شهر دهلی، کلان شهر هندوستان

به روز رسانی: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

شهر دهلی، پایتخت ملی هند است که در شمال این کشور واقع شده است. اگر قصد شرکت در تور هند و سفر به هند را دارید، در ادامه مطلب، اطلاعات مفیدی در مورد سفر به این ناحیه ارائه می‌دهیم.

موقعیت شهر دهلی

شهر دهلی در واقع از دو منطقه متفاوت تشکیل شده است: دهلی قدیمی که در شمال شهری تاریخی قرار دارد و دهلی نو که در جنوب بوده و در اوایل قرن بیستم به عنوان پایتخت هند برگزیده شده است. دهلی یکی از بزرگترین مجموعه‌های شهری کشور هند است که واقع در کرانه باختری رودخانه یامونا، شاخه‌ای از رودخانه گنگ (گانگا) و در حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب هیمالیا واقع شده است.

اطلاعات جامع درخصوص مراحل و نحوه اخذ ویزای هند

قلمرو پایتخت ملی هند، دهلی نو و قدیم، کلانشهرها و مناطق روستایی مجاور را در بر می‌گیرد. از شرق با ایالت اوتار پرادش و از شمال، غرب و جنوب، با ایالت هاریانا، هم‌مرز است. دهلی به عنوان یک نقطه مهم تجاری، حمل و نقل و فرهنگی و همچنین مرکز سیاسی هند، از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است. طبق افسانه‌ای، این شهر به افتخار رجا دیلو، پادشاهی که در قرن اول قبل از میلاد در این منطقه سلطنت می‌کرد، نامگذاری شده است.

شهر دهلی هند

زندگی فرهنگی مردم دهلی

زندگی فرهنگی شهر دهلی، ترکیب منحصر به فردی از سبک‌های سنتی و مدرن است. این شهر دارای تعداد زیادی موزه، قلعه‌‌‌ها، بنا‌های تاریخی، کتابخانه‌ها، باغ‌های گیاه شناسی و معابد است که در طول تور هند و در شهر دهلی می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

مراکز تجاری و تفریحی شهر دهلی، گالری‌های هنری معاصر، سینماها، سالن‌های بولینگ و سایر سالن‌های ورزشی و رستوران‌هایی که انواع غذا‌های هندی و بین المللی را سرو می‌کنند، از مکان‌هایی هستند که در طول تور دهلی می‌توانید از گذران وقت در آن‌ها لذت ببرید.

شهر دهلی همچنین منعکس کننده اصلی تنوع فرهنگی و سبک هندی است. نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بی‌شماری در زمینه فرهنگ هندی در دهلی وجود دارد و شامل جشنواره فیلم سالانه و همچنین انواع بازار‌ها و نمایشگاه‌های کتاب متعدد است. گروه‌های مختلف مذهبی در دهلی به پیروی قوی و مداوم از جشنواره‌ها و جشن‌های مذهبی می‌پردازند.برای آشنایی با جاذبه های دهلی و بازدید از آن در طول سفر خود وارد صفحه “جاذبه های دهلی” شوید.

رزرو تور مالزی با ارزانترین قیمت و امکانات ویژه

مردم شناسی در طول تور دهلی

در تاریخ جمعیتی دهلی، سال ۱۹۴۷ نقطه عطفی بود که هزاران پناهجوی هندو و سیک، که عمدتاً از مسلمانان پاکستان بودند، به دلیل استقلال هند، وارد این شهر شدند. از آن زمان، جمعیت دهلی، با رشد مداوم مهاجران، بیشتر از سایر ایالت‌های هند و یا از کشور‌های همجوار، به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

انبوه جمعیت مهاجران و افراد خارجی، اغلب در بخش‌هایی از دهلی که مسکن‌ توسعه یافته است، مشاهده می‌شود. به عنوان مثال چاناکیا پوری (که بیشتر به عنوان منطقه انسجام دیپلماتیک شناخته می‌شود)، مکان بسیاری از سفارت خانه‌های خارجی است.غلظت جوامع قومی خاص در مناطقی مانند پارک چیتارانجان و کارول باغ شکل گرفته است؛ اولی یک زیر مجموعه عمدتا بنگالی و دومی یک بخش عمدتا پنجابی است.

ترکیب مذهبی جمعیت شهر دهلی نیز متنوع است. قسمت عظیمی از ساکنان دهلی، هندو هستند. پیروان اسلام بزرگترین اقلیت را تشکیل می‌دهند و به دنبال آن تعداد کمتری از سیک‌ها، جین‌ها، مسیحیان و بودائیان در این منطقه حضور دارند.

مردم دهلی

مشاهده معماری زیبا و غنی در طول سفر به دهلی

در پشت میراث معماری غنی که در طول تور هند مشاهده خواهید کرد، یک تاریخ جالب و متنوع وجود دارد. قدیمی‌ترین ساختمان‌های این شهر متعلق به اوایل دوره ظهور اسلام است. با این حال این بناها در ساخت و ساز یا تزئینات، یکدست نیستند.

تأثیر صنعتگران هندوی راجپوت در نقوش طبیعت گرایانه، نردبان‌هایی به طرح مار و حتی منحنی الفبای کتیبه‌های قرنی موجود در بناهای دهلی، قابل مشاهده است. برخی از هنرمندان، شاعران و معماران آسیای میانی، سنت معماری سلجوقی (ترکی) را با خود به ارمغان آوردند، که با حاشیه جوانه نیلوفر آبی در قسمت زیر طاق‌ها، برج‌های تزئینی و آجر‌هایی که به صورت انتهایی و طولی در دوره‌های متناوب در سنگ تراشی قرار دارند، مشخص می‌شوند.

اطلاعات جامع درخصوص نحوه صدور ویزای تجاری هند در شرایط کرونا

در زمان خلجی‌ها (۱۳۱۲-۱۳۹۰)، روش و اصطلاح خاصی به نام سبک پشتون در معماری اسلامی برقرار شده بود. از ویژگی‌های بارز این سبک می‌توان به سطوح ماسه سنگ قرمز با لایه‌های مرمر سفید، طاق‌هایی به شکل نعل اسب، پنجره‌های مجهز به صفحه‌های سوراخ دار و تزئینات پیچیده و فراوان با نقوش عربی و متن‌های الهام بخش، اشاره کرد.

معماری دهلی
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۱ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.