دلایل سفر به پنانگ

به روز رسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
دلایل سفر به پنانگ

دلایل سفر به پنانگ غیر شمارش است، جزیره ی پنانگ به مروارید شرق تعبیر شده است. پنانگ جزیره‌ای در قسمت شمالی سواحل غربی پنینسولار مالزی است. این جزیره جزو مکان‌هایی است که حتما باید یکبار به آن سفر کرد و از جاذبه های پنانگ، غذاهای خوشمزه و متنوع، اقامت در هتل های لوکس،طبیعت بکر و شگفت انگیز آن لذت ببرید.

غذاهای فوق‌العاده پنانگ

پنانگ به خاطر غذاهای خوبش در مالزی معروف شده است. کسی که خلاف این را بگوید قطعا آشنایی زیادی با مالزی ندارد. بهترین طعم‌ها و غذاهای آسیا در این شهر و در بهترین رستوران های پنانگ تهیه می‌شوند. حتی فستیوال انواع غذا‌های لذیذ در این شهر برگزار می‌شود و بازدید از این فستیوال ها یکی از دلایل سفر به پنانگ است. در پنانگ مکان‌های محبوبی مانند جرنی درایو قرار دارد که یک غذاسرای صحرایی است که غذاهای محلی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

شرکت لیانا پرواز، معتبرترین سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما مالزی با بهره‌گیری از بروزترین فناوری‌ ها

در این جشنواره جمعیت عظیمی از مسلمانان جنوب هند گرد هم می‌آیند تا بهترین و بزرگ‌ترین ماماک(غذای هندی) را برای بازدیدکنندگان تهیه کنند. در طول زمان آسه سوماترا و اتحادیه تائی از جنوب و سلایق محلی بر شیوه طبخ غذا در پنانگ تاثیر فراوان داشته‌اند. به راستی که تکامل غذا در پنانگ مشابه هیچ جای دیگری نیست.

غذای پنانگ

بناهای تاریخی متعدد از دلایل سفر به پنانگ

پنانگ از تاریخ و فرهنگی غنی برخوردار بوده و پر از بناهای تاریخی، کلیساها، قبرستان‌ها و بازار‌هایی است که در طول قرون متمادی از فرهنگ‌های گوناگون بر جای مانده‌اند. تعجب می‌کنید اگر بدانید که بعضی از این اماکن تاریخی هنوز هم مورد استفاده قرار گرفته و فعال هستند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران بانکوک با ارزان ترین نرخ روز

این اماکن جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. خانه بسیاری از طوایف چین به معبد یا هتل و بوتیک تبدیل شده است که از جمله آنها می‌توان به عمارت چیونگ فتزه اشاره کرد، که از مهمترین مکان های دیدنی پنانگ بوده و آثار به جا مانده از دوران حاکمیت بریتانیا و فورت کورن و الیس از بزرگترین اماکن تاریخی محافظت شده در کل مالزی محسوب می‌شوند.

بنای تاریخی پنانگ

جشنواره ادبی جرج تاون

در جشنواره ادبی جرج تاون همه استعداد‌های داخلی و خارجی گرد هم می‌آیند. اگر چه این جشنواره تنها اتفاق بزرگ در پنانگ نیست، اما تنها جشنواره‌ای است که عشق به مطالعه را جشن می‌گیرد. در این جشنواره که همه ساله برگزار می‌شود، هنرمندان گرد هم می‌آیند تا از آثار جدید و قدیمی‌شان پرده برداری کنند و آنها را در معرض نمایش قرار دهند. یکی از دوست داشتنی‌ترین صحنه‌های فستیوال که با حس استقلال مردم مالزی همراه است تجلیل و قدردانی از هنرمندان و ادیبان داخلی است.

با رزرو تور کازان از دیدن جاذبه هایی همچون برج اسپاسکایا کازان، موزه هرمیتاژ کازان، مسجد کول شریف کازان دیدن نمایید.

