راهنمای سفر به قشم

به روز رسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
سفر به قشم

کشور ما ایران دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است. یکی از این جاذبه‌های گردشگری، جزیره قشم است که در قسمت جنوبی کشور و در تقسیمات استان هرمزگان قرار گرفته است. جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های ایران می‌باشد و در تنگه هرمز واقع شده است. این مکان یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌های ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مراکز خرید مختلف است. قدمت این جزیره به دوره ساسانیان بر ‌می‌گردد. جزیره قشم به دلیل آب و هوای گرم آن در فصل‌های پاییز و زمستان مکان گردشگری مناسبی برای شما عزیزان است. شما می‌توانید برای سفر به قشم، از تور قشم لیانا پرواز استفاده نمایید.

راهنمای سفر به قشم

راه‌های سفر به قشم

شما از چند روش می‌توانید به این جزیره سفر کنید. یکی از راحت‌ترین این روش‌ها تهیه بلیط تور قشم از لیانا پرواز و سفری مستقیم و هوایی به جزیره قشم است. یکی دیگر از راه‌ها از طریق سفر زمینی است که می‌توانید به وسیله قطار یا اتوبوس به بندر‌عباس بروید، سپس از راه دریا و با اتوبوس دریایی (لنج) که حدودا مدت 50 دقیقه طول می‌کشد، به جزیره قشم برسید.

روش دیگر، سفر با وسیله نقلیه شخصی است. به این ترتیب شما می‌توانید با وسیله نقلیه خود به بندر‌عباس سفر کنید، سپس وسیله خود را در آن جا و در پارکینگ قرار دهید، سپس از راه دریا و با اتوبوس دریایی به جزیره بروید. همچنین می توانید با وسیله خود بعد از رسیدن به بندر‌عباس به بندر پل بروید و در آنجا ماشین خود را به لندینگ کرافت بسپارید و بعد به لافت و سپس به درگهان رفته و در نهایت به قشم برسید.

بهترین روش برای سفر به قشم استفاده از تور قشم است که برای شما به دلیل مقرون به صرفه بودن، بسیار مناسب است. زیرا با استفاده از تور از پرداخت هزینه‌های اضافی مثل هزینه تاکسی و خرج اضافی برای پیدا کردن هتل جلوگیری می‌شود. به این صورت شما می‌توانید از طریق آژانس‌ مسافرتی لیانا پرواز تور قشم را رزرو کرده و یک سفر سه روزه به این جزیره دیدنی داشته باشید. همچنین قابل ذکر است که اگر خودتان بخواهید به صورت شخصی سفر کنید هزینه‌های بیشتری را باید پرداخت نمایید.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران مالزی با بهترین نرخ در لیانا پرواز

هزینه‌های اقامت در قشم

این جزیره انواع مختلفی هتل دارد و هزینه‌های پرداختی آن ها بسیار متفاوت است. شما با توجه به بودجه‌ای که برای سفر به قشم در نظر گرفته‌اید می‌توانید یکی از هتل های قشم را انتخاب نمایید. هزینه سفر به قشم در هتل‌های 4 ستاره و لوکس در یک شب متغیر است. مثل هتل ارم، هتل الوند، هتل سورینت، هتل مارینا 2، هتل فولتون، هتل لوکس پرشیا، پلاژ سیمین یا ساحل طلایی.

هتل‌های میان‌رده و متوسط قشم مانند هتل کاوان، هتل لیانا، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آرام، هتل سما 1، هتل کیمیا 4، هتا سینگو، هتل آپارتمان پلاس و هتل آپارتمان آنا.

هتل‌های ارزان قشم مانند هتل شمس، هتل آسماری؛ هتل دیپلمات، هتل آسمان، هتل نخل زرین، هتل پرشین گلف، هتل بهشت، هتل ایرسا و هتل آپارتمان وانیا.

اگر شما علاقمند به اقامت روستایی هستید این جزیره دارای اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیاری است. مثل کاشانه مهمان لردسوزا در شهر سوزا، زینت دریایی در روستای سلخ، خانه سنتی هفت رنگو، اقامتگاه کلدونک در روستای دهخدا، ناخدا علی صالح در روستای سهیلی و خالو در روستای نقاشه.

