بهترین سوغاتی‌های بالی

به روز رسانی: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

چیزهای زیادی وجود دارند که بالی را به مکانی فراموش نشدنی تبدیل کرده‌اند. خریدن سوغات روشی عالی برای آوردن بخشی از جزیره به خانه است تا از طریق آن تجربیات فوق‌العاده خود را با دوستان و بستگانتان به اشتراک بگذارید. بالی سوغات زیادی دارد که اکثر آنها در همه نقاط جزیره و در مراکز خرید بالی یافت می‌شوند. در این مطلب به معرفی 10 مورد از سوغاتی‌های بالی ‌پرداخته‌ایم.

هدف بیشتر افراد از سفر با تور بالی استفاده از تفریحات ساحلی آن است و شاید کمتر به خرید کردن فکر کنند. اما در این جزیره زیبا شما با هر نوع محدودیت مالی می‌توانید بهترین اجناس و سوغاتی‌ها را از فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت گرفته تا بازارچه‌های سنتی صنایع دستی تهیه کنید.

سوغاتی‌های بالی

نکات مهم خرید سوغاتی‌های بالی

در اینجا لیستی از نکات و راهنمای خرید در بالی آورده شده است. با دقت آن را بخوانید تا هنگام بازدید از بالی به دردسر نیفتید.

  • اطمینان حاصل کنید که پول به اندازه کافی با خود حمل می‌کنید، زیرا همه فروشگاه‌های بالی دبیت یا کارت‌های اعتباری را قبول نمی‌کنند.
  • خرید خود را یا صبح یا اواخر بعد از ظهر برنامه ریزی کنید تا از آفتاب و گرما در امان باشید.
  • پوشیدن یک لباس نازک یا هر چیز پنبه‌ای با کفش‌های انگشتی را ترجیح دهید تا بتوانید به راحتی در طول روز قدم بزنید.
  • جوانب مثبت و منفی حمل و نقل کالا به خانه خود را قبل از خرید در نظر بگیرید. برای اینکه خدمات حمل و نقل معتبری وجود داشته باشد تا عوارض و مالیات به همراه تاخیر طولانی باعث هزینه‌های هنگفت نشود.
  • مقررات گمرک و واردات کشور خود را قبل از خرید، بررسی کنید. حتی در بعضی مواقع کالاهایی مانند مواد آرایشی و سرامیک بی ضرر در لیست‌های ممنوعه قرار می‌گیرند.
  • در حالی که چانه زدن در چند مکان پذیرفته شده است، به یاد داشته باشید که در همه‌جا استقبال نمی‌شود، به خصوص در مراکز خرید و بوتیک‌های شیک.
  • اگر به دنبال خرید چیزی هستید که متناسب با بودجه کم شما باشد، به بازار Unagi در Denpasar سری بزنید. آنها چیزهای بسیار ارزان قیمتی دارند و قیمت مشخصی را برای آن‌ها در نظر نگرفته‌اند.

محبوب ترین سوغاتی‌های بالی

لباس و پارچه، ملزومات ساحل، خرده فروشی، شکلات‌ها، صنایع دستی، جواهر سازی، مبلمان، کیف، عطرها، پوشاک و لباس خیابانی و …. سوغاتی های تور بالی هستند. در ادامه به معرفی سوغاتی‌های بالی می پردازیم.

سوغاتی های بالی

1. باتیک

باتیک قرنهاست بخش عظیمی از فرهنگ اندونزی را به خود اختصاص داده است. باتیک در شهرهای با فرهنگ‌های متفاوت به روش مختلف ساخته می‌شود. پارچه باتیک به روشی خاص و با استفاده از طرح‌های پیچیده، خطوط، و سایر اشکال دیگر ساخته می‌شود. این پارچه از پنبه و رنگ‌های طبیعی ساخته شده و اغلب به عنوان لباس در مراسم مذهبی استفاده می‌شود و همین موضوع آن را به چیزی فراتر از یک پارچه زیبا و با کفیت تبدیل می‌کند.

آشنایی با شرایط و مراحل اخذ ویزای بالی

گردشگران می‌توانند پارچه‌های باتیک را به شکل دامن، لباس، یا پیراهن خریداری کنند. مغازه‌های باتیک تقریبا در همه جای جزیره بالی هستند، اما یکی از محبوب‌ترین مناطق برای خرید باتیک، ابود است.

