با 10 مورد از شهرهای پر بازدید جهان آشنا شوید

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
شهرهای پر بازدید جهان

شهرهای پر بازدید زیادی در جهان هستند که همواره افرادی را از سرتاسر جهان به خود فرا می خوانند، ده مورد از شهرهای پر بازدید جهان که قدمت آنها به چند صد سال و حتی قرن ها می رسد وجود دارند. ما قصد داریم تا شما را با چند کشور و ده شهر پربازدید جهان آشنا کنیم.

1- هنگ کنگ: 27 میلیون و 800 هزار گردشگر

یکی از شهرهای پر بازدید جهان هنگ کنگ است. هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است، که از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. شهری پر زرق و برق و مدرن، شلوغ و دیدنی و البته بسیار گران که رده اول این فهرست را از آن خود کرده است.

برای سفر به شهر پیشرفته ی هنگ کنگ چین، با مراحل و شرایط دریافت ویزا هنگ کنگ آشنا شوید.

جمعیت شهر هنگ کنگ به حدود ۸ میلیون نفر می رسد، که اغلب آن ها چینی هستند. زبان این کشور چینی و پول رایج آنها دلار هنگ کنگ است. یکی از جاذبه های دیدنی شهر هنگ کنگ ساختمان های بلند آن است. در این شهر ۳۹ ساختمان بلند وجود دارد که ارتفاع بعضی از آنها به بالای ۲۰۰ متر می رسد که شهر هنگ کنگ را را به شهر آسمان خراش ها تبدیل کند. این شهر یکی ازده شهر پربازدید جهان محسوب می شد.

هنگ کنگ

2- لندن: 17 میلیون 400 هزار گردشگر

شهر لندن پایتخت انگلستان و بریتانیا، پر‌جمعیت‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگ‌ترین ناحیه شهری در اروپا با ۱۰ مکان پر‌بازدید در رده دوم لیست شهرهای پر بازدید جهان قرار می‌گیرد. لندن پایتخت کشور انگلستان است، که حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. که این تعداد جمعیت این شهر را به یکی از شلوغ ترین شهرهای قاره اروپا تبدیل کرده است. شهر لندن یکی از بهترین، تاثیر گذارترین، مطلوبترین، پر بازدید ترین و ثروتمندترین شهرهای اروپا است.

شهر لندن از لحاظ بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری دارای مکان های زیادی است که چند نمونه از آنها در یونسکو به ثبت رسیده است و باعث شده تا شهر لندن جزو ده شهر پربازدید جهان محسوب شود مانند: برج لندن، باغ های کیو، کلیسای سنت مارگریت و کاخ وست مینیستر، موزه بریتانیا، برج ساعت بیگ بن و موزه مادام توسو.

لندن

3- سنگاپور: 17 میلیون 100 هزار گردشگر

سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا قرار گرفته است و یکی از شهرهای پر بازدید جهان است. این کشور حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و کوچکترین کشور در منطقه جنوب شرق آسیا است. کشور سنگاپور بعد از ژاپن معتبرترین پاسپورت را در دنیا دارد. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ مستعمره کشور بریتانیا بوده است و استقلال این کشور در زمان ۱۹۶۵ اتفاق افتاد، که بعد از آن این کشور را یک کشور مستقل و ثروتمند کرد، که امروزه از پرتردد ترین بندر های دنیا است.

شهر سنگاپور پایتخت مدرن کشور سنگاپور به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل کار‌آمد و گسترده، جاذبه های سنگاپور در میان گردشگران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

سنگاپور

4- بانکوک: 16 میلیون 200 هزار گردشگر

بانکوک پایتخت تایلند که به معنی شهر فرشته‌ها است، یکی از شهر‌های مدرن آسیایی با آسمان‌خراش‌های بزرگ و بلند، هتل‌های بسیار مجلل، مراکز خرید و فرودگاهی مدرن و بین‌المللی، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. بازدید از جاذبه ها طبیعی و تاریکی شهر بانکوک و سایر شهر های دیدنی تایلند، تور تایلند بهترین پیشنهاد برای شما می باشد.

