نکات سفر به تایلند

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

تایلند یکی از کشورهای بسیار جذاب و هیجان انگیز در جنوب شرقی آسیا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. این کشور زیبا و جذاب هر ساله پذیرای مسافرین و گردشگران بسیاری است که به قصد بیزینس و یا گشت و گذار و تفریح به این کشور زیبا سفر ‌می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با 11نکته مهم قبل از سفر به تایلند آشنا سازیم.

از اصلی‌ترین دلایلی که تور تایلند یکی از اولین گزینه‌های هر سفر دوستی در دنیاست؛ طبیعت خیره‌کننده و بکر آن، تفریحات آبی، سواحل اعجاب انگیز، بازارهای شناور، معابد تاریخی و… آن است که برای بازدیدکنندگانش تجربه ای به یادماندنی به ثبت رسانده است.

از شرق با کشور کامبوج و از غرب با کشور میانمار از شمال با کشور لائوس و از جنوب با کشور مالزی مرزهای مشترک دارد. کشور تایلند دارای ۵۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۶۲ میلیون نفر جمعیت است و پایتخت آن شهر بانکوک با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، جمعیت تایلند در ۷۶ استان این کشور پراکنده است. زبان: تای . دین: ۹۵٪ بودیسم و ۴٪ مسلمان و ۱٪ سایر ادیان. ۷۵٪ مردم تایلند تای. ۱۱٪ چینی تبار و ۵/۳٪ مالایی. شخص اول مملکت پادشاه است و از احترام خاصی در بین مردم برخوردار است.

سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

اگر علاقه مند به سواحل شنی، ورزش های آبی، حمام آفتاب هستید بهترین زمان سفر به تایلند نوامبر تا آوریل (مهر تا بهمن ماه) که هوا به نسبت خشک تر می باشد. از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا اوایل مهرماه) که به فصل سبز شهرت دارد بارندگی زیاد می باشد.

این کشور با وجود مراکز خرید لوکس و شیک، معابد پرشکوه، غذاهای متنوع و خوشمزه و سواحل بکر بسیار مورد توجه قرار گرفته و ‌می‌تواند سفر خوشی را برای شما رقم بزند. ولی شما با توجه به دانستنی‌های قبل از سفر به تایلند ‌می‌توانید سفری بهتر و مفرح تر داشته باشید. با ما همراه باشید تا این نکات را به شما توضیح دهیم.

اطلاع از شرایط و مراحل دریافت ویزا تایلند برای ایرانیان + مشاوره رایگان

شهرها و جزایر دیدنی تایلند

شهر ایوتایا که در ۸۶ کیلومتری شمال بانکوک واقع شده و پایتخت قدیمی تایلند است٬ شهر ایوتایا یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی در سفر به تایلند است٬ که دارای تعداد زیادی از معابد و ساختمانهای قدیمی و تاریخی است. ایوتایا واقعا دیدنی است. شهر چیانگ مای در شمال تایلند٬ چیانگ مای شهری تفریحی توریستی است که دارای آب و هوای مطبوع و متفاوت با بانکوک است.

جزیره پوکت ( جزیره عجایب) در جنوب تایلند٬ اگر قرار باشد که در باره زیبائیهای پوکت گفته شود باید صد ها کتاب در این باره نوشته شود. پس بهتر است فقط بگویم که دست کمی از بهشت ندارد. از مناظر طبیعی زیبای آن تا عجایب زیر دریا مرجانهای رنگارنگ و همچنین ماهیان رنگارنگ و زیبای زیر دریا پوکت دارای بزرکترین مدرسه غواصی در آسیا است.

در تور پاتایا از این شهر کاملا توریستی دیدن کنید . شهرها و محل های دیدنی بسیار زیاد و گسترده در سفر به تایلند است و شهرهای ذکر شده در این مطلب تنها تعدادی از آنها هستند.

جزیره پوکت تایلند

از غذا دادن به میمون‌ها بپرهیزید

با توجه به این که ایرانی‌ها به حیواناتی از جمله میمون‌ها علاقه بسیاری دارند، در هنگام مشاهده این حیوانات شیطان به آن‌ها غذا ‌می‌دهند. ولی غذا دادن به میمون‌ها آن‌ها را بد عادت کرده و تلاش کمتری برای پیدا کردن غذا ‌می‌کنند. از طرفی میمون‌ها به سرعت حرکتی را یاد ‌می‌گیرند و از این‌رو به سرقت و مراجعه به کیسه‌های زباله روی ‌می‌آورند. بنابراین شما ‌در سفر به تایلند، می‌توانید بدون غذا دادن به میمون‌ها با این حیوانات بازیگوش سرگرم شوید.

اگر مایل هستید به کشور مالزی سفر کنید، بهترین مجری تور مالزی را به شما معرفی می کنیم.

گرفتن تخفیف در خرید

معمولا خانم‌های ایرانی علاقه بسیاری به چانه زدن و تخفیف گرفتن دارند. به همین منظور خرید در سفر به تایلند می‌تواند برای این دسته از افراد بسیار هیجان انگیز و سودآور باشد. زیرا اغلب کاسبان تایلند انعطاف‌پذیری بسیاری در تخفیف به خرج ‌می‌دهند و شما با چانه زدن ‌می‌توانید سود بالایی را بدست بیاورید. بنابراین تا جایی که ‌می‌توانید در بازارهای تایلند چانه زده و از فروشنده‌ها تخفیف بگیرید تا سفری سودآور را داشته باشید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، تور ترکیه را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در لیانا پرواز در ارتباط باشید.

