برترین مقاصد گردشگری در ایران

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
مقاصد گردشگری در ایران

صنعت گردشگری ایران یکی از پر طرفدار ترین صنعت ها می باشد که روز به روز در حال پیشرفت است. ایران یکی از مقاصد گردشگری است و در تمام شهر های ایران جاذبه گردشگری وجود دارد و تور شهر تبریز، تور قشم و تور چابهار از محبوبترین تور های داخلی ایران است.در این مقاله گزارشی درباره ی مقاصد گردشگری در ایران فراهم کرده ایم.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در تارنمای این روزنامه فرانسوی آمده است: ایران یک سال پس از لغو تحریم ها بیش از پیش میزبان گردشگران فرانسوی بوده است؛ گردشگرانی کنجکاو و روشنفکر که قدم بر کشور تضادها می گذارند و آژانس های گردشگری بر غنای فرهنگی این کشور تاکید دارند.

در این گزارش با اشاره به آمار اتحادیه «ستو Seto» (اتحادیه شرکت های گردشگری فرانسه) آمده است: در یک سال گذشته و پس از لغو تحریم ها علیه ایران، شاهد افزایش ۱۴۴ درصدی سفرها یعنی افزایش چهار هزار نفری مشتریان سفر به این کشور بودیم.

مقاصد گردشگری در ایران

ایران مقصد گردشگری جدید برای مسافران

گزارش آمار یاد شده از “مقاصد گردشگری در ایران” هرچند کم، اما در حال تبدیل شدن به یک گرایش ارزیابی و ایران را مقصد گردشگری برای کسانی معرفی می کند که دوستدار فرهنگ، هنر و ادب هستند و قصد اسکی کردن و آفتاب گرفتن در سواحل خلیج فارس و دریای خزر دارند.

بازگشایی خط هوایی پاریس_تهران در ماه آوریل سال گذشته میلادی (بهار ۱۳۹۵) از دیگر مزیت هایی است که در این گزارش به آن اشاره و آن را عاملی برای اضافه شدن نام ایران به فهرست مقاصد گردشگری در ایران توسط آژانس های مسافرتی ارزیابی شده است.

در صدر آژانس های گردشگری فرانسه که در سال ۲۰۱۶ بیشترین مسافر را به مقصد ایران داشته اند می توان نام هایی همچون «آیا دزیر دو موند Aya Désirs du Monde»، «آسیا Asia» و «تایم تور Time Tour» با ارایه خدمات به ۶۰۰ مسافر را مشاهده کرد.

برای استفاده از روش آب درمانی در چشمه های آب گرم بانجار بالی، با تور بالی به این جزیره سفر نمایید.

در همین ارتباط «پاتریشیا دوریا Patricia Doria» مدیر بازاریابی یک آژانس گردشگری می گوید: ایران مقصد گردشگری جدید برای مسافران به شمار می رود و پروازهای خروجی به مقصد ایران برای بهار سال آتی تقریبا تکمیل شده است.

مقاصد گردشگری در ایران از منظر بازدیدکنندگان

از منظر بازدیدکنندگان از ایران، جاده ابریشم، هزار و یکشب و سه منطقه شیراز شهر شاعران و باغ ها، خرابه های باستانی، منحصر به فرد و به یاد ماندنی تخت جمشید و جاذبه های زیبای اصفهان، اسطوره های ابدی ایران هستند و در این بین نباید شهر مدرن تهران را فراموش کرد. در بخشی از این گزارش به رعایت قوانین حاکم در ایران تاکید شده و آمده است: باید فراتر از حس کنجکاوی، با یک ذهن باز از ایران دیدن کرد.

برای سفر به کشور زیبا و دیدنی با تور مالزی حتما از برج‌های دوقلوی پتروناس، جدید ترین سبک معماری آن دیدن نمایید.

«پاتریشیا دوریا»همچنین در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه مسافران ما اغلب از میراث غنی، زیبایی ها و مردم خون گرم و تحصیل کرده ایران متحیر می شوند، اظهار می کند: همگی اینها برخلاف تصور ما از ایران به عنوان کشوری بسته است و مسافران مان با تصویری متفاوت از ایران بازمی گردند.

فیگارو همچنین می نویسد: «مسعود سلطانی فر» رئیس پیشین سازمان گردشگری ایران در سپتامبر سال گذشته میلادی (اواسط سال ۱۳۹۵) در مصاحبه با مجله «IFTM Top Resa» از برنامه ای ویژه برای میزبانی از ۲۰۰ هزار گردشگر فرانسوی خبر داده و گفته است: آمار گردشگران فرانسوی از هشت هزار تن در سال ۲۰۱۳ به ۱۸ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۵ و پیش از لغو تحریم ها افزایش یافته است که حاکی شتاب گیری این روند دارد.

مقاصد گردشگری در ایران از منظر بازدیدکنندگان

امضای توافقنامه گردشگری بین فرانسه و ایران

براساس این گزارش، دو کشور فرانسه و ایران سال گذشته میلادی توافقنامه همکاری مشترک امضاء کرده اند که بر اساس آن ایران از تجربه فرانسه در توسعه خدمات و زیرساخت های گردشگری به منظور بهود وضعیت پذیرش گردشگران، بهره می گیرد. محور دیگر این توافق دو جانبه، بر فراهم کردن فرصت های سرمایه گذاری برای شرکت های فرانسوی در ایران اشاره دارد.

اگر قصد سفر به کشور عمان را دارید، اما هزینه آن برای شما زیاد است، می توانید سفر با تور عمان را امتحان کنید، زیرا این تور یکی از تورهای ارزان لیانا پرواز محسوب می شود.

فیگارو در این گزارش با اشاره به اینکه احداث کنندگان هتل در ایران از معافیت مالیاتی پنج ساله بهره مند می شوند و سلطانی فر از آژانس های مسافرتی فرانسوی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری که ششم تا نهم فوریه ۲۰۱۷ (۱۸تا ۲۱بهمن ۱۳۹۵) در تهران برگزار می شود، دعوت کرده است، می نویسد: ایران برای جذب ۳۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده است و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی ۹ میلیارد دلار بود.

نکته قابل توجـــــــــــه : مراحل و شرایط دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی، البته بجز ۳ کشور امریکا،انگلیس و کانادا، برای بقیه کشورها ویزا براحتی صادر می شود.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.