باتیک بالی

2. جواهرات نقره

جواهرات نقره بالی بسیار زیبا هستند. هنگامی که با سنگ‌های طبیعی و قیمتی دیگر و حتی مرجان ترکیب می‌شوند زیبایشان دو برابر می‌شود. جواهرات نقره در بالی توسط نقره‌کاران با تجربه‌ای ساخته می‌شوند که سالها در این صنعت کار کرده‌اند. برای مثال روستای کلوک از جمله مکان‌هایی است که بیشتر ساکنان آن به ساخت جواهرات نقره مشغول هستند. فروشگاه‌هایی مانند کاتا و ابود، جواهرات کلوک را در بالی می‌فروشند.

جواهرات نقره بالی

3. محصولات زیبایی ارگانیک

شاهزاده‌های بالی، قبل از اختراع محصولات زیبایی و یا درمان‌های مدرن، از لحاظ ظاهری، دارای زیبایی‌های طبیعی بودند. بسیاری از برندهای محلی تنها با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی، محصولات زیبایی را تولید می‌کنند و آنها را در بسته‌بندی‌هایی زیبا و جذاب ارائه می‌کنند که به خودی خود یک سوغات عالی به حساب می‌آیند.

اگر قصد سفر به کشور مالزی و شهر زیبای کوالالامپور را دارید، تور مالزی بهترین گزینه می باشد.

گل سرخ و گیاهان بومی از جمله موادی هستند که در محصولات زیبایی به کار می‌روند. این محصولات زیبایی به صورت صابون، اسکراپ و روغن‌هایی تولید می‌شوند که می‌توان آنها را در بیشتر مغازه‌ها و حتی سوپر مارکت‌ها پیدا کرد و یکی از سوغاتی های بالی است.

محصولات زیبایی ارگانیک

4. دوپا

دوپا چوبی است که از سوزاندن آن بوی معطری تولید می‌شود. دوپا برای مردم بالی، تنها یک سوغات نیست بلکه بخش مهمی از مراسم مذهبی روزانه آنها را تشکیل می‌دهد. چوب دوپا بوی بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را با رایحه گل‌های گوناگون از بیشتر مغازه‌ها به عنوان سوغات، خریداری کرد. گردشگران می‌توانند دوپا را در بیشتر بازارها و مغازه‌های محلی مثل کاتا و سمینیاک پیدا کنند. دوپا سبک و قابل حمل و بسیار مقرون بصرفه است.

دوپا بالی

5. قهوه لواک

بالی شهری پر از ماسه‌های سفید زیبا است. خاک آتشفشانی این جزیره سبب شده تا دانه‌های قهوه آن غنی از کافئین طبیعی باشند. گردشگران می‌توانند انواع قهوه را در بالی تهیه کنند، اما لواک طعم خاص خود را دارد کافی است تنها یک بار امتحان کنید. کوپی لواک، نوعی قهوه است که طی فرایند طولانی از دانه‌های قهوه موجود در مدفوع نوعی حیوان به نام لواک ساخته می‌شود.

این فرایند بوی لطیف خاصی به دانه‌های قهوه می‌دهد. حتما پیش از دادن سوغات به دوستان یا بستگانتان داستان تولید آن را برایشان تعریف کنید. گردشگران می‌توانند در خانه قهوه بالی، مزه لواک را بچشند و یا آن را بخرند و با خود به خانه ببرند.

رزرو ارزان ترین پکیچ های تور عمان با تور لیدر فارسی زبان

قهوه لواک

6. سارونگ

سارونگ‌های بالی نه تنها خرید فوق العاده‌ای برای روزهای تفریح شما در بالی هستند بلکه می‌توانند سوغاتی زیبا برای دوستانتان باشند. گردشگران می‌توانند از این پارچه‌ ها برای نشستن روی شن‌های ساحل استفاده کنند یا هنگام بازدید از معابد مقدس بالی همانند رسم معمول، پاهای خود را با آن بپوشانند. سارونگ‌ها با مواد سبک در طرح و رنگ‌های مختلف به صورت سنتی و مدرن ساخته می‌شوند و برای گردشگران سوغاتی بی‌نظیر هستند. سارونگ‌ها را می‌توان در کاتا و سمینیاک خریداری کرد.

سارونگ بالی

7. حکاکی‌های چوبی

زندگی در کنار طبیعت، سبب شده که مردم بالی به روشی هنرمندانه و طبیعی زندگی کنند که نتیجه آن ساخت سوغاتی‌های بالی بسیار زیبا از جنس طبیعت است. حکاکی‌های چوبی در بالی بسیار پرطرفدار هستند، بالی جایی است که در آن مواد طبیعی، فراوان است و هنر از جایگاه والایی برخوردار است.

