معرفی شرکت هواپیمایی مالزی

به روز رسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
هواپیمایی مالزی

شرکت هواپیمایی مالزی (MAS Air) با نام مالایان ایرویز در سال 1946 تاسیس شد و در سال 1966 بخاطر ادغام با هواپیمایی سنگاپور به شرکت هواپیمایی مالزی Malaysia Airlines سنگاپور تغییر نام داد. اما شش سال بعد با منحل شدن این شرکت به همان روند سابق و نام قبلی برگشت که مقر آن در کوالالامپور مالزی است. هواپیمایی مالزی روزانه به 61 مقصد در سراسر دنیا پرواز مستقیم دارد. از جمله این شهرها آدلاید، داروین، ملبورن، پرت، سیدنی، داکا، دهلی، حیدرآباد، بمبئی، دنپاسار، جاکارتا، مدان، کوتا، کوچینگ، کوانتان، لنگکاوی، آمستردام، اوکلند، یانگون و بسیاری دیگر هستند.

درباره شرکت هواپیمایی مالزی Malaysia Airlines

دفتر مرکزی این شرکت در فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه، در شهر سوبانگ جایای مالزی قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، فرودگاه بین‌المللی کوتا کینابالو و فرودگاه بین‌المللی کوچینگ، قطب‌های این شرکت هواپیمایی را تشکیل می‌دهند. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۰۶ فروند هواپیمای جت مسافربری است که ناوگانی متشکل از هواپیماهای ایرباس، بوئینگ و مکدانل داگلاس می‌باشد. شما می توانید تورهای داخلی و خارجی از جمله تور مالزی را با کم‌ترین هزینه‌ در سایت لیانا پرواز رزرو کنید.

شرکت هواپیمایی مالزی

در دسامبر سال 2015، شرکت‌های هواپیمایی مالزی و امارات موافقت‌ نامه‌ای را برای گسترش مشارکت امضا کردند تا به مشتریان خود یک شبکه بین المللی ارائه دهند که مالزی را به بیش از 90 مقصد در شبکه امارات در سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا وصل کند. شرکت های هواپیمایی مالزی کد خود را در پروازها و ایرلاین امارات به اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا اضافه می‌کنند.

در عوض، امارات کد پرواز خود را در پروازهای هواپیمایی مالزی به مسیرهای داخلی در مالزی، آسیای جنوب شرقی و شهرهای منتخب در سراسر آسیا و اقیانوسیه اضافه می‌کند. شرکت هواپیمایی مالزی در اکتبر سال 2016 با باشگاه لیگ برتر انگلستان؛ لیورپول FC به عنوان حامی مالی قراردادی 3 ساله امضا کرد که به آنها این حق را می‌دهد که شریک رسمی این هواپیمایی جهانی باشند.

سهام شرکت هواپیمایی مالزی در بازار بورس مالزی معامله می‌شود. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۰۶ فروند هواپیمای جت مسافربری است که ناوگانی متشکل از هواپیماهای ایرباس، بوئینگ و مکدانل داگلاس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ماجراجویی درسفر به سرزمین لگولند مالزی

برنامه پرواز مکرر هواپیمایی مالزی

خطوط هوایی مالزی یک برنامه برای مسافرینی که بطور مکرر با خطوطشان پرواز می‌کنند در نظر گرفته که به نام Enrich نام گذاری شده است. جوایز آنریش مایلز را می توان برای پروازهایی در خطوط هوایی مالزی، خطوط هوایی عضو Oneworld و خطوط هوایی شریک Enrich استفاده کرد.

اعضای Enrich می توانند از کارت آبی آنریش مایلز در سطح عضویت آنریش نقره، طلا و پلاتین به روز شوند. آنریش پلاتین به مسافران اجازه می دهد تا یک سرویس ملاقات و خوش آمدگویی، دسترسی به سالن پلاتین در KLIA ، لیست انتظار، لیست اولویت رزرو  و صندلی تضمین شده داشته باشند.

حمل بار هواپیمایی مالزی

بار همراه

حمل بار در پروازهای هواپیمایی مالزی نباید بیش از 7 کیلوگرم وزن داشته باشد.

