همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند

به روز رسانی: ۰۸ فروردین ۱۴۰۳

شهر مقدس بنارس یا واراناسی نام یکی از معروف‌ترین شهرهای تاریخی و قدیمی در جهان است که در هند واقع شده و رود گنگ از کنار آن می‌گذرد. این شهر مقدس یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی برای هندوها بوده و علاوه بر هندوها، بوداییان و جین‌های زیادی را هم در خود جای داده است. قدمت این شهر کهن بیش از 3500 سال عنوان شده و در تور هند می‌توان از آن بازدید کرد.

کارشناسان لیانا پرواز در این گزارش شهر مقدس بنارس را معرفی کرده‌اند.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

در مورد شهر مقدس بنارس

شهر مقدس بنارس شهری زنده و پر جنب و جوش است که در آن معابد، مساجد، گورستان‌ها و همینطور بازارهای زیادی را می‌توان پیدا کرد. این شهر زیبا به عنوان مرکز فرهنگی و هنری در هند شناخته می‌شود و بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد برای مسافران باشد.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

چرا بنارس مهم است؟

هندوها اعتقاد دارند که هر کس در شهر مقدس بنارس بمیرد، روحش از چرخه تناسخ آزاد می‌شود و به بهشت می‌روند. این شهر به عنوان زادگاه شیوا، یکی از خدایان مهم هندوها شناخته می‌شود و آب رود گنگ که در کنار این شهر قرار گرفته نیز تقدس بسیار زیادی دارد، به طوری که بسیاری از افراد برای غسل یا مراسم مذهبی سراغ آن می‌روند.

مراسم آتش سپاری مردگان نیز در کنار این رودخانه انجام می‌شود. روزانه صدها نفر بعد از مرگ در این شهر سوزانده می‌شوند و به همین جهت رود گنگ اهمیت زیادی دارد.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

آیا در شهر مقدس بنارس جاذبه گردشگری وجود دارد؟

در شهر بنارس می‌توان سراغ آسانه گنگا رفتن و یکی از مقدس‌ترین معابد هندوها را از نزدیک دید. علاوه بر آن، معبد کاران ویشواناث نیز که از معابد مهم به حساب می‌آید در این شهر قرار دارد. معبد رامناراینا مربوط به خدای رام و مسجد گوهر مراد از دیگر دیدنی‌های این منطقه هستند. علاوه بر آن، در بنارس می‌توان سراغ گورستان مادانپور رفت و یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌های جهان را از نزدیک دید.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

بنارس چطور ایجاد شده؟

تاریخ دقیقی برای پیدا شدن این شهر در نظر گرفته نشده است. با این حال گفته می‌شود که این شهر در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته و اولین کسانی که در آن ساکن شدند آریایی بودند. نام اولیه این شهر کاشی بوده و یکی از هفت شهر مقدس هندوها بوده است. بعد از تحولات زیادی که در طول سال‌ها اتفاق افتاده، شهر بنارس در دوران امپراتوری گوپت به اوج شکوفایی خود می‌رسد. این شهر در زمان گوپت به عنوان مرکز فرهنگی و مذهبی مهم هند فعالیت داشت.

در زمان حکومت مسلمانان در هند نیز برخی مساجد در شهر بنارس ساخته شدند که همچنان می‌توان آن‌ها را دید. بعد از استعمار انگلیس این شهر همچنان مهم ماند و مرکز مهمی برای مقاومت در برابر انگلیسی‌ها تلقی شد. بنارس امروزه به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان از آن دیدن می‌کنند.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

معماری شهر مقدس بنارس به چه صورت است؟

معماری این شهر ترکیبی از معماری هندو، بودایی و اسلامی بوده و در آن می‌توان جذابیت‌های زیادی را دید. یکی از مهم‌ترین چیزها در معماری این شهر گات‌ها یا پله‌های سنگی هستند. گات‌ها برای رسیدن به رودخانه استفاده می‌شوند و مکان‌هایی برای انجام مراسم‌های مذهبی نیز به حساب می‌آیند.

از دیگر ویژگی‌های مهم معماری در این شهر معماری معبدها است که تزئینات رنگارنگ و پیچیده‌ای دارند. این معابد از نظر سبک و اندازه تنوع بسیار زیادی را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر آن، مساجد متعدد این شهر نیز با معماری اسلامی ساخته شده‌اند و مناره‌ها و گنبدهای بلندی دارند.

گورستان‌های این شهر نیز انواع مختلفی دارند و از نظر مذهبی بسیار مقدس هستند. در مورد معماری بازارها نیز می‌‌توان معماری خاصی را دید که از نظر سبک و اندازه متفاوت بوده و اغلب همگی رنگارنگ و شلوغ هستند. این بازارها از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت زیادی دارند.

همه چیز درباره شهر مقدس بنارس در تور هند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط خرید تور هند و سفر به شهر عجایب بنارس با کارشناسان لیانا پرواز تماس بگیرید. برای این منظور شماره تلفن 02141187 در اختیار علاقه مندان به هند و سفرهای تفریحی دیگری قرار گرفته است.

1.5/5 - (2 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۰۸ فروردین ۱۴۰۳

مطالب پیشنهادی

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.