حکاکی های چوبی

8. لباس ساحلی یا لباس تابستانی

از آنجا که بالی در قلب استوا قرار دارد، هر روز آن تابستان است و لباس ساحلی و لباس تابستانی که بازتاب ویژگی‌ها و زیبایی‌های جزیره هستند در همه جای آن به فروش می‌رسند. طراحان محلی، لباس‌های گرمسیری زیبایی تولید می‌کنند. حتی لباس‌هایی که به صورت انبوه تولید می‌شوند آنقدر زیبا هستند که به عنوان سوغاتی‌های بالی به خانه آورده می‌شوند.

لباس ساحلی بالی

9. ساز گملان

گردشگرانی که از جاذبه های بالی دیدن کرده‌اند، در برخی مواقع، با صدای سنتی بالی مواجه شده‌اند. زیرا این شهر نه تنها بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ محلی است بلکه بخش مهمی از حوزه گردشگری به شمار می‌رود، که اغلب با غذا خوردن، خرید کردن و تجربه‌های فرهنگی گردشگران همراه است. گردشگران می‌توانند با خرید ساز گملان که از برترین سوغاتی‌های بالی است، بخشی از موسیقی بالی را با خود به خانه بیاورند.

ساز گملان

10. سرامیک‌ها

صنعت گردشگری در طول دهه‌ها، ثابت کرده است که بالی سرامیک‌های فوق‌العاده‌ای با طرح‌های مدرن و سنتی تولید می‌کند که روی هم رفته پیچیدگی‌هایی به ظاهر خانه‌ها می‌بخشند. بسیاری از مغازه‌ها اشیا دست‌ساز سرامیکی از کارد و چنگال گرفته تا گلدان‌های سرامیکی و قطعات تزئینی برای خانه می‌فروشند. حتی می‌توانید به کسی که دوستش دارید از این سرامیک‌های دست ساز کادو دهید، یا آن را به عنوان یادگاری از سوغاتی‌های بالی برای خود نگه دارید. استودیوی ساری آمپ، هم محصولات و هم کلاس‌هایی را برای گردشگرانی که علاقمند به دانستن فرایند تولید سرامیک هستند، ارائه می‌دهد.

ظروف سرامیکی

11. لباس و ملزومات ورزش‌های ساحلی

با داشتن سواحل زیبا در اطراف جزیره، بدون شک یکی از کارهای محبوب برای گردشگران گشت و گذار است. از این رو پوشیدن لباس ساحلی و گشت و گذار یکی از بهترین موارد برای خرید در سفر بالی است. شما می‌توانید با توقف در فروشگاه‌های محبوب گشت و گذار مانند Rip Curl و Billabong یا فروشگاه‌های بوتیک کوچک، هیجان گشت و گذار را تجربه کرده و برای شروع چند دست لباس راحت و لوازم موج سواری تهیه کنید. این فروشگاه‌ها هر آنچه را که می‌خواهید جستجو کنید، دارند. سواحل بالی مکانی ایده آل برای گشت و گذار، خرید، انجام ورزش‌های آبی برای کسانی که عاشق این ورزش‌ها هستند و زنانی که عاشق گذراندن روز خود در سواحل هستند می‌باشد.

فروشگاه‌های Rip Curl، فروشگاه Quiksilver Boardriders در مسیر لگیان، فروشگاه دریفتر سورف در دهکده سمینیاک و Chilli Bali در کوتا برخی از مکان‌های مشهور برای خرید لوازم ساحل هستند. در حالی که، bali Boatshed و Bistro St Tropez مکان‌های خوبی برای خرید لباس برای پوشیدن در ساحل هستند. به غیر از Rip curl که از 10 صبح تا 10 شب باز است، اکثر این فروشگاه‌های دیگر از 9 صبح تا 11 شب باز هستند.

اگر مقصد انتخابی شما برای مسافرت تایلند است، خرید تور تایلند لحظه آخری با بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید لباس های ورزشی

12. خرده فروشی

برای کسانی که به برندهای معروف طراحی علاقه‌مند هستند، بالی مکان مناسبی برای خرید است. به غیر از فروشگاه‌های گوچی و بولگاری، فروشگاه‌های سطح بالایی از طراحان مشهور استرالیایی مانند میستر زیمی ، آلیس مک کال و آگوست فرانک در مراکز خرید بالی وجود دارد.

