راهنمای سفر به شهر جافنا سریلانکا

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
شهر جافنا سریلانکا

در بیشتر از دو دهه گذشته مناطق وسیعی از شمال سریلانکا از جمله شهر جافنا سریلانکا توسط LTTE کنترل می‌شد تا زمانی که توسط SLA در سال 1995 پس گرفته شد. این منطقه به تدریج پس از سال‌های طولانی جنگ به طور آهسته در حال بازسازی شهرها و روستاهای متلاشی شده، مزارع پاکسازی شده از مین‌ها، احیای معابر و بازگشت پناهندگان به خانه‌های سابق می‌باشد که این روند احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد یافت. در ا دامه نیز به بررسی جاذبه های سریلانکا و شهر جافنا تور سریلانکا می پردازیم.

موقعیت جغرافیایی و تاریخچه ی شهر جافنا سریلانکا

جافنا و شمال سریلانکا دنیایی به دور از بقیه نقاط سریلانکا دارد. این منطقه در نزدیکی جنوب هند قرار گرفته است و به شهر کلمبو و سواحل غربی سریلانکا نزدیک است. جافنا از همان اوایل توسط مهاجران تامیل از جنوب هند تاسیس شده است و یک هویت و فرهنگ منحصر به فرد را در خود حفظ کرده است. از سال 1983 تا 2009 کل منطقه درگیر جنگ داخلی بین چریک‌های شورشی (LTTE (Liberation Tigers of Tamil Eelam و ارتش سریلانکا (SLA) شد.

جافنای جنگ زده بزرگترین شهر در شمال سریلانکا و پایتخت فرهنگی تامیل‌های سریلانکا است که از قرن سیزدهم این منطقه را کنترل می‌کنند. این شهر نقطه کانونی بسیاری از شدیدترین نبردهای اولیه جنگ داخلی بود، اگرچه از سال 1995 تحت کنترل دولت باقی مانده بود اما حداقل از گرفتار شدن در جنگ‌های ویرانگرانه‌ای که بقیه شمال سریلانکا را در سال‌های 2008 تا 2009 درگیر کرده بود، در امان ماند. جافنا که بیش از دو دهه غیرقابل دسترسی بود اکنون بار دیگر آزادانه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

سفر به شمال سریلانکا

جافنا به هندوستان نزدیک‌تر از کلمبو است و از بسیاری جهات در تنگه پالک از ایالت تامیل نادو هند به دلیل الهام بخشی فرهنگی و سیاسی خود الهام گرفته است. سریلانکا تحت تأثیر بخش گسترده‌ای از اقوام مسلمان، پرتغالی، هلندی، انگلیس و سینالیزی قرار گرفته است. با این وجود این شهر دارای یک هویت منحصر به فرد و پیچیده است. اگرچه هندوئیسم دین قالب اکثریت باقی مانده است، پیروان مسیحیت نیز در این منطقه بیشمار هستند. این شهر ترکیبی جالب از عناصر تامیل و اروپایی را به نمایش می‌گذارد. معابد رنگارنگ درکنار کلیساهای عظیم قرار گرفته‌اند و خیابان‌های شهر به عنوان یک از جذابیت‌های دوران استعمار با اقامتگاه‌های قدیمی هلندی و انگلیس وجود دارند.

بهترین قیمت و خرید بلیط هواپیما مالزی چارتر و سیستمی بصورت آنلاین

جاذبه های شهر جافنا سریلانکا

برای مسافران و گردشگران تور سریلانکا، شمال مرز نهایی سریلانکا است و فرصتی جالب را برای کشف منطقه‌ای که بیش از بیست سال درگیر انزوا و جنگ داخلی بوده است فراهم می‌کند. در حال حاضر دستیابی به این منطقه با یک سفر طولانی جاده‌ای یا پرواز کوتاه مدت انجام می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها شهر جذاب جافنا است که ترکیبی جذاب از دوران استعمار و فرهنگ پر جنب و جوش تامیل دارد.

همچنین شبه جزیره جافنا و جزایر اطراف آن تعدادی از معابد از راه دور، سواحل و جاذبه‌های تفریحی بیشتری را در خود جا داده است و از جذابیت های کشور سریلانکا محسوب می شود. در جنوب جافنا مناطق روستایی کم جمعیت که به وانی معروف است حتی توسط اهالی سریلانکا نیز مورد بازدید کمی قرار می‌گیرد.

برای بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحی بالی بهشت اندونزی، پیشنهاد می کنیم تور بالی را رزرو کنید تا همراه با تور لیدرهای با تجربه از این جاذبه ها بازدید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

معبد Nallur Kandaswamy یکی از مکان‌های جذاب برای بازدید در هر زمانی از سال است. جشنواره سالانه Nallur، به مدت 25 روز اجرا می‌شود و بسیار جذاب و فراموش نشدنی است. بسیاری از مهاجران جافنا برای اجرای این جشن‌ها به شهر و دیار خود باز می‌گردند. در حالی که خانم‌ها بهترین ساری‌های خود را می‌پوشند و مردان در ساروج‌های سفید کل مجموعه معبد را به دریایی وسیع از لباس‌های سفید، قرمز و سبز تبدیل می‌کنند.

معبد بزرگ و تاریخی جافنا
 

محصولات کشاورزی شهر جافنا سریلانکا

شهر جافنا سریلانکا، سرزمین کشاورزی است و این موضوع سرچشمه بخش عمده رونق اقتصادی جافنا است. انبه به همراه طیف گسترده‌ای از سایر محصولات زراعی از جمله فلفل، پیاز، موز، جک فروت و انگور در این منطقه پرورش می‌یابد. جافنا از نظر فرهنگی تقریباً جزیره‌ای است که کاملاً از بقیه کشور جدا شده است و همواره به مراتب متراکم‌تر از سرزمین‌های خشک وانی در جنوب قرار دارد.کشور سریلانکا جاذبه های زیادی دارد. طبیعت بی نظیر، ساختمان های قدیمی و زیبا، آسمانی پاک و آب و هوایی فوق العاده از جاذبه های بی نظیر این کشور هستند. در صورت نیاز به اخذ ویزای توریستی می‌توانید مطلب “ویزای تک توریستی سریلانکا” را مشاهده فرمایید.

اگر به ماجراجویی در حوزه گردشگری و طبیعت شناسی علاقه دارید و به دنبال کسب تجربه های متفاوت هستید، پیشنهاد ما به شما رزرو تور تایلند لحظه آخری و ارزان لیانا پرواز می باشد.

محصولات زراعی  جافنا
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.