راهنمای کوله گردی در بالی

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

جزیره بالی علاوه بر فراهم کردن تفریحات سرگرم کننده، فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی در سواحل بی‌نظیر و جنگل‌های سرسبز به ارمغان می‌آورد. سنت ریشه‌دار و فرهنگ غنی و مردم خون‌گرم راه را برای کوله گردی در بالی هموار می‌کند. در اینجا نکاتی را به شما می‌گوییم تا سفر کوله‌گردی در بالی خود را به بهترین نحو به پایان برسانید.

کوله گردی در بالی

بررسی فضای کوله گردی در بالی

بالی کوله‌گردان را از سراسر جهان به سوی خود فرا می‌خواند. آنها عاشق بالی هستند. بالی اقامت ارزان، غذاهای متنوع، تفریحات سرگرم کننده، حمل و نقل آسان، غواصی، کوه‌نوردی و شگفتی‌های طبیعی محسور کننده، برای آنها فراهم می‌کند. بالی به عنوان یک مقصد پرطرفدار با شالوده محکم گردشگری، در ماه‌های تیر و مرداد و شهریور بی‌نهایت شلوغ می‌شود اما این شلوغی نه تنها چیزی از رویایی بودن این جزیره کم نمی‌کند، بلکه شانس پیدا کردن دوست در طول مسیر را افزایش می‌دهد.

بالی تمام سلیقه‌ها و نیازهای شما را فراهم می‌کند. در اینجا موج‌سواران و غواصان می‌توانند بهترین مکان‌ها برای موج‌سواری و غواصی را پیدا کنند. گردشگرانی که به دنبال آرامش روح خود هستند می‌توانند صفای سنت‌های ریشه‌دار و معنویت روستاها را در حومه مرکزی شهر تجربه کنند. کوه‌نوردان کوله گردی در بالی مشتاق می‌توانند کوه‌های آتشفشانی به ارتفاع ۳۰۰۰ متر را بپیمایند و آبشارهای روان در جنگل‌های انبوه گرمسیری را پیدا کنند. بالی خانه خنک‌ترین بارها در آسیا و میزبان جشنواره‌های موسیقی در طول سال است. بنابراین تور بالی بهترین گزینه برای گردشگری است.

فضای کوله گردی در بالی

شرایط کوله گردی در بالی

یادگیری گشت و گذار در بالی با قایق موتوری

خیابان‌ها در بالی کوچک هستند، گشت و گذار در بالی با قایق موتوری به شما آزادی بیشتری می‌دهد، این کار سریع‌تر و ارزان‌تر از گرفتن راننده است و متوسط اجاره آن به صورت روزانه ۵۰۰۰۰ روپه اندونزی است. بنابراین تا حد امکان مقرون به صرفه سفر کنید و فریب کلاهبرداری های رایج در جزیره بالی را نخورید. اگر هرگز سوار قایق موتوری نشده‌اید از کسی که قایق را اجاره می‌کنید بخواهید تا به شما آموزش دهد و حتما هنگام راندن، کلاه ایمنی بپوشید.

برای یک کوله گردی هیجان انگیز در بالی، حتما باید ویزای بالی را داشته باشید.

راندن قایق موتوری بدون کلاه هم خطرناک و هم غیرهوشمندانه است. از جاده اصلی خارج شوید و به مسیرهای اطراف کشور بروید. نسیم، رایحه‌های مطبوع و مناظر زیبا شما را به هیجان می‌آورد.

قایق موتوری در بالی

کشف مسیرهای شگفت‌انگیز بالی

بالی بزرگتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند. بخش شمالی این جزیره که از مرکز شهر دور است و دسترسی به آن دشوارتر است معمولا ناشناخته باقی می‌ماند. بنابراین، برای ماجراجویانی که به دنبال کشف مسیرهای ناشناخته هستند بهترین مکان است. در صورت اطمینان، می‌توانید با قایق موتوری از اطراف جزیره دیدن کنید و لباس گرم با خود ببرید زیرا ممکن است هوا سرد شود.

دوچرخه سواری در بالی

راهنمای انتخاب غذای کوله گردی در بالی

هیچ‌ کوله گردی در بالی نمی‌تواند بودن در بالی را بدون خوردن کلوچه موز، بینتانگ(نوعی آبجوی محلی) و ناسی گورنگ(برنج سرخ کرده) تصور کند. غذاهای بالی بسیار خوشمزه و متنوع‌اند و ارزش امتحان کردن دارند. یک رستوران محلی پیدا کنید و سوپ بکسو و یا گوشت گوسفند همراه با سالاد سیب‌زمینی مخصوص، انواع نوشیدنی‌ها، انواع ادویه‌جات و ترشی‌جات یا غذاهای متنوع دیگر را امتحان کنید.