به جز صحنه باشکوه هنرمندانی که زیر نورافکن‌ها تجلیل می‌شوند و دوستداران شعر و موسیقی که گرد هم آمده‌اند و مشتاقانه آنها را تشویق کرده و شاهد هنرنمایی آنان هستند. بسیاری از شرکت کنندگان در این جشنواره، خود از دوستداران و علاقمندان هنرهای زیبا بوده و به دنبال جمع‌آوری آثار و یادگاری‌های جالب هستند، بعضی از این آثار شامل مصنوعات تاریخی نیونا و یا زبان باستانی کرستور و نسخه‌های نایاب آثار کلاسیک بین‌المللی است. این جشنواره هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌شود. این جشنواره ادبی یکی از دلایل سفر به پنانگ می باشد.

جشنواره ادبی جرج تاون پنانگ

تلاقی تپه‌ها با اقیانوس

از پیاده‌روی روی تپه‌های پنانگ تا ماسه‌زارهای سواحل میمون(مانکی بیچ). این مکان یکی از معدود مکان‌هایی است که طبیعت سرسبز و آبی دریاها را یک ‌جا با هم دارد و می‌توان در آنها به تفریح و ورزش‌های مخصوص پرداخت. اگرچه ممکن است پارک ملی پنانگ در این کشور، جزو کوچکترین پارک‌ها به شمار می‌رود، اما گشت و گذار و کوهنوردی در تپه‌ها و دیدن ساحل، این پارک را در شمار بهترین پارک‌ها در آورده است. در این پارک، امکانات ماجراجویی هم وجود دارد. هر بار که از این پارک، بازدید کنید چیز جالبی برای دیدن پیدا خواهید کرد.

تلاقی تپه‌ها با اقیانوس پنانگ

جذابیت دنیای قدیم یکی از دلایل سفر به پنانگ

بسیاری از خانه‌ها در پنانگ، از نسل‌های پیشین به جای مانده‌اند. یعنی کسانی که در دهه 1940 (زمانی که مالزی در تصرف ژاپنی‌ها بوده) هنوز کودک بوده‌اند و یا کمی بعد به دنیا آمده‌اند. علاوه بر آن پنانگ به خاطر باقی ماندن بر سبک زندگی سنتی معروف است.

رزرو تور تایلند با کمترین قیمت موجود در بازار و اقامت در هتل‌های متنوع

اگر چه اکثر شهر‌های پرجمعیت این ایالت برخلاف سبک سنتی مردم از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده است. شیوه زندگی اینجا سنتی است. این را می‌توان از خانه‌ها و بازار‌های قدیمی فهمید. سفر به مناطق گردشگری پنانگ مخصوصا محل‌هایی که بافت قدیمی دارد، حس سفر به گذشته را به شما القا می‌کند.

جذابیت دنیای قدیم پنانگ

رویای کوله‌گردان

پنانگ پرچمدار یکی از بهترین مقاصد توریستی در آسیا است. پنانگ با اختصاص بودجه بیشتر به صنعت توریسم، شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها و امکانات را برای توریست‌ها و کوله گردی در نظر گرفته است. بسیاری از هتل بوتیک‌ها و کافه‌های اطراف شهر تمایل به جذب نسل جدید مسافران دارند، مانند هتل هریتج 1962 که از بافتی قدیمی برخوردار است و یا هتل تون که مدرن‌تر بوده و برای انواع سلیقه‌ها در نظر گرفته شده است.

پنانگ رویای کوله‌گردان

شاهکار‌های هنر معماری از دلایل سفر به پنانگ

پنانگ مهد سنت و میراث‌دار بناهای باشکوه تاریخی است. پنانگ پر از بناهایی است که حداقل از یک قرن پیش به جای مانده‌اند. این بناها از توسعه آن توسط حکومت بریتانیا تا دوران بازپس‌گیری آن توسط آسیایی ها بر جای مانده‌اند. عمارت‌ها و بازارهای پرزرق و برقی که از زمان استعمار چینی‌ها و هندی‌ها در جای جای پنانگ، پا برجا مانده‌اند. در جنوب جزیره پنانگ، بقایای فراوانی از حکومت مالایی بر جای مانده است. علاوه بر این، از مهمترین مکان های دیدنی پنانگ می توان به معابد زیبایی مانند معبد مار، یادگارهای زیبایی مانند برج ساعت در مرکز شهر و بناهای یادبود محلی چون کمتار، همه و همه مناظر زیبایی از سازه‌های بشری ایجاد کرده‌اند.

