جزیره هنگام قشم

به روز رسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام یکی از جزایر بی‌نظیر قشم است. پیشنهاد می‌کنیم اگر نیاز به راهنمای سفر به قشم و قصد سفر به این جزیره را دارید حتما سری به جزیره هنگام بزنید چرا که بی‌نهایت شگفتی و دیدنی در آن نهفته است. هنگام هر چند کوچک است ولی باز یک روز کامل را جهت گشت و گذار نیاز دارد. شما می‌توانید یا به صورت زمینی از طریق بندرعباس به این جزیره کوچک سفر کنید و یا به صورت هوایی خود را به قشم برسانید و بعد با قایق‌های تندرو و با هزینه‌ای کم به این جزیره بروید.

جزیره هنگام

این جزیره ساحل منحصر به فردی دارد و به دلیل شفاف بودن آب در این قسمت شما شاهد ماهی‌ها و آبزیان گوناگونی خواهید بود. شاید تماشای خرچنگ‌ها از نزدیک برای گردشگران تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد. جزیره هنگام یکی از مناطق بکر و دست نخورده گردشگری و از جاذبه های قشم به شمار می آید.

جهت آشنایی با شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ انواع ویزای بالی به سایت لیانا پرواز مراجعه نمایید.

مردم جزیره هنگام

این جزیره دارای مردمانی خون گرم و مهمان نواز می‌باشد که اکثراً همانند ساکنان بخش‌های دیگر جنوب کشور دارای لباس های رنگی بلند و زیبای محلی با روبندهای خاص می‌باشند. مردم این منطقه معمولا با درست کردن صنایع دستی از صدف‌ها و متعلقات آن و فروش در بازارهای محلی امرار معاش می‌کنند. بازدید از مراکز خرید قشم و بازار محلی، خود یکی از سرگرمی‌های جذاب برای مسافران در این منطقه می‌باشد.

جزیره هنگام قشم

بهترین زمان سفر به هنگام

جزیره هنگام همانند دیگر بخش‌های جنوبی کشور دارای آب و هوایی گرم و مرطوب می‌‎باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، فصل پاییز یا زمستان که هوا کمی معتدل است این مقصد را برای سفر انتخاب کنید. همچنین اگر علاقمند هستید دلفین‌ها را از نزدیک ببینید، بهتر است در ماه‌های آذر و دی به این جزیره سفر کنید.

بهترین قیمت رزرو بلیط هواپیما تهران مالزی چارتر و سیستمی در لیانا پرواز.

بازدید از ساحل هنگام

ساحل هنگام یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌باشد. قدم زدن در ساحل و استراحت بر روی شن‌های این منطقه حس آرامش را به مسافران القا خواهد کرد. لازم است بدانید نوار ساحلی جزیره هنگام حدود 50 کیلومتر می‌باشد که شما در این 50 کیلومتر، هم سواحل صخره‌ای را خواهید دید و هم سواحل شنی که هر دو تصویری غیر قابل وصف خواهند داشت. شاید یکی از دلایلی که مسافران به این منطقه علاقه دارند، شباهت ساحل و آب‌های در‌خشان این جزیره به سواحل مالدیو و کالیفرنیا باشد.

جزیره هنگام

حیات وحش جزیره

این جزیره علاوه بر ساحل و طبیعت بکر، دارای حیات وحش بی نظیری نیز می‌باشد و زیستگاه مناسبی برای لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، دلفین، خاردم مصری (گونه‌ای از خانواده سوسمارها) است. البته جانوران دیگری هم در این منطقه زندگی می‌کنند. در اطراف جزیره هنگام یک آکواریم وجود دارد که در آن می‌توانید انواع ماهی‌های رنگی ر‌ا تماشا کنید که به طور آزادانه در حال شنا کردن هستند.

جزیره هنگام بارها مورد حمله بیگانگان قرار گرفته است و بقایای باقی‌مانده از استعمارگران همچنان در این جزیره به چشم می‌خورد که شامل بقایایی هم‌چون کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها و یا تاسیسات نظامی انگلیسی‌ها می‌باشد. اما از ویژگی‌هایی که سبب شد این جزیره شهرت پیدا کند خاک سرخ هنگام است که بسیار منحصر به فرد می‌باشد.

جزیره هنگام قشم

اگر به این منطقه سفر کردید و قصد اقامت در این جزیره را داشتید، در نظر داشته باشید که هیچ هتل یا مهمان‌سرایی در این منطقه وجود ندارد اما خانه‌های بوم گردی با هزینه‌هایی بسیار مناسب وجود دارد و شما می‌توانید چند روزی برای اقامت، این خانه‌ها را انتخاب کنید. برای رسیدن به این جزیره می‌توانید با تور قشم از طریق هوایی و یا زمینی خود را به قشم برسانید و بعد به وسیله قایق تندرو به جزیره هنگام بروید.

جزیره هنگام
5/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۰ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.