5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی

به روز رسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

در تور سریلانکا یکی از مهم‌ترین مقاصدی که نباید آن‌ها را از دست داد معابد هستند. این معبدها که همگی فعال بوده و همچنان آیین‌های مختلف را برگزار می‌کنند هر ساله طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و جزو خاص‌ترین مکان‌های دنیا به حساب می‎آیند. برای دیدن معبد سریلانکا اغلب مسیری دشوار را باید طی کرد. اما این مسیر ارزشش را دارد و در نهایت به مکانی که در هیچ جای دیگری نمی‌توان دید می‌رسید.

کارشناسان لیانا پرواز در این گزارش 5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی را معرفی کرده‌اند.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

1. معبد سریلانکا با نام گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

این معبد سریلانکا یکی از خاص‌ترین معابد بودایی بوده و در شهر کلمبو قرار گرفته است. این معبد توسط یکی از با نفوذترین راهبان در این منطقه اداره شده و به همین جهت می‌توان آن را با امکاناتی بیشتر از اکثر مکان‌های گردشگری دید. در این معبد کتابخانه، موزه و مجموعه‌ای از هدایای گران قیمت قرار دارند. علاوه بر آن، در این معبد می‌توان مراسمی ماهانه به نام پویا را دید و در گرامیداشت بودا شرکت کرد.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

2. معبد سریلانکا با نام مولکیریگالا (Mulkirigala Rock Temples)

از دیگر معابدی که در سریلانکا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده می‌توان به معبد سنگی مولکیریگالا اشاره کرد. این معبد در شانزده کیلومتری شمال عربی تنگاله قرار گرفته و اطراف آن را درختان نارگیل پوشانده‌اند. برای رسیدن به این معبد عجیب و جذاب باید از پانصد پله سنگی بالا رفت و در نهایت به دهانه‌های متعدد غارهای زیبا رسید. این غارها در 5 طبقه پیش چشم مسافران قرار می‌گیرند و در آن‌ها می‌توان انواع مجسمه‌های بزرگ و کوچک بودا، نقاشی‌های دیواری تزئینی و بخش‌های سحرانگیز را تماشا کرد.

طبق تخمینی که صورت گرفته عمر بنای مولکیریگالا به دو هزار سال می‌رسد. البته سبک نقاشی‌های آن همانند نقاشی‌های سده 18 سریلانکا عنوان شده و در غارهای دیگری مانند هزار بودا نیز می‌توان موارد مشابه آن را پیدا کرد.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

3. معبد سریلانکا با نام دندان بودا (Themple of the Sacred Tooth Relic)

این معبد سریلانکا به عنوان یکی از معروف‌ترین معابد به حساب می‌آید که در کنار دریاچه‌ای جذاب قرار گرفته است. این معبد که حالتی بسیار مقدس دارد در قابی طلایی درون استوپایی کوچک و در دل باغی سرسبز قرار دارد و در آن می‌توان گشت و گذاری متفاوت را تجربه کرد. این معبد سریلانکا همانند اکثر معابد بودایی مراسم پویا را هر ماه برگزار کرده و در آن می‌توان خاطراتی متفاوت را ثبت کرد.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

4. معبد سریلانکا با نام سری مها (Sri Maha Bodhi)

افرادی که به دنبال درخت مقدس بودا هستند حتما باید از این معبد سریلانکا دیدن کنند. این مکان با حال و هوای روحانی عمیقی که دارد در طول دو هزار سال قدمتی که داشته انواع اتفاقات مذهبی را تجربه کرده است. در این معبد نیز مراسم پویا برگزار شده و در زمان غروب می‌توان افراد زیادی را دید که برای زیارت به داخل معبد می‌روند. دخیل‌های زیادی هم بر درخت این معبد بسته شده است.

در ماه‌های آوریل و دسامبر مناسک بودایی مختلفی انجام می‌شود و به همین جهت در این ماه‌ها می‌توان سراغ معبد سریلانکا رفت و در مرکز جشنواره غسل تعمید سریلانکا، مراسم‌هایی عجیب را از نزدیک تماشا کرد.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

 

5. معبد سریلانکا با نام میهین تاله (Mihintale)

این معبد سریلانکا در اصل صخره‌ای افسانه‌ای است که با پله‌های سنگی صعب العبور، پیش روی مسافران خود قرار دارد. این معبد یکی از جذاب‌ترین مقاصدی است که در سفر به سریلانکا می‌توان سراغ آن رفت. معبد سریلانکا طبق افسانه‌ها و بررسی خرابه‌های آن قدمتی طولانی داشته و به 247 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

علت این مسئله این است که در آن زمان درایت پادشاه دوانامپیا تیسا توسط آشوکا یکی از بزرگ‌ترین بودایی‌ها که اصالتا هندی بوده سنجیده شده و آن زمان آشوکا به هوش این پادشاه ایمان می‌آورد. در این زمان است که آشوکا جایگاه پادشاهی را که از دوانامپیا تیسا گرفته بود به او باز می‌گرداند. در این معبد علاوه بر مراسم‌های پویا، مراسم‌هایی برای بزرگداشت دوانامپیا تیسا در ماه جون برگزار می‌شود.

5 معبد سریلانکا با فضایی خاص و دیدنی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تورهای مسافرتی مربوط به سریلانکا و رزرو هتل با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید. برای این منظور با شماره تلفن 02141187 تماس گرفته و سوالات خود را در این مورد و در مورد تورهای دیگر بپرسید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۸ اسفند ۱۴۰۲

مطالب پیشنهادی

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.