ویزای کشور آفریقا

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

دریافت ویزا هزینه بالایی را از نظر پول و زمان برای فردی که درخواست ویزا می کند خواهد داشت، با این حال، علیرغم پیشرفت در گرفتن ویزا و ساده تر شدن قوانین دریافت ویزای کشور آفریقا (مانند جیبوتی، موزامبیک و رواندا)، بسیاری از سیاست های مهاجرتی به نیازهای امروزی شهروندان آفریقایی پاسخ نمی دهند.

کشورهای آفریقایی به روی یکدیگر بسته هستند و همین سفر به این قاره را دشوار می کند. آفریقا یکی از قاره هایی در جهان است که سخت ترین شرایط را جهت دریافت ویزای کشور آفریقا دارد. این وضعیت برای آفریقایی ‌هایی که در داخل قاره آفریقا سفر می‌ کنند در مقایسه با اروپایی ‌ها و آمریکای شمالی بسیار محدودتر است.

رشد جهانی سفر به کشور آفریقا

تعداد ورودی به این قاره (به ویژه پروازهای داخلی آفریقا) بالاترین رشد جهانی را در طول سال ‌های اخیر نشان داده است (IATA، 2010). باید اضافه کرد که دریافت ویزای تجاری اغلب دشوارتر از ویزای توریستی ست. تنها پنج کشور آفریقایی (سیشل، موزامبیک، رواندا، کومور و ماداگاسکار) دسترسی بدون ویزای کشور آفریقا یا ویزا را در بدو ورود به شهروندان تمام کشورهای آفریقایی ارائه می دهند. از سوی دیگر، جمهوری دموکراتیک کنگو، گینه استوایی، سائوتومه و سودان شهروندان هر کشور آفریقایی را ملزم به درخواست ویزای کشور آفریقا می کنند.

قاره آفریقا با بیش از 50 کشور خود مقصد گردشگری و کسب و کاری بسیاری از هموطنان است. شما می توانید با پاسپورت کشورمان به برخی از این کشورها بدون اقدام برای ویزا پیش از سفر و به برخی دیگر با اخذ ویزای کشور آفریقا قبل از عزیمت، سفر کنید. در صورتی که نیاز به آشنایی کامل با ویزا دارید، وارد صفحه “ویزا چیست؟” شوید.

ویزای کشورهای آفریقایی

شرایط دریافت ویزای کشور آفریقا

توجه داشته باشید که شرایط دریافت ویزای کشور آفریقا ممکن است تغییر کند و تهیه ویزا به عهده مسافر است. همچنین اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما حداقل 6 ماه از تاریخ برنامه ریزی شده برای خروج از آفریقا معتبر است و برای هر نوع ویزایی که نیاز دارید صفحات خالی کافی در گذرنامه خود دارید.

در اکثر مواقع ویزای کشور آفریقا را می توان در مرز دریافت کرد، اما ضروری است که شرایط ویزای هر کشوری را که از آن بازدید می کنید با سفارت محلی، کنسولگری یا یک آژانس معتبر مانند لیانا پرواز بررسی کنید. برای به روزترین اطلاعات ویزای کشور آفریقا قبل از آن باید بدانید به کدام کشور آفریقایی می خواهید سفر کنید. کشورهای آفریقایی به دلایل سیاسی گاهی در جنگ به سر می برند، بنابراین شرایط دریافت ویزا در برخی کشورها متفاوت است.

اگر قصد سفر به کشورهای مالزی، اندونزی را دارید، ما بهترین مجری تور مالزی و اندونزی را به شما معرفی می کنیم.

کشورهای آفریقایی بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

  • سیشل

ورود به شرط داشتن ویزا در بدو ورود و یا صدور ویزا در فرودگاه

  • کنیا
  • موزامبیک
  • سومالی
  • توگو
  • ماداگاسکار
  • اوگاندا
  • زیمبابوه
  • کاپ وورد
  • قمر
  • گینه بیسائو
  • جیبوتی
  • موریتانی

شرایط اخذ ویزای کنیا

دارندگان ویزای کشور آفریقای جنوبی نیازی به ویزا برای کنیا ندارند. اکثر ملیت ها، از جمله دارندگان پاسپورت بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند برای ورود به کنیا نیاز به ویزای کشور آفریقا دارند. می توانید به صورت آنلاین در برای EVisa کنیا درخواست دهید. پروسه ویزای کشور آفریقا می تواند تا 7 روز کاری طول بکشد.

ویزای توریستی آفریقای شرقی

اگر قصد دارید هنگام سفر به کنیا از اوگاندا و یا رواندا دیدن کنید، می توانید برای ویزای توریستی آفریقای شرقی که همه کشورها را پوشش می دهد، درخواست دهید. این نوع ویزای کشور آفریقا اجازه ورود چندگانه به این کشورها را می دهد و 90 روز اعتبار دارد. می توان از قبل یا هنگام ورود به فرودگاه بین المللی نایروبی درخواست داد.

