حقایق جالب امارات و دبی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

دبی به سرعت در حال توسعه است و امارات متحده عربی در 15 سال گذشته گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این شهر با حال و هوای خاص خود، قوانین و آداب و رسوم جالب، آسمان ‌خراش‌ هایی تا ابرها و موارد جدید پیشرفت فناوری را نشان می دهد. در این مقاله چندین مورد از حقایق جالب امارات که بیشتر این حقایق با تمرکز بر روی شهر و جاذبه های دبی انجام گرفته است را گردآوری کرده ایم.

حقایق جالب امارات

1- امارات متحده عربی مجموعه ای از هفت امارت است که هر یک توسط امیر خود اداره می شود. از میان همه این امارت ها، دبی پرجمعیت ترین است و حاکمان محلی به همراه دولت ابوظبی در تمامی مسائل مربوط به تعامل امارات با سایر ایالت ها دارای آرای قاطع هستند. خود شهر دبی با جمعیتی در حدود 3.300.000 نفر (که تقریباً 4 برابر کمتر از مسکو که بزرگترین شهر اروپاست) بزرگترین شهر کشور امارات است. از این تعداد بیش از 80 درصد خارجی ها هستند که معمولا سخت ترین کارها را انجام می دهند.

2- یکی از حقایق جالب امارات این است که حدود 80% جمعیت امارات را مهاجرین تشکیل می‌دهد و بیش از 200 ملیت در این کشور وجود دارد.

3- از حقایق جالب اماراتبیش از 12 میلیون توریست در هر سال به امارات سفر می‌کنند.

4- دبی شهری بسیار سرسبز است، اما در بیابان ایستاده و همه جا با شن و ماسه محاصره شده است. با زندگی در اینجا، خلاص شدن از شر گرد و غبار غیرممکن بوده و حتی کوچکترین گرد و غبار شن و ماسه به آپارتمان هایی نفوذ می کند که پنجره های آنها هرگز باز نمی شود؛ اما همیشه اینطور نیست – دانشمندان ثابت کرده اند که تنها بیابان جهان حدود 5000 سال پیش در اینجا شکل گرفته است. و فقط 7000 سال پیش در اینجا یک باتلاق بزرگ حرا وجود داشت.

5- دبی تنها جایی در جهان است که می‌تواند یک فسیل دایناسور که 155 میلیون سال قدمت دارد را در وسط یک مرکز خرید مشاهده کنید! «دبی دینو» نام فسیل دایناسوری است که در مرکز خرید «دبی مال» قرار دارد.

فسیل دایناسور

6- ایستگاه های اتوبوس در دبی معمولاً دارای تهویه مطبوع هستند، زیرا انتظار برای اتوبوس در گرما بسیار غیرقابل تحمل است. در تابستان دمای اینجا گاهی از +50 درجه سانتیگراد تجاوز می کند. با این حال، فقط مهاجرانی که در شهر کار می کنند از اتوبوس های عمومی در اینجا استفاده می کنند.

مردم بومی دبی منحصراً با وسایل نقلیه شخصی خود سفر می روند. این شهر برای عابران پیاده در نظر گرفته نشده است. رانندگان اتومبیل های گران قیمت نمایشگاه ماشین را در جاده ها اجرا می کنند. گردشگران می توانند کرایه SUV دبی را دریافت کنند و سوپراسپرت های لوکس، وسایل نقلیه الکتریکی و … را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: قاب عکس دبی

7- متروی دبی قابل اعتمادترین وسیله حمل و نقل عمومی در دبی است. متروی این شهر همواره سروقت به ایستگاه‌ می‌رسد و جالب است بدانید متروی دبی راننده ندارد و یک سیستم الکترونیکی دقیق تمامی قطارها را کنترل می‌کند.

تجربه لذت و آرامش در سواحل و آب های نیلگون خلیج فارس و کشور زیبای عمان با پکیج های تور عمان لحظه آخری و ارزان

8- بارها دبی در لیست امن ترین شهرهای جهان قرار گرفته است. پلیس در این شهر بسیار خوب کار می کند و به ندرت جنایت انجام می شود. این تا حدودی به دلیل شدت قوانین محلی است، حتی برای یک حرکت ناشایست، شما به راحتی می توانید با جریمه یا مجازات هنگفتی روبرو شوید.

9- نیروی پلیس دبی شاید یکی از شیک‌ترین و پر امکانات ترین پلیس‌های جهان باشد. آن‌ها در سیستم خود ماشین‌هایی مانند بوگاتی، فراری، لامبورگینی و شیرون را دارند و جالب اینجاست که از آن‌ها برای تعقیب‌های پرسرعت استفاده نمی‌کنند.

پلیس دبی

10- از دیگر حقایق جالب امارات این است که امارات زمستان ندارد و فقط دو نوع هوای خیلی گرم و گرم را در طول سال تجربه می‌کند.

11- امارات دارای شبکه حمل و نقل بسیار گسترده و توسعه یافته است. این کشور بیش از 40 فرودگاه دارد که شلوغ‌ترین آن فرودگاه بین المللی دبی است.

12- دبی را به حق می توان طولانی ترین شهر جهان نامید، این شهر در امتداد ساحل خلیج فارس به طول 130 کیلومتر امتداد دارد. این اولین و طولانی ‌ترین خط ساحلی در بین شهرهای روی زمین است، اگرچه سوچی روسیه نیز نزدیک به همین میزان امتداد را دارد.

