آشنایی با شهر جیپور هند

به روز رسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
شهر جیپور هند

شهر جیپور (که به شهر صورتی نیز معروف است) پایتخت راجستان در هند است. جیپور بزرگترین شهر راجستان است و در قرن هجدهم توسط ساوای جی سینگ به عنوان اولین شهر برنامه‌ریزی شده هند ساخته شد. جیپور یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در بین مسافران هندی و همچنین در میان توریست‌ها است.

جیپور یکی از شهرهای مثلث طلایی توریستی دهلی، جییپور و آگرا است. این شهر میزبان چندین جاذبه مانند کاخ سیتی، معبد گووین دیو جی، وییدان صبا، معبد بیرلا، چندین قلعه بزرگ راجپوت و غیره است. همچنین برای مسافرانی که به شهرهای کویری جود پور و جیزالمر می‌روند، به عنوان یک پله سنگی کار می‌کند.

اکنون شهر جیپور به سرعت در حال رشد است و پروژه‌های مختلف توسعه‌ای توسط دولت و شرکت‌های خصوصی در حال انجام است. برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های شهر جیپور نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر هند تقریبا بالاتر از سطح استاندارد است که می‌تواند این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرها در تور هند تبدیل کند.

جیپور معمولا با توجه به دارا بودن ساختمان‌های کاملا رنگی که در ابتدا از این رنگ برای تقلید از معماری ماسه سنگ قرمز شهرهای مگام استفاده شده بود، شهر صورتی است. رنگ قرمز خاکی فعلی از بازسازی ساختمان‌هایی است که برای بازدید شاهزاده ولز در سال 1876 به دست آمد.

شهر جیپور هند

راه‌های رفتن به جیپور

با هواپیما

فرودگاه جیپور در شهر سانگنر واقع شده است و اجازه پروازهای پراکنده به لندن و دوبلین را دارد. پرواز مستقیم از بانکوک، کوالالامپور، شارجه، مسقط و دبی نیز از این فرودگاه در دسترس است. پروازهای مستقیم به ابوظبی و سنگاپور مدتی وجود داشت اما در اواسط سال 2018 متوقف شد.

از شهر جیپور به بسیاری از شهرهای هند از جمله جودپور، اودایپور، اوران آباد، دهلی، حیدرآباد، کلکته، گوا، چنای، احمدآباد، بنگلور، بمبئی، پونه، ایندوره و گوآوات پرواز داخلی وجود دارد.

یک نکته مهم برای کسانی که از دهلی پرواز می‌کنند این است که فرودگاه دهلی نزدیک بزرگراه جیپور دهلی است. بنابراین شما می‌توانید بدون ورود به شهر دهلی به فرودگاه بروید.

اگر قصد سفر به مالزی را دارید تور مالزی لیانا پرواز را از دست ندهید.

با قطار

راه آهن هند جیپور را از سراسر کشور متصل می‌کند و یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها است. تعدادی قطار روزانه جیپور را به شهر دهلی هند ، احمدآباد، آگرا، بمبئی، جودپور، کوتا، الوار و آژیر متصل می‌کنند. دسترسی‌های روزانه همچنین برای آداپیر، چیتاگرا، بیکانر، جایسالمر، بالمر، کلکته، جامو، پاتانکوت، لادهیانا، کانپور، پورکی، هاریدوار، گوالیر، ایندور، جبال پور و بهوپال در دسترس است.

قطارهایی با مسافت طولانی که از شهرهای مهمی مانند: لاک نو، حیدر آباد، الله آباد، بنارس، ناگپور، سورات و دودورا، رنچی، پاتنا، ریپور، بیلاسپور، بنگالور، چنیا، پوری، میسور، منگولار، گوآ، کوژیکودا و کوچی عبور می‌کنند.

گزینه محبوب (و البته گران قیمت) از دهلی نو، شتابدی اکسپرس است که ساعت 6:05 صبح از ایستگاه دهلی نو خارج می‌شود و ساعت 10:30 دقیقه به جیپور می‌رسد. همچنین در دهلی کانت و گورگائون در منطقه دهلی و گاندیناگر در منطقه جایپور متوقف می‌شود.

سه ایستگاه بزرگ راه آهن جیپور عبارتند از: جانکشن، داگاپورا و گاندیناگر. همه قطارها درجیپور متوقف می‌شوند و چند ایستگاه هم در گاندیناهار و دورگراپورا وجود دارد. به طور کلی، گاندیناگر در قطارهای بین جیپور و مکان‌هایی در شرق و شمال هند خدمت می‌کند در حالی که دورگاپورا با قطارهای بین ایپور و مکان‌هایی در جنوب و مرکزی هند خدمت می‌کند.

شهر جیپور هند

در جیپور از کجا دیدن کنیم؟

در سفر به شهر جیپور به راجستان هم بروید، به شهر زیبای دریاچه‌های اودایپور، قلعه خیره کننده و قدرتمند جودپور و به سمت شهر کویری رؤیایی جیزالمر یا اگر قصد دیدن یک شهر کویری بی نظیرتر را دارید می‌توانید جذابیت‌های بیکانر را جایگزین شهر جایسالمر کنید.

اگر بلیط‌های خارج از شهر جیپور را رزرو کرده‌اید مطمئن شوید که در دفتر رزرو بلیط، بلیط تاتکل را بخواهید زیرا بلیط‌هایی که در همه‌جا وجود دارند در طول هفته پیش فروش می‌شوند.

رزرو آنلاین تور عمان با بهترین نرخ و امکانات در لیانا پرواز.

بلیط‌های تاتکل (آخرین لحظه) فقط روز قبل از حرکت قطار برای فروش باز می‌شوند و شما در هتل های جیپور اقامتی بی نظیر را تجربه می کنید.اتوبوس‌های مکرر به روستای کوچک امبر در جیپور وجود دارد. همچنین می‌توانید حمل و نقل را به روستای ابانری ترتیب دهید.

شهر جیپور هند
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۰ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.