توانید انتخاب نمایید.

این شهر که سومین پایتخت فدرالی روسیه نیز می‌باشد، محل زندگی قومیت‌ها و ادیان مختلف می‌باشد. دین اکثریت مردم این شهر اسلام است اما در کنار دیگر ادیان به راحتی و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

جغرافیای مکانی کازان

شهر کازان در قسمت شرقی روسیه واقع شده است و فاصله آن تا مسکو حدود 800 کیلومتر و تا سن پترزبورگ 500 کیلومتر است. این شهر با ایران تنها 2 ساعت با پرواز فاصله دارد و به همین دلیل است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای ایرانیان باشد. برای سفر به این شهر میتوانید با تور کازان لیانا پرواز سفرکنید که با بهترین قیمت برای شما ارائه شده است.

موقعیت جغرافیایی شهر کازان

آب و هوای کازان

شهر کازان از آب و هوای نسبتا سردی برخوردار است به طوری که میانگین دما در ماه ژانویه که سردترین ماه سال است 14- درجه سانتی گراد زیر صفر و در جولای که گرم ترین ماه سال است به 19+ درجه بالای صفر می رسد. البته زمستان‌های سرد این شهر معروف است.

آب و هوای زمستان کازان

دلیل نام‌گذاری کازان

شهر کازان به این دلیل که ارتفاع مناطق اطرافش زیاد است تقریبا به حالت کاسه شکل است. به همین دلیل کلمه کاسه کم کم به شکل «کازان» یا «قازان» به عنوان نام این شهر استفاده شده است.

راهنمای جامع مراحل و شرایط اخذ ویزای روسیه

تاریخ کازان

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این شهر از تاریخ بسیار غنی برخوردار است. در سال 2005 این شهر جشن 1000 سالگی خود را برگزار کرد. مورخان قدمت این شهر را به قرن دهم میلادی نسبت می‌دهند. شهر کازان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و گردشگری فراوانی است. معماری جاذبه‌های موجود در این شهر خبر از تاریخ غنی آن می‌دهد. برج سویومبیک، کرملین کازان، مسجد قل شریف و کلیسای سنت کاترین تنها بخشی از جاذبه‌های کازان هستند.

واحد پول روسیه

واحد پول رسمی کشور روسیه «روبل» است که هر روبل روسیه چیزی حدود 562 ریال می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه‌های سفر به این شهر به نسبت سفر به شهرهای دیگر روسیه مثل مسکو و سن‌پترزبورگ بسیار کم‌تر و معقول‌تر می‌باشد.

با رزرو تور کوالالامپور از شلوغ‌ترین و سرزنده‌ترین کلان‌شهر آسیا با دنیایی از شگفتی و زیبایی دیدن نمایید.

حمل و نقل در کازان

فرودگاه بین المللی شهر کازان در 30 کیلومتری مرکز این شهر قرار گرفته است. اتوبوس‌های این شهر نیز هر 30 دقیقه حرکت می‌کنند. هزینه رفت و آمد و مخصوصا تاکسی تنها هزینه‌ای است که در کازان گران است. به این صورت که برای ورود به تاکسی 60 روبل و به ازای هر کیلومتر 13 روبل باید پرداخت کنید.کازان داری خط مترو نیز می‌باشد که تنها از 10 ایستگاه تشکیل شده است و کوتاه ترین خط متروی جهان است.

فرودگاه بین المللی کازان

اقامت در شهر کازان

شهر کازان بنا به اعلام سازمان جهانی گردشگری از جمله شهرهای در حال توسعه و پیشرفت است و هر ساله به تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود. حدود 60 هتل در این شهر وجود دارد که از انواع مختلفی تشکیل شده اند.از هتل 5 ستاره میراژ کازان تا هتل 2 ستاره ولگا طیف وسیعی از هتل‌ها در این شهر وجود دارند وآماده استقبال از شما می‌باشند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه هتل های کازان مراجعه نمایید.

خوراک در کازان

خورد و خوارک و غذا یکی از موارد مهم در هر سفری می‌باشد. مردم کازان به وعده صبحانه اهمیت زیادی می‌دهند. سوپ سالیانکا، کاشا، سوپ برش و بلینی از جمله غذاهایی هستند که در وعده صبحانه استفاده می‌شوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سوپ یکی از غذاهای محبوب در کازان می‌باشد و به عنوان دسر در همه وعده‌های غذایی استفاده می‌شود.

رزرو تور مالزی شامل خدماتی چون اقامت در هتل به همراه صبحانه + ترانسفر فرودگاهی + لیدر فارسی زبان

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کازانی‌ها در درست کردن بستنی بسیار ماهر هستند.به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما بستنی‌های کازان را تست کنید.زوربلیش، چاک چاک، اچپوچمک، کیستیبال،توکمچ و … از جمله غذاهای محبوب کازان هستند.در زیر تصویری از غذای چاک چاک را مشاهده می‌نمایید.

غذاهای معروف کازان
3.7/5 - (4 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.