معرفی کشور مالزی

به روز رسانی: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با کشور مالزی بپردازیم در صورتی که می خواهید در مورد کشور مالزی اطلاعات لازم را بدست آورید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. مالزی از جمله کشورهای نوپا در آسیا است که در حال حاضر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است. این کشور گام های موثری را در زمینه گردشگری و اقتصاد برداشته که موجب شده است که توجه ها در دنیا به این کشور جلب شود.

جهت اطلاع از قیمت بلیط مالزی و خرید آن وارد صفحه بلیط هواپیما مالزی شوید.

کشور مالزی را بشناسید

کشور مالزی که با نام رسمی فدراسیون مالزی شناخته می شود، یک کشور با سیستم حکومتی پادشاهی که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر کوالالامپور است. به منظور جلوگیری از تمرکز، مراکز دولتی و سازمان های این کشور در شهر پوتراجایا واقع شده اند که به عنوان پایتخت اداری مالزی نیز شناخته می شود.مالزی کشوری است که درآن اقوام مختلفی با فرهنگ و آداب و رسوم و آیین های مختلف به طور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

پایتخت lمالزی، شهر کوالالامپور

موقعیت کشور مالزی

از نظر جغرافیایی دارای موقعیت های مختلفی از قبیل جزایر، ارتفاعات، جنگل های استوایی و جنگل های حرا می باشد. این کشور منحصر به فرد به دو قسمت اصلی شرقی و غربی تقسیم شده است. غرب مالزی شامل قسمت جنوبی شبه جزیره و تایلند و شرق آن شامل سراسر دریای چین و جزایر بورنئو می شود.

مالزی یکی از کشور هایی است که عضو اصلی سازمان ملل متحد بوده و همچنین عضوی از اتحادیه همسود نیز می باشد. کشور مالزی از سیزده ایالت تشکیل شده که هر کدام از ایالت ها دارای سر وزیر است و بیشتر آن ها نیز پادشاه خود را دارند. هنگامی که فدراسیون مالایا، سنگاپور، صباح و سارواک یک اتحادیه تشکیل یافته از چهارده ایالت را تشکیل دادند نام مالزی برای این اتحادیه انتخاب شد، اما در سال 1965 میلادی، سنگاپور از این اتحادیه جدا شد و کشور مستقل تشکیل داد.

با رزرو تور کاپادوکیا می‌توانید سفری متفاوت به سرزمین بالن‌ها را تجربه کنید!

مردم کشور مالزی

جمعیت کشور مالزی در حدود 32 میلیون نفر است که در حدود 60 درصد این جمعیت از نژاد مالایی هستند، 27 درصد چینی، 12 درصد هندی و یک درصد نیز از سایر نژادها می باشند. زبان رسمی در کشور مالزی، زبان مالایی است که خط رسم آن لاتین است. مالزی از گذشته مهاجران زیادی داشته که مهاجران به زبان مادری خود تکلم می کنند. در گذشته زبان مالایی به خط جاوی که از جمله خط های عربی است نوشته می شد، اما استعمار این کشور توسط انگلیس در گذشته موجب شد تا خط الرسم آن به انگلیسی تبدیل شود.

مذهب در مالزی

دین رسمی در کشور مالزی، اسلام است و در حدود 61 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند. در بین مسلمانان اکثریت با جمعیت شافعی مذهب است و البته سایر مذاهب اسلامی نیز در مالزی وجود دارد که می توانیم به اسماعیلیه و صوفیه هم اشاره داشته باشیم. با وجود رسمی بودن دین اسلام در مالزِی، چند دینی در جامعه این کشور پذیرفته شده و بر اساس آماری که گرفته شده مهمترین دین های موجود در مالزی به ترتیب اسلام، بودایی، مسیحییت و هندو می باشد.

مذهب در کشور مالزی

اقتصاد مالزی

آسیای جنوب شرقی و خصوصا شبه جزیره موسوم به مالا در طول تاریخی از مراکز مهم تجاری بوده است. قبل از این که شاه نشینان مالایی و سنگاپور در این منطقه به شهرت دست یابند مواردی همچون چینی آلات و چاشنی ها داد و ستد می شد. در قرن هفدهم در این منطقه قلع کشف شد. زمانی که امپراطوری بریتانیا بر شبه جزیره مالایا فائق آمد از درختانی مانند کائوچو و خرمای روغنی برای صادرات استفاده شد. در این دوران بود که این شبه جزیره به بزرگترین تولید کننده این محصولات تبدیل گشت.

همچنان که مالایا به دنبال رها شدن از استعمار و به دست آوردن استقلال خود بود. دولت آن برنامه های 5 ساله را برای اجرا، ابلاغ کرد. اولین برنامه ی 5 ساله ای که دولت اجرا کرد در سال 1955 میلادی بود. زمانی که کشور مالزی تاسیس شد برنامه های 5 ساله جهت اجرای مجدد مورد بازنگری قرار گرفتند.

اگر قصد خرید ارزانترین تور تایلند را دارید می توانید استعلام قیمت آن همراه با هتل های متنوع را از لیانا پرواز بگیریرد.

اولین برنامه که در کشور تازه تاسیس مالزی اجرا شد در سال 1965 میلادی بود. دولتمردان مالزی در دهه 1970 دست به اقدام جدیدی زدند که اقتصاد و توسعه آن ها را در مسیر جدیدی قرار می داد بر این اساس تلاش کردند که به پیروی از چهار قدرت اقتصادی آسیا از وابستگی به معادن و کشاورزی خارج شده و به سمت اقتصاد صنعتی حرکت کنند.

ژاپن نخستین کشوری که برای سرمایه گذاری در مالزی اقدام کرد و در مدت زمان چند سال، صنایع سنگین مالزی شکوفا شد؛ به طوری که صادرات این صنایع از مالزی به خارج از کشور آغاز و شروعی برای اقتصاد جدید این کشور شد. طی چند سال متوالی مالزی موفق شد بالغ بر هفت درصد رشد در تولید ناخالص ملی داشته باشد و در دهه 1980 و 1990 نیز تورم در این کشور به پایین ترین سطح خود رسید. همچنین مالزی قدم های موثری در ریشه کن کردن فقر برداشته است. در حال حاضر با گذشت چندین سال از آغاز برنامه های اقتصادی، مالزی به پیشرفت های زیادی دست یافته و امروزه یک کشور در حال توسعه به حساب می آید.

آب و هوای مالزی

برخلاف بسیاری از کشورها، آب و هوای کشور مالزی غیرقابل پیش بینی نیست در واقع به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی که مالزی دارد، در این کشور همواره شاهد آب و هوای گرم، شرجی با تابش فراوان نور خورشید هستیم. مالزی چهار فصل ندارد و در واقع این کشور یک فصل تابستانی با رطوبت 80 درصدی دارد. برای آشنایی با بهترین زمان سفر به مالزی مقاله “بهترین زمان برای سفر به مالزی” را مطالعه کنید.

آب و هوای مالزی

جغرافیای مالزی

همان طور که گفته شد، کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این کشور از دو بخش تشکیل شده که به مالزی شرقی و مالزی غربی مشهور هستند. دلیل تقسیم این دو بخش عبور دریای چین از بین آنهاست. مناظری که مالزی شرقی و غربی دارند از لحاظ کوهستان، جنگل و دشت بسیار شبیه به همدیگر هستند. کوهستان های مالزی منظره بسیار جالبی دارد که پوشیده از گونه های گیاهی مختلف است. بلندترین کوه در مالزی، کوه کینابالو است که بیش از 4900 متر ارتفاع دارد. این کوه مرتفع در جزیره بورنئو قرار گرفته و همواره مورد توجه علاقمندان به کوهنوردی بوده است.

لیانا پرواز مجری مستقیم تور کوالالامپور با بهترین قیمت و امکانات

جاذبه های کشور مالزی

کوالالامپور، پایتخت مالزی در شرق آن واقع شده است. این کلان شهر بزرگ دارای تعداد زیادی آسمان خراش های چشمگیر، مراکز خرید، موزه، سالن های تئاتر، هتل ها و رستوران های بین المللی می باشد.برج‌های دوقلوی پتروناس که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی است در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می‌باشند ، یکی از مکان های توریستی شهر کوالالامپورهستند. مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو که بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست و همه روزه تعداد زیادی ازگردشگران از آن دیدن می‌کنند از دیگر جاذبه های این کشور می باشد.

پارک پرنده ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده‌های روباز در دنیاست. بلندی های گنتینگ در فاصله کمی از کوالالامپور نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگران در مالزی می‌باشد. بازارهای محلی و فروشگاههای بسیار بزرگ داخل شهر کوالالامپور نیز شاید یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر برای عده‌ای از گردشگران باشد.

ملاکا یک شهر تاریخی با معماری های منحصر به فرد است. جزیره پنانگ برای داشتن غذاهای دلپذیر معروف است. با بازدید از ارتفاعات کامرون می توانید از آب و هوای سرد، مناظر دیدنی و مراتع و مزارع گل لذت ببرید. لنکاوی، تیومان (Tioman) و جزایر پرهنتیان (Perhentian) از جزایر زیبای دنیا هستند و ردانگ (Redang ) برای غواصان یک مقصد عالی است.

برای بازدید جاذبه های گردشگری و تفریحی مالزی پیشنهاد ما به شما تور مالزی است تا همراه با تور لیدرهای با تجربه از این جاذبه ها بازدید و سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

مجسمه ایستاده بودا در باتو کیو

ساعت رسمی کشور مالزی

ساعت رسمی مالزی 8 ساعت جلوتر از زمان مبداء گرینویچ است که در مقایسه با ایران در شش ماه اول سال شمسی زمان در مالزی 3.5 ساعت جلوتر از ایران بوده و در شش ماه دوم سال (بخاطر تغییر ساعت رسمی در ایران) این اختلاف 4.5 ساعت می رسد.

لیانا پرواز برگزارکننده تورهای خارجی با بهترین قیمت می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۹ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.