شاهکار‌های معماری پنانگ

شیرین ترین زبان‌ زنده دنیا

یکی از دلایل سفر به پنانگ که بی‌همتاست، زبانی است که مردم با آن سخن می‌گویند. زبان هاکین در پنانگ پیوند عمیقی با زبان چینی هاکین دارد. این زبان ترکیبی از زبان مالایی هم در واژگان خود دارد. در هیچ جای مالزی، این سبک محاوره دیده نمی‌شود. بنابراین، این سبک در نوع خود بی‌همتاست. اما متاسفانه این لهجه خاص، درحال نابودی است زیرا نسل جدید، اکثرا به زبان ملی ماندارین مکالمه می‌کنند. خوشبختانه برای حفظ این زبان، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و احتمال دارد اولین واژه‌نامه مفید زبان هاکین گردآوری شود.

تور عمان سفری عالی برای به دست آوردن آرامش است. طبیعت زیبای عمان به گردشگران خود هر آنچه برای پیدا کردن آرامش درونی نیاز دارند را، ارائه می‌دهد.

تماشای هنرهای خیابانی بی‌نظیر از دلایل سفر به پنانگ

علاقمندان به هنرهای خیابانی احتمالا بعضی از هنرهای زیبای پنانگ را در وب‌سایت‌ها دیده‌اند. مجموعه‌ای از پروژه‌های کم‌نظیری که توسط هنرمندان محلی و خارجی خلق شده است. زندگی مردمان و حیوانات در پنانگ به وسیله گرافیتی‌های بی‌نظیر به تصویر کشیده شده است. یکی از دلایل سفر به پنانگ بازدید از مجموعه ای از سازه های فلزی در نقشه گردشگری در پایتخت جرج تاون است که بازدید کنندگان را به جست و جوی هنرهای خیابانی تشویق می‌کند که اغلب در کنار بناها و نقاط مهم پنانگ قرار گرفته‌اند.

هنرهای خیابانی در پنانگ

آداب و رسوم مختلف قومیت‌های پنانگ

برخلاف کوالالامپور که خیل عظیم تازه واردها در آن، به ایجاد چند فرهنگی، کمک کرده‌اند، چند فرهنگی در پنانگ در طول نسل‌های متمادی شکل گرفته و سابقه آن به زمانی باز می‌گردد که مالزی مالایا بود و از مسیر‌های مهم تجاری برای عبور و مرور کشتی‌ها از غرب به شرق و بالعکس به شمار می‌رفت. در این دوران ازدواج با افرادی که از فرهنگ‌هایی دیگر به پنانگ می‌آمدند رایج بود و این ناگزیر باعث ایجاد نژادهای مختلفی چون پرنکان شمالی، نژاد برمه‌ای، چینی عربی و اوراسیایی می‌شد.

با وجود مجاورت با کشور تایلند، پنانگ از مطرح‌ترین مناطق آسیای صغیر است که جشنواره‌هایی مانند سونگ کران به طور طبیعی در آن برگزار می‌شود و از دلایل سفر به پنانگ بازدید از این جشنواره ها است. وجود خانواده‌های چند نژادی را می‌توان از نام جاده‌های پنانگ متوجه شد. همچنین از دلایل سفر به پنانگ بازدید از قبرستانی یهودی در مالزی است که هنوز هم توسط بازماندگان نگهداری می‌شود که در تور مالزی می توانید از آن دیدن کنید.

قومیت‌ها پنانگ
5/5 - (2 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۱۶ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.