شرکت هواپیمایی آتا

به روز رسانی: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
شرکت هواپیمایی آتا

اگر قصد سفری هوایی را دارید، بی شک برای این سفر نیاز دارید تا شرکت‌ های هواپیمایی را بشناسید. در این مقاله به معرفی شرکت هواپیمایی آتا، یکی از شرکت ‌های هواپیمایی ایرانی می پردازیم. این شرکت در شهر تبریز تاسیس شده و آتا در زبان ترکی به معنی پدر است. با معرفی شرکت هواپیمایی آتا تبریز و مقایسه‌ی آن با دیگر شرکت‌ ها می توانید با آگاهی کامل ‌تری، بلیط خود را تهیه فرمایید.

شرکت هواپیمایی آتا

تاریخچه و معرفی هواپیمایی آتا تبریز

شرکت هواپیمایی آتا در استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز در تاریخ ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ تأسیس شد و اولین پرواز خود را در 10 دی ماه سال 1388 در مسیر تبریز به مشهد مقدس آغاز کرد . این شرکت به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران شروع به فعالیت کرد‌. شرکت هواپیمایی آتا در ابتدای کار، فعالیت خود را با 4 فروند بویئنگ MD آغاز کرد و در حال حاضر دارای دو فروند ایرباس 320 باظرفیت 15-170 نفر، دو فروند بویئنگ 737 فعال با ظرفیت 136 نفر و 5 فروند بویئنگ MD با ظرفیت 165-170 نفر می‌باشد.

مالک وقت این شرکت آقای محمدرضا زنوزی، مالک تیم تراکتورسازی تبریز، با انتخاب شعار با هم پرواز کنیم در نظر دارد این شرکت را جزو سه شرکت برتر هواپیمایی ایران کند؛ اکنون هواپیمایی آتا در رتبه چهارم است.دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی آتا در شهر تبریز قرار دارد. فرودگاه‌ های اصلی (قطب) این شرکت شامل فرودگاه ‌های تبریز، مهرآباد و امام خمینی هستند. هواپیمایی آتا دربردارنده ‌ی برنامه ‌های پروازی به مقاصد داخلی و چند مقصد خارجی است که در ادامه‌ی مطلب بیشتر به آن می‌پردازیم.

برای سفر به کشور تایلند معروف به سرزمین لبخندها، بهترین گزینه خرید یا رزرو تور تایلند است که در متنوع ترین پکیج ها در وب سایت لیانا پرواز ارائه می شود.

ویژگی های مهم شرکت هواپیمایی آتا

  • شرکت هواپیمایی آتا در طول فعالیت خود توانسته سهم خوبی از بازار داشته باشد و امروز در جایگاه چهارم برترین ایرلاین‌های کشور قرار بگیرد، آتا در نظر دارد با ارائه هر چه بیشتر خدمات به مسافران خود در رتبه سوم ایرلاین‌های برتر کشور قرار گیرد.
  • شرکت هواپیمایی آتا تا به امروز هیچگونه حادثه دلخراشی که منجر به مرگ شود نداشته است و تنها 5 حادثه از این شرکت هواپیمایی ثبت شده است. آخرین حادثه‌ای که از این ایرلاین ثبت شده در 27 مرداد 1394 می‌باشد که پس از پرواز از شهر تبریز در حوالی شهر میانه یکی از موتورهای هواپیما دچار نقض فنی شد و خلبان پرواز مجبوربه بازگشت به فرودگاه تبریز و فرود اضطراری شد .
  • آتا در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به مسافرین خود خدمات رسانی می‌کند تنها هواپیمایی که در حال حاضر در دو کلاس پروازی میتواند به مسافرین این شرکت خدمات رسانی کند ایرباس A320 می‌باشد.
  • آتا را با کد یاتایی I3 می‌شناسند و کد سه حرفی ثبت شده در ایکائو TBZ می‌باشد همچنین شعار تبلیغاتی هواپیمایی آتا که قطعا با آن مواجه شده‌اید عبارت «باهم پرواز کنیم» می‌باشد.
  • مالک این شرکت مدعی است که تنها شرکت داخلی هواپیمایی بدون بدهی در ایران می ‌باشد. تمامی ادوات و هواپیماهای آتا، تحت مالکیت این شرکت است.
مزایای شرکت هواپیمایی آتا

مسیرهای پروازی هواپیمایی آتا

یکی از مسیرهای محبوب شرکت هواپیمایی آتا، مسیر پروازی تهران-کازان و برعکس آن می‌باشد که هر هفته پنجشنبه با ایرباس A320 این شرکت انجام می‌شود که مسافران با یک پرواز 3 ساعت و 20 دقیقه‌ای به صورت مستقیم به شهر کازان روسیه می‌رسند.

