جزیره هرمز، جزیره رنگ‌ها و شگفتی ها

به روز رسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
جزیره هرمز


یکی از مکان‌های زیبا و شگفت انگیزی که باید در تور قشم حتما از آن دیدن کنید جزیره هرمز است که در 8 کیلومتری بندرعباس و در نزدیکی جزیره قشم واقع شده. این جزیره به رنگ سرخ خاک خود شناخته می‌شود و یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگر در این جزیره همین رنگ‌های زیبا و مسحور کننده است که در دنیا نظیر ندارد. این جزیره در گذشته موقعیتی استراتژیک و نظامی داشته. همچنین به دلیل واقع شدن در تنگه هرمز از نظر جغرافیایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است. جالب است بدانید در این جزیره می‌توانید خاک قرمز خوراکی و بالغ بر 60 کانی رنگی دیگر را پیدا کنید که در هیچ کجای دنیا مانند ندارند.

مسیرهای رفتن به جزیره هرمز

برای رفتن به جزیره هرمز باید خود را به بندرعباس و یا قشم برسانید و از آن‌جا سوار بر قایق‌های مسافربری که برای این جزیره اختصاص داده شده اند، خود را به هرمز برسانید.

جزیره هرمز

بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز همانند دیگر نقاط جنوبی کشور در فصل بهار و تابستان از هوایی بسیار گرم و البته شرجی برخوردار است که تحمل آن کار هر کسی نیست. اما با نزدیک شدن به فصل زمستان و سرما، جزیره هرمز از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار خواهد شد و می‌تواند یک مقصد بسیار دیدنی برای شما در تور قشم باشد که باید حتما از آن دیدن کنید. در این فصل می‌توانید شاهد کوچ لاکپشت‌ها و پرندگان نیز باشید.

جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز

جاذبه‌های قشم و جاذبه های دیدنی هرمز به اندازه‌ای است که یک روز کامل از وقت شما را بگیرد. البته اگر راهنمای محلی گرفته باشید طی 4 الی 5 ساعت جاذبه‌های مهم جزیره را به شما نشان خواهند داد. اما اگر اهل سفر با پای پیاده یا دوچرخه سواری هستید و در کل سفر را سخت نمی‌گیرید، می‌توانید خودتان با صبر و حوصله از این جزیره که هر گوشه از آن زیبایی خاص خود را دارد دیدن کنید.

لیانا پرواز مجری مستقیم تور عمان با تور لیدرهای مسلط، سفر ایمنی را برای شما به همراه خواهد داشت.

فرش خاکی هرمز

در نزدیکی دره سکوت و در یک ساحل بزرگ مکانی وجود دارد که در مناسبت‌های مختلف مثل نوروز و یا روز خلیج فارس و … هنرمندان بومی با استفاده از خاک‌های رنگی طرح‌هایی بسیار زیبا و چشم نواز به شکل فرش درست می‌کنند که تماشای آن می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. البته این آثار با بارش باران و یا موج‌های دریا کم کم از بین خواهند رفت. اگر قصد بازدید از فرش‌های خاکی هرمز را دارید حتما از قبل، از بودن آن‌ها مطلع شوید.

فرش خاکی از جاذبه های جزیره هرمز

دره مجسمه‌‌ها

این مکان از سنگ‌های متعددی تشکیل شده است که به صورت طبیعی شبیه به برخی موجوادت هستند و با قدرت تخیل خود می‌توانید با آن ها همراه شده و هرکدام از آن‌ها را شبیه به موجوداتی مانند اژدها، عقاب، خروس و … ببینید. در انتهای مسیر این منطقه به یک دره 50 متری می‌رسید که صحنه‌ای شگفت انگیز از دریا را که شاید پیش از این فقط در فیلم‌ها آن را دیده بودید، پیش روی شما خواهد گذاشت.

دره مسجمه ها از جاذبه های جزیره هرمز

قلعه پرتغالی‌ها جزیره هرمز

قلعه‌های پرتغالی ها تقریبا در اکثر مناطق حاشیه خلیج فارس قرار دارند که یکی از این قلعه‌ها نیز در جزیره هرمز واقع شده است. قلعه‌ی پرتغالی‌ها در جزیره هرمز مقر فرماندهی نیروی دریایی پرتغالی‌ها در خلیج فارس بوده است.

قلعه پرتغالی ها از جاذبه های جزیره هرمز

دره رنگین کمان

شاید بتوان از این منطقه به عنوان معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین جاذبه جزیره هرمز نام برد که در آن می‌توانید بیش از 60 طیف رنگی را مشاهده نمایید. جاذبه‌های جزیره هرمز به این چند مورد ختم نمی‌شود و هرجای آن، خود می‌تواند به عنوان یک جاذبه دیدنی در نظر گرفته شود. اما ما در اینجا به معرفی معروف‌ترین آن‌ها پرداختیم.

دره رنگین کمان از جاذبه های جزیره هرمز

تفریحات در جزیره هرمز

وقتی اسم جزیره و تفریح در کنار هم می‌آیند قطعا اولین گزینه برای تفریح، تفریحات آبی هستند. جزیره هرمز نیز با داشتن سواحل بسیار دیدنی و دریایی شفاف از این قاعده مستثنی نیست. غواصی یکی از عمده تفریحاتی است که در این جزیره می‌توان از آن استفاده کرد و زیبایی‌های زیر آب را مشاهده نمود. همچنین این جزیره دارای مدرسه غواصی می‌باشد که در تمامی فصول سال آماده خدمت رسانی است. به علاوه شایان ذکر است که تور غواصی نیم روزه نیز از ساعت 7 الی 15 در این جزیره برگزار می‌شود.

اگر به دنبال استفاده از آفتاب و آفتاب گرفتن هستید سواحل این جزیره می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. توجه داشته باشید که برای آفتاب گرفتن حتما از روغن‌ آفتاب و دیگر روغن‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

غواصی در جزیره هرمز

غذا در جزیره هرمز

اگر قصد صرف غذا در جزیره هرمز را دارید باید به اندک کافه و رستوران‌هایی که در این جزیره وجود دارند مراجعه کنید و از غذاهای محلی که در آن‌جا سرو می‌شود لذت ببرید. این غذاها طعم مخصوص به خود را دارند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید مانند آن را پیدا کنید چرا که در طبخ آن‌ها از خاک‌های خوراکی خود جزیره و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود و طعم جدید و هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غذاهای محلی جزیره هرمز

اسکان در جزیره هرمز

برای اقامت و اسکان در جزیره هرمز، شما دستِ بازی برای انتخاب ندارید. یا باید در خانه محلی‌ها بمانید و یا از معدود اقامتگاه‌های بوم‌گردی تازه تاسیس این جزیره استفاده کنید. اما اکثر افرادی که قصد اقامت در هرمز را دارند کمپ زدن در کنار ساحل را ترجیح می‌دهند. این کار یک تجربه‌ی جدید و جذاب برای شما خواهد بود. پس سفر را به خود سخت نگیرید و شب را در کنار زیبایی‌های خداوند صبح کنید.

جهت اخذ ویزای بالی در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه با مشاوران ما در لیانا پرواز ارتباط باشید.

خرید در جزیره هرمز

یکی از مراکز خرید قشم و جزیره هرمز ، بازاری در محل ورودی قلعه پرتغالی‌ها است که در آن زنان محلی به فروش وسائل اغلب تزئینی و دست ساز خود می‌پردازند که بسیار زیبا و خاص هستند.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.