عجیب ترین فرودگاه های دنیا

به روز رسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

هدف از این مقاله پرداختن به موضوع عجیب ترین فرودگاه های دنیا است. اکثر ما برای سفر، به فرودگاه ها می رویم و بدون توجه به فرودگاه، دنبال پرواز ایمن و سر ساعت هستیم و هیچ توجهی به ساختار و اطراف فرودگاه نمی کنیم، اما بعضی فرودگاه ها انقدر خاص هستند که علاوه بر سرنشینان هواپیما، برای خود خلبانان هم چالش بزرگی محسوب می شود و شاید کم تر از عجیب ترین فرودگاه های دنیا شنیده باشید و اطلاعی از آن تا به حال نداشته اید.

بعضی از فرودگاه ها در جهان هستند که هیچ استانداردی برای طراحی در آن به کار نرفته و از عجیب ترین وخطرناک ترین فرودگاه ها می باشند. طراحی یک فرودگاه باید از هر نظر سنجیده شود مثل جهت وزش باد موقعیت جغرافیایی و… اما گاهی بعضی مناطق و محدودیت باعث خلق یک زیبایی و اعجاب می شود.

15 مورد از عجیب ترین فرودگاه های دنیا

1- فرودگاه بین‌المللی ساوانا/هیلتون هد, جورجیا

اگر در فرودگاه هیلتون هد گرجستان پروازی داشته باشید متوجه چیز عجیبی در آنجا خواهید شد که توجه شما را جلب میکند! چند قبر عجیب در آن وجود دارد. اما این قبرها چگونه به اینجا راه پیدا کرده اند؟

صاحب قبلی این مکان به نام کترین و ریچارد داتسون بوده اند، که از اینجا به عنوان یک قبرستان استفاده کرده اند. این دو در اواخر دهه ۱۸۸۰ فوت کردند و هر دو در این قبرستان دفن شدند. سال ها بعد زمانی که جنگ جهانی دوم شروع شد، ارتش تصمیم گرفت که این قبرستان را به یک فرودگاه تبدیل کند تا جایی برای تمرین نظامیان باشد.

ارتش تمام جسدها را به یک قبرستان دیگر منتقل کرد اما برای احترام به خانواده داتسون، برخی از سنگ قبرها را همان جا نگه داشت. اکنون این دو قبر همچنان در این فرودگاه وجود دارد.

عجیب ترین فرودگاه های دنیا:فرودگاه بین الملی ساوانا

2- فرودگاه چانگدو

فرودگاه چانگدو یکی دیگر از عجیب ترین فرودگاه های دنیا است. بالاترین فرودگاه جهان در گذشته که قامدو هم گفته می شود، بوده است. با ارتفاع 4334 از سطح دریا و بر روی رشته کوه های هیمالیا قرار گرفته است. همچنین طولانی ترین باند فرود که 5600 متری است، می باشد. به دلیل ارتفاع زیاد این فرودگاه خطرات و آسیب هایی هم برای مسافران و هم برای خود هواپیما از لحاظ فنی در پی خواهد داشت که چالشی است برای فرود در این فرودگاه.

اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید، همین حالا قیمت های تور مالزی را چک کن.

3- فرودگاه جبل الطارق

جبل الطارق از دیگر عجیب ترین فرودگاه های دنیا است. جبل الطارق (Gibraltar)(به معنی کوه طارق) نام دهکده‌ای کوهستانی است که در ساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا قرار دارد و یکی از زیرمجموعه های دارای تابعیت پرچم بریتانیا به شمار می‌رود که البته مالکیت این منطقه بین اسپانیا و بریتانیا مورد اختلاف است.

کوه طارق در بخش ساحلی خود به تنگه جبل‌الطارق پیوسته است. این تنگه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس می‌پیوندد و در دو سوی آن مراکش و اسپانیا قرار دارد و اینطور بیان شده است که جبل الطارق نام منطقه کوچک خودمختاری است که در دهانه مدیترانه و هم مرز با اسپانیا قرار دارد.

