سفر به جزیره لابوان مالزی

به روز رسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

در جزیره لابوان مالزی، علاوه بر سواحل آرام، تفریحات شبانه و اجناس تخفیف دار و جاذبه های بسیاری در تور مالزی نیز برای دیدن و انجام دادن وجود دارند. بیشتر اماکن جزیره رایگان هستند و ورودی ندارند و با دوچرخه، اتوبوس و خودرو اجاره ای به راحتی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در ادامه مطلب به برخی از این مکان ها اشاره خواهد شد.

سواحل دنج

جزیره لابوان به ویژه در قسمت غربی مملو است از سواحل دنج و خلوت. پارک ها، گردشگاه ها و غذاخوری ها به جز تعطیلات آخر هفته، بقیه روزها خلوت و آرام هستند. سواحل لابوان بسیار تمیز و بکر هستند و تفریح و گشت و گذار اطراف آن ها بسیار لذت بخش است. گفتنی است شش مایل ساحل ماسه ای که در کرانه غربی واقع شده است در سال 2008 برنده جایزه تمیزترین ساحل از طرف سازمان ملل شده است.

سواحل دنج جزیره لابوان

موزه دریایی لابوان

موزه دریایی لابوان از دیگر مکان های دیدنی جزیره لابوان است. درست در شرق مرکز شهر، در داخل مجموعه بین المللی ورزش های آبی، موزه دریایی لابوان واقع شده است. این موزه دارای آثار زیبایی است، از کشتی های غرق شده گرفته تا حیات وحش زنده دریایی. این موزه برای کودکان نیز بسیار سرگرم کننده است و در آن جا می توانند ستاره های دریایی را از نزدیک لمس کنند.

در سفر با تور تایلند حتما از دریای نیلوفر قرمز در اودون تانی دیدن نمایید.

دهکده آبی

اگرچه این دهکده آبی به اندازه بزرگترین دهکده آبی دنیا که در همان نزدیکی و در بندر سری قرار دارد نیست، اما به همان اندازه زیبا و شگفت انگیز است. مجموعه ای از پل ها، پیاده روها و گذرگاه های چوبی خانه های لرزان را به هم متصل کرده است. این دهکده آبی نخستین بار توسط ماهیگیران، تجار و دریانوردان اهل ساخته شد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد ببینند یک روز زندگی بر روی آب واقعاً چگونه است و چه حسی دارد.

موزه لابوان

موزه لابوان دو طبقه مجزا دارد که تاریخ و فرهنگ جزیره لابوان را به نمایش می گذارند. در این مکان می توان در مورد نقش این جزیره در جنگ جهانی دوم و همچنین معادن زغال سنگی که توجه حاکمان بریتانیا را به خود جلب کرد اطلاعاتی به دست آورد. آداب و رسوم محلی فراموش نشده اند. اشیاء متعلق به ما قبل تاریخ که در جزیره یافت شده اند نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

موزه لابوان

پارک پرندگان لابوان

یکی دیگر از مکان های دیدنی جزیره لابوان پارک پرندگان لابوان مالزی است. پارک پرندگان لابوان کوچک اما زیبا و جالب است ولی در گذشته حال و روز بهتری داشته است. با این حال امروزه نیز اب این که این پارک رونق گذشته را ندارد ولی ارزش دیدن را دارد و در آن می توانید با میناهای شوخ و پرحرف گفت و گویی خاطره انگیز داشته باشید.

در سفر با تور عمان، حتما یک روز خود را به بازدید از قلعه تاریخی مطرح شهر مسقط اختصاص دهید.

باغ های گیاه شناسی

باغ های زیبا و پر درخت لابوان روزگاری خانه فرماندار جزیره بود تا این که این خانه در خلال جنگ تخریب شد. گذرگاه های پر پیچ و خمی در این باغ دیده می شوند و یک گورستان کوچک نیز که قدمت آن به سال 1847 برمی گردد در آن واقع شده است. این گورستان قدیمی ترین گورستان موجود در جزیره لابوان به شمار می آید. این باغ های گیاهشناسی فقط یک مایل از مرکز شهر فاصله دارند و ورود به آن ها نیز رایگان است.

باغ های گیاه شناسی جزیره لابوان

حرف آخر

در مالزی جزایر و جاذبه های گردشگری زیادی است که می توانید در مقالات دیگر لیانا پرواز مطالعه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.