راهنمای سفر به قشم

مکان های دیدنی و گردشگری قشم

به شما گردشگران عزیز پیشنهاد و توصیه می‌کنیم تنگه چاه کوه، تنگه عالی محمد، لنج سازی، بام قشم و رستوران خانه امینی که در روستای طبل قرار دارد و همچنین غار نمکدان قشم، جنگل حرا، جزایر ناز، منطقه کاسه سلخ، انجیر معابد، پارک کروکودیل، آکواریوم پروانه طلایی سری بزنید و از دیدن آن‌ها نهایت لذت را ببرید. اگر شما اهل ورزش هستید حتما پرواز با پاراگلایدر و غواصی و دوچرخه سواری را تجربه نمایید.

از بازارها و مراکز خرید قشم می‌توان سیتی سنتر قشم، مرکز خرید ستاره، مرکز خرید مرجان، پردیس، سیمرغ، نخل زرین، راه ابریشم، مجتمع زمرد و مرکز خرید فردوس را نام برد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید دارید و به این منظور به قشم سفر کرده‌اید، حتما به بازارهای بندر درگهان بروید زیرا در آن ها قیمت کالا‌ها خیلی مناسب‌تر است. از مراکز خرید بندر درگهان می‌توان بازار دو دلفین، بازار صدف، بازار مروارید، بازار دریا، بازار قدیم و بازار سنتی قشم را نام برد. در اینجا به معرفی این مراکز خرید می‌پردازیم:

مجتمع تجاری دو دلفین قشم

یکی از مراکز خرید قشم بازار دو دلفین درگهان قشم است. در این بازار پوشاک زنانه، لوازم آرایش و عطر به صورت تک فروشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

آدرس بازار دو دلفین قشم: درگهان، رو‌به‌روی مجتمع تجاری نور

مجتمع تجاری دو دولفین قشم

مجتمع تجاری پرشین گلف قشم

یکی از مکان های دیدنی و از مراکز خرید قشم مجتمع تجاری پرشین گلف است. این مجتمع در نزدیکی دریای خلیج فارس واقع شده. در این مرکز خرید انواع پوشاک مجلسی زنانه، کیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم آرایشی به فروش می‌رسد.

آدرس بازار پرشین گلف قشم: درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان از دیگر مکان های گردشگری قشم است. در این بازار می‌توانید اجناس ارزان قیمتی تهیه نمایید. ولی معمولا این بازار به صورت عمده فروشی است.

آدرس بازار قدیم درگهان: درگهان، میدان انقلاب، رو‌به‌روی بازار مروارید

بازار قدیم درگهان

بازار اطلس درگهان

بازار اطلس درگهان یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم است. در این بازار کیف و کفش و چمدان در برندهای مختلف به فروش می‌رسد.

آدرس بازار اطلس قشم: درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین

سفر به جزیره پنانگ مرواریدی در غرب مالزی با تور پنانگ لیانا پرواز.

مجتمع تجاری نور قشم

یکی دیگر از مکان های گردشگری قشم مجتمع تجاری نور قشم است که در این بازار برندهای معروف و فروشندگان بومی قشم فعالیت می‌کنند.

آدرس مجتمع تجاری نور قشم: درگهان، رو‌به‌رو مجتمع دو دلفین

مجتمع تجاری نور قشم

مجتمع تجاری ایران زمین قشم

از دیگر مکان های دیدنی قشم مجتمع ایران زمین است. در این بازار لوازم ورزشی به فروش می‌رسد. همچنین بانک‌ها و انواع فست فود‌ها نیز در اینجا قرار دارند.

آدرس مجتمع تجاری ایران زمین قشم: درگهان، میدان انقلاب

بازار زمرد درگهان

در این بازار بیشتر پوشاک جین به صورت تکی و عمده در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در این مجتمع تجاری چینی‌ها هم مشغول به فعالیت هستند.

آدرس بازار زمرد قشم: درگهان، میدان انقلاب، جنب مجتمع تجاری دریا

بازار زمرد درگهان

بازار مروارید قشم

در این بازار لباس زنانه، مردانه، بچگانه، کیف و کفش و لوازم خانگی به فروش می‌رسد.

آدرس بازار مروارید قشم: درگهان، بین پاساژ ایران ‌زمین و صدف

غذا در قشم

گردشگران محترم وقتی به جزیره قشم سفر می‌کنید به دلیل اینکه رستوران‌های این جزیره بهترین غذاهای دریایی را سرو می‌کنند به شما پیشنهاد می‌کنیم غذاهای دریایی این جزیره را از دست ندهید. معروف ترین رستوران‌هایی که غذاهای دریایی ارائه می کنند عبارتند از: رستوران الوند، رستوران سنتی خوان بوم، سفره خانه سیتی سنتر، رستوران سیمرغ، رستوران گلدن فود و رستوران دربند.