باند فرودگاه جبل اطارق از میان بزرگراه اصلی شهر عبور می کند و ساختمان فرودگاه تنها 500 متر از مرکز شهرستان جبل الطارق فاصله دارد. به همین دلیل برای ورود هر فرود یا بلند شدن هر هواپیماها می بایست این بزرگراه بسته شود.

فرودگاه جبل الطارق یکی از چند فرودگاه عجیب در جهان است و در حال حاضر به چهار مقصد در انگلستان و دو مقصد در اسپانیا دارای مسیر پروازی است. جالب است بدانید که تنها جاده ای که جبل الطارق را به بخش های اصلی مرتبط می کند، همین جاده ای است که از وسط باند فرودگاه می گذرد.شما در تور اسپانیا می توانید از این فرودگاه عجیب دیدن نمایید.

فرودگاه جبل الطارق

4- فرودگاه خوانچو ای. یراوسکوین

این فرودگاه به نام آروبان وزیر خوانچو ایراکوین به طول 400 متر با سطح سنگفرش شده است که در میان کوه و دریا قرار گرفته است وجزو خطرناک ترین این لیست قرار می گیرد. هواپیماهای جت نمی توانند در آن پرواز کنند چون طول آن بسیار کوتاه هست.

5- فرودگاه بین المللی ونکوور، کانادا

وقتی شما در فرودگاه ونکوور کانادا هستید حوصله تان سر نخواهد رفت چرا که آکواریوم های زیبایی که در این فرودگاه وجود دارند توجه شما را جلب خواهند کرد.آکواریوم اصلی آن، یک تانک ۱۱۳۵۶۲٫۳۵ لیتری است که بیش از ۵ هزار موجود دریایی از جمله ستاره دریایی در آن دیده می شوند. آکواریوم کوچکتری هم وجود دارد که آن هم بسیار دیدنی است. همین دو آکواریوم باعث شده اند که فرودگاه ونکوور بین عجیب ترین فرودگاه های دنیا قرار گیرد.

فرودگاه بین الملی ونکوور

6- فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا

فرودگاه بین الملل پرنسس جولیانا که در لب ساحل قرار گرفته است از دیگر عجیب ترین فرودگاه های دنیا است. کسانی که در لب ساحل برای گذراندن و تفریح حضور دارند از نزدیک نظاره گر عبور هواپیما می شوند، ولی مشکلی که در این فرودگاه به آن اشاره می کنند باریک بودن جاده است و کامیون ها و وسایلی که در آنجا توقف کرده اند و احتمال برخورد هواپیما با آنها را امری قابل پیش بینی و خطرناک می دانند.

7- فرودگاه بین المللی کاناسی

این فرودگاه در اوساکای ژاپن قرار گرفته که طول آن چهار هزار متر و عرضی در حدود 2600 دارد که کاملا روی آب و از ناب ترین پروژه های مهندسی به شمار می رود. مساحت این فرودگاه آنچنان بزرگ است که حتی قابل مشاهده در ماهواره های فضایی نیز هست .
کارشناسان پیش بینی کرده اند که تا چند سال آینده با توجه به تغییرات آب و هوایی امکان دارد فرودگاه به زیر آب برود و چون از مناطق زلزله خیز است این فرودگاه را به خطرناکترین فرودگاه مبدل کرده است. اگر ویزای ژاپن دارید می توانید از این فرودگاه بین المللی دیدن کنید.

8- فرودگاه نارسارسواک، گرینلند

مساحت این فرودگاه که در لیست عجیب ترین فرودگاه های دنیا قرار می گیرد 1800 متر است که شرایط را برای فرود هواپیماها حتی در روزهای با جو شرایط مناسب و آرام سخت می کند. نارسارسواک در مناطق یخی و بسیار سرد قرار دارد. این فرودگاه هم جز خطرناک ترین فرودگاه های جهان هست، چرا که در نزدیکی آتشفشانی به نام اِیجافیالاجوکول قرار دارد.

