10 فیلم های برتر مالزی

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
فیلم های برتر مالزی

فیلم های برتر مالزی که در خارج از آسیا کمتر شناخته شده اند، در ژانرها، سبک ها، عناوین و تم های گوناگونی تولید می شوند و با سینمای جهان درهم تنیدگی زیادی دارد. در ادامه مطلب لیانا پرواز به 10 فیلم اشاره خواهد کرد که به سینمای بین المللی راه یافته و مورد استقبال قرار گرفته اند، که در تور مالزی می توانید در سینماهای سه بعدی از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

1. هانگ تاه (1956)

این فیلم حماسی که توسط پانی ماجومدار کارگردانی شده است به داستان ظهور و سقوط جنگنجوی افسانه ای هانگ تاه (با بازی پی. راملی) و دار و دسته اش در قرن پانزدهم در مالاکا می پردازد. این فیلم داستان عشق، خیانت، عدالت و دوستی است. این فیلم نامزد دریافت خرس طلائی از جشنواره فیلم برلین شده بود.

فیلم های برتر مالزی
فیلم های برتر مالزی

2. دوریان بزرگ (2003)

این فیلم اولین فیلم مالزیایی بود که در جشوناره فیلم ساندنس به نمایش در آمد و تحسین ها و انتقادهایی برانگیخت. این فیلم ماجراهایی که در شب 18 اکتبر 1987 می گذرد را روایت می کند. در آن شب در کوالالامپور یکی از تفنگداران دیوانه می شود و باعث ایجاد ترس و هراس در کل شهر می شود. این فیلم به کارگردانش، امیر محمود، فرصت داد تا اشتقاق های قومی، دینی و سیاسی در مالزی را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: پارک آبی سان وی لاگون مالزی

3. سپت (2004)

این فیلم با کارگردانی یاسمین احمد درباره تنش های تندروانه قومی است. یک پسرک پادوی چینی و یک دختر دبیرستانی مالزیایی که عاشق همدیگر شده اند مجبور به جدایی می شوند چون شرایط اجتماعی بسیار متفاوتی دارند. سپت در واقع یک مطالعه زیرکانه است از فشار جامعه بر افراد.

10 فیلم های برتر مالزی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز
10 فیلم برتر مالزی

4. پوتری گوانگ لدانگ (2004)

پوتری گوانگ لدانگ (به معنای شاهزاده کوه لدانگ) یک داستان عاشقانه است درباره شکست هانگ تاه برای بیعت گرفتن از یک شاهزاده خارجی برای پادشاه کشور خودش. علت اصلی این شکست، عشق ممنوعه ای است که بین این دو نفر شکل می گیرد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید بلیط مالزی وارد صفحه بلیط هواپیما مالزی شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید.

5. کبیای سرخ (2006)

این فیلم با کارگردانی اولیور نات در مورد زندگی یک عکاس موفق ولی تنهاست که به خانه های متروکه سر می زند و در خلال این بازدیدها به حقایقی تلخ درباره تولد و تنها گذاشته شدن خود پی می برد.

فیلم های برتر مالزی
فیلم کبرای سرخ

6. گل در پوکت (2007)

این فیلم که توسط لیو سنگ ساخته شده است هم احساس برانگیز است و هم منزجر کننده. این فیلم ساده است ولی اهمیت عشق و همراهی را به زیبایی بیان می کند. داستان درباره دو برادر است که مادر ندارند و ناپدی شان آن ها مجبور می کند از سگ مورد علاقه شان دست بردارند.

بیشتر بخوانید: جشن تایپوسام مالزی

7. جاروم هالوس (2008)

این فیلم که گاهی اوقات از آن به عنوان پاسخی به اتللو اثر معروف شکسپیر یاد می شود. پلان های این اثر به اثر شکسپیر پایبند مانده است، ولی رنگ و بویی مدرن و مالزیایی به آن می بخشد. این فیلم از ترکیب فرمت های روایتگری شرقی و غربی بهره می برد، از زبان های انگلیسی و مالایایی استفاده می کند و بسیاری از اصطلاحات محلی مالایایی در آن مورد استفاده قرار می گیرد.

10 فیلم های برتر مالزی_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز
فیلم های برتر مالزی

8. جنگجویان خیابان پتالینگ (2011)

این فیلم شباهت زیادی به فیلم هنگ کنگی و مشهور کنگ فو هاستل دارد و بر اساس افسانه ای درباره یک امپراطور ساخته شده است که از دست قاتلینی که توسط عمویش اجیر شده اند فرار می کند و به چین می رود. این فیلم پر است از نقشه های مرموز، نینجاهای ژاپنی، جنگجویان کوئینگ و حرکات رزمی که تمی کمدی نیز دارند.

10 فیلم برتر مالزی

9. بونهان (2012)

فیلم سینمایی بونهان یک تریلر سیاه در باره سه برادر است که در منطقه مرزی مالزی و تایلند به دنیا آمده اند. این فیلم روایتگر داستانی روزمره است از حرص و آز، ظلم، بی رحمی و انتقام. این فیلم در جشنواره فیلم مالزی در سال 2013 شرکت کرد و جایگاه هشتم را به دست آورد.

10. سفر (2014)

درخشان ترین فیلم ساخت مالزی با کارگردانی کنگ گوان چیو، سفر نام دارد و درباره مشاجره بین یک بزرگ خاندان سنتگرا و دخترش که یک شوهر سفیدپوست کرده است و این موضوع او را ناراحت می کند. در واقع، این فیلم تجلی زیبایی است از اختلاف ها و شباهت ها

در پایان باید گفت که شما در تور مالزی می‌توانید فیلم های برتر مالزی را تماشا کنید و این سفر یکی از بهترین و جذاب‌ترین تجربه‌های شما در طول زندگی‌تان خواهد بود. پس از این کشور سرشار از زیبایی‌های طبیعی بازدید کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.