انواع غذاهای بالی

امنیت در بالی چگونه است؟

اقتصاد بالی کاملا مبتنی بر گردشگری است. جاذبه های بالی موجب شده تا این شهر مکانی امن برای مسافرت باشد. مردم بالی خونگرم و مهمان پذیر هستند، با این حال قوانین معقولی بر بالی حاکم است. در هتل‌ها همیشه کیف خود را در کمد بگذارید و در آن را قفل کنید یا کیفتان را همیشه با خودتان ببرید. وسایل شخصی خود را در ماشین ترک نکنید.

هنگام سوار شدن قایق موتوری، کوله‌پشتی خود را همراه با خود ببرید. همیشه کلاه ایمنی بپوشید و هنگام عبور از خیابان‌ها مراقب باشید، خیابان‌ها خطوط عابر پیاده ندارند. در مکان‌های شلوغ تا حد امکان مواظب وسایل شخصی خود باشید. مواظب افراد کلاه‌بردار باشید. بالی برای زنانی که می‌خواهند به تنهایی سفر کنند مقصدی امن است اما رعایت قوانین برای امنیت، الزامی است.

امنیت در بالی

راهنمای انتخاب هتل و غذا در بالی

مردم بالی می‌گویند سرخ کردن طعم خوبی به غذا می‌دهد. ماهی‌های سرخ کرده فراوانی در رستوران‌ها طبخ می‌شوند که هم طعمی عالی و هم قیمت مناسب دارند و آماده‌اند تا شما آنها را بچشید. همه انواع غذاها از ناسی(برنج سرخ کرده)، می(نودل سرخ کرده)، ایام(جوجه سرخ کرده) تا پیزانگ(موز سرخ کرده) در بالی وجود دارند. برای کوله‌گردان، میوه‌های استوایی، آبدارترین، ارزانترین و بهترین نوع میوه‌هایی هستند که هرگز امتحان نکرده‌اید. وارونگ‌ها که دارای قیمت مناسبی هستند بسیار خوشمزه‌اند.

اگر با خوردن آنها دچار دل درد شدید، که اغلب برای کسی اتفاق نمی‌افتد، آب نارگیل بنوشید یا به داروخانه مراجعه کنید. هتل‌ها در همه جای جزیره با قیمتی ارزان حدود شبی ۱۰۰۰۰۰ روپیه اندونزی در دسترس هستند. می‌توانید با این هزینه یک اتاق خواب با سیستم تهویه مناسب، یک صبحانه ساده با قهوه، آب میوه و کلوچه موز داشته باشید. بعضی از هتل‌ها استخر هم دارند. اگر بخواهید با دوست خود در یک اتاق به سر ببرید هتل‌های محلی با اتاق‌های چند نفره حتی ارزانتر هستند. هزینه این اتاق‌ها، معمولا شبی ۲۰۰۰۰۰ روپیه اندونزی است و مکانی مناسب برای تجربه فرهنگ محلی هستند.

آیا به کنون به مالزی سفر کرده اید؟ درباره قیمت روز تور مالزی آگاهی دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تور مالزی مراجعه نمایید.

اقامت در بالی

دوست پیدا کنید

بهترین بخش کوله‌گردی، دوستانی هستند که می‌توانید در جای جای بالی پیدا کنید، از صاحبان هتل‌ها یا اقامتگاه‌ها گرفته تا افرادی را که در خیابان‌ها، اتوبوس ها یا هنگام موج‌سواری یا کوه‌نوردی می‌بینید، مردم بالی از شما به گرمی استقبال می‌کنند و امیدوار هستند دوستان خوبی پیدا کنید و روابطی عالی را با آنها تجربه کنید. اما ماجراجویی در بالی مفرّح‌ترین کار است.

برای رفتن به کوه و کوه‌نوردی با تور بالی به این شهر بروید یا با قایق از رودخانه‌ها دیدن کنید. می‌توانید از معابد مقدس بالی دیدن کنید و خاطره‌های بی‌نظیری بسازید. اگر بتوانید کمی به زبان محلی صحبت کنید، می‌توانید سفر راحت‌تری داشته باشید. در اینجا برخی از عبارت‌ها به اندونزیایی بیان می‌شوند اما مردم بالی گویش محلی خود را دارند.

در بالی دوست پیدا کنید

پول رایج بالی

به پادشاهی روپیه اندونزی خوش آمدید، جایی که مانند بسیاری از کشورهای آسیایی جنوب شرقی، تنها با داشتن ۷۰ دلار می‌توانید یک ملیونر باشید. در بالی بیشتر رد و بدل پول نقد میان خریداران و فروشندگان رایج است، اما کارت‌های اعتباری هم در اکثر نواحی آن پذیرفته می‌شوند، دستگاه‌های خودپرداز نیز در دسترس هستند.

