بررسی هزینه‌های سفر به کازان

به روز رسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

شهر کازان با جمعیتی حدود 1200,000 نفر پایتخت جمهوری تاتارستان کشور روسیه می‌باشد. این شهر که در حاشیه رود ولگا قرار گرفته است، ششمین شهر بزرگ کشور روسیه است و با شهر مسکو پایتخت این کشور حدود 800 کیلومتر فاصله دارد. با انتخاب تور کازان برای سفر به این شهر، کمترین هزینه های خود را به حداقل برسانید.

پس از برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال 2018 در کشور روسیه، شهر کازان (که یکی از شهرهای میزبان این مسابقات بود) بیش از پیش به مردم جهان معرفی شد و تعداد گردشگران این شهر روز به روز در حال افزایش است.

تهیه روبل در سفر به کازان

شاید شما هم برای سفر به این شهر راغب شده باشید اما سوالی که ذهن را درگیر خواهد کرد این است که هزینه‌های سفر به کازان برای شما چقدر خواهد داشت. در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد هزینه‌های سفر به کازان می‌پردازیم.

در ابتدا لازم است بدانید که واحد پول رسمی کشور روسیه «روبل» است که چیزی در حدود 180 تا 190 تومان می‌شود. اسکناس رایج این کشور را 50 روبل، 100 روبل، 500 روبل، 1000 روبل و 5000 روبل تشکیل می‌دهند. واحد کوچک‌تر از روبل کوپک می‌باشد که هر روبل شامل 100 کوپک است.

برای تهیه روبل به دو روش می توانید اقدام کنید :

  1. از ایران دلار را تهیه کنید و در شهر مسکو یا کازان با مراجعه به صرافی‌ها آن را به روبل تبدیل کنید.
  2. به شعب بانک ملی در سطح شهر مراجعه نمایید.
هزینه‌های سفر به کازان

هزینه‌های سفر به کازان

وقتی حرف از سفر اروپایی به میان می‌آید همه‌ی ما شاید نخستین چیزی که در ذهنمان تداعی می‌شود هزینه‌های زیاد آن است اما باید توجه داشته باشید که این موضوع در کشورها و شهرهای مختلف اروپا متفاوت خواهد بود. حتی در مقیاس کوچک‌تر، هزینه‌ها در شهرهای مختلف کشور روسیه از جمله مسکو، سن پترزبورگ و کازان بسیار تفاوت دارد و خوب است بدانید که کازان هزینه‌های هنگفت مسکو و سن پترزبورگ را ندارد. در ادامه به توضیح جزئی‌تر هزینه‌های سفر به کازان می‌پردازیم.

اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید، تور مالزی یکی از ارزانترین تورهای خارجی لیانا پرواز است.

هزینه گذرنامه

نخستین هزینه‌ای که باید متحمل شوید هزینه‌های مربوط به اخذ گذرنامه می‌باشد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هزینه 1000 تومان بابت شناسه
  2. هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  3. هزینه 100,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  4. هزینه 36,980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

ویزای روسیه

تمامی ایرانی‌ها برای ورود به کشور روسیه نیاز به اخذ ویزای روسیه را دارند. طبق قانونی که در سال 2016 تصویب شد برای اخذ ویزا باید به صورت الکترونیکی اقدام کرد و برای این منظور باید به سایت سفارت روسیه مراجعه نمایید. باید دقت کنید که استفاده از هر روش دیگری برای پر کردن فرم ویزا مورد تایید سفارت روسیه نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب آموزش ثبت نام ویزای روسیه در سایت سفارت روسیه که پیش‌تر در اختیار شما قرار داده بودیم، مراجعه نمایید.

کشور روسیه نیز مانند اکثریت کشورها چندین نوع ویزا دارد که اعم از گردشگری، کاری، تحصیلی و … می‌باشند و شما برای تفریح و گردش در این کشور نیاز به اخذ ویزای گردشگری دارید. ویزای گردشگری روسیه برای هر نفر نهایتا تا 1 ماه اعتبار دارد و تنها به صورت یک بار ورود (Single) و دوبار ورود (Double) صادر می‌شود. توجه داشته باشید که برای انجام بخشی از فرآیند اخذ ویزای گردشگری روسیه، لازم است تا به برخی از آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید که برای انجام این کار می‌توانید با کارشناسان لیانا پرواز تماس بگیرید و تمامی امور را به ما بسپارید.