همچنین می توانید برخی از طرح‌های شگفت انگیز، ملحفه‌های عالی و کتان‌های زیبا و لباس‌های رویایی را از فروشگاه‌های طراح فرانسوی Magali Pascal و برند برزیلی Uma و Leopold خریداری کنید. طرح‌های شلوغ و سبک‌های کلاسیک بوهو، ایده‌آل برای کسانی است که علاقمند به موضوعات منحصر به فرد و خاصی از طراحان هستند. اما از کجا : شما به راحتی می توانید این طرح‌ها را در سمینیاک خریداری کنید.

در حالی که فروشگاه‌های Uma و Leopold در تمام روزهای هفته از 10 صبح تا 8 PM باز هستند، فروشگاه DFS Galleria از 10 صبح تا 10 شب باز می‌ماند.

خرده فروشی های بالی

13. شکلات های بالی

بالی محصولات محلی زیادی از شکلات‌های ارگانیک شیری، سیاه و بادام گرفته تا قهوه لواک برای عرضه دارد. اگر شما اغلب مواقع از قهوه استفاده می‌کنید یا عاشق شکلات هستید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که هنگام خرید سوغاتی‌های بالی نباید به فکر خرید این محصولات سالم نباشید. برای تجربه یک خرید پربار، می‌توانید در یک سفر یک روزه سری به مزارع Ubud Teba Sari بزنید و دانه‌های قهوه، ادویه و سایر گیاهان محلی را مستقیما از کشاورزان خریداری کنید.

هر آنچه که باید درباره رزرو و قیمت بلیط هواپیما مالزی بدانید!

منطقه کینتمانی در شمال شرقی بالی منطقه شناخته شده کشت قهوه است که از آنجا می‌توانید قهوه کوپی لوواک بخرید. همچنین می‌توان از اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی یا بازارهای مجاور نیز آن را خریداری کرد. به نسبت قیمت‌های ارزان برای خرید در بالی، یک کیلو کوپی لوواک را در حدود 7500 INR حساب می‌کنند که در مقایسه با سایر فروشگاه‌های آنلاین یا مکان‌های دیگر بسیار ارزان است.

شکلات بالی

14. صنایع دستی بالی

بالی به غیر از تولید محصولات خوراکی محلی، صنعتگران و استعدادهای قابل ستایشی در زمینه تولید صنایع دستی دارد که با تبلیغات فراوان در این حوزه، این محصولات برای مسافرانی که به اینجا سفر می‌کنند یکی از بهترین سوغاتی‌های بالی است که می‌توانند در این جزیره بخرند و به سوغات ببرند. از مبلمان گرفته تا طلای دستساز. این صنایع دستی بهترین خرید در بالی است، اگر قصد دارید از فرهنگ و هنر مردم بالی به یادگار چیزی به خانه خود ببرید!

بازار سوکاوی یا اوبود مکان مناسبی برای توقف و خرید محصولات سنتی است. جدا از این موارد، می‌توانید از فروشگاه‌های Souq یا Mercredi در سمینیاک نیز دیدن کنید. فروشگاه Souq در سمینیاک از ساعت 7:30 صبح تا 6 عصر از دوشنبه تا شنبه و 9 صبح تا 6 عصر یکشنبه باز است.

صنایع دستی بالی

15. جواهرات بالی

زیورآلات نقره‌ای جزو بهترین و زیباترین صنایع دستی در بالی است که با هنر باستانی و قبیله‌ای مردم اینجا تلفیق شده است. بالی به دلیل داشتن بهترین طلا و نقره در جهان شناخته شده است، و از نظر ارزش هنری آنها، در رده دوم قرار دارند. آنچه باعث می‌شود تجربه خرید بالی شما در اینجا بهتر شود، فرصتی است که شاهد باشید که صنعتگران ماهر خود این قطعات دست ساز را در کارگاهی مانند کارگاه جان هاردی خلق می‌کنند. بنابراین، نگرانی‌های خود را دور نگه دارید و برای جواهرات منحصر به فرد و خاص هزینه کنید. این یکی از بهترین بازارهای بالی برای خرید جواهرات است.

برای دیدن برخی از بهترین و خیره کننده ترین جواهرات نقره دستساز که یکی از زیباترین سوغاتی‌های بالی است، به کارگاه ابود مراجعه کنید. کارگاه جان هاردی اوبود از دوشنبه تا جمعه از 9 صبح تا 5 عصر، و از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر روز شنبه باز است.