پول رایج بالی

هزینه‌ها در بالی

هزینه‌های کوله گردی در بالی به صورت زیر است:

  1. یک وعده غذا( 1- 7 دلار)
  2. یک آبجو (2 تا 5 دلار) بینتون و بالی ‌های ارزان‌ترین هستند.
  3. هزینه یک شب در یک هتل مختص کوله‌گردان(7 تا 14 دلار)
  4. یک بار حمل و نقل ارزان برای سفر در درون شهر (3.5 تا 7 دلار)
  5. یک قلم وسیله بهداشتی / پزشکی ضروری (در یک فروشگاه محلی) (2 دلار – 7 دلار)
  6. یک تجربه مقرون به صرفه (به عنوان مثال متوسط ورودی برای بازدید از یک معبد) ( 1 – 10 دلار)

برای آشنایی بیشتر با تور عمان به سایت گردشگری لیانا پرواز مراجعه نمایید.

معرفی بهترین مناطق بالی

سمینیاک

اگر به دنبال مهمانی هستید از کوتا به دلیل شلوغی دوری کنید به جای آن به سمینیاک بروید. با توجه به ترافیک، سمینیاک تنها به اندازه 30 دقیقه پرواز از فرودگاه بین‌المللی بالی فاصله دارد. این آغاز کوله‌گردی شما در بالی است.

جزیره سمنیاک

کانگو

به کانگو بروید تا موج سواری‌های رویایی و غروب جادویی خورشید در ساحل ببینید. برخی از نواحی این شهر مانند پارک پریتی پویزن بسیار خنک هستند. پارک سالمندان نیز در همین ناحیه ترکیبی از طبیعت و سرگرمی مناسب برای هر سلیقه‌ای است. کانگو ۲۰ دقیقه از سمینیاک فاصله دارد و در همان خط ساحلی قرار گرفته است.

جزیره کانگو

آوبوت

این مکان در نقطه بالایی بالی واقع شده و قلب فرهنگی_معنویی این جزیره است. معابد طلایی، جنگل‌های پر از میمون و استخرهای بزرگ با شم‌اندازی از جنگل‌های سرسبز، مکانی ایده‌آل برای تفریح و به دست آوردن اطلاعات در مورد سنت‌های بیشمار محلی هستند.

منطقه آوبوت

الواتو

در نقطه سراشیبی شبه جزیره بوکیت قرار دارد و اولین مکان مناسب برای ماجراجویی است. غروب خورشید از اینجا بسیار جادویی و زیباست و دورهمی‌ها کوچک اما سرگرم کننده در آنجا برگزار می‌شود. روزهای یک شنبه سرگرم‌ کننده آن را از دست ندهید.

الواتو بالی

شمال بالی

اگر به دنبال جاهای ناشناخته هستید شمال بالی را از دست ندهید. در ساحل شرقی، از روستای ماهی‌گیری آمید بازدید کنید. اینجا همانند پومتران در ساحل شمال غربی، مکانی بی نظیر برای غواصی است. در مسیر جاده ای که به این ساحل ختم می شود آبشارها و جنگل‌های سرسبز هم به چشم می‌خورند پس در مسیر متوقف شوید و از حیات وحش استوایی لذت ببرید.

شمالی بالی

کوه نوردی در بالی

برای کوه نوردی و دیدن طلوع خورشید در کوهستان به کوه باتور بروید. کوه آتشفشانی باتور در شرق بالی، یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای دنبال کردن طلوع آفتاب است. اگرچه شلوغ است، اما تماشای حرکت نور خورشید بر روی پوست عرق کرده‌تان پس از یک کوهنوردی دشوار، چیزی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

کوه باتور بالی

موج سواری در بالی

موج سوار باشید یا نباشید نمی‌توانید به بالی بروید و سوار تخته موج سواری نشوید. اجاره کردن تخته موج سواری آسان است و هر بار که آن را اجاره کنید نحوه استفاده از آن به شما آموزش داده می‌شود. قبل از موج سواری حتما به پوست بدن خود کرم بزنید و از موج سواری لذت ببرید.

اطلاع از شرایط، هزینه ها و امکانات لوکس تور تایلند

موج سواری در بالی

در گیت گیت به تماشای آبشار بروید

در کوله گردی در بالی اگر وقت داشتید به شمال بالی بروید و از آبشار گیت گیت دیدن کنید. آنجا پر از جنگل‌های سرسبز استوایی است. حتما لباس‌های گرم و پوشش مناسب با خودتان ببرید زیرا ممکن است هوا سرد باشد! بله تعجب نکنید، حتی در مناطق استوایی هم هوا سرد است!

آبشار گیت گیت
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.

    1. سلا و وقت بخیر
      ممنون از همراهیتون