رزرو سریع و خرید اینترنتی بلیط هواپیما مالزی چارتر و سیستمی از لیانا پرواز یکی از بزرگ‌ترین فروشنده‌های بلیط پرواز

13- هیچ رودخانه‌ای در امارات وجود ندارد و این از دیگر حقایق جالب امارات است.

14- بزرگترین جزیره دست ساز بشر با نام «جزایر پالم» در کشور امارات واقع شده است.

جزایر پالم

15- شهر مصدر اولین شهر بدون دود جهان در کشور امارت قرار دارد. این شهر، شهری بدون زباله و بدون خودرو است که انرژی خورشیدی منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز آن است.

16- از حقایق جالب امارات می توان به این مورد اشاره کرد که تعداد مردان در دبی دو برابر زنان است. با توجه به ترکیب جنسیتی ناهموار جمعیت، این شهر یکی از اولین شهرهای جهان است که دارای اینگونه ترکیبی از جمعیت است. البته به این دلیل این موضوع واقعیت دارد که ساکنان اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، فیلیپین و سایر کشورها به طور فعال برای کار به اینجا سفر می کنند و آنها هستند که اکثریت ساکنان محلی را تشکیل می دهند، اما زندگی برای آنها سخت است.

بیشتر بخوانید: فواره موزیکال دبی

پشت آسمان‌خراش‌ های درخشان و ویلاهای مجلل، خیابان ‌های تاریک و باریک پنهان شده ‌اند، جایی که مهاجرانی که با دستمزد بسیار کم کار می‌ کنند و ده نفر در یک اتاق ساکن هستند. هیچ کس متوجه آنها نمی شود، اما دبی دوران اوج خود را مدیون آنهاست.

17-از دیگر حقایق جالب امارات این است که 70 درصد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و دو سوم کارمندان شغل‌های دولتی امارات را زنان تشکیل می‌دهند.

حقایق جالب درباره امارات


18- شهر دبی به خاطر آسمان خراش هایش مشهور است. اینجاست که برج العرب معروف “هتل بادبانی” واقع شده، شاید مجلل ترین مکان در جهان که می توانید در آن اقامت کنید. در سال 2010 افتتاحیه بزرگ آسمان خراش 163 طبقه برج خلیفه با ارتفاع 828 متر در اینجا کشور صورت گرفت. این بلندترین ساختمانی است که تاکنون در سیاره ما ساخته شده است. در سواحل دبی مجمع الجزایر مصنوعی جهان قرار دارد که در آن مجموعه ای از جزایر به شکل قاره های زمینی ساخته شده اند.

ویزای بالی معروف ترین و پر کاربرد ترین ویزای اندونزیست که گردشگران برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا در کمترین زمان ممکن لازم است با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

91-برای تمیز کردن تمامی شیشه‌های نمای برج خلیفه به 36 کارگر به طوری که مداوم و به مدت سه ماه کار کنند‌ نیاز است که این از دیگر حقایق جالب امارات است.

20- از حقایق جالب امارات این است که در آسمان خراش‌های بلند دبی افرادی که در طبقه 80 آن زندگی می‌کنند باید دو دقیقه بیشتر برای افطار کردن روز خود صبر کنند؛ زیرا خورشید را بیشتراز سایر افراد می‌بینند.

آسمان خراش های دبی

21- از حقایق جالب امارات می توان گفت که از بین تمام بندرهای دریایی جهان، دبی از نظر گردش کالاهای عبوری در رتبه سوم قرار دارد – کالاهای بیشتری فقط از طریق هنگ کنگ با سنگاپور از این منطقه عبور می کنند. کار و تجارت در اینجا برای ساکنان محلی بسیار راحت است زیرا در امارات مالیات بر درآمد برای افراد، مالیات بر سازمان ها و به طور کلی انبوهی از مالیات ها وجود ندارد.

تور مالزی لحظه آخری و ارزان به مقصد توریستی ترین شهرهای کشور مالزی از جمله سنگاپور، پنانگ، کوالالامپور، و لنکاوی با بهترین خدمات تنها در سایت لیانا پرواز

22- یک مورد دیگر از حقایق جالب امارات از نظر نرخ رشد است که دبی پس از شانگهای چین که در حال حاضر به بزرگترین شهر روی کره زمین تبدیل شده است، در بین تمام شهرهای جهان رتبه دوم را دارد. حدود 20 درصد از تمام جرثقیل های روی زمین در اینجا قرار دارند! مقامات محلی به شکل فعال در توسعه بخش‌ های مختلف اقتصاد سرمایه‌گذاری می ‌کنند و به خوبی می ‌دانند که ذخایر نفتی که رونق امارات را تضمین می ‌کند به هیچ وجه بی‌ پایان نیست.

23- رشد سریع دبی پس از پیدا شدن ذخایر نفتی در مجاورت آن در نیمه دوم قرن بیستم آغاز شد. قبل از آن، این شهر عملاً در یک قرن و نیم از عمر خود رشد نکرده بود و فقط یک سکونتگاه آرام در بیابان بود. اما چیزی که وجود دارد، این است که حتی تا پایان قرن گذشته، دبی به اندازه اکنون مجلل به نظر نمی رسید.

این شهر بسیار زیبا و چشمگیر است، حتما با تور دبی از این شهر شگفت انگیز دیدن کنید و سفری فراموش نشدنی را در امارات متحده عربی بگذرانید. این کشور بیشتر با شهر دبی معروف است و همین باعث شده که کشور امارات یکی از پر مقصد ترین کشورهایی باشد که توریست های زیادی را به خود جذب می کند. جهت دریافت ویزای امارات با مشاورین ما در لیانا پرواز تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.