کشوری بسیار مدرن، سرسبز، ثروتمند، پیشرفته و عالی که در چند سال گذشته از لحاظ رشد علم و صنعت و درآمد و پیشرفت ارتقاء خیره‌کننده‌ ای داشته است. شهر بانکوک جمعیت بالا و ۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. پول رایج این کشور THBنام دارد. یکی از بزرگترین منبع های درآمدی شهر بانکوک و کشور تایلند از صنعت گردشگری است، که هر ساله از سراسر دنیا گردشگران زیادی با تور بانکوک برای دیدن این شهر و تفریح و خرید به این کشور می روند، زیرا بزرگترین مراکز تجاری و خرید در دنیا در شهر بانکوک و کشور تایلند است و این شهر جزو ده شهر پربازدید جهان محسوب می ‌شود.

بانکوک

5- پاریس: 14 میلیون 970 هزار گردشگر

از دیگر شهرهای پر بازدید جهان پاریس است. پاریس پایتخت کشور فرانسه است، جمعیت شهر پاریس به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد و یکی از بهترین ثروتمندترین، مدرن ترین و پیشرفته ترین شهر از لحاظ علم و هنر و صنعت، فرهنگ، اقتصاد و… درشهرهای اروپا به حساب می آید.

پاریس یکی از بهترین شهرهای اروپا برای سفر و گردشگران است، این شهر در صنعت گردشگری یکی از غول‌ های گردشگری دنیا به حساب می آید، به طوری که سالانه ۴۵ میلیون نفر توریست از این شهر و کشور دیدن می‌ کنند و جزو ده شهر پربازدید جهان محسوب می‌ شود. بسیاری از پارک ها و موزه ها و موسسات معروف و مشهور جهان در این شهر واقع شده است.

برج ایفل، نماد شهر پاریس هر ساله تعداد زیادی از گردشگران بین‌المللی را برای دیدار از این برج به پاریس می‌کشاند، زیبا‌ترین خیابان جهان نزد فرانسوی‌ها، یعنی شانزالیزه در این شهر قرار دارد. پاریس یکی از بهترین مقاصد سفر برای ماه عسل می باشد.

پاریس

6- ماکائو: 14 میلیون 960 هزار گردشگر

ماکائو از دیگر شهرهای پر بازدید جهان است. ماکائو شبه جزیره در دریای جنوبی چین است. حکومت شبه جزیره ماکائو به‌صورت خود مختاری است و جمعیت آن به بیش از ۱۵۰ هزار نفر می‌ رسد. هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ماکائو سفر می کنند. امکانات تفریحی گسترده و انواع بازی ها ماکائو را بسیار دیدنی و جذاب برای توریست ها جلوه داده است.

برای دریافت ویزای ماکائو و کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ ویزای آن با شماره درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

ماکائو تا سال 1999 یکی از مستعمرات کشور پرتغال بود ولی بعد‌ها با مذاکراتی که انجام شد، پرتغال با باز پیوستن ماکائو به چین، مشروط به تبدیل این شبه جزیره به یک منطقهٔ اداری، تجاری و بازرگانی و الزام چین مبنی بر اعطای خودمختاری اقتصادی و اجتماعی به ماکائو به مدت ۵۰ سال موافقت کرد.

ماکائو

7- شنژن: 13 میلیون 100 هزار نفر

شنژن شهر زیبا و خوش آب و هوا با داشتن انواع مراکز خرید و مناظر طبیعی زیبا، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که علاقه خاصی به خرید دارند. شنژن یکی از بهترین و معروف ترین و مهمترین شهرهای چین است و هم چنین یکی از شهرهای پر بازدید جهان است، که در استان گوانگ دونگ واقع شده است. جمعیت شهر شنژن به ۱۵ میلیون نفر می ‌رسد که همگی به زبان چینی صحبت می کنند. از جاذبه های گردشگری شهر شنژن می توان به خیابان انگلیسی ها، پارک سافاری شنژن و دهکده فرهنگ نام برد.

برای رفتن و بازدید از جاذبه های شهر شنژن چین ، دریافت ویزای چین الزامی است.

