معرفی بهترین استخرهای بی نهایت دنیا

به روز رسانی: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
استخرهای بی نهایت

اگر به یک جزیره یا مقصد ساحلی سفر می‌کنید ممکن است یکی از گزینه‌هایی که در انتخاب هتل تاثیر داشته باشد، امکاناتی همچون استخر باشد.

هتل‌های جزیره بالی با انواع استخرها میزبان میهمانانشان هستند و استخر بی نهایت یکی از آنهاست. در سراسر دنیا جاذبه های گردشگری بی شماری وجود دارد، بهترین استخرهای بی نهایت در دنیا می توانند یکی از این مکان های تفریحی باشند. هر کدام از این استخرها ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

بدون شک اگر این استخرها در مکان های خارق العاده و رویایی باشند، طرفداران بی شماری را به خود جذب می کنند و همیشه پذیرای گردشگران مختلف از اقصی نقاط دنیا خواهند بود. در این مقاله لیانا پرواز قصد دارد به معرفی بهترین استخرهای بی نهایت در دنیا بپردازد.

استخر بی نهایت چیست؟

قطعاً در تصاویر استراحتگاه ها و خانه های لوکس استخر هایی را مشاهده کرده اید که لبه نداشته و در کنار یک اقیانوس یا دریا یا دریاچه قرار گرفته‌اند، این استخرها نام های زیادی دارند. از جمله استخر بی نهایت، استخر ناپدید شونده، استخر منعکس کننده، استخر لبه منفی، استخر بی انتها و نام های گوناگون دیگر.

منظور از استخرهای بی نهایت، استخرهایی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون لبه به نظر می‌رسند و در واقع مرزی با نمای مقابل استخر که می‌تواند یک استخر دیگر، فضای باز، اقیانوس یا جنگل باشد، دیده نمی‌شود. به این ترتیب بیننده در نگاه نخست احساس می‌کند که اگر یک گام فراتر از آن مرز بگذارد سقوط می‌کند اما جالب اینجاست که سطح دیگری برای استخر (پائین‌تر از لبه اصلی) در نظر گرفته شده که امنیت شناگران را تضمین می‌کند. اما این طراحی آنچنان منظره زیبا و هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کند که محال است تا سال‌ها از خاطر برود.

استخرهای بی نهایت

طراحی استخر بی نهایت

بهره گیری از معماری های جدید، استفاده از شیشه، وجود سرچشمه زیبا، و سرازیر شدن آب از یکی از لبه ها، استخرهای بینهایت را کاملا ممتاز می ‌کند.

طراحی استخر بی نهایت به این گونه است که از یکی از لبه های آن آب سرازیر شده و در یک حوضچه ریخته می شود؛ سپس از طریق یک پمپ دوباره به استخر پمپاژ شده و آب جریان پیدا می کند. این نوع از طراحی و ساخت استخرهای بی نهایت منظره بسیار قابل توجهی را فراهم می نماید.

معمولاً یک طرف استخر بی نهایت از شیشه ساخته شده است تا بتوان دید بسیار وسیع تر و زیباتری را فراهم نماید. این استخرها در طبقات بالا و یا ارتفاعات ساخته می شوند؛ ترکیب رنگ آبی آسمان و آبی دریا در یک لبه استخر باعث ایجاد منظره های بسیار زیبا و انعکاس رنگ آبی در استخر می گردد. به همین علت به این استخرها استخر منعکس‌کننده نیز می‌گویند.

وسعت و بزرگی استخر بی نهایت و قرار گرفتن آن در کنار آبهای وسیع، یکی عواملی است که می تواند افراد زیادی را به سمت و سوی خود جذب کند. یکی از خصوصیات مهم استخرهای بی نهایت در دنیا وجود چشم انداز های طبیعی و زیبا در اطراف آن ها است. قطعا وجود مناظر زیبا در اطراف استخر باعث به وجد آمدن گردشگران و ترغیب شدن آنها برای ورود به استخر می شود.

سفر به جزیره زیبای بالی همراه با تور بالی، با بهترین نرخ در لیانا پرواز.

با بهترین استخرهای بی نهایت دنیا آشنا شوید

1. هنر طبیعت که به استخر شیطان معروف است

این استخر سنگی به طور طبیعی در بالای آبشار ویکتوریا پدید آمده و در ماه های شهریور و مهر که سطح پایین آب چشمگیر است، می توان در این استخر دلهره آور شنا کرد.