چمدان کنترل شده

مسافرانی که از پروازهای FirstClass شرکت هواپیمایی مالزی استفاده می‌کنند، مجاز به حمل دو قطعه چمدان با حداکثر وزن 50 کیلوگرم هستند. به مسافرینی که در کلاس تجاری هواپیمایی مالزی پرواز می کنند، اجازه می دهند دو چمدان با حداکثر وزن 40 کیلوگرم داشته باشند. مسافرین پرواز در کلاس اقتصادی هواپیمایی مالزی نیز مجاز هستند دو قطعه چمدان با حداکثر وزن 30 کیلوگرم حمل کنند.

تور بالی یکی از تورهای خارجی فوق العاده جذاب و پر طرفدار می باشد و در میان بسیاری از مردم دنیا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

مهمانداران

شرکت هواپیمایی مالزی طرح سارونگ کبایا که یک لباس محلی مالایی است را در تاریخ 1 مارس 1986 برای شرکت کنندگان زن پرواز معرفی کرد. رنگ های باتیک برای تکمیل رنگ لباس جدید افزایش یافت. مهمانداران مرد هواپیما نیز در پرواز از کت‌های رنگ خاکستری استفاده می‌کنند. مهمانداران هواپیمایی مالزی ایرلاینز Malaysia Airlines یکی از آموزش دیده‌ترین مهمانداران بین شرکت‌های هواپیمایی می‌باشند و به علت وجود مهماندار از ملیت‌های مختلف امکان صحبت با زبان‌های مختلف را دارند.

مهمانداران شرکت هواپیمایی مالزی

ثبت نام آنلاین شرکت هواپیمایی مالزی

مسافران می‌توانند با مراجعه به صفحه چک لیست در وب سایت هواپیمایی مالزی و وارد کردن مرجع رزرو یا شماره بلیط الکترونیکی خود، برای پرواز هواپیمایی مالزی خود به صورت آنلاین وارد شوند. ورود و امکان دسترسی و خرید آنلاین، 48 ساعت قبل از پروازهای هواپیمایی مالزی باز می‌شود و 90 دقیقه قبل از آن نیز بسته می شود.

بیشتر بخوانید: برترین جاذبه های گردشگری مالزی

ورود به سیستم فرودگاه

مسافران می‌توانند با مراجعه به پیشخوان شرکت هواپیمایی مالزی یا با استفاده از کیوسک چک سرویس سلف سرویس، پرواز هواپیمایی مالزی را در فرودگاه خود داشته باشند. ثبت نام در پروازهای هواپیمایی مالزی در پیشخوان‌های چک و کیوسک های سلف سرویس 45 دقیقه قبل از زمان عزیمت در پروازهای داخلی و یک ساعت قبل از پروازهای بین المللی بسته می‌شود.

انتخاب صندلی های هواپیمایی مالزی

اکنون می‌توانید صندلی‌های موجود در شرکت هواپیمایی مالزی را مرور کرده و صندلی مورد نظر خود را برای پرواز خود انتخاب کنید.

با رزرو پکیج های مسافرتی تور عمان لحظه آخری سفری شگفت انگیز را به عمان تجربه کنید.

غذای هواپیمایی مالزی

شرکت هواپیمایی مالزی گزینه‌های غذایی بسیاری برای وعده‌های غذایی ارائه می‌دهد که بستگی به کلاس سفر و مسیر پرواز دارد. مسافران کلاس اقتصادی می‌توانند از میانوعده‌ها گرفته تا وعده‌های غذایی یا کیک‌های جشن را از قبل تهیه کنند. مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس دارای گزینه “تماس با سرآشپز” هستند که می توانند برای ایجاد یک تجربه غذاخوری شخصی، وعده‌های غذایی را انتخاب کنند. از منوی “تماس با سرآشپز” می‌توان حداقل 24 ساعت قبل از عزیمت، غذا سفارش داد.

