ماجرای فرار کوه کینابالو مالزی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
کوه کینابالو مالزی

کوه کینابالو مالزی یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های جزیره بورنئو به شمار می‌رود. کوه کینابالو مالزی در نقطه‌ای بالاتر از 3400 تا 3800 متر واقع شده است. این کوه یکی از عجایب مالزی است و همچنین یکی از پارک‌های ملی مشهور مالزی به حساب می‌آید که سالانه چند سانتی حرکت می‌کند و برای مالایی ها بسیار مقدس است. اگر بخواهیم این کوه از نزدیک ببینید باید به رفتار خود آگاه باشید و به آن احترام بگذارید زیرا مالایی‌ها اعتقاد دارند روح نیاکانشان در این کوه به آرامش ابدی می‌رسد.

جاذبه های زیبای کوه کینابالو مالزی

یکی از جاذبه‌های کوه کینابالو مالزی گونه‌های گیاهی متنوعی است که در آن وجود دارد. گیاهانی نایاب که در منطقه آسیای جنوب غربی یافت می‌شود و همچنین وجود گونه‌های مختلفی از پرندگان، خزندگان و پستانداران که در این منطقه یافت می‌شود. اگر بخواهیم از آب و هوای این منطقه صحبت کنیم باید به استوایی بودن و عاری از هر گونه آلاینده بودن آن اشاره کرد و بادهای موسمی که این مکان را به نوعی مجزا و خاص کرده است.

بهترین فصل سفر به مالزی و بازدید و پیاده روی در این کوه فصل بهار است. به دلیل وجود شکوفه‌های زیبا و درختان سر سبز که که همواره فضای اطراف را مطبوع می‌کند و تنفس در چنین فضایی هوش را از سر می‌برد.

کوه کینابالو در مالزی

بزرگترین کوه مالزی، کوه کینابالو مالزی

طبق مطالعات صورت گرفته از سمت سازمان زمین شناسی، کوه کینابالو به عنوان بزرگ ترین کوه در مالزی شناخته شده است. حرکتی که سالانه دارد باعث می‌شود برای افراد ماجراجو و علاقمند به کوهنوردی جالب باشد. سالانه هزاران توریست و کوهنورد با تور مالزی برای بازدید به این منطقه می‌آیند و تقریبا زمانی کمتر از 3 ساعت به قله می‌رسند. البته نا گفته نماند برای افراد عادی زمان حدودی برای پیمودن این کوه چیزی حدود 5 ساعت می‌باشد.

رزرو آنلاین تور کوالالامپور لحظه آخری با بهترین قیمت

در زمان صعود به قله کوه کینابالو مالزی و گذر از دیواره‌های گرانیتی نیازی به نگرانی نیست زیرا کارکنان این تفرجگاه گردشگری امنیت کامل را ایجاد می‌کنند تا ماجراجویان با دلی آسوده و خیالی راحت از این منظره زیبا لذت ببرند.

برای بازدید از این کوه مسیری وجود دارد که نام این مسیر را فراتر نامیده‌اند که در زبان ایتالیایی به آن جاده آهنی نیز گفته می‌شود. این جاده یکی از جاذبه‌های ثبت شده در یونسکو نیز می‌باشد و از یک سری پله و ریل و کابل تشکلیل شده است و گذر از این مسیر به نوعی ورزش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارتفاعات کامرون مالزی

جاده آهنی کوه کینابالو در مالزی

کوه کینابالو مالزی بسیار زیبا در عین حال پر از هیجان است و برای مالایی‌ها مقدس می‌باشد. حال برای دیدن از این منطقه زیبا و خارق العاده می‌توانید به مالزی سفر کنید و بعد به جزیره صاباح مالزی رفته و از آن‌جا برای دیدن این منطقه آماده شوید. یکی از مزایای این جاذبه گردشگری این است که برای سفر به این منطقه می‌توانید از تورهای 7 روزه مالزی که ترکیب شده‌اند استفاده کنید و در این مکان در اقامتگاه‌های کم نظیرش استراحت و از طبیعت بکر این منطقه کمال لذت را ببرید. جهت مشاوره بیشتر برای سفر همراه با تور مالزی و اخذ ویزای مالزی و دیدن کوه کینابالو با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.