لیستی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای روسیه را که نیاز به تهیه آن دارید را می‌توانید در مطلب مدارک مورد نیاز برای ویزای روسیه مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که باید مدارک خواسته شده را نهایتا تا 5 روز کاری پیش از ورود به روسیه برای سفارت این کشور ارسال کنید.

هزینه ویزای گردشگری روسیه

هزینهنوع ویزا
80 دلارویزا یک بار ورود
160 دلارویزا یک بار ورود فوری
128 دلارویزا دو بار ورود
256 دلارویزا دو بار ورود فوری
240 دلارویزا چند بار ورود
480 دلارویزا چند بار ورود فوری

راه های سفر به کازان

خوب است بدانید که پیش از این برای سفر به کازان هیچ‌گونه پرواز مستقیمی از تهران به کازان وجود نداشت. اما تورهای شرکت لیانا پرواز مجری مستقیم تور کازان در ایران، به صورت مستقیم می‌باشند. برای اطلاع از قیمت تورهای کازان لیانا پرواز می‌توانید به قسمت تور کازان مراجعه نمایید و یا با ما تماس بگیرید.

نمی‌توان به طور قطع در مورد هزینه‌های سفر به کازان صحبت کرد چرا که کاملا به نوع برنامه‌ریزی و بودجه بندی شما بستگی دارد اما ما در این مطلب سعی خواهیم کرد با ارائه متوسط قیمت یک شمای کلی را در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه وسایل نقلیه عمومی درون شهری کازان

کازان از لحاظ وسعت، به اندازه شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ نیست. در حقیقت مرکز شهر آن به قدری کوچک است که حتی پیاده هم می‌توانید خود را به مناطق مورد نظر در مرکز شهر برسانید؛ اما اگر قصد رفتن به آن سوی رود ولگا و بازدید از بخش شرقی شهر را داشته باشید استفاده از وسایل نقلیه عمومی ضروری خواهد بود.

کارت هوشمند شهر کازان

مانند کارت‌های مترو و اتوبوس که در کشور خودمان وجود دارد، در کازان هم کارت‌های هوشمندی تعبیه شده است که برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی از آن استفاده می‌کنند.البته استفاده از این کارت برای گردشگران توصیه نمی‌شود زیرا تخفیفی که به شما تعلق می‌گیرد بسیار ناچیز است. همچنین این کارت تنها برای استفاده یک نفر خواهد بود و علاوه بر آن لازم است یک نقشه به مبلغ 75 روبل نیز تهیه کنید.

ضمنا یک کارت مختص به مترو و یک کارت دیگر برای تراموا، اتوبوس و اتوبوس برقی وجود دارد. به طور کل تهیه این کارت برای گردشگران توصیه نمی‌شود اما جهت اطلاع باید بگوییم که کارت مخصوص مترو 45 روبل و کارت مخصوص اتوبوس،تراموا و اتوبوس برقی 75 روبل قیمت دارند.

متروی کازان

متروی شهر کازان در مجموع از یک خط و ده ایستگاه تشکیل شده است که مرکز شهر را به جنوب شرقی آن وصل می‌کند.هزینه‌ی استفاده از مترو کازان 23 تا 25 روبل خواهد بود.ساعت کاری متروی کازان 6 صبح تا 12 شب می‌باشد و استفاده کودکان زیر 7 سال از مترو رایگان است.

اگر مایل هستید که جاذبه های کشور تایلند را ببنید، تور تایلند را برای سفر خود انتخاب نمایید.

اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا

برای پرداخت هزینه‌ی این موارد، هم به صورت نقدی می‌توانید اقدام کنید و هم از کارت‌های هوشمند که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید. هزینه‌ی نقدی آن 25 روبل و استفاده از کارت 23 روبل می‌باشد.

اتوبوس کازان

تاکسی

همانند اکثر نقاط دنیا، تاکسی‌های کازان از گران‌ترین وسایل حمل و نقل این شهر محسوب می‌شوند. به این صورت که 60 روبل هزینه ورودی به تاکسی است و به ازای هر 1 کیلومتر 13 روبل به کرایه تاکسی شما اضافه خواهد شد.

