5 معبد مهم مالزی که باید آن ها را ببینید

به روز رسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

معبد مهم مالزی تعداد کمی ندارد و در این کشور عجیب می‌توان معابد کوچک و بزرگ بسیاری را پیدا کرد. این معبدها که اغلب به دست هندوها ساخته شده‌اند دارای مجسمه‌های بزرگ بوده و تزئینی منحصر به فرد دارند. در تور مالزی بازدید از معابد این کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر به حساب می‌آید.

کارشناسان لیانا پرواز در این گزارش 5 معبد مهم مالزی که باید آن‌ها را دید را معرفی کرده‌اند.

1. معبد مهم مالزی با نام باتو کیو

معبد باتو کیو (Batu Caves) به عنوان معبد مهم مالزی شناخته می‌شود که هر ساله تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این معبد مجموعه‌ای از غارها و معابد آهکی را در بر گرفته و در سلانگور قرار دارد. قدمت این معبد قدیمی به 400 میلیون سال قبل باز می‌گردد و در آن 330 پله وجود دارند که برای رسیدن به معبد اصلی باید آن‌ها را بالا رفت. معبد باتو کیو بخش‌های مختلفی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به زیارتگاه‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌های جذاب اشاره کرد. ساعت بازدید از این معبد همه روزه از 9 صبح تا 18 عصر در نظر گرفته شده است.

5 معبد مهم مالزی که باید آن ها را ببینید_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

مطالب خواندن بیشتر:

2. معبد مهم مالزی با نام معبد آرولمیگو سری راجاکالیامان

معبد مهم مالزی که بازدید از آن اهمیت زیادی دارد با نام آرولمیگو سری راجکالیامان (Arulmigu Sri Rajakaliamman) شناخته می‌شود. این معبد جذاب مالزی در منطقه جوهور بهرو قرار گرفته و در آن هندوهای مختلف از نقاط متفاوت جهان را می‌توان دید. این معبد دیدنی با بیش از سیصد هزار قطعه شیشه رنگی و مجسمه‌های فراوان چشم هر بیننده‌ای را حیران می‌کند و در آن می‌توان نقاشی‌های دیواری خاصی از خدایان پیدا کرد. ساعت بازدید از این مجموعه همه روزه از 7 صبح تا 10 صبح و 13 تا 17 در نظر گرفته می‌شود.

5 معبد مهم مالزی که باید آن ها را ببینید_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

3. معبد مهم مالزی با نام معبد سری ماهاماریامان

معبد مهم مالزی که به آن سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman) می‌گویند یکی از معابد ثروتمند مالزی بوده و در نزدیکی محله چینی‌ها قرار دارد. این معبد جذاب در ابتدا به عنوان زیارتگاه خصوصی ساخته شده و بعدها توده مردم توانستند تا از آن بهره ببرند. این معبد زیبا مجسمه‌هایی پیچیده و باشکوه داشته و در آن 228 بت از خدا هندو قرار دارد. علاوه بر آن، در این معبد می‌توان از بخش‌های مختلفی مانند نمازخانه اصلی، 3 ضریح اصلی و سقفی مزین دیدن کرد. چهار زیارتگاه کوچک نیز در اطراف نماز خانه اصلی قرار دارند. ساعت بازدید از این مجموعه همه روزه از 6 صبح تا 21 است.

5 معبد مهم مالزی که باید آن ها را ببینید_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

4. معبد مهم مالزی با نام معبد سری پویاتا مورتی

معبد سری پویاتا مورتی (Sri Poyatha Moorthi) در ایالت مالاکا مالزی واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین معابد هندوچینی به حساب می‌آید. این معبد جذاب معماری اصلی دراویدی داشته و در آن از رنگ‌های غنی و تزئینات پیچیده استفاده شده است. معبد سری پویاتا مورتی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از دیدنی‌های قابل توجه مالزی در نظر گرفته می‌شود. ساعت بازدید از این مجموعه همه روزه از 7 صبح تا 11 و 30 و از 18 تا 21 است.

معبد مهم مالزی-لیانا پرواز

5. معبد مهم مالزی با نام ماران موروگان

این معبد مهم مالزی که بازدید از آن را نباید از دست داد یکی از انتخاب‌های مناسب برای جلا دادن روح به حساب می‌آید. معبد ماران موروگان (Maran Murugan) در فضایی جذاب قرار گرفته و در آن می‌توان گردشی با بیداری معنوی را تجربه کرد. این معبد که به عنوان میزبان جشن‌های باشکوه در طول جشنواره پانگونی اوتیرام شناخته می‌شود ساختمانی مدور و منحصر به فرد دارد. برای بازدید از این معبد مهم مالزی همه روزه از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح تا 21 و 30 دقیقه شب می‌توان اقدام کرد.

5 معبد مهم مالزی که باید آن ها را ببینید_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط سفر به مالزی و رزرو تورهای مناسب با کارشناسان لیانا پرواز  در ارتباط باشید. برای این منظور امکان تماس گرفتن با شماره تلفن 02141187 در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۶ اسفند ۱۴۰۲

مطالب پیشنهادی

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.