جاذبه های گردشگری سریلانکا

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا یکی از بکر ترین و زیباترین مکان های توریستی جهان است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. تور سریلانکا یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد برای مسافران است. اما در تور سریلانکا از کجا باید دیدن کرد؟ مکان‌های جذاب و دیدنی این کشور کدام مکان‌ها هستند؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

جاذبه های توریستی سریلانکا در شهر جافنا

این مکان به دلیل داشتن زیباترین معابد، شهر معابد سریلانکا نیز خوانده می‌شود. پر بازدیدترین معبد در این مکان معبد نالور کوویل است. این معبد همیشه بیشترین بازدید کننده را دارد و شلوغ ترین معبد است. جدا از این معابد، از جذابیت‌های دیگر این مکان قلعه جافنا است. این قلعه فقط یک بنای زیبا برای دیدن نیست بلکه نمادی از تاریخ سریلانکا است.

آشنایی با شهر کلمبو و سواحل غربی سریلانکا

شهر جافنا فقط مختص افراد مذهبی و روحانی نیست بلکه افرادی که علاقه‌مندی کمی به تاریخ و فرهنگ دارند نیز می‌توانند از این مکان دیدن کنند. یکی دیگر از نقاط دیدنی جافنا معبد Nagadeepa Vihara Purana است. این معبد نیز به خاطر جلال و زیبایی آن شناخته شده است و بازدید از آن توصیه می‌شود. می‌توانید یک قایق کرایه کنید و به راحتی از طریق آبراه‌ها به این مکان سفر کنید. بهترین زمان و بهترین ماه‌ها برای بازدید از جافنا و سفر به شمال کشور سریلانکا سپتامبر، ژانویه و دسامبر با بارش باران متوسط و دمای هوای نسبتا گرم است.

معابد جافنا در سریلانکا

وسایل حمل ونقل به جافنا

هیچ قطار یا اتوبوسی برای جافنا وجود ندارد. با این حال، کندی نزدیکترین شهر به جافنا است. اگر در کندی هستید می توانید یک ماشین کوچک یا تاکسی را برای یک مسافت کوچک کرایه کنید.

شرکت لیانا پرواز، مجری مستقیم تورهای جنوب شرق آسیا، تور بالی لحظه آخری را با بهترین امکانات برگزار می کند.

جذابیت های گردشگری سریلانکا در شهر کاندالاما

از دیگر جذابیت‌های گردشگری سریلانکا دهکده یا روستای کاندالاما است. تجربه‌ی لذت بخشی که در اینجا بدست می‌آورید در هیچ جای دنیا قابل دستیابی نیست. این مکان جایی است که می‌توانید برای پیاده روی به آسمان بروید. بله درست خواندید! در اینجا بالون‌هایی وجود دارند که شما را به بالای آسمان‌ها می‌برند.

اینجا صرفاً یک دهکده است اما طراحی آن طوری است که بیشتر شبیه به یک شهر به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید شب خود را در این دهکده بگذرانید می‌توانید در هر یک از هتل‌های مجاور اتاق رزرو کنید. در اینجا هتل‌های 5 ستاره زیادی وجود دارند و نیازی به نگرانی در مورد لوکس بودن و راحتی هتل‌ها نیست. در کنار تجملات محیطی‌ که این هتل‌ها دارند، بسیار آرامش بخش نیز هستند. برای انتخاب بهترین هتل در سریلانکا شما می توانید مطلب “راهنمای انتخاب هتل در سریلانکا” را مطالعه کنید که به طور کامل در مورد هتل ها و شرایط لوکس آن ها اطلاعات کاملی ارائه شده است.

بهترین زمان برای بازدید کاندالاما

ماه مه-ژوئن، اکتبر-نوامبر زمانی است که منطقه کاندالما سریلانکا درگیر بارندگی‌های فراوان است. به جز این ماه‌ها می‌توانید در هر زمان از سال سفر کنید.

نحوه رسیدن به کاندالاما

دامبالا نزدیکترین شهر به کاندالما است. می توانید از کلمبو یا کندی با اتوبوس به دامبالا بروید.