تاکسی آنلاین

در کنار تاکسی‌های عمومی، تاکسی‌های آنلاین نیز در کازان وجود دارند که با نصب اپلیکیشن آن‌ها در تلفن همراه خود می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. برنامه‌های اوبر (uber) و یاندکس تاکسی (yandex Taxi) از جمله اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در کازان هستند.

دوچرخه

برای جا به جا شدن در شهر کوچکی مثل کازان دوچرخه می تواند انتخاب خوبی باشد. اما خوب است بدانید که قیمت اجاره دوچرخه در کازان نسبتا بالاست. اجاره دوچرخه برای 12 ساعت 500 روبل و برای 24 ساعت 600 روبل برای شما هزینه خواهد داشت.

اگر به دنبال سفری مهیج و منحصر بفرد هستید، با رزرو تور بالی از بهترین مقصد در کشور اندونزی دیدن نمایید.

هزینه اقامت در کازان

جهت اقامت در شهر کازان می‌توانید بین هتل‌ها، آپارتمان‌ها و هاستل‌ها یک گزینه را انتخاب نمایید که در اینجا به شرح قیمت هتل ها در هزینه‌های سفر به کازان می‌پردازیم. بر اساس خدمات هتل، قیمت‌ هتل های کازان نیز متفاوت است :

قیمت هتل ها

هتل‌های 2 ستاره

بین 500 تا 3,000 روبل

هتل‌های 3 ستاره

بین 1000 تا 5000 روبل

هتل‌های 4 ستاره

بین 3000 تا 7000 روبل

هتل‌های 5 ستاره

بین 4500 تا 13000 روبل

قیمت آپارتمان‌ها

بر اساس موقعیت، مساحت، تعداد اتاق‌ها و دیگر امکانات آپارتمان‌ها نیز قیمت های متفاوتی دارند اما به طور کل قیمت آپارتمان‌ها در کازان بین شبی 900 تا 6000 روبل می‌باشد.

قیمت هاستل‌ها

یکی دیگر از گزینه‌های شما جهت اقامت، هاستل‌ها می‌باشند که از قیمت مطلوبی نیز برخوردار هستند.هزینه‌ی این هاستل‌ها بین 200 تا 680 روبل هستند.

هاستل کازان

هزینه‌های خوراک در کازان

در هر سفری خوراک یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. مانند دیگر شهرها، در کازان رستوران‌ها و فست‌فودهایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها برای تهیه غذا مراجعه نمایید و یا با تهیه مواد اولیه خودتان دست به کار شوید و چیزی درست کنید. در ادامه با حدود هزینه‌های سفر به کازان و هزینه هرکدام از رستوران های کازان آشنا خواهید شد.

هزینه رستوران ارزان

بین 300 تا 600 روبل

هزینه رستوران اقتصادی

بین 700 تا 1100 روبل

هزینه رستوران لوکس

از 1000 روبل به بالا

هزینه فست‌ فود‌های زنجیره ای مانند مک دونالد

بین 200 تا 350 روبل

رستوران های کازان

قیمت مواد اولیه خوراکی در هزینه‌های سفر به کازان

  • نان (500 گرمی): حدود 30 روبل
  • شیر (1 لیتر): 51 روبل
  • برنج: کیلویی حدود 62 روبل
  • جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 284 روبل
  • گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 490 روبل
  • تخم مرغ 12 عددی: 71 روبل
  • یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 30 روبل
  • میوه و سبزیجات (1کیلوگرم)
  • گوجه فرنگی: حدود 110 روبل
  • پیاز: حدود 24 روبل
  • سیب زمینی: حدود 25 روبل
  • کاهو: حدود 75 روبل
  • سیب: حدود 81 روبل
  • موز: حدود 61 روبل
  • پرتقال: حدود 78 روبل

با رزرو تور پاتایا از دیدن این مقصد عاشقان تفریحات آبی در تایلند لذت ببرید.

