پدیده شب های سفید روسیه

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

پدیده های طبیعی بسیاری روی زمین وجود دارند که تماشای آن ها تعجب انسان را بر می انگیزد و می تواند برای هر فردی شگفت انگیز باشد. شب های سفید روسیه که یکی از عجیب ترین عارضه های طبیعی مشاهده شده در جهان است، متعلق به شهر سن پترزبورگ روسیه می باشد.

این پدیده به قدری زیبا و جذاب است که افراد بسیاری برای مشاهده آن به کشور پهناور روسیه سفر می کنند. اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که علاقه دارید تا با این شگفتی زیبا مواجه شوید، باید ما را در تور روسیه همراهی کنید. شما می توانید تا انتهای این مطلب از وبسایت لیانا پرواز با ما همراه باشید تا پدیده شب های سفید روسیه را بیشتر بشناسید.

پدیده شب های سفید

پدیده شب های سفید روسیه چیست؟

همانطور که گفتیم منظور از شب های سفید روسیه، یک پدیده نادر است که در اوایل فصل تابستان در روسیه اتفاق می افتد. نام این پدیده خود گویای همه چیز است. این اتفاق نادر زمانی رخ می دهد که طلوع و غروب خورشید بیش از حد به یکدیگر نزدیک شوند. هنگامی که خورشید نتواند به افق برود، نور آن دائم بر روی بخشی از زمین خواهد ماند.

بروز این پدیده باعث می شود در اوایل تابستان حداقل 8 میلیون توریست به کشور روسیه سفر کنند. شما نیز می توانید یکی از کسانی باشید که این رویداد نادر و خارق العاده را از نزدیک می بینید. تنها کافیست شرکت لیانا پرواز را در تور روسیه همراهی کنید.

شب های سفید روسیه

علت نام گذاری شب های سفید روسیه

شاید برای برخی افراد این سوال مطرح شود که چرا نام این پدیده را شب های سفید روسیه نامیده اند؟ دلیل نام گذاری این پدیده نادر به این نام، به خاطر روشن بودن آسمان هنگام شب است. آسمان در زمان رخ دادن این پدیده حالتی گرگ و میش به خود می گیرد و باعث می شود شما یکی از خاص ترین صورت های آسمان را تماشا کنید. برای اینکه به تماشای پدیده شب های سفید روسیه بنشینید باید به شهر سن پترزبورگ بروید. هر چند این اتفاق در اکثر شهر های روسیه قابل ملاحظه می باشد، اما بهترین جلوه آسمان در شهر سن پترزبورگ نمایان خواهد شد.

البته وقوع این پدیده باعث مشکلاتی برای مردم سن پترزبورگ و دیگر شهر های روسیه نیز شده است. روشن بودن شب در این شهر سبب شده اکثر مردم روسیه، با مشکل کم خوابی یا بی خوابی رو به رو شوند. همچنین در بیشتر مواقع، روشنی آشمان سبب شده در شب نیز خیابان های این شهر شلوغ باشد.

برای سفر به شهر فرهنگی کازان روسیه، تور کازان روسیه را انتخاب نمایید.

دانستنی هایی در خصوص شب های سفید روسیه

حال قصد داریم چند مسئله ای را که احتمالاً در خصوص پدیده شب های سفید روسیه نمی دانستید به شما معرفی کنیم. جشن شب های سفید روسیه بزرگترین فستیوال و جشنی است که سالانه مردم روسیه آن را برگزار می کنند. بزرگی و اهمیت جشن شب های سفید در مقایسه با دیگر جشن هایی که مردم روسیه برگزار می کنند به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

هنگام وقوع پدیده نادر شب های سفید روسیه، تمامی کافه ها، رستوران ها و اکثر مراکز تفریحی این کشور فعالیت خود را به صورت شبانه روزی انجام می دهند و هیچ زمان تعطیلی برای کسب و کار خود در نظر نمی گیرند. زمانی که آسمان رو به روشن شدن می رود، چراغ های معابر روسیه در شهر هایی که پدیده شب های سفید رخ داده، به کلی خاموش می شوند. تا زمانی که این پدیده پابرجا باشد، هیچ چراغ عابری در این کشور روشن نخواهد شد.

شب های سفید در روسیه

مردم روسیه سعی می کنند جشن شب های سفید را در نزدیکی کاخ پترهوف و موزه آرمیتاژ برگزار کنند. اکثر مردم روسیه از شهر های مختلف به سن پترزبورگ سفر می کنند چون همانطور که گفتیم، وقوع این پدیده در سن پترزبورگ بیشتر قابل ملاحظه است. جشن شب های سفید روسیه علاوه بر حوالی کاخ پترهوف و موزه آرمیتاژ در کنار دیگر جاذبه های سن پترزبورگ همچون: کلیسای جامع اسحاق و قصر کاترین نیز برگزار خواهد شد.

لیانا پرواز به عنوان بهترین مجری تورهای خارجی، تور مالزی را نیز ارائه می دهد.

تور روسیه لیانا پرواز

اگر قصد دارید شاهد یکی از نادرترین اتفاقات طبیعی بر روی کره زمین باشید، باید ابتدا برنامه سفر به روسیه را تنظیم کنید. سفر به کشورهای خارجی کمی دشوار است زیرا شما ابتدا باید نسبت به اخذ ویزا، رزرو هتل و دیگر کارهای لازم برای سفر اقدام کنید.

اما شما می توایند تمام این کارها را به راحت ترین شکل ممکن و با یک انتخاب مطمئن به آسانی پشت سر بگذارید. شما علاقمندان برای سفر به روسیه و مشاهده جاذبه های طبیعی و رویداد های خارق العاده ای همچون شب های سفید روسیه می توانید با انتخاب تور روسیه لیانا پرواز به راحتی به این کشور سفر کرده و از جاذبه ها و شهر های زیبای این کشور دیدن کنید.

تمامی مراحل سفر به روسیه اعم از اخذ ویزا روسیه، رزرو هتل و ساپورت کامل مسافران توسط شرکت لیانا پرواز انجام می شود. شما می توانید با کمترین هزینه به کشور زیبای روسیه که از نظر وسعت بزرگترین کشور دنیا است سفر کنید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود و خانواده تان به ثبت برسانید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.