بالن سواری در کاندالاما

ویوی شگفت انگیز شهر تیساماهاراما از جاذبه های گردشگری سریلانکا

این مکان یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا و لوکیشنی زیبا برای علاقمندان به عکاسی است. تیساماهاراما از مناطق دیدنی و یکی از جذابیت های کشور سریلانکا است و می توانید از پرندگان در حین پرواز در این منطقه عکاسی کنید. همچنین در اینجا دریاچه‌ای مصنوعی اما با شکوه و زیبا به نام Tissa Wewa وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از تیساماهاراما فصل زمستان (دسامبر-فوریه) است چون در این بازه زمانی هوای این منطقه گرم است.

ارزان ترین قیمت خرید بلیط هواپیما مالزی چارتر و سیستمی با پشتیبانی مطمئن 24 ساعته

مناظر تیساماهاراما در سریلانکا

حیات وحش شهر سینهاراجا از جاذبه های گردشگری سریلانکا

گیاهان و جانوران به وفور در سریلانکا وجود دارند، از جمله مکان زندگی شیرها در منطقه جنگلی سینهاراجا که یک بهشت برای علاقه مندان به جاذبه های گردشگری سریلانکا، حیات وحش و دوستداران طبیعت است. دلیل بازدید از این مکان این است که انواع پرندگان و پستانداران بومی را در اینجا پیدا خواهید کرد.این حیات وحش جزو جاذبه های گردشگری سریلانکا برای دوستداران حیوانات میباشد.

اطلاع از مراحل و مدارک لازم جهت دریافت ویزای اندونزی برای ایرانیان

جای تعجب نیست که آن را به عنوان یک میراث جهانی یونسکو به رسمیت بشناسد چون سینهاراجا آخرین باقیمانده از جنگل‌های بارانی گرمسیری در سریلانکاست و از این رو یک کانون مهم تنوع زیستی است. همچنین با رودخانه‌هایی از دو طرف هم مرز است. بهترین زمان برای بازدید از سینهاراجا: ژانویه تا مارس چون در ماه‌های دیگر بارش شدید است. همچنین می‌توانید در ماه اوت تا اکتبر هم به این منطقه سری بزنید اما باید بدانید که میزان بارش زیاد است.

حیات وحش سینهاراجا در سریلانکا

ادای احترام به گورستان درگذشتگان جنگ جهانی

این مکان به عنوان یک مکان معمولی برای بازدید گردشگران در نظر گرفته نمی‌شود. افراد زیادی به اینجا می‌آیند تا به سربازانی که جان خود را به خاطر کشورشان فدا کرده‌اند ادای احترام کنند. پس لازم نیست فقط متعلق به کشور شما باشد. هر شخصی از هر کشوری که باشد اگر یک کار شریف را انجام دهد، وظیفه ما این است که از او قدردانی کنیم. بنابراین هنگام بازدید از تور سریلانکا و به ویژه کندی، از گورستان جنگ مشترک المنافع بازدید کنید.این گورستان زیبا نیز یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا محسوب می شود.

گورستان درگذشتگان جنگ سریلانکا

پیاده روی در ساحل دریاچه بیرا سریلانکا Beira Lake

سریلانکا بدون شک کشور زیبایی است و تجاری سازی در این کشور رونق گرفته است. در نتیجه مکان ها و بازارهای پر ازدحام نیز شکل گرفته است، اما اگر می‌خواهید زمانی را در آرامش سپری کنید دریاچه بیرا یکی از جاذبه های گردشگری سریلانکا و مکانی مناسب برای شماست.

گردشگران محترم لیانا پرواز، ضمن دریافت اطلاعات کامل در مورد تور تایلند، می توانید برای اخذ فوری ویزای تایلند اقدام نمایید.

بعد از یک خرید طولانی و سفر خسته کننده می‌توانید به دریاچه بیرا بروید و در آنجا قایق سواری کنید. این دریاچه به دلیل داشتن آب سبز رنگ و همچنین تعداد زیادی مرغابی شناور روی آب که هر از گاهی جلوی قایق بازدیدکنندگان خودنمایی می‌کنند زیباست. جهت اخذ ویزای سریلانکا و بازدید از جاذبه های این کشور با مشاورین ما در لیانا پرواز تماس بگیرید.

دریاچه بیرا سریلانکا
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.