بازگشایی مرزهای بالی در ژوئیه

به روز رسانی: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

با استناد به سایت خبرگزاری بلومبرگ، اندونزی قصد دارد تا از طریق واکسیناسیون گسترده و سرعت بخشیدن به این فرآیند، اقدام به بازگشایی مرزهای بالی در ژوئیه کند. دولت اندونزی در حال مذاکره با کشورهای سنگاپور، چین، کره جنوبی، هند، هلند و امارات متحده عربی می باشد تا ممنوعیت سفر گردشگران این ملیت ها به مناطق ایمن در برابر ویروس کرونای اندونزی را که با نام منطقه سبز (Green Zone) شناخته خواهند شد را از میان بردارد.

وزیر توریسم و اقتصاد خلاقانۀ اندونزی، “ساندیاگا اونو” در طی یک سخنرانی درخصوص بازگشایی مرزهای بالی، ابراز داشت که مناطقی که اکثریت بومیان اندونزیایی در آنها واکسینه شوند، معاف از محدودیت های سفر به اندونزی در دوران کرونا خواهند بود.

بازگشایی مرزهای بالی

وی همچنین افزود اوکراین و لهستان نیز درخواست خود را مبنی بر تضمین اعزام تعداد مشخصی توریست به جنوب شرق آسیا از طریق پروازهای چارتری را به اندونزی تسلیم نموده اند. اتخاذ این تصمیم محدودیت های سفر ملیت های خارجی به اندونزی را که پیش تر برای جلوگیری از ورود به و یا ترانزیت از طریق خاک اندونزی در ماه مارچ 2020 وضع شده بود را تسهیل خواهد نمود.

اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای بالی

شرایط ورود توریست به اندونزی

تا کنون بسیاری از افرادی که قصد سفر با تور بالی اندونزی را داشته اند، به دلیل محدودیت های موجود قادر به انجام سفر خود نبوده اند. اما با طرح برنامه بازگشایی مرزهای بالی، توسط کشور اندونزی و در صورت کامیابی در پیاده سازی آن طبق برنامه، میتوان اندونزی را یکی از امن ترین کشورهای آسیا برای سفر های تابستانی قلمداد کرد.

با این اوصاف، اندونزی به جرگه کشورهایی مانند تایلند و هنگ کنگ خواهد پیوست که ورود تعداد محدودی توریست به خاک خود را در راستای ترمیم صنعت گردشگری آسیب دیدۀ خود و اقتصاد متعاقب آن در دوران کرونا را میسر می سازد. یک استراتژی مشابه کشورهای همسایه خود اما با سرعتی کمتر و با احتیاط بیشتر، و با بیم از انتشار مجدد و افسار گسیخته ویروس کرونا در کشور که روال اتخاذ تصمیم برای تسهیل سفر را برای دولت اندونزی اندکی کند ساخته است.

تور لنکاوی برای کسانی که عاشق هیجان و طبیعت گردی هستند بی نظیر است.

روند واکسیناسیون پیش از بازگشایی مرزهای بالی

در مرکز این طرح اندونزی برای احیای صنعت توریسم، مبحث تامین واکسن قرار دارد که انتظار می رود با توجه به تغییر سویه های سیاسی در کشورهای صادر کننده واکسن در ماه جاری با کمبود مواجه شود. در حال حاضر تزریق واکسن برای سالمندان و موقعیت های شغلی ای که در خط مقدم مبارزه با پاندمی کرونا قرار دارند، و همچنین در نقاط بحرانی تر شیوع کرونا در اندونزی مانند جاکارتا، اولویت بندی شده است. گرچه بر اساس راهبردهای اخیر از سوی رئیس جمهور “جوکو ویدودو”، بالی در زمرۀ اولویت های بالای واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا قرار خواهد گرفت.

واکسیناسیون در انرونزی

وزیر بهداشت اندونزی افزود: “در حال حاضر ما 60 تا 70 هزار واکسینه گر در کشور داریم که بلافاصله پس از تامین شدن دوزهای واکسن، قادر به واکسیناسیون سراسری در یک بازه زمانی 2 تا 3 ماهه خواهیم بود که امکان دارد تا اواسط ماه ژوئیه به طول انجامد. پیش نیاز بازگشایی مرزهای بالی و برداشتن محدودیت برای ورود توریست به بالی، حد اقل 2 میلیون نفر واکسینه شده در این منطقه می باشد.

از جمله سایر سایت های گردشگری کشور اندونزی که در این برنامه مورد بازبینی قرار خواهند گرفت میتوان به یوگیاکارتا، جزایر بلیتونگ، دریاچه سوما در سوماترا، معبد بروبودور در مرکز جاوا، شهر ماهیگیری لابوان باجو در شرق اندونزی و لیکوپنگ در سولاوسی اشاره کرد که عمدتا مقصد گردشگری برای مسافران چینی است. ساندیاگا اونو اضافه کرد که: هرگونه اتخاذ تصمیم برای بازگشایی جاذبه های گردشگری خارج از این لیست، بر اساس تحلیل داده و میزان موفقیت در کنترل انتشار ویروس انجام خواهد گرفت.

اگر قصد سفر به کشور مالزی یکی از همسایه های کشور اندونزی را داشتید، لیانا پرواز ارزانترین تور مالزی را نیز ارائه می دهد.

رشد صنعت توریست با بازگشایی مرزهای بالی

غول اقتصاد جنوب شرق آسیا قصد دارد تا 3 میلیون نفر را در بالی و 70 هزار نفر را در باتام و بینتان مایه کوبی کند تا به ایمنی گله ای در برابر ویروس کرونا در این جزایر، قبل از بازگشایی مرزهای بالی به روی گردشگران خارجی، برسد. در کل، اندونزی تا به امروز تاریخ 08/06/2021 بیش از 17 میلیون شهروند دارد که حداقل 1 دوز واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند که این امر باعث شده میزان ابتلا به اندازه چشم گیری در این کشور کاهش بیابد.

بازگشایی مرز اندونزی

با گذشت زمان که بخش های بیشتری از اقتصاد کشور اندونزی بازگشایی می شوند، دولت این کشور بیشتر می کوشد تا از رکود اقتصادی موجود خارج شده و تولید سرانه بومی و ناخالص خود را تا حدود 5% افزایش بدهد. صنعت توریسم در سال 2017 حدود 4% از کل اقتصاد اندونزی را در بر داشته و تخمین زده شده که 10% از کل مشاغل اندونزی به این صنعت وابستگی دارد.

با بازگشایی مجدد مرزهای اندونزی، به خصوص جزیره بالی، شما می توانید با انتخاب تور بالی لیانا پرواز تمامی کارهای سفر خود از اخذ ویزا تا رزرو هتل را بر عهده ما بگذارید. لیانا پرواز به عنوان کارگزار جنوب شرقی آسیا و با بیش از 15 سال تجربۀ ارائه خدمات گردشگری به مسافران این مسیر، شما را از آخرین اخبار مربوط به مرزهای کشورهای اندونزی مطلع خواهد ساخت. با ما همراه باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۲ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.