برای آشنایی بیشتر با ویزای الکترونیکی مقاله “ویزای الکترونیکی چیست؟” را مطالعه کنید.

شرایط اخذ ویزای تانزانیا

اکثر ملیت ها برای ورود به تانزانیا نیاز به ویزا دارند. دارندگان پاسپورت بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و آفریقای جنوبی می توانند از سفارت تانزانیا ویزای با اعتبار 3 ماهه دریافت کنند.

شرایط اخذ ویزای تانزانیا

شرایط اخذ ویزای مالاوی

از تاریخ 1 اکتبر 2015، از دارندگان گذرنامه (اما نه محدود به) بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند هزینه ویزا در مرز مالاوی دریافت می شود. هزینه 50 دلار برای ویزای ترانزیت 7 روزه و 75 دلار برای ویزای یکبار ورود 90 روزه است. برای اطلاعات بیشتر با سفارت/کمیسیون عالی مالاوی محلی خود تماس بگیرید. می توانید برای دریافت ویزا هر کشوری در آفریقا به لیانا پرواز مراجعه کنید.

شرایط اخذ ویزای زامبیا

دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی برای بازدید از زامبیا نیازی به ویزا ندارند. اکثر ملیت ها، از جمله دارندگان پاسپورت بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند برای ورود به زامبیا به ویزا نیاز دارند که در بدو ورود قابل دریافت است.

شرایط اخذ ویزای کازا

زیمبابوه و زامبیا “یونی ویزا” را دوباره معرفی کرده اند، که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا حداکثر 30 روز در هر یک از کشورها (یا هر دو) با پرداخت 50 دلار آمریکا اقامت داشته باشند. UniVisa در فرودگاه ‌های بین‌ المللی هراره، ویکتوریا، لوزاکا و لیوینگستون، مرز زمینی آبشار ویکتوریا (زیمبابوه/زامبیا) و مرز زمینی کازوگولا (زیمباوه/زامبیا/بوتسوانا) داده خواهد شد.

راهنمای جامع شرایط و مراحل رزرو تور بالی با امکانات لوکس

شرایط اخذ ویزای زیمبابوه

دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی برای بازدید از زیمبابوه نیازی به ویزا ندارند. اکثر ملیت ها، از جمله دارندگان پاسپورت بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند برای ورود به زیمبابوه نیاز به ویزا دارند که می توان آن را در بدو ورود یا از قبل از سفارت دریافت کرد.

شرایط اخذ ویزای بوتسوانا

ملیت های برخی کشورها، از جمله بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند و دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی، برای بازدید از بوتسوانا تا 30 روز نیازی به ویزا ندارند.

شرایط اخذ ویزای نامیبیا

اکثر ملیت ها، از جمله بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند و دارندگان پاسپورت آفریقای جنوبی، برای بازدید از نامیبیا تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند.

شرایط اخذ ویزای آفریقای جنوبی

اکثر ملیت ها، از جمله دارندگان پاسپورت بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، برای بازدید از آفریقای جنوبی تا 90 روز نیازی به ویزا ندارند.

شرایط اخذ ویزای آفریقای جنوبی

شرایط سفر به آفریقای جنوبی برای کودکان

از 1 ژوئن 2015 والدینی که با فرزندان خود به آفریقای جنوبی یا خارج از آن سفر می کنند، یا در حال ترانزیت در آفریقای جنوبی هستند، از آنها خواسته می شود که گواهی تولد (کامل) کودک را نشان دهند که مشخصات کودک و جزئیات هر دو والد در آن وجود داشته باشد. گواهی تولد مختصر (کوتاه) که فقط مشخصات کودک را ذکر می کند، پذیرفته نمی شود.

کپی تایید نشده شناسنامه یا کپی شناسنامه والدین/سرپرست پذیرفته نخواهد شد. مدرک ارتباط با والدین (PCA) باید یک کپی تایید شده از هویت والدین/سرپرست (یعنی پاسپورت) ضمیمه آن باشد. برای دریافت ویزا هر کشور آفریقایی لیانا پرواز می تواند در این مورد به مسافران این قاره کمک کند، تنها کافی است با ما در ارتباط باشید تمامی مراحل توسط این آژانس انجام خواهد گرفت.

کشور تایلند به دلیل ارزان بودن هزینه های زندگی، یکی از کشورهای است که سالانه افراد زیادی تور تایلند را برای سفرهای گردشگری انتخاب می کنند.

صدور ویزای کشور آفریقا بدون پیچیدگی

  • سنگال
  • مالدیو
  • گینه
  • غنا
  • نیجریه
  • تونس
  • مراکش
  • لیبی
  • ساحل عاج
  • بوروندی
  • بنین
  • سایر کشورها

برای ورود به سایر کشورهای آفریقایی با پاسپورت ایرانی، نیاز به تهیه مدارک خواسته شده و تدارک مقدمات مورد نیاز مقصد می باشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان بخش ویزای آژانس مسافرتی لیانا پرواز تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.