پروازهای ورودی و خروجی شرکت هواپیمایی آتا از ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود.

  • از مبدا تهران به مقاصد : تبریز – مشهد – ارومیه -اردبیل -شیراز -بندرعباس و اهواز
  • از مبدا مشهد به مقاصد : تهران، تبریز، کیش، ارومیه، اردبیل، شیراز و اهواز
  • از مبدا اردبیل به مقاصد : تهران، مشهد، تبریز
  • از مبدا کیش به مقاصد : تهران، تبریز، مشهد
  • از مبدا شیراز به مقاصد: تهران، تبریز، مشهد
  • از مبدا استانبول و باکو به مقصد : تبریز، تهران، مشهد
  • از مبدا تهران به مقصد : کازان،نجف، قندهار، باکو، استانبول،کویت
  • از مبدا تبریز به مقصد: تهران،مشهد، شیراز، اصفهان، باکو، استانبول،کیش، ارومیه، اردبیل، اهواز

آژانس مسافرتی لیانا پرواز با ارائه تور بالی لحظه آخری و ارزان، شرایط را به نحوی برای شما فراهم می کند تا با صرف کمترین هزینه به این جزیره شگفت انگیز سفر کنید.

اهداف و دستاورهای شرکت هواپیمایی آتا

  1. اولین هدف شرکت هواپیمایی آتا، دستیابی به جایگاهی بالا در کشور ایران و خاورمیانه است. این هدف تا رسیدن به سه جایگاه برتر در بین شرکت‌ های هواپیمایی ایران همچنان ادامه ‌دار خواهد بود.با وجود تحریم ‌های ظالمانه و موانع بین‌ المللی، این شرکت با فراهم کردن تجهیزات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری هوایی مانند خریداری ۹ فروند هواپیمای بولینگ MD (۶ عدد) و هواپیمای ایرباس A_320 (۳ عدد)، توانست به دستاوردهای خوبی در این زمینه برسد؛ همچنین خریداری هواپیماهای جدید در دستور کار این شرکت قرار گرفته‌ است.
  2. دیگر هدف هواپیمایی آتا که در اجرای آن کاملا موفق عمل نموده؛ توسعه و تقویت خطوط و مسیرهای هوایی استان‌ های شمال غربی با دیگر مناطق کشور است. همین امر باعث شده تبریز به یکی از قطب ‌های گردشگری در امر برنامه ‌های پروازی به سایر نقاط کشور مانند شیراز، تهران، کیش و دیگر مکان ‌های گردشگری تبدیل گردد.
  3. ایجاد خط هوایی بین‌ المللی از تبریز به کشور‌های ترک زبان مانند ترکیه و آذربایجان در ابتدای کار و سپس گسترش این خط هوایی به دیگر مناطق بین‌المللی جهان از اصلی‌ ترین اهداف این شرکت هواپیمایی است؛ امید است که با این امر تبادلات بین‌المللی کشور عزیزمان ایران افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
  4. خط مشی و راه و روش این شرکت استفاده از نیروی انسانی بومی و ایجاد و توسعه اشتغال برای مردم و مناطق آذری زبان است؛ این شرکت برای محقق کردن همچین هدفی دست به کارهای بزرگی مانند اعزام نیروی انسانی با کشورهای سوئد، اوکراین و ترکیه جهت آموزش ‌های خلبانی، کمک خلبانی و نگهداری و تعمیر ناوگان زد.

مناسب ترین قیمت تور عمان لحظه آخری و ارزان با بهترین ایرلاین های ایرانی و خارجی با بهترین خدمات و پشتیبانی در سفر

ناوگان‌های شرکت هواپیمایی آتا

نوبت به ناوگان‌های معرفی هواپیمایی آتا تبریز رسیده است. یکی از دغدغه ‌های مسافران در سفرهای هوایی مربوط به مدل و نوع هواپیما است. شرکت هواپیمایی آتا ۱۶ فروند هواپیما داراست.۸ فروند مک دانل داگلاس ام دی که در دسته هواپیماهای ارزان قیمت و اکونومی محسوب می‌ شود. این مدل هواپیما برای کسانی که مایل به هزینه ها‌ی زیادی نیستند بسیار مناسب است.۳ فروند ایرباس ۳۲۰a موجود از پر فروش‌ترین هواپیماهای تک راهروی ارباس است. این نوع هواپیما دو مدل اقتصادی ۱۳۸ نفره و تجاری ۱۲ نفره دارد.