غذای شرکت هواپیمایی مالزی

الزامات ویژه رژیم غذایی هواپیمایی مالزی

شرکت هواپیمایی مالزی وعده‌های غذایی ویژه‌ای را برای مسافران با نیازهای غذایی خاص مانند گیاهخواری، مذهبی، پزشکی یا رژیم غذایی فراهم می‌کند. وعده‌های غذایی ویژه شامل موارد زیر است:

  • وعده های غذایی مذهبی (HNML) هندوستان
  • غذای کوشر (KSML)
  • وعده های غذایی پزشکی (BLML)
  • وعده غذایی دیابتی (DBML)
  • غذای غیر تحمل گلوتن (GFML)
  • وعده غذایی کم کالری (LCML)
  • غذای کم چرب (LFML)
  • وعده غذایی لاکتوز کم (NLML)
  • غذای کم نمک (LSML)
  • وعده های غذایی گیاهی و وگان (VGML)
  • کنجاله لاکتو-تخم مرغ گیاهی (VLML)
  • وعده غذایی هندوی گیاهی (AVML)
  • وعده غذایی شرقی گیاهی (VOML)
  • وعده غذایی گیاهی جین (VJML)
  • وعده غذایی میوه ای (FPML)
  • وعده غذایی خام گیاهی (RVML)
  • وعده های غذایی کودک (CHML)
  • وعده های غذایی کودک (BBML)

کلیه وعده‌های غذایی هواپیمایی مالزی با رعایت دقیق حلال تهیه می‌شود. با انتخاب یکی از گزینه‌های ارائه شده، می‌توانید وعده‌های غذایی مورد نیاز خود را 24 ساعت قبل از پرواز درخواست کنید. همچنین یک سرویس نوشیدنی وجود دارد که در پرواز هواپیمایی مالزی ارائه می‌شود.

سرگرمی پرواز هواپیمایی مالزی

خطوط هوایی مالزی انواع زیادی از خدمات تفریحی را ارائه می‌دهد تا به مسافران کمک کند لذت بخش ترین پرواز ممکن را داشته باشند. سیستم های سرگرمی آن، فیلم، برنامه های تلویزیونی، صدا و حتی رادیو را با توجه به درخواست مسافر با 14 زبان ارائه می‌دهند. سیستم صوتی و تصویری در هواپیماهای A380 ، A350 ، A330-300 ، B737-800 موجود است.

صفحه نمایش‌های ویژه هواپیما در هواپیمای B737-800 موجود است و دستگاه پلیر قابل حمل نیز در کلاس Business در هواپیمای B737-800 موجود هستند. هواپیمایی مالزی مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های تلویزیونی محبوب به زبان‌های چینی، ژاپنی، انگلیسی، کره‌ای، مالایی و هندی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 7 بهشت پنهان در مالزی

کلاس های پروازی هواپیمایی مالزی

پروازهای Business Suite Class

Business Suite Class که قبلاً با عنوان First Class شناخته می‌شد فقط در هواپیماهای ایرباسA380 و A350 ارائه می‌شود. فرست کلاس A380 دارای هشت سوئیت با صندلی هایی بزرگ و راحت و امکاناتی از قبیل غذای خوشمزه و لذیذ و تلویزیونی 23 اینچی است.

کلاس های شرکت هواپیمایی مالزی

کلاس اقتصادی یا Economy Class هواپیمایی مالزی

امکاناتی که در کلاس اقتصادی شرکت هواپیمایی مالزی وجود دارد، بسته به زمان پرواز شما، دارای یک صفحه تلویزیون اختصاصی برای مسافر، صندلی‌های بزرگ و راحت، امکان شارج باتری، پورت USB و یک وعده غذایی دلپذیر از صبحانه، ناهار یا شام است. خدمات اکونومی در تمام هواپیمایی‌های مالزی ارائه می‌شود اما کیفیت آن مانند فرست کلاس و بیزینس کلاس نیست.

کلاس اقتصادی هواپیمایی مالزی

کلاس Business یا تجاری هواپیمایی مالزی

کلاس تجاری که قبلاً با عنوان Golden Club Class شناخته می‌شد در همه ناوگان های هواپیمایی مالزی موجود است. در سال 2011 شرکت هواپیمایی مالزی صندلی‌های کلاس تجاری جدید خود را در ایرباس A330-300 معرفی کرد. صندلی‌های کلاس تجاری جدید نیز در Boeing 737-800 معرفی