هزینه مراکز تفریحی در کازان

کازان شهری است که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است که لیست برخی از آن‌ها به همراه قیمت آنها در هزینه‌های سفر به کازان را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

  • ورودی کاخ کرملین کازان: رایگان
  • ورودی موزه‌ها و نمایشگاه‌های کاخ: 700 روبل
  • پارک آبی ریویِرا: 1,090 روبل
  • مسجد قل شریف کازان: رایگان
  • معبد همه ادیان کازان: رایگان
  • موزه تاریخ طبیعی: 200 روبل
  • موزه سالگرد هزار سالگی کازان: 100 روبل
  • موزه سبک زندگی شوروی: 250 روبل
  • موزه کودکی شاد: 250 روبل
  • موزه تاریخ کازان: 200 روبل
  • تور قایق سواری کازان: از 6,500 روبل تا 50,000 روبل
  • تورهای گشت شهری با اتوبوس هاپ آن هاپ آف: از 12 دلار به بالا
مراکز تفریحی در کازان

هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در کازان

در هر سفری، خرید سوغاتی یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های هزینه‌های سفر به کازان است. پس باید از سوغاتی‌های منطقه‌ای که قصد سفر به آن را داریم و قیمت‌ها و طرز تهیه آن اطلاع داشته باشیم تا به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنیم.

از جمله سوغات روسیه می‌توان به سنگ کهربا و زیورآلات آن، تخم مرغ‌های تزیینی، عروسک‌های روسی معروف به ماتریوشکا، کلاه‌های پشمی روسی (اوشانکا)، جعبه‌های لاکی، شکلات، لوازم آرایش، سازهای سنتی موسیقی و …اشاره کرد.

جالب است بدانید قیمت پوشاک در روسیه در اکثریت موارد بسیار گران‌تر از موارد مشابه در کشور خودمان است. بنابراین اگر صرفا برای خرید قصد سفر دارید روسیه مقصد مناسبی برای شما نخواهد بود و هزینه‌های سفر به کازان با خرید سوغاتی افزایش میابد.

  • هزینه یک شلوار جین برند در کازان حدود 4,500 روبل
  • یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 2,300 روبل
  • یک جفت کفش نایک حدود 4,500 روبل
  • یک جفت کفش چرم مردانه حدود 5,500 روبل

عمان یکی از کشورهای در حال توسعه است که در حال حاضر روی صنعت گردشگری خود سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است، اینکه تور عمان در اکثر کشورها طرفداران زیادی دارد.

هزینه سرویس موبایل در روسیه

یکی از چالش‌هایی که هر سفر خارجی با خود به همراه دارد این است که سیم کارت‌های کشور مقصد را تهیه کنیم یا این که از قابلیت رومینگ سیم کارت ایرانی خودمان استفاده کنیم. باید بدانید که تعرفه‌ی مکالمات در روسیه کمی از ایران بیشتر است و چیزی در حدود 3روبل است. کشور روسیه چهار اپراتور دارد که خدمات ارتباط موبایلی را ارائه می‌کنند که عبارت‌اند از: ام تی اس (MTS)، مگافون (Megafon)، بی‌لاین (Beeline) و تله 2 (Tele 2) . برای خرید سیمکارت تنها کافی است گذرنامه خود را همراه داشته باشید. البته برخلاف ایران قیمت سیم کارت در روسیه نسبتا گران و حدود 1000 روبل می‌باشد.

در غیر این صورت اگر قصد استفاده از سیم کارت ایرانی خود را دارید در زیر لیست هزینه‌ی رومینگ آن‌ها را برای شما لیست کرده‌ایم.

نوع ارتباطهمراه اول با MEGAFON, VIMPELCOM(IMPULS), NTC, NCC, OJSCهمراه اول با MTSهمراه اول با Tele 2ایرانسل با MTS, TELE2, TMTایرانسل با Beeline, Megafoneرایتل با MTS و Beelineرایتل با Megafon
مکالمه داخلی560005000200050003000318007200
مکالمه با ایران938005000750050003000780007200
دریافت مکالمه310003500350050003000370005000
ارسال پیامک7700100010001500600090002400
اینترنت15001500200020500019300
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۴ بهمن ۱۴۰۱
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

هزینه های سفر به جزایر قناری بررسی هزینه های سفر
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۳ دقیقه

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.