اسپری حشره‌کش در کیف خود بگذارید

یکی از مشکلاتی که برخی از مکان‌های تایلند دارند، وجود حشرات در هوا ‌می‌باشد. ولی این موضوع دلیلی نمی‌شود که شما در سفر به تایلند، از بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور منصرف شوید، بلکه تنها با به همراه داشتن یک اسپری حشره‌کش ‌می‌توانید تا مدت‌ها از شر حشره‌های مزاحم راحت شوید.

امنیت کشور تایلند

درست است که تایلند یکی از کشورهای بسیار جذاب است ولی یکی از معضلات در این کشور وجود کیف قاپان حرفه‌ای است. بنابراین هنگام سفر به تایلند حتما مراقب اموال خود بوده و تا جای ممکن از به همراه داشتن وسایل و لوازم ارزشمند با خود خودداری کنید. برای این که از اشیای ارزشمند خود مراقبت کنید، بهتر است که در هتل‌هایی اقامت داشته باشید که دارای صندوق امانت بوده و بتوانید با خیالی آسوده وسایل قیمتی خود را در داخل آن بگذارید.

امنیت کشور تایلند در سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام سفر به تایلند مورد توجه قرار دهید، بودجه و هزینه اقامت در این کشور ‌می‌باشد. خوشبختانه تایلند دارای تعداد بسیاری هتل‌های لوکس و مجلل است و شما ‌می‌توانید بر اساس بودجه خود مناسب‌ترین هتل را پیدا کنید. از طرفی این هتل‌ها ‌می‌توانند تما‌می ‌امکانات رفاهی برای اقامت در این کشور را در اختیار شما قرار دهند و دیگر شما نیاز به خرید لوازم اضافی نخواهید داشت.

در نتیجه با این کار در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. هزینه اقامت در تایلند به نوع هتل و موقعیت قرار گیری آن بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است که پیش از ورود به کشور تایلند به صورت اینترنتی و یا تلفنی هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

رزرو تور عمان لحظه آخری و ارزان با گشت های شهری مهیج

ماساژ تایلندی را از دست ندهید

در صورتی که به تایلند سفر کردید، توصیه ‌می‌کنیم که به هیچ عنوان ماساژ تایلندی را از دست ندهید. ماساژ تایلندی در تمام جهان شهرت بسیاری دارد و ‌می‌تواند بسیاری از بیماری‌های جسمی ‌و روحی را از بین ببرد. بنابراین شما در سفر به تایلند، پس از ماساژ ‌می‌توانید سبکی و آزادی را احساس کرده و از شر افکار منفی و استرس به صورت کامل خلاص شوید.

حتی افرادی که به قصد تجارت به این کشور سفر کرده‌اند، بهتر است پیش از قرارهای کاری با ماساژ تایلندی آرامش پیدا کرده و با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری در جلسات کاری حضور پیدا کنند.

تجربه سفری خوش و به یادماندنی همراه با تور سریلانکا

آب و هوای تایلند و بهترین زمان برای سفر به این کشور

یکی از اصلی‌ترین دانستنی‌های قبل از سفر به تایلند، توجه به آب و هوای این کشور و انتخاب بهترین زمان برای سفر به تایلند ‌می‌باشد. آب و هوای تایلند به سه دسته بارانی، سرد و گرم تقسیم‌بندی ‌می‌شود. همان‌طور که ‌می‌دانید تایلند دارای سواحلی بسیار زیبا و پرطرفدار است که ‌می‌تواند سفر شما را تکمیل کند. بنابراین در صورتی که طبع سردی دارید بهتر است که از سفر در ماه ژوئن تا سپتامبر به این کشور خودداری کنید زیرا در این بازه زمانی هوای سرد و بارانی بر این کشور حاکم است.

آب و هوای تایلند

خرید از دست فروش ممنوع

شاید شما نیز در هنگام گشت و گذار در خیابان‌های تایلند ابزار و لواز‌می ‌را مشاهده کرده باشید که به دلیل ظاهر و رنگ و لعابی که دارد، شما را جذب کند. ولی توصیه ‌می‌کنیم که بی توجه به این وسایل از کنار دستفروش عبور کرده و به اصرار آن‌ها برای خرید لوازم توجهی نکنید. زیرا محصولات دست فروشان کیفیت زیادی ندارد. برای این که محصولی با کیفیت خریداری کنید بهتر است که به فروشگاه‌ها و مراکز خرید این کشور مراجعه کنید.

آموزش گرفتن ویزای مولتی تایلند + لیست مدارک لازم برای ویزا

صرف وعده‌های غذایی در تایلند

در هنگام صرف وعده‌های غذایی در این کشور حتما به بهداشت و کیفیت غذا توجه کنید. غذاهای تایلندی تنوع بسیار بالایی دارند و شما ‌می‌توانید در رستوران‌های این کشور غذاهای متنوعی را سفارش دهید. معمولا رستوران‌های این کشور به صورت کاملا بهداشتی فعالیت ‌می‌کنند و از وسایل و لوازم بهداشتی استفاده ‌می‌کنند. به همین دلیل برای صرف وعده‌های غذایی خود بهتر است که به رستوران هتل و یا رستوران‌های موجود در سطح شهر مراجعه کرده و از خرید غذا از دست فروشان خودداری کنید.

ساعت

ساعت بانکوک ۲:۳۰ از تهران جلوتر است و در شش ماه دوم سال (بخاطر تغییر ساعت رسمی در ایران) این اختلاف به۳:۳۰ ساعت می رسد.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.