بحران گرانی سفرهای هوایی و تور ایران

به روز رسانی: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱

در این مقاله گزارشی کامل درباره ی تاثیر گرانی سفرهای هوایی در گردشگری و تور های ایران برای شما فراهم کرده ایم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بحران گرانی سفرهای هوایی و تور ایران

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران پس از حذف مسیر ایران از برنامه پروازی سه شرکت هواپیمایی خارجی، هشدار دارد: گرانی سفرهای هوایی و نرخ تمام شده سفر در ایران برای جامعه بزرگی از گردشگران غیر قابل رقابت می‌شود.سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به ارزش ریال در برابر دلار و یورو، پیش‌بینی کرده است، جمعیت بیشتری از گردشگران خارجی به خاطر ارزانی، وارد کشورمان شوند. او درباره آینده سفرهای هوایی با وضعیت پیش‌آمده گفت: آینده نزدیک صنعت هوانوردی مسافری بین‌المللی کشور در دست دو بخش خطوط داخلی و خطوط منطقه‌ای است.

اگر قصد سفرهای هوایی به کشورهای خارجی را دارید، ما تور مالزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

صنعت هوانوردی در جهان به لحاظ درآمدی در سه دهه گذشته بسیار شکننده و آسیب‌پذیر شده و شرکت‌ها برای سیاست‌گذاری‌های خود از جمله انتخاب مسیر با ظرافت و حساسیت بالایی رفتار می کنند. خطوط هوایی منطقه‌ای مانند هواپیمایی امارات، ترکیش و قطری برای بازار ایران برنامه‌ریزی جدی‌ای دارند و با مشکلات کاری در کشور مانند تحریم‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی سازگاری بیشتری به نسبت خطوط اروپایی دارند. در نتیجه به احتمال زیاد در بازار می‌مانند و سهم بازار رها شده توسط سایر ایرلاین‌ها را از آن خود می‌کنند.

اباذری افزود: از سوی دیگر شرکت‌های داخلی که قابلیت پرواز بین‌المللی دارند هم تلاش می‌کنند سهمی از این بازار داشته باشند اما متاسفانه موانعی مانند ضعف ناوگان و مشکلات مدیریتی و زیربنایی اجازه این توسعه بویژه در مسیرهای طولانی را نمی‌دهد. وی با اشاره به این که ترکیش ایرلاین تقریباً متعلق به بخش خصوصی ترکیه و هواپیمایی امارات دارای بودجه هنگفت ناوگان و نیز تبلیغاتی گسترده است،

بازدید از آکواریوم کوالالامپور، در سفر با تور بالی، یکی از هیجان انگیزترین کارهای سفر به این جزیره زیبا است.

گفت: این شاخصه‌ها، امکان ارائه نرخ‌های متنوع و در عین حال خدمات بهتر را فراهم می‌کند اما مشکل از آن جایی نهادینه و پایدار می‌شود که با تقویت شرکت‌های منطقه‌ای و توسعه باشگاه مسافران هوایی این شرکت‌ها، دامنه رقابتی بین این ایرلاین‌ها و شرکت های داخلی بسیار گسترده می‌شود و چنانچه روزی شرکت‌های داخلی مشکلاتشان حل شود رقبای بسیار بزرگی در بازار ایران برایشان بالفعل وجود دارد.

بحران گرانی سفرهای هوایی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی دو راه حل برای آسیب کمتر به شرکت‌های هواپیمایی داخلی را در این شرایط پیش‌بینی کرد و افزود: با حمایت از خطوط هواپیمایی داخلی و پایین نگه داشتن نرخ‌ها توسط شرکت‌های داخلی با روش‌های هوشمندانه می‌توان از این شبه بحران با خسارت کمتر گذر کرد.

وی ادامه داد: این میان به جز ارائه‌دهندگان خدمات سفر هوایی مانند خدمات فرودگاهی، کترینگ، آژانس‌های مسافرتی، تورداخلی مانند: تور تبریز، تور یزد، تور قشم و تور چابهار و غیره، دو دسته دیگر هم از وضعیت موجود آسیب می‌بیند؛ مسافران خروجی و تورهای ورودی. بسیاری از شهروندان به دلایل مختلف از جمله سن بازنشستگی یا بیماری، امکان پروازهای مستقیم به صورت فراقاره از ایران ندارند و باید ۱۸ ساعت پرواز برای شان تقسیم شود، اینجاست که ضرورت حفظ دست‌کم دو ایرلاین اروپایی بسیار حیاتی است.

بحران گرانی تور ایران

اباذری به آسیبی که متوجه گردشگری ورودی از این مسیر و گرانی سفرهای هوایی می‌شود، اشاره کرد و افزود: گردشگران خارجی با نبود پرواز مسقیم از کشور محل سکونتشان و همچنین کمبود تنوع پروازهای خارجی به شهرها و مقاصد گردشگری داخلی مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز ناچارند از پرواز با چند مسیر از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) اقدام کنند که به جز زمان‌بر بودن و ایجاد خستگی، قیمت تمام شده بسته سفر را بالا می‌برد که در نتیجه نرخ تمام شده تورهای ایران برای جامعه بزرگی از مسافران غیرقابل رقابت می‌شود. یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل بحرانی نیز تعریف بازارهای جایگزین و تدوین مسیرهای جدید گردشگری است.

گذراندن یک سفر رویایی و به یاد ماندنی در جزیره ماسیرا عمان تور عمان لیانا پرواز

جمع بندی

شما با آژانس مسافرتی لیانا پرواز به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای می توانید در تورهای خارجی و داخلی ایران شرکت کنید و به صورت آنلاین بلیط خود را دریافت نمایید.اگر برای دریافت ویزای کشورهای خارجی، خودتان وقت ندارید و با مراحل آن آشنا نیستید، همکاران ما در لیاناپرواز به وکالت از شما ویزای هر کشوری را بخواهید،اخذ میکند.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۴ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.