2. استخری معلق در آسمان

شرکت مهندسی تگزاس، طی یک اقدام جسورانه این استخر را در طبقه دهم هتل جول بنا کردند. نکته شگفت آور این پروژه، بیرون زدن 5/2 متری استخر از لبه ساختمان است.

3. شلوغ ترین استخری که در جهان می توان یافت

این استخر بسیار شلوغ در شهر توکیو ژاپن ساخته شده است. میزان استقبال از این استخر به اندازه ای است که در فصل تابستان هیچ آبی در استخر دیده نمی شود، و تنها منظره ای مملوء از انسان قابل مشاهده است.

4. وسیع ترین استخر در سراسر جهان

این استخر که در کنار دریای شیلی واقع شده، تحت عنوان بزرگ ترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

استخر بی نهایت

5. استخری عمیق و سرپوشیده که در جهان همتا ندارد

این استخر در چندین غار با عمق بیش از 10 متر در کشور بلژیک ساخته شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این استخر وجود پنجره های متعدد برای تماشای بازدیدکنان است.

6. استخر ایسبرگز واقع در استرالیا

این استخر یکی از بهترین استخرهای بی نهایت در دنیا است، ویژگی منحصر به فرد آن ورود امواج خروشان به داخل استخر است.

سفری هیجان انگیز به شهر بالون ها با تور کاپادوکیا.

7. استخر زیبای بالی

این استخر در هتل بالی شهر اندونزی واقع است. استخر بالی به شکل منحنی و در دو طبقه ساخته شده است. با شنا در این استخر می توانید از درختان سرسبز و معلق و باغ ها و شالیزارهای اطراف نهایت لذت را ببرید.

8. Hanging Garden

یکی از بهترین آنها Hanging Gardens در منطقه Ubud است. استخری که شهرت جهانی دارد و در میان جنگل و با معماری شگفت‌انگیز هتل منظره‌ای ازیاد نرفتنی را خلق می‌کند.

استخر بی نهایت

10. استخر معلق لندن

استخر امبسی گاردن یکی از ترسناک ترین استخرهای جهان محسوب می شود؛ زیرا بین دو ساختمان به ارتفاع 10 متر و در میان زمین و آسمان معلق است. البته استحکام و ایمنی بسیار بالا سبب شده که گردشگران استرس شنا در این محیط را کنار بگذارند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

تجربه سفری خوش و به یادماندنی همراه با تور سنگاپور لیانا پرواز.

11. استخر زیبای نپتون

این استخر در کالیفرنیا آمریکا واقع شده است، استخر نپتون در سال 1920 در قلعه شگفت آور هیرست جهت استراحت ویلیام راندولف ساخته شده که البته یکی از گران ترین استخر های جهان می باشد.

9. Padma Ubud

هتل Padma ubud نیز یکی از بهترین‌ها و طولانی‌ترین استخر بی نهایت منطقه را به میهمانانش عرضه می‌کند؛ با منظره‌ای ازجنگل و شالیزار پیش رو.

استخر بی نهایت

جمع بندی

در این مقاله به معرفی برخی از معروف ترین و بهترین استخر های بی نهایت سراسر جهان پرداختیم. البته توجه داشته باشید که موارد گفته شده فقط بخش اندکی از این زیبایی ها را توصیف کرد و قادر به نمایان کردن همه جلوه های زیبایی آنان نبود.

از آنجایی که شنا از جمله ورزش هایی است که به روح انسان تازگی می بخشد، تمیز و پاکیزه بودن محیط آن بسیار برای افراد مهم است و یکی از تصورات عموم مردم از استخر های معروف، شلوغی بیش از حد آنها، پر سروصدا بودن و کثیفی است، اما آنچه در این استخر ها دیده می شود مغایر با این تفکرات است، چرا که رسیدگی به نظافت استخر های معروف از اولویت های کارکنانشان می باشد.

شما می توانید با رعایت نکات و توصیه های بهداشتی از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرید و با سفر به سراسر جهان از بهترین استخر های بی نهایت در دنیا استفاده کنید و خاطرات خوب و بیشماری را در برگ های دفتر زندگی خود ثبت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۱ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.