آشنایی با ایل تاتارستان و ویژگی های شهر کازان

به روز رسانی: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

در این مقاله از سایت لیانا پرواز می خواهیم در خصوص ایل تاتارستان صحبت کنیم و شما را کمی با فرهنگ 1000 ساله و قدمت تاریخی این منطقه در شهر کازان بیشتر آشنا کنیم.

ایل تاتارستان

شهر کازان که پیش تر درباره آن صحبت کردیم به عنوان مرکز جمهوریت تاتارستان بوده و همچنین به عنوان پایتخت سوم کشور روسیه شناخته می­شود در مقاله ای جداگانه شما را با اماکن دیدنی و جاذبه های کازان آشنا کردیم و این بار می­خواهیم یک اطلاعات کلی در خصوص مرکز جمهوریت تاتارستان یعنی شهر کازان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در ابتدای کار باید به شما بگوییم که کل کشور روسیه در حدود 150 میلیون نفر جمعیت دارد چرا که با وجود مساحت بسیار زیاد این کشور مناطق زیادی وجود دارد که امکان اسکان در آن مناطق به دلیل شرایط جوی و اقلیمی وجود ندارد. شهر کازان به عنوان مرکز جمهوریت تاتارستان و پایتخت سوم روسیه دارای 1 میلیون 700 هزار نفر جمعیت میباشد.

تضمین بهترین و ارزانترین قیمت رزرو تور روسیه لحظه آخری

شهر کازان

معنی شهر کازان که مردم محلی آن قازان از آن یاد می‌کنند به معنی دیگ بزرگ می ­باشد و جالب است که بدانید به دلیل نزدیکی زبان این منطقه به ترک زبانان کشور خودمان در منطقه ترک نشین کشور خودمان به قازان همان دیگ بزرگ گفته می­شود. دلیل نام گذاری این منطقه بدون شک می­تواند به علت وجود کوه های بسیار بزرگ در اطراف این شهر و شباهت این منطقه به یک کاسه باشد.برای سفر به این شهر زیبا شما می توانید تور کازان را انتخاب نمایید.

فرهنگ مردم شهر کازان

فرهنگ مردمان این منطقه ترکیبی از مردمان منطقه ترکمنستان آذربایجان و مغول­ها می ­باشد. بدون شک برای تمام گردشگرانی که به روسیه سفر می­کنند این نکته روشن است که زبان رسمی این کشور روسی بوده و کمتر کسی با زبان بین المللی یعنی انگلیسی آشنایی دارد. اما خوش بختانه به دلیل ترکیب فرهنگ های مختلف در این منطقه کسانی که با زبان ترکی آشنایی دارند در زمان سفر به شهر کازان می­توانند 40 درصد کار خود را پیش ببرند.

برای آشنایی با عادت های غذایی مردم تاتارستان مقاله “عادت‌های غذایی و فرهنگی مردم تاتارستان” را مطالعه کنید.

رودخانه ولگا تاتارستان

ویژگی های جالب شهر کازان

یکی از نکات مثبت شهر کازان وجود چندین دریاچه و رودخانه مهم در حاشیه این شهر می­ باشد که باعث می­شود مناظر بکری را در زمان سفر به این منطقه تجربه کنید. جالب است بدانید که در سر تا سر این شهر صدها کانال آب و آب راهه وجود دارد و یکی از بزرگترین رودخاه های جهان یعنی رودخانه ولگا در حاشیه آن قرار گرفته است.

بدون شک ساحل دریاچه کازانکا برای هر گردشگری خاطرات خوبی را رقم خواهد زد و در زمان قدم زدن در کنار این ساحل شما با کبوترهای چاق و چله رو به رو خواهید شد که پاتوق همیشگی این موجودات دوست داشتنی می­باشد. پس به یاد داشته باشید در زمان رفت به ساحل دریاچه کازانکا با خود مقداری غذای پرنده همراه داشته باشید.

با رزرو تور تایلند لحظه آخری و ارزان لیانا پرواز از سرزمین لبخندها دیدن نمایید.

اسم دیگر شهر کازان شهر اتوبوس ­های قرمز رنگ است چرا که تا چشم کار میکند در سطح شهر شما با این اتوبوس ها مواجه خواهید شد. اتوبوس ­هایی که شما می­توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز کل شهر را با آن بگردید . اقلب این اتوبوس ­ها در دو طبقه طراحی شده است و شما می­توانید با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب کنید که در کدام طبقه قرار دهید و گشت و گذار در سطح شهر لذت ببرید.

راهنمای جامع شرایط اخذ ویزای روسیه و مدارک موردنیاز ویزای روسیه

اتوبوس های قرمز رنگ

از نکات قابل توجه که به محض ورود به شهر کازان با آن مواجه می­ شوید شکل خاص مسجدها در این منطقه می­باشد اقلب مسجدها تک مناره ای بوده و گنبد آن ها کوچکتر است و شکل خاص خود را دارد. به طور کلی زمانی که شما در سطحح شهر کازان قدم می­زنید به نکات قابل توجهی برخورد می­کنید که به دلیل وجود بسیار زیاد آن ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

یکی دیگر از نکات بسیار جالب وجود گل فروشی­های 24 ساعته در سطح شهر کازان می­باشد. به دلیل علاقه بسیار زیاد مردم شهر به گیاهان و گل ها و فرهنگ گل دادن به یکدیگر و خرید آن فروشگاه­هایی وجود دارد که شما می­توانید به صورت 24 ساعته از آن­ها گل خریداری کنید.

برای آشنایی بیشتر با تاتارستان مقاله “15 کاری که باید در تاتارستان انجام دهید” را مطالعه کنید.

مسجد قل شریف کازان

شاید برای اولین بار شما اسم شهر کازان را بشنوید به دلیل زمخت بودن آن چیزهای عجیب و غریب به ذهن شما برسد. ولی زمانی که به این منطقه سفر می­کنید و با فرهنگ غنی مردم این منطقه آشنا می­شوید بیشتر شیفته آن می­شوید چرا که کازانی بودن یک فرهنگ است ، کازانی بودن یک سبک زندگیست. مردم این منطقه با هوای سرد آن اخت گرفته اند و خیلی خوب توانسته اند برای جذب گردشگر از سراسر اروپا موفق باشند و از همه مهم­تر آن­ها یاد گرفتند که خود از این هوا لذت ببرند، تور کازان یکی از بهترین و ارزرانترین تورهای خارجی ما به حساب می آید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۸ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.