بویینگ های ۷۳۷ آتا در دو مدل B737_500 و B737_300 است. این هواپیما ساخت کشور آمریکا می‌ باشد که ۲۵ درصد از ناوگان ‌های هوایی جهان را پوشش داده است. شرکت هواپیمایی آتا از هر مدل فقط یک فروند داراست و قصد خرید بویینگ‌ های بیشتری را دارد. آخرین مدل استفاده شده در این شرکت، امبرائر ERG 145 می‌ باشد که از هواپیماهای نسبتا کوچک محسوب شده و ساخت کشور برزیل است. این هواپیما برای مسافرت‌ های کوتاه ‌مدت و با ظرفیت کم مناسب است.

خدمات شرکت هواپیمایی آتا

قوانین خرید بلیط شرکت آتا

شرکت آتا تبریز مانند دیگر شرکت‌ های ایرلاین دارای قوانین مشخص در حیطه‌ی داخلی و بین ‌المللی است. این قوانین را حتما باید قبل از خرید بلیط هر شرکتی مطالعه فرمایید تا اگر مشکلی در فرآیند خرید بلیط شما پیش آمد؛ راه حل آن را بدانید.بعضی از این قوانین و مقررات خاص خود شرکت و بعضی از قوانین بر اساس قوانین مشخص شده در همه‌ی شرکت‌ های ایرلاین و هواپیمایی داخلی و بین‌المللی می‌ باشد.

مجموعه قوانین مشخص در معرفی هواپیمایی آتا شامل قوانین نگهداری جا و فروش (سیستم رزواسیون)، قوانین تغییر ساعت و تاریخ پروازهای داخلی، قوانین استرداد بلیط هواپیمایی آتا، قوانین time limit در رزرو بلیط، شرایط استرداد بدون هزینه بلیط هواپیمایی، قوانین VOID بلیط الکترونیک، قوانین پذیرش بار مسافران و توضیحات مشخص بر روی بلیط هواپیمایی خریداری شده، مشخص بودن کالاهای غیر قابل حمل مانند مواد اسیدی، جیوه، مواد قابل اشتعال و … است.

تور لحظه آخری مالزی از بهترین و محبوب ترین تورهای خارجی است. مالزی بهترین گزینه برای سفر و ماه عسل زوج ها می باشد. آژانس لیانا پرواز مجری مستقیم تور مالزی در ایران می باشد .

خرید بلیط هواپیمایی آتا تبریز

خرید بلیط هواپیمای شرکت آتا همانند دیگر شرکت ‌های هوایی به صورت آنلاین و حضوری صورت می ‌گیرد. لذا مسیرهای فعال را به صورت آنلاین می‌ توانید در خود سایت آتا مشاهده و بلیط خود را تهیه فرمایید. همچنین هزینه بلیط‌ های این شرکت در هر رنج و قیمتی موجود است و بسته به نوع پرواز و مقصد قیمت ‌ها نیز تلرانسی را دارا هستند.

جمع بندی

در مقاله معرفی هواپیمایی آتا علاوه بر تاریخ تاسیس و پیشینه‌ ی این شرکت هوایی، به شاخص‌ های مهم ‌تری برای مسافران مانند قوانین پرواز و خرید بلیط، ناوگان‌ های هوایی این شرکت، مسیرها و شبکه ‌ی پروازی شرکت آتا و چگونگی خرید بلیط هواپیمایی آتا پرداختیم.

در کل شرکت هواپیمایی آتا برای یک سفر هوایی می‌ تواند انتخابی مناسب باشد، زیرا این شرکت در حال توسعه است و هدف آن مبنی بر قرار گرفتن در سه شرکت برتر هوایی ایران، آن‌ ها بر این داشته که کیفیت سفرهای خود را افزایش دهند تا رضایت بیشتری از مسافران را کسب کرده و خود را در دل شرکت ‌های برتر هوایی جای دهند.

برای کسب اطلاعات و برنامه پروازی به روز شرکت هواپیمایی آتا می توانید از صفحه خرید بلیط لیانا پرواز یا سایت شرکت آتا بازدید نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۰ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.