معرفی انواع خدمات هتل ها

به روز رسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
خدمات هتل

پیدا کردن اتاق و خدمات هتل مناسب در هر سفری، چه مسیرهای نزدیک و چه مسیرهای دور، می‌تواند از مهم‌ترین کارهایی باشد که باید از قبل از شروع سفر انجام شده باشد. اقامتگاه‌ها انواع گوناگونی دارند و می‌توانند از هتل‌ها و ویلاهای جنگلی و ساحلی تا متل‌ها و سوئیت‌های تک اتاقه در انتهای سالنی کم نور را شامل شوند.

برای انتخاب هتل‌ها امروزه امکانات زیادی از جمله رزرو آنلاین به همراه بازدید مجازی از اتاق فراهم است. اما یکی از نکاتی که حتما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید، اصطلاحات مربوط به هتل ها و اقامت است که گاها برای رزرو می‌تواند بسیار مهم باشد. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا شما را بیشتر و بهتر با این اصطلاحات و خدمات هتل ها آشنا کنیم.

رزرو تور عمان با بهترین نرخ و امکانات در لیانا پرواز.

معرفی انواع خدمات هتل

انواع اتاق

یکی از خدمات هتل ها انواع اتاق‌ها با ظرفیت‌های متفاوت است که برای راحتی مسافران تعبیه شود. البته اتاق‌ها نیز به انواع مختلف، اتاق ساده، سوئیت و آپارتمان تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در داشتن نشیمن و پذیرایی و تعداد اتاق خواب آن‌ها است.

اتاق یک نفره

این اتاق‌ها همان طور که از اسم آن‌ها پیداست اتاق‌هایی را شامل می‌شود که شامل یک تخت است. البته بیشتر این اتاق‌ها دارای امکان اضافه کردن تخت دیگری را با پرداخت مبلغی بیشتر دارند. این اتاق‌ها را با نام Single می‌شناسند.

اتاق یک نفره

اتاق دو نفره

اتاق‌های دو نفره، به دو شکل دو تخت یک نفره یا به اصطلاح Twin یا یا تخت دو نفره یا به اصطلاح Double ارائه می‌شوند. اتاق دو نفره برای زوج‌های جوانی که می‌خواهند به ماه عسل یا سفر دو نفره بروند بهترین انتخاب است. همینطور برای کسانی که می‌خواهند در یک اتاق و با پرداخت مبلغ کمتری با یکدیگر سفر کنند.

خدمات هتل اتاق دو نفره

اتاق سه نفره و بیشتر

از دیگر خدمات هتل ها اتاق‌های سه نفره است که این اتاق ها را با نام Triple می‌شناند و برای بیشتر آن نیز تعداد تخت‌ها را ذکر می‌کنند. نوع تخت‌ها می تواند متفاوت باشد و تخت‌های تک نفره و دو نفره را شامل شود.

اتاق سه نفره

انواع برنامه‌های غذایی

All Inclusive

منظور از این عبارت این است که تمامی وعده‌های غذایی صبحانه، نهار و شام و همینطور میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های شما رایگان محسوب شده و شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید به مقدار نامحدود درخواست کنید. این ویژگی به اختصار All نامیده می‌شود. البته در کنار این ویژگی، UAll هم وجود دارد.

درخواست‌های رایگان All شامل تمام خریدها تا ساعت 23 می‌باشد و بعد از آن تا صبح فردا، شما برای دریافت خدمت باید هزینه آن را پرداخت کنید اما در UAll تمامی 24 ساعت روز همه نیاز‌های شما رایگان و مجانی خواهد بود. اگر به گشت و گذار در شهر علاقه ندارید و رستوران‌های خارج از هتل نیز برای شما نامطمئن است می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

اقامت خاطره انگیز در هتل های 5 ستاره بالی، با تور بالی لیانا پرواز.

Full Board

یکی از اصطلاحات مربوط به هتل ها فول برد است. در اقامت‌های فول برد منظور اتاق‌هایی است که با صبحانه، نهار و شام رایگان ارائه می‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب این ویژگی در زمان مقرر از سوی هتل در رستوران حاضر شده و غذای مورد علاقه خود را بدون پرداخت هزینه اضافه همراه با نوشیدنی دریافت کنید.

Half Board

در اقامت‌های HF شما می‌توانید از صبحانه‌های رایگان هتل استفاده کنید. در کنار آن، یکی از وعده‌های یگر یعنی یا نهار و یا شام را رایگان در هتل دریافت کنید. انتخاب این ویژگی مناسب کسانی است که برنامه مشخصی برای بیرون رفتن در روز یا شب ندارند و می‌توانند برای یک وعده در هتل و یک وعده نیز در شهر برنامه ریزی کنند. در سفر‌های کاری که ممکن است نیمه روز را در شهر باشید بهتر است این ویژگی را همراه با وعده شام انتخاب کنید.

اصطلاحات مربوط به هتل ها

Bed and Breakfast

اگر اقامت کوتاهی در هتل دارید و از اتاق هتل فقط برای خوابیدن بهره می‌بردید پس باید گزینه B&B را انتخاب کنید. در این ویژگی تنها وعده صبحانه رایگان بوده و برای دیگر وعده‌ های غذایی می‌توانید وقت خود را در شهر بگذرانید. اتاق‌های دارای این ویژگی ارزان‌تر از دیگر اتاق‌ها بوده و ارائه آن متداول است. اگر برای وعده‌های دیگر خود غذایی سبک و کم هزینه در نظر گرفته اید و نمی‌خواهید بابت وعده‌های غذایی پولی پرداخت کنید می‌‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

Self Catering

گزینه سلف کترینگ همراه با اتاق‌هایی است که در آن‌ها تجهیزات پخت و پز و سرو غذا موجود می‌باشد و می‌توانید خود برای وعده‌های خود تصمیم گرفته و آن‌ها را درست کنید. شما می‌توانید با انتخاب این گزینه، از شهر وسایل خوراکی بخرید و آن‌ها را در هر زمان که خواستید در اتاق خود درست کنید. این گزینه مناسب کسانی است که می‌خواهند کمترین پول را خرج کنند یا آن که از خوردن غذاهای رستورانی خیلی مطمئن نیستند.

تجربه ی متفاوت اقامت در هتل سنتر پوینت سیلوم بانکوک فقط در سفر با تور تایلند تجربه نمایید.

Self Service

اتاق‌های شامل این گزینه، در وعده‌های صبحانه، نهار و شام دارای محدودیت غذایی نیستند و هر غذایی را می‌توانید سفارش دهید. تفاوت این قابلیت با قابلیت‌های فول برد این است که در اقامت‌های فول برد شما هر بار از یک نوع غذا می‌توانید درخواست دهید اما در اقامت‌های سلف سرویس، دست شما برای انتخاب تعداد زیادی از غذاها باز است و هر چه خواستید می‌توانید از میز سرویس بردارید.

دانستن گزینه‌ها و اصطلاحات مربوط به هتل ها و هم چنین خدمات هتل ها به شما کمک می کند تا سفر مقرون به صرفه‌تر و بهتری را داشته باشید و هم تراز با نیاز خود اتاق تهیه کنید. اگر اهل بیرون رفتن و گشت زدن نیستید اتاق های فول برد و اگر اهل در اتاق ماندن نیستید و می‌خواهید در شهر ماجراجویی کنید برای شما بهترین گزینه B است.

4.2/5 - (5 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.