معرفی شهر آگرا هند

به روز رسانی: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

شهر آگرا در تاج محل است و در ایالت اوتار پرادش، که در شمال هند قرار دارد، با فاصله ی ۲۰۰ کیلومتری از دهلی قرار گرفته است. اگر قصد دارید در زمانی نزدیک به آگرا بروید و یا سفری با تور هند داشته باشید، ادامه مقاله را حتما مطالعه کنید. شهر آگرا صاحب سه جایگاه مهم در میراث جهانی یونسکو، که شامل تاج محل، قلعه‌ی آگرا (واقع در همین شهر) و فاتح پور سیکری، در نزدیکی این شهر است.

ساختمان‌ها و مقبره‌های دیگری از دوران شکوه آگرا به عنوان پایتخت امپراتوری مغول، در طول تور آگرا به چشم می‌خورد. مسجدها، معابد و قصرهایی که در تور آگرا قابل مشاهده است، جزء عجایب جهان هستند و هیچ سفری به هند بدون بازدید از جاذبه های هند از جمله تاج محل کامل نمی‌شود. آلودگی هوا در این شهر بسیار شایع است و مسافران در تور آگرا همیشه از ازدحام جمعیت و صدای موسیقی زیاد، اذیت می‌شوند.

شهر آگرا هند

حمل و نقل در طول تور آگرا

شهر آگرا واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلی است و یکی از اضلاع مثلث طلایی هند به شمار می‌آید (آگرا، دهلی و جیپور). آگرا از طریق خطوط ریلی و جاده‌های زیبا به شهرهای اطراف و مکان‌های توریستی متصل است.

اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای هند برای ایرانیان

انتخاب هواپیما برای جابه جایی در طول سفر به آگرا

خدمات مسافربری فرودگاه شهر آگرا محدود است. زیرا این فرودگاه در واقع به عنوان پایگاه نیروی هوایی فعالیت می‌کند. با این حال به تازگی شرکت هوایی Air India در این شهر شروع به ارائه‌ی خدمات کرده است. پروازها معمولا به موقع انجام می‌شوند و مقصد آنها دهلی و بمبئی است. با وجود اینکه استفاده از مسیر هوایی به آگرا در وقت افراد صرفه جویی می‌کند، اما گزینه‌های محدود پرواز، موجب دلسردی بسیاری از افرادی که قصد دارند با قطار و یا اتومبیل از این شهر دیدن کنند، می‌شود.

فرودگاه آگرا

استفاده از قطار در شهر آگرا

خط اصلی قطار آگرا در مسیرهای دهلی – بمبئی و دهلی – چاتای واقع است. هر روزه قطارهای متعددی از این شهرها به آگرا می‌روند. بعضی از قطارهای شرقی از مسیر دهلی نیز در آگرا توقف دارند. بنابراین خطوط مستقیم قطار از نقاط مختلف هند شرقی (از جمله کلکته)، در دسترس است. روزانه حدود ۲۰ قطار از آگرا به دهلی و حداقل سه یا چهار قطار به مقصد بمبئی و چنای می‌روند.

شهر آگرا و دهلی به مه غلیظ زمستانی که دید را تقریبا به صفر می‌رساند، معروف هستند. اگر مسافران در اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه (فصل مه) سفر کنند، باید آگاه باشند که تمامی قطارها به علت کاهش دید، آهسته حرکت می‌کنند و در نتیجه مدت زمان سفر افزایش یافته و ممکن است جدول زمانی قطارها کوتاه‌تر و یا کنسل شوند.

برای سفر به کشور اندونزی، با تور بالی، ویزای اندونزی را دریافت نمایید.

بازدید از جاذبه‌های شهر آگرا

دو تا از بهترین جاذبه‌های شهر آگرا، تاج محل بی‌نظیر و قلعه‌ی آگرا هستند. هنگام برنامه ریزی برای بازدید از این مکان‌ها بهتر است به سیستم پرداخت هزینه‌ی ورودی دقت کنید. برای بازدید از مکان‌هایی مانند تاج محل، قلعه‌ی آگرا، اعتماد الدوله، سیکاندرا و فاتح پور سیکری، در تور هند علاوه بر قیمت‌های ذکر شده در زیر، باید مبلغ ۵۰۰ روپیه نیز به عنوان مالیات به اداره‌ی توسعه‌ی آگرا پرداخت کنید. این مبلغ برای تمامی مکان‌ها و تنها به مدت یک روز اعتبار دارد.

اگر قصد بازدید از تاج محل را ندارید و یا روز جمعه را برای بازدید انتخاب کرده‌اید، نیاز نیست برای جاذبه‌های دیگر مبلغ ۵۰۰ روپیه بپردازید و هزینه کمتری متحمل می‌شوید. به عنوان مثال ۵۰ روپیه برای بازدید از قلعه‌ی قرمز.

شهر آگرا هند

راهنمای رسمی تور

هزینه‌ی بهره مندی از راهنمای رسمی تور آگرا برای نصف روز بازدید از تاج محل و قلعه‌ی آگرا، تقریبا ۲۰ دلار است. معمولا خارج از این بناها نمی‌توانید راهنماهای تایید شده و رسمی زیادی پیدا کنید. بنابراین اگر نیاز به راهنمای رسمی تور ‌آگرا دارید، می‌توانید یکی از آنها را که مسلط به زبان‌های مختلف دنیا هستند، مستقیما از طریق شماره تماس دفتر راهنمایان گردشگری تایید شده‌ی آگرا رزرو کنید (دفتر انجمن راهنمای رسمی تور آگرا). راهنماها توسط وزارت گردشگری دولت هندوستان به رسمیت شناخته شده و تایید می‌شوند.

راهنماهایی که هتل‌ها ارائه می‌کنند، معمولا اصرار دارند تا شما را به فروشگاه‌های خصوصی ببرند و یک کمیسیون بزرگ از آن فروشگاه دریافت کنند. این کمیسیون بین راهنماهای غیر رسمی (لاپکا)و یا کارکنان هتل، تقسیم می‌شود.

با رزرو تور تایلند، از سرزمین لبخندها دیدن نمایید.

نکات مهم درخصوص تور آگرا

برای اینکه بازدیدتان از شهر آگرا هند لذت بخش‌تر شود، می‌توانید خدمات راهنمای گردشگری را به صورت آنلاین رزرو کنید. زیرا این راهنماها بسیار قابل اعتمادتر از راهنماهایی هستند که هتل‌تان ارائه می‌کند. تمامی باجه‌های خدمات مسافرتی توسط صاحبان مغازه‌ها تصاحب شده‌اند و آنها را وادار می‌کنند تا افراد را به آن فروشگاه بزرگ ببرند.

توجه داشته باشید هر راهنمایی که کمتر از مبلغ نرمال دریافت کند، احتمالا یک فروشنده‌ی بدون مجوز است. اکثر فروشنده‌های بدون مجوز با مدارک شناسایی جعلی، مقابل ورودی تاج محل و قلعه آگرا ایستاده‌اند و بیشتر اصرار دارند که شما را برای خرید ببرند تا اینکه اطلاعات دقیق و تاریخی در مورد بناها به شما ارائه دهند.

تور آگرا
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۱ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.