آشنایی با شیرینی های مالزی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

اگر اهل خوردن شیرینی های تازه هستید در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی 8 مورد از شیرینی های مالزی که در تور مالزی حتما باید تست کنید می پردازیم.

کوی کتیاپ

یکی از شیرینی های مالزی شیرینی کوی کتیاپ است. در این شیرینی، کراپ های آرد برنج که در روغن میوه پاندان خوابانده و معطر شده اند به صورت رول در آمده اند. در وسط این شیرینی محبوب هم تکه هایی از نارگیل و شکر پالم گذاشته می شود که عطر و طعم بسیار مطبوعی به آن می بخشد.

شیرینی های مالزی

اونده- اونده

یک خمیر از آرد برنج که گاهی اوقات با میوه پاندان رنگی و معطر شده است و در وسط آن شکر پالم می گذارند، در آب پخته می شود سپس روی آن پودر نارگیل ریخته می شود. به محض این که یکی از آن شیرینی های مالزی را گاز بزنید شکر داخل آن آب می شود و به صورت شهد بیرون می آید.

در سفر با تور تایلند از منطقه دیدنی سام فان بوک و گرند کانیون تایلند دیدن نمایید.

انگ کوو

نوعی شیرینی سنتی که در اولین ماه تولد نوزادان سرو می شود. این شیرینی از خمیر آرد برنج تهیه می شود که در قالب هایی مخصوص گذاشته می شوند تا شکل زیبای خودشان را پیدا کنند. انگ کوو به معنای “لاک پشت قرمز” است ولی بسته به آرد و نشاسته ای که در آن استفاده می شود می تواند به رنگ های بنفش، نارنجی یا سبز باشد.

تونگ سوی (سوپ دسر)

این دسر که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شود، تنوع و گوناگونی بسیار زیادی دارد. در این سوپ ممکن است از میوه، بادام زمینی شیرین یا بادام شیرین استفاده بشود.

تونگ سوی (سوپ دسر)

شیود آیس

از دیگر شیرینی های مالزی شیود آیس است. انواع مختلفی از شیود آیس وجود دارند به طوری که هر جای مالزی که بروید یک نوع از آن را خواهید دید، ولی دو نوع از محبوب ترین انواع آن عبارتند از نوع ABC (که با دانه ذرت، لوبیای قرمز و ژله تهیه می شود) و نوع سندول(که با آرد دانه های مونگ، شیر نارگیل و شکر پالم تهیه می شود).

بازدید از شگفت انگیزترین مکان های دیدنی کشور اندونزی با ارزانترین تور بالی

فریتر موز

فریتز موز یک غذای پخته شده و یکی از شیرینی های مالزی است که بسیار محبوب هستند. اسنک هایی که از موز سرخ شده تهیه می شوند نیز طرفداران بسیار زیادی دارند.

آپام بالیک

آپام بالیک یک اسنک خیابانی کلاسیک است. این اسنک در واقع یک کیک بسیار نازک است که روی بادام زمینی های ترد و خوشمزه کشیده شده است. بعضی افراد آپام بالیک را ترد و برشته دوست دارند، بعضی ها هم دوست دارند بیشتر به کیک شباهت داشته باشد.

آپام بالیک

نایونا آپام بالیک

یکی دیگر از شیرینی های مالزی نایونا آپام بالیک است. این شیرینی هم در واقع پنکیک هایی است که از آپام بالیک نازک تر ولی توپر تر است و به پنکیک های آمریکایی شباهت دارد. نایونا آپام بالیک در تابه هایی آهنی که مخصوص پخت این شیرینی است تهیه می شود و همگی یک شکل و یک جور هستند. وسط این پنکیک ممکن است از موز یا شکلات پر شده باشد.همچنان لیانا پرواز با همراه باشید تا در مقاله های دیگر شما را با جاذبه های تور مالزی بیشتر آشنا کنیم کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.