شهرهای پر بازدید جهان :شنژن

8- نیویورک: 12 میلیون 200 هزار گردشگر

در قدیم نام نیویورک آمستردام بوده است، که از سال ۱۶۶۴ نام این شهر به نیویورک تبدیل شده است. جمعیت شهر نیویورک به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می ‌رسد.از نظر وسعت شهر نیویورک، ۸۶۸۳ مترمربع مساحت دارد که این شهر را به وسیع ترین شهر ایالات متحده و حتی وسیع ترین منطقه شهری دنیا تبدیل کرده است. شهر نیویورک به شهر آسمان خراش ها معروف است. در این شهر ۲۷۴ آسمانخراش با طول بیش از ۱۵۰ متر وجود دارد.

اگر قصد سفر به کشور آمریکا را دارید اما با مراحل و شرایط اخذ ویزای آن آشنایی ندارید، از طریق تماس با کارشناسان بخش ویزای لیانا پرواز، شما را در تمامی مراحل اخذ ویزای آمریکا راهنمایی و یاری می نمایند.

نیویورک با داشتن آسمان‌خراش‌های بلند و خیابان‌های شلوغ، به عنوان شهری که هرگز نمی‌خوابد شهرت دارد. هر ساله میلیون‌ها نفر برای دیدن مشهور‌ترین سمبل کشور آمریکا یعنی مجسمه آزادی و دیگر جاذبه‌های دیدنی و مشهورش، به نیویورک می‌روند.

نیو یورک

9- استانبول: 11 میلیون 900 هزار گردشگر

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن به شمار می‌رود که از نظر وسعت پنجمین کشور بزرگ دنیا است و ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از شهرهای پر بازدید جهان است. از مراکز دیدنی و تاریخی آن که هر ساله گردشگران بسیاری را با تور استانبول به سوی خود جلب می‌کند، می‌توان به مسجد و موزه ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، تنگه بسفر و جزیره بیوک آدا اشاره کرد.

تقریباً همه مردم استانبول مسلمان هستند و واحد پول این کشور لیر ترکیه است. شهر استانبول جزو ده شهر پربازدید جهان به حساب می‌آید. استانبول شهری با قدمت تاریخی بالاست که امپراتوری های زیادی بر آن حکومت می کردند، از جمله ایران، روم عثمانی و حتی یونان. ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کوروش رهبر ایران بر استانبول و ترکیه حکومت می کرد.

استانبول

10- کوالالامپور: 11 میلیون 600 هزار گردشگر

کوالالامپور یکی از بزرگترین شهرهای مالزی و پایتخت این کشور است و یکی از زیبا‌ترین و مدرن‌ترین شهر‌های آسیای جنوب شرقی به شمار می‌رود، برج‌های دو‌قلوی پتروناس یکی از مشهور‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه های کوالالامپور  است.

برای سفر به شهر کوالالامپور می توانید، تور مالزی را انتخاب نمایید.

کوالالامپور، که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از شهرهای فعال در صنعت گردشگری و خرید به حساب می‌ آید، که بسیار هم در این امر موفق عمل کرده. بهترین زمان برای سفربه کوالالامپور ماه اکتبر و سپتامبر است. هوای این شهر در طول سال گرم و مرطوب است. زبان مردم این شهر مالایی و واحد پول آنها رینگیت است.

کوالالامپور

نتیجه گیری

در میان کشورها و ده مور از شهرهای پر بازدید جهان که در بالا نام برده و راجع به آنها توضیح دادیم، هر کدام دارای آداب و رسوم زبان موقعیت و آب و هوای خاص خود هستند، که بسته به سلایق گردشگران از آنها استفاده می کنند. این ده شهر پربازدید جهان از شهرهای پربازدید جهان در حوزه گردشگری تفریحی خرید و.. محسوب می ‌شوند.

صنعت گردشگری به نوبه خود بسیار بسیار می تواند در رشد اقتصادی یک کشور سهیم باشد و سهم بزرگی از اقتصاد و درآمد آن کشور را به خود اختصاص دهد. کشورها و شهرهایی که نام برده شد هزینه های زیادی برای این کار را انجام داده ‌اند که به شکوفایی اقتصادی آنها کمک کرده و باعث شده است که این ده شهرجزو ده شهر پربازدید جهان محسوب شوند.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.