راهنمای سفر به جزیره لابوان در مالزی

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
جزیره لابوان در مالزی

جزیره لابوان در مالزی یا پاولا لابوان یک جزیره کوچک و معاف از مالیات است که کمی دورتر از ساحل صباح برونئو قرار دارد. با این که از مرکز گردشگری برونئو با قایق فقط چند ساعت راه است،عجیب است که در این جزیره گردشگران غربی دیده نمی شوند. قیمت های معاف از مالیات و سواحل دنج هنوز هجوم توریست ها را تجربه نکرده اند به همین خاطر رفتار مردم محلی بسیار دوستانه و صمیمی است.

در این جزیره زیبا، علاوه بر سواحل آرام، تفریحات شبانه و اجناس تخفیف دار، موارد جذاب دیگری نیز برای دیدن و انجام دادن وجود دارند. بیشتر اماکن جزیره رایگان هستند و ورودی ندارند و با دوچرخه، اتوبوس و خودرو اجاره ای به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در ادامه مطلب به برخی از این مکان ها اشاره خواهد شد.

جهت خرید بلیط هواپیما مالزی و بازدید از این جزیره زیبا با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید.

سواحل دنج جزیره لابوان

جزیره لابوان در مالزی به ویژه در قسمت غربی مملو است از سواحل دنج و خلوت. پارک ها، گردشگاه ها و غذاخوری ها به جز تعطیلات آخر هفته، بقیه روزها خلوت و آرام هستند. سواحل لابوان بسیار تمیز و بکر هستند و تفریح و گشت و گذار اطراف آن ها بسیار لذت بخش است. گفتنی است شش مایل ساحل ماسه ای که در کرانه غربی واقع شده است در سال 2008 برنده جایزه تمیزترین ساحل از طرف سازمان ملل شده است.

جزیره لابوان در مالزی
جزیره لابوان در مالزی

موزه دریایی جزیره لابوان در مالزی

درست در شرق مرکز شهر، در داخل مجموعه بین المللی ورزش های آبی، موزه دریایی لابوان واقع شده است. این موزه دارای آثار زیبایی است، از کشتی های غرق شده گرفته تا حیات وحش زنده دریایی. این موزه برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده است و در آن جا می توانند ستاره های دریایی را از نزدیک لمس کنند.

بیشتر بخوانید: 6 غار شگفت‌انگیز در مالزی

دهکده آبی جزیره لابوان در مالزی

اگرچه این دهکده آبی به اندازه بزرگترین دهکده آبی دنیا که در همان نزدیکی و در بندر سری قرار دارد نیست، اما به همان اندازه زیبا و شگفت انگیز است. مجموعه ای از پل ها، پیاده روها و گذرگاه های چوبی خانه های لرزان را به هم متصل کرده است.

این دهکده آبی نخستین بار توسط ماهیگیران، تجار و دریانوردان اهلی ساخته شد و به بازدیدکنندگان و گردشگران تور مالزی اجازه می دهد ببینند یک روز زندگی بر روی آب واقعاً چگونه است و چه حسی دارد.

جزیره لابوان در مالزی
جزیره لابوان در مالزی

موزه لابوان

موزه لابوان دو طبقه مجزا دارد که تاریخ و فرهنگ جزیره لابوان را به نمایش می گذارند. در این مکان می توان در مورد نقش این جزیره در جنگ جهانی دوم و همچنین معادن زغال سنگی که توجه حاکمان بریتانیا را به خود جلب کرد اطلاعاتی به دست آورد. آداب و رسوم محلی فراموش نشده اند. اشیاء متعلق به ما قبل تاریخ که در جزیره یافت شده اند نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

پارک پرندگان لابوان

پارک پرندگان لابوان مالزی کوچک اما زیبا و جالب است ولی در گذشته حال و روز بهتری داشته است. با این حال امروزه نیز اب این که این پارک رونق گذشته را ندارد ولی ارزش دیدن را دارد و در آن می توانید با میناهای شوخ و پرحرف گفت و گویی خاطره انگیز داشته باشید.

پارک پرندگان لابوان
پارک پرندگان لابوان

باغ های گیاه شناسی

باغ های زیبا و پر درخت لابوان روزگاری خانه فرماندار جزیره بود تا این که این خانه در خلال جنگ تخریب شد. گذرگاه های پر پیچ و خمی در این باغ دیده می شوند و یک گورستان کوچک نیز که قدمت آن به سال 1847 برمی گردد در آن واقع شده است. این گورستان قدیمی ترین گورستان موجود در جزیره لابوان به شمار می آید. این باغ های گیاهشناسی فقط یک مایل از مرکز شهر فاصله دارند و ورود به آن ها نیز رایگان است.

برای بازدید از جزیره لابوان، پیشنهاد ما به شما تور مالزی لیانا پرواز است تا از جاذبه های این جزیره و دیگر جاذبه های مالزی بازدید کنید و سفری خوش را تجربه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.