سفر به یکی از ثروتمندترین کشورهای حوزه خلیج فارس با تور عمان لحظه آخری و ارزان

غذاهای معروف قشم

از جمله غذاهای معروف و بسیار خوشمزه قشم می‌توان کباب کهره، قلیه، خوراک میگو، انواع ماهی‌ها و کوسه که به دلیل پخت مخصوص آن‌ها طعم بی‌نظیری دارند اشاره کرد. در سفر به قشم حتما این غذاها را امتحان کنید.

غذاهای معروف قشم

سوغات قشم

وقتی شما با تور قشم به این جزیره سفر می‌کنید، می‌توانید از سوغاتی‌های معروف قشم مثل ادویه‌جات که دارای عطر و بوی خاص و بی‌نظیری است، کیک هلر که مخصوص روستای هلر است، نان تموشی و خرما و صنایع دستی مثل صنایع دستی دریایی، لباس محلی، گلیم و رودوزی سنتی و صنایع دستی حصیری و انواع پوشاک که از سوغاتی‌های قشم می‌باشند برای عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

پارک‌های معروف قشم

پارک ساحلی قشم

پارک ساحلی قشم یکی از مناطق دیدنی قشم است که در سفر به قشم حتما از این پارک دیدن کنید. این پارک زیبا و دیدنی به سینما دریا هم معروف است. در قسمت ورودی این پارک یک مجسمه شیر به نمایش گذاشته شده و در فضای این منطقه کاکتوس‌های زیبا و متفاوتی قرار گرفته اند. در سواحل اینجا صدف‌های رنگی نیز موجود می‌باشند.

پارک زیتون

این پارک از نمای ساحلی بسیار زیبایی برخوردار است. همچنین دارای امکانات ورزشی مثل زمین فوتسال، فوتبال، پیست دوچرخه سواری و پیست اسکیت نیز می باشد. گردشگران می‌توانند غذاهای محلی و سنتی را در رستوران‌های این پارک میل نمایند. در این مکان موسیقی‌های محلی به زیبایی هر‌چه تمامتر اجرا می‌شود.

ژئوپارک قشم

این پارک در نزدیکی روستای طبل قرار گرفته و دارای ساحلی چشم‌نواز و فوق‌العاده زیبا است.

پارک زیتون قشم

غار خربس قشم

یکی از مکان های دیدنی قشم غار خربس است. این غار در 15 کیلومتری قشم واقع شده. شما در سفر به قشم می‌توانید از دیدن این غار لذت ببرید. قدمت غار خربس قشم به دوره مادها بر‌می‌گردد. این غار تقریبا شبیه به دخمه‌های کردستان، آذربایجان، شوشتر و غیره است. این مکان مجموعه‌ای از 4 دهانه غار است که بر بدنه کوهی در ساحل جنوبی جزیره واقع شده. هنگامی که شما به دهانه غار می‌رسید نسیم خنکی از شما استقبال می‌کند. در ورودی غار نیز برکه‌ای است که معمولا پر آب است.

آثار جالبی از صدف‌ها بر روی دیواره غار دیده می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد این غار در گذشته‌های بسیار دور زیر آب قرار داشته است. برای رفتن به این غار باید از شهر قشم 15 کیلومتر فاصله بگیرید تا به روستای رم‌چاه برسید. در محوطه پایینی این غار فضای سبز زیبایی موجود است که محل استراحت مناسبی برای مسافران و گردشگران عزیز می باشد. زمان بازدید از این غار از ساعت 8 صبح تا غروب تعیین شده است.

غار خربس قشم

تنگه کریان قشم

تنگه کریان از دیدنی‌های بسیار جذاب جزیره قشم است. این تنگه در میان کوه‌های دولاب واقع شده و زمانی که هوا بارانی است زیبایی خاصی پیدا می‌کند.

تنگه کریان قشم

راهنمای اجاره خودرو در قشم

هنگامی که شما گردشگران گرامی با سفر هوایی، خود را به قشم می‌رسانید و علاوه بر قصد اقامت در آن جا، نیاز به خودرو دارید، می‌توانید برای چند روز اقامتتان خودرو اجاره نمایید. برای اجاره خودرو باید به بنگاه‌های اجاره مراجعه کرده و با کارت ملی یا شناسنامه و گواهینامه رانندگی برای مدتی که در آن جا هستید خودرو اجاره نمایید.

اجاره ی خودرو در قشم
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.