نکات سفر به مالزی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

مالزی یکی از کشورهایی است که امروزه توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این کشور شگفت انگیز و زیبا به خرید تور مالزی اقدام می‌کنند؛ یکی از کارهایی که لازم است قبل از سفر به مالزی انجام دهید، آشنایی با نکات سفر به مالزی است که در آنجا رعایت می‌شود. ما در این مطلب به معرفی تعدادی از مهم ترین نکات سفر به مالزی و باید‌ها و نباید‌هایی که در مالزی رواج دارد می‌پردازیم تا در صورت سفر به مالزی اقامت خوب و راحتی داشته‌باشید.

نکات سفر به مالزی

سیم کارت در مالزی

امروزه اینترنت نقش به سزایی در برقراری ارتباط دارد. اگر می‌خواهید به دلیل هزینه‌های بالا از رومینگ تلفن همراه خود استفاده نکنید، می‌توانید از نکات سفر به مالزی، خزید یک سیم کارت اعتباری با حداقل هزینه حدود 10 رینگت می باشد و بعد بنا به مصرف شخصی برای آن شارژ تهیه کنید؛ البته ناگفته نماند که در اکثر هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرید اینترنت به صورت رایگان می‌باشد.

رانندگی در خیابان‌های مالزی

گردشگرانی که می‌خواهند تجربه رانندگی در کشور مالزی را داشته باشند و یا می‌خواهند در طول سفر خود از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند‌، می‌توانند بعد از ورود به مالزی از مکان‌های مناسب اجاره خودرو برای هر چند روز که دوست دارند ماشین اجاره کنند. یکی از نکات سفر به مالزی این است که حتما به خاطر داشته باشید قبل از سفر گواهی نامه رانندگی خود را بین المللی کنید.

خرید بلیط هواپیما تهران بانکوک برای یک سفر جذاب و دوست داشتنی به شرق آسیا

به رستوران‌های محلی اطمینان کنید

رستوران‌های محلی معمولا غرفه‌های کوچکی هستند که شاید ظاهر خیلی مناسبی نداشته باشند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال غذای محلی و با قیمت مناسب هستید حتما سری به این رستوران‌ها بزنید و از غذاهای آن‌ها امتحان کنید.

در کوالالامپور هر‌جا رستوران شلوغی دیدید‌، مطمئن باشید رستوران بسیار عالی هست و حتما برای یک بار هم که شده‌، غذاهای محلی آن را امتحان کنید و نگران هیچ چیز نباشید. بیشتر این غرفه‌ها را می‌توانید در منطقه چینی‌ها و خیابان معروف جالان الور پیدا کنید.

رستوران‌های محلی مالزی

پریزهای برق در مالزی

مشکلی که بسیاری از گردشگران در هنگام سفر با تور مالزی دارند، شارژ کردن وسایل الکترونیکی خود می‌باشد. هر کشور بنا به استانداردهای خود، پریز‌های برق متفاوتی دارد این کشور نیز تایپ پریز برق از نوع G را دارد. در اکثر هتل‌ها تبدیل وجود دارد ولی پیشنهاد می‌کنیم حتما یک تبدیل برای پریز برق همراه خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید که مالزی به دلیل اینکه در گذشته استعمار کشور انگلیس بوده فرمان ماشین در سمت راست قرارداد و به همین دلیل خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نیز متفاوت هستند. پس از نکات سفر به مالزی احتیاط هنگام رانندگی است.

با رزرو به موقع تور کوالالامپور لحظه آخری، بهترین سفر خارجی خود را تجربه کنید.

مالزی با فرهنگی اسلامی

پوشش در مالزی یکی دیگر از نکات سفر به مالزی می باشد. مالزی یک کشور اسلامی می‌باشد و شما شاهد افراد با حجاب‌های مختلف خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم برای آن‌که به آن دسته از افرادی که مسلمان هستند بی احترامی نشود در پوشش خود دقت کنید. هر چند در این کشور به جز عبادت گاه‌ها و مساجد محدودیتی وجود ندارد.

مالزی با فرهنگی اسلامی

محله چینی‌ها

یکی دیگر از مهم ترین نکات سفر به مالزی بازدید از محله چینی ها می باشد. محله زیبای قرمز رنگ چینی‌ها که بسیار چشم نواز می‌باشد و هم‌چنین کالای بسیار زیادی با نرخ‌های خوب دارد. اگر به این محله رفتید حتما باید حواستان را جمع کنید و زمانی که هوا تاریک است اصلا به این محله نروید چرا که بسیار خطرناک است.

محله چینی‌ها در مالزی

تاکسی در مالزی

بهتر است برای بازدید از جاذبه‌های کوالالامپور مالزی از تورهایی که به فروش می‌رسد و معمولا به صورت گروهی اجرا می‌شود استفاده کنید. چرا که هزینه خرید تور بسیار به صرفه هست تا بخواهید از تاکسی استفاده کنید. از نکات سفر به مالزی این است که شما می‌توانید نرم افزار گرب را برای گرفتن ماشین روی تلفن‌های همراه خود نصب کنید و با حداقل هزینه از یک سر شهر به یک سر دیگرش بروید.

رزرو تور پنانگ و بازدید از ماسه های طلایی، معماری خاص و طبیعت رنگارنگ

این سرویس آنلاین به این صورت کار می‌کند که درخواست در این آپ‌ها، آدرس نزدیک‌ترین ماشین‌هایی که امکان سوارشدن را دارید، به شما می‌دهد و اما تاکسی‌ها در مالزی به دو رنگ هستند، تاکسی‌های آبی و قرمز این تاکسی‌ها دارای تاکسی متر هستند و شروع این تاکسی متر‌ها حدود 3 رینگت می‌باشد. حتما در زمان سوار شدن مطمئن شوید که تاکسی متر صفر شده باشد.

تاکسی در مالزی

مالیات مسافر

یکی از مهم ترین نکات سفر به مالزی مالیات مسافر می باشد. چند سالی هست که هتل‌های کوالالامپور قوانین جدید مالیاتی را گذاشته‌اند، به این صورت که مسافر بعد از مراجعه به هتل و تحویل اتاق باید برای هر شب هر اتاق مبلغ 10 رینگت به هتل پرداخت کند و این مبلغ در هزینه‌های تور معمولا محاسبه نمی‌شود و توسط مسافر پرداخت می‌شود.

مبلغ ضمانت در هتل‌ها

از نکات سفر به مالزی، علاوه بر مالیات مسافر که در بالا توضیح داده شد هتل‌ها در مالزی معمولا بنا به درجه کیفیت و قوانین داخلی هتل مبلغی را به صورت رینگت یا دلار جهت ضمانت استفاده از وسایل در اتاق و امکانات هتل از شخص مسافر دریافت می‌کند، این مبلغ معمولا قبل از تحویل اتاق انجام می‌شود و در زمان خروج از هتل بعد از بررسی و تحویل گرفتن اتاق توسط کارمند هتل به مسافر به صورت کامل برگردانده می شود.

لیانا پرواز برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی با بهترین قیمت و امکانات می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.