16. مبلمان و اساس منزل

بوم‌های نقاشی، نقاشی‌های دیواری و مبلمان آنتیک در بالی ظرافت واقعی را نشان می‌دهد. سفر شما به بالی می‌تواند فرصتی عالی برای یادگیری هنر خرید مبلمان باشد زیرا از یک بازار به بازار دیگر سرگردان نمی‌شوید. این خریدها برای زوج‌ها یا هرکسی که خانه خود را نوسازی کند مناسب است.

گالری سایا در سمینیاک فروشگاهی عظیم برای کسانی است که از بودجه کافی برخوردار نیستند. همینطور Bambooku و Kuluk Gallery جزو فروشگاه‌های مناسب با قیمت‌های مناسب هستند. شما می‌توانید در تمام روزهای هفته از 9 صبح تا 10 شب به گالری سایا مراجعه کنید و از 9 صبح تا 6 عصر از گالری کولول بازدید کنید.

17. کیف

بالی با سرعت در حال تبدیل شدن به مرکزی برای تولید محصولات پایدار و سازگار با محیط زیست است. تقاضا برای خرید محصولات سازگار با محیط زیست روز به روز بیشتر شده است. برندهایی مانند Ono Creations ، کیف های نرم و چرمی را که از چوب پنبه بلوط، مقاوم در برابر آب تهیه شده است ترویج می‌کنند و Threads of Life پارچه‌هایی با طرح‌هایی اصیل را به عنوان تلاشی برای حفظ فرهنگ تولید می‌کند.

اگر شما هم یک دوستدار محیط زیست هستید، این یکی از بهترین سوغاتی‌های بالی است. می توانید این محصولات سازگار با محیط زیست را از مارک هایی مانند Ono Creatations ، Threads of Life یا لبخند لباس خریداری کنید.

18. عطرها

صرف نظر از اینکه اولین سفر شما در اینجا باشد یا خیر، عطرها و روغن های بدن بهترین چیزهایی است که می توانید به عنوان سوغاتی‌های بالی بخرید و حتی به عنوان هدیه برای عزیزانتان در خانه به سوغات ببرید. شما همچنین می‌توانید محصولات آرایشی مارک‌های مورد علاقه خود یا لوازم آرایشی پوست و مو که به صورت ارگانیک تهیه شده است را خریداری کنید، زیرا در بالی با قیمت بسیار مناسب بفروش می‌رسد. برای خرید هر نوع کالای مراقبت از پوست و مو اوتاما ادویه در جیانیار و دنپاسار یک فروشگاه عالی برای خرید در سفر بالی است. فروشگاه در Gianyar تا 8:30 PM باز است.

عطرهای بالی

19. لباس‌های خیابانی

از سارونگ‌ها تا لباس‌های مد روز، از جدیدترین طرح‌های کفش تا کیمونوهای شیک، این مکان چیزهای ارزان قیمت شگفت انگیز برای خرید در بالی دارد. از زنان گرفته تا بچه‌ها، در خیابان‌های سوکواتی ، ابو سوزی و اوبود برای همه افراد چیزی پیدا خواهد شد. بازار سوکاوی در جیانیار و ایبوسوزی مکان‌های مناسبی برای خرید و نشان دادن قدرت چانه زنی شما برای گرفتن تخفیف هستند. فروشگاه‌های خیابانی در بالی در اوایل صبح باز می‌شود و از ساعت 6 عصر تا 10 شب عصر بسته می‌شود.

جمع بندی آخر

با توجه به بازارها و صنایع دستی، بازارهای بالی محصولات متنوعی را برای خرید و انتخاب سوغاتی‌های بالی در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای دوستان یا خانواده خود فراهم کنید. از بسیاری از بهترین مواردی که برای خرید در بالی باید خریداری شود، تعدادی از آن‌ها را Gemala Bali Silver برای خانم‌ها ، Kopi Luwak برای دوستداران قهوه، پارچه سارونگ و باتیک بالی هستند برای افرادی که علاقمند به فرهنگ و هنر هستند. برای خرید سوغاتی‌های بالی به بازار ابود یا فروشگاه سوغات کریسنا اوله اوله در کوتا مراجعه کنید. فروشگاه کریسنا اوله اوله هر روز از 8 صبح تا 10 شب باز می‌ماند.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۹ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.

  1. مطالب فوق واقعا مفید و کاربردی بود، من با تور بالی به این جزیره زیبا و شگفت انگیز سفر کردم و واقعا یه سفر عالی و شگفت انگیز بود،
    پیشنهاد می کنم اگر قصد سفر به بالی را دارید، حتما با تور بالی سفر کنید، فول امکاناته

    1. سلام و وقت بخیر
      ممنون از توجهتون