عجیب ترین فرودگاه های دنیا

9- فرودگاه کویینزتاون، نیوزلاند

این فرودگاه در نمایی بسیار زیبایی از دریاچه، رودخانه، کوهستان و جنگل قرار دارد که به زیباترین فرودگاه جهان نام می گیرد. دریاچه واکاتیپو و فضایی سر سبز حس لذت بخشی را به مسافران در حال پرواز از این فرودگاه می دهد.

10- فرودگاه بین‌المللی ساوانا، جرجیا، ایالات متحده

یکی دیگر از عجیب ترین فرودگاه های دنیا فرودگاه بین المللی ساوانا است. این فرودگاه هیچ مورد غیر عادی و خطرناکی را ندارد ،اما چرا جزو عجیب ترین فرودگا های دنیا هست؟شاید خوشایند اکثر مسافران این فرودگاه نباشد که بشنوند،هنگام فرود در میان دو باند دو قبر وجود دارد که متعلق به صاحبان زمین فرودگاه بوده و در آنجا دفن شده اند.

11- فرودگاه ماجورو در جزایر مارشال

فرودگاه ماجورو یکی دیگر از عجیب ترین فرودگاه های دنیا است. طول این فرودگاه که در میان تالاب و اقیانوس قرار گرفته به 2407 متر می رسد و با ارتفاع 2 متری از سطح دریا در شهر ماجورو در کشور جزایر مارشال و ابتدای باند از ماجورو شروع و تا جزیره دیگر به نام لورا ادامه می یابد.این فرودگاه در جالبترین موقعیت از نوع خود قرار گرفته است.

جزایر مارشال از نقاط گردشگری و تجاری می باشد که دولت سالانه بودجه های را برای حفظ دیوار های دریا در نظر می گیرد. مارشال 25 جزیره را شامل می شود و لازم به ذکر است که زمین در ماجورو کمیاب است. این فرودگاه یکی از جاذبه های دیدنی هند است.

عجیب ترین فرودگاه های جهان

12- فرودگاه اگاتی، هند

فرودگاه در شهر لاکشادویپ از کشور هندوستان واقع شده که طول باند آن 1291 متر و ارتفاع آن از سطح دریا به چهار متر می رسد. در میان اقیانوس هند قرار دارد و از خطرناکترین و عجیب ترین فرودگاه های دنیا است که باند آن در دریا محو می شود. چالشی بزرگ برای خلبانان که با هر خطایی امکان سقوط در اقیانوس وجود دارد.

13- فرودگاه کرشول، فرانسه

فرودگاه در شهر کورشول فرانسه قرار دارد با طول باند 545 متری و 2008 متر ارتفاع از سطح دریا. از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین فرودگاه های دنیا که به طرز عجیب و متفاوتی رو به بالا ساخته شده و شیب وحشتناک آن رو به پایین باعث شده تا از فرودگاه های خطرناک لقب بگیرد.

رزرو تور عمان با بهترین نرخ و خدمات در لیانا پرواز.

14- فرودگاه بین المللی مدیرا- پرتغال

فرودگاهی که جدیدا با درخشش کریس رونالدو در یورو سال 2016 نام آن از مدیرا به اسم این فوتبالیست تغییر داده شد. در ارتفاع 59 متری از سطح دریا قرار گرفته و طول باند آن 2781 متری است درگذشته طول فقط 1500 متر بوده است. مورد عجیب آن قرار گرفتن باند فرود روی پل با 200 ستون است.

کلام آخر

فرودگاه هایی که در لیست عجیب ترین فرودگاه های دنیا قرار گرفت معمولا از استانداردهای خاصی برای طراحی و ساخت پیروی نکردند و هر کدام از این اسامی از زیباترین وخطرناک ترین گرفته تا شکل عجیب باند ها و قرار گرفتن روی پل و وجود قبر در میان باند های فرودگاه است. وجود اسامی که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد و اسامی زیادی از آنها را نشناسید و با فهمیدن مورد عجیب آن باعث بهت و تعجب شما می شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۷ بهمن ۱۴۰۱

مطالب پیشنهادی

فرودگاه چانگی سنگاپور معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۳ دقیقه
فرودگاه بین المللی یو تاپائو فرودگاه بین المللی یو تاپائو
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱ دقیقه

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.