مناطق گردشگری تهران

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
مناطق تفریحی تهران

تهران پایتخت ایران یکی از شهرهای شلوغ و پر جمعیت کشورمان ایران است. برخی مناطق گردشگری تهران حتی برای ساکنین این شهر هم شناخته شده نیست. این شهر با جمعیتی حدود نه میلیون نفر از شهرهای پرجمعیت آسیا به شمار می رود. آب و هوای این شهر نیمه خشک است ودر فصل پاییز و زمستان بیشترین بارش ها را دارد.

این شهر به عنوان شهری اداری برای رشد و کسب و کار شهرت یافته است و روزانه تعداد زیادی از افراد از شهرهای مجاور برای کار به آن مراجعه می کنند. با این وجود اما باز هم از مراکز تفریحی تهران و گردشگری آن نمی توان غافل ماند. در این روزهای زیبای بهاری می توانید چند ساعاتی از روز خود را به تهرانگردی اختصاص دهید. موزه های علمی و فرهنگی، مراکز تفریحی زیبا، مکان های زیارتی و بازارهای متنوع برخی از دیدنی های کلان شهر تهران است که میتوانید از آنها دیدن فرمایید.

در زیر برخی از بهترین مناطق دیدنی تهران و جاهای دیدنی تهران را برایتان معرفی می کنیم.

اگر قصد سفر به کشور مالزی را داشتید، ما تور مالزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین مناطق گردشگری تهران

برج میلاد

برج میلاد تهران، در حقیقت نماد این شهر، یکی از بهترین مراکز تفریحی تهران است. ارتفاع این برج 435 متر و بلند ترین برج ایران است. برج میلاد دارای مساحت 14 هکتار و زیربنای 13 هزار متر است. این برج درغرب تهران و در منطقه شهرک غرب واقع شده است. از نظر سازه در میان برج های مخابراتی در دنیا مقام اول را دارد. طراحی جالب و همچنین موقعیت جغرافیای این برج سبب شده تا علاوه بر مردم این شهر از سراسر جهان از این مکان دیدن کنند. این برج دارای رستوران ها و فست فود های متعددی است . تماشای شهر از بلندترین بام تهران این مکان را در گروه بهترین مناطق گردشگری تهران قرار داده است.

برج میلاد

بازار سنتی تجریش

در حقیقت می توان گفت بازارسنتی تجریش یکی بهترین و جذاب ترین مناطق گردشگری تهران است. افراد زیادی از تهران و شهرهای مختلف روزانه از این بازار دیدن می کنند. میوه، سبزیجات و محصولات مرغوب ایرانی در رنگ های متنوع و جذاب را می توان در این بازار مشاهده کرد .حتی اگر قصد خرید نداشته باشید با سرزدن به این بازار حال وهوایتان عوض می شود. معماری و مغازه های قدیمی که هنوز به همان صورت سنتی باقی مانده است از دیگر جذابیت های آن است. این بازار در چند قدمی امامزاده صالح واقع شده و پس از کمی گشت و گذار درآن می توانید به زیارت امامزاده صالح نیز بروید.

اگر می خواهید به شهر بزرگ تهران، پایتخت ایران سفر نمایید، برای محل اقامت بهترین هتل های تهران را انتخاب نمایید.

کاخ گلستان

یکی دیگر از مناطق گردشگری تهران که مورد توجه کشورهای دیگر نیز واقع شده است کاخ گلستان است. این کاخ در منطقه پانزده خرداد تهران و تقریبا در مرکز این شهر واقع شده است و با وسایل نقلیه عمومی نیز می توانید به این مکان دسترسی داشته باشید.

کاخ گلستان در فهرست میراث یونسکو قرار گرفته است و افراد زیادی از شهر و کشورهای مختلف به بازدید از این مکان می آیند. معماری زیبا و منحصر به فرد، فرهنگ و هنر ایرانی را می توان در این مکان به وضوح مشاهده کرد. با توجه به آثار هنری به کار رفته در این مکان تاریخی، جایگاهی مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری است. مجموعه تاریخی کاخ گلستان علاوه بر بنای بی نظیر دارای بخش های دیگر مانند تالار الماس، کتابخانه، سفره خانه، تالار و کاخ شمس العماره و بناهای دوران کریمخان زند است. اگر تا به حال از این کاخ زیبا دیدن نکرده اید حتما به آن سر بزنید.

کاخ گلستان

کاخ سعد آباد

در حقیقت می توان گفت کاخ تاریخی سعد آباد یکی از زیباترین مناطق گردشگری تهران است. این کاخ اقامتگاه ییلاقی پادشاهان زمان قاجار بود. کاخ سعد آباد در منطقه خوش آب و هوای شمیرانات واقع شده است و آخرین پادشاه قاجار نیز در آن اقامت داشته است. بناهای متعددی در این کاخ توسط رضاشاه و پادشاهان پهلوی ایجاد شد که همچنان پابرجای است. منظره طبیعی و انواع درختان این باغ فضایی مناسب برای فیلمبرداری وعکسبرداری ایجاد کرده است. گردشگران زیادی روزانه از شهرهای ایران و سایر کشورها از این مجموعه زیبا دیدن می کنند.

کاخ سعد آباد

موزه ملی ایران

موزه رسمی کشور یا به عبارت دیگر موزه ملی ایران از دیگر مناطق گردشگری تهران است. این موزه دارای مساحت 18 هزارمتر است و در زمان احمد شاه قاجار تاسیس شد. این بنا در سال 1312 توسط آندره گدار معمار ماهر فرانسوی طراحی شد و دو معمار ایرانی به نام حاج عباسعلی معمارباشی و مراد تبریزی آن را بنا کردند.

اشیا مختلفی از فرهنگ و آداب ایرانی در نسل های مختلف مانند سفال، سکه، اشیاء، پارچه های عتیقه، زره ها و کلاه های قدیمی و انواع مختلفی از سلاح های مختلف در این موزه قابل مشاهده است. موزه ملی ایران شامل دو بخش موزه باستان‌ شناسی و هنر اسلامی و همچنین ایران باستان است. با دیدن این موزه تاریخ ایران را در زمان های مختلف مشاهده و از آن لذت ببرید.

مناطق گردشگری تهران :موزه ملی

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

ری، نمایانگر تمدن و مذهب ایرانی، از جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می رود. این شهرستان پایتخت مذهبی پادشاهان در دوران های مختلف از جمله زرتشتیان، اشکانیان و همچنین پایتخت پادشاهان سلجوقی بوده است. امروزه با وجود مرقد مطهر حضرت امامزاده عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از مناطق مهم مذهبی است که توجه توریستان و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

شاه عبدالعظیم که امروزه با این نام در میان مردم شهرت یافته است یکی از بزرگان دینی در مذهب شیعه است. بناهای تاریخی به کار رفته شده در این مکان، بازار سرپوشیده حرم و مغازه های سنتی که هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است آن را به یکی از مناطق گردشگری تهران تبدیل کرده است.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

بازار بزرگ تهران

از جمله مهم ترین و معروف ترین بازارها در ایران و یکی از مناطق گردشگری تهران، بازار بزرگ این شهر است. در حقیقت می توان گفت بازار بزرگ تهران قلب اقتصاد ایران است. این بازار در منطقه 12 تهران، میدان پانزده خرداد قرار گرفته است .به دلیل بافت قدیمی آن که نمایانگر عصر قاجار است، روزانه پذیرای تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیاست.

تنوع زیادی از کالاها و اجناس مختلف با قیمت هایی مناسب مکانی هیجان انگیز برای کسانی است که به خرید علاقه دارند. رستوران های سنتی با غذاهایی متنوع و عالی، فست فود و غذاهای مختلف، پاساژ های جدید، میدان ها و بازارچه های قدیمی، کالسکه گردی آن را به یکی از بهترین جاذبه های تهران تبدیل کرده است. اگر قصد بازدید از این بازار را دارید دقت داشته باشید ساعات کاری این بازار از شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 17 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 است.

برای رزرو لوکس ترین هتل های تایلند، تور تایلند بهترین گزینه می باشد.

کلیسای مریم مقدس

یکی دیگر از مکان های دیدنی تهران کلیسای مریم مقدس است که شاید کمتر کسی از آن اطلاعات داشته باشد. این کلیسا در سال 1324 توسط رومان عیسی یان و معمار آن نیکلای مارکف بنا شد. کلیسای مریم مقدس اولین کلیسای ارامنه تهران است که در این شهر به ثبت رسید. طراحی پلان این کلیسا به صورت صلیبی شکل است و گنبد کوچکی بر بالای مرکز نمازخانه همراه با تعدادی نورگیر قرار دارد. این کلیسا از پرطرفدارترین مکان های دیدنی تهران است.

کلیسای مریم مقدس

باغ فردوس تهران

از دیگر مناطق گردشگری تهران باغ فردوس و یا موزه فردوس است. این باغ زیبای پایتخت از زمان قاجار تا کنون به یادگار مانده است. وسعت آن 20 هزار متر مربع می باشد. باغ فردوس تهران در محدوده میدان تجریش و در شمال پایتخت قرار گرفته است و روزانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف است. امروزه این باغ به عنوان موزه سینما شهرت دارد. وجود سالن های متعدد سینما، کافه، بازارچه همراه با محیطی زیبا و سرسبز سبب شده که پاتوق بسیاری از افراد اهل هنر و دوستداران آن شود.

باغ فردوس

قبرستان دولاب

قبرستان دولاب از مناطق گردشگری تهران است که متشکل از گورستان های کاتولیک، ارامنه، لهستانی‌ها و غیره است. وسعت آن تقریبا برابر 75 هزار متر مربع و دارای بخش های متعددی می باشد. این قبرستان در محله ای بسیار قدیمی در جنوب شرق پایتخت واقع شده است و محل دفن افراد مشهور خارجی است. درب این قبرستان به صورت چوبی است و پس از وارد شدن در آن باغی زیبا به چشم می خورد. بسیاری از افراد مشهور و ناشناس خارجی مانند سیمون سرداری، شاهین سرکیسیان در این مکان دفن شده اند.

برای بازدید از دیدنی ترین جزایر اطراف بالی، تور بالی را انتخاب نمایید.

قلعه گبری شهر ری

یکی از بناهای قدیمی با قدمت بیش از 2000 سال قلعه گبری است که در منطقه شهر ری و در نزدیکی شهرک علائین واقع شده است.قلعه گبری یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران است. این قلعه در زمان ساسان ساخته شده و و مساحتی حدود 3000 متر مربع را دارد. متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به این جاذبه تاریخی بسیاری قسمت های این قلعه تخریب شده و تنها دیواری مرتفع از خشت و گل از این مجموعه به یادگار مانده است.

در سال های گذشته از این قلعه به عنوان کارخانه باروت سازی استفاده می شد اما هم اکنون در اختیار آستان حضرت عبدالعظیم است. با این وجود هستند کسانی که تمایل به دیدن این آثار باستانی دارند. با لیانا پرواز همراه باشید تا با جاذبه های شهر های دیگر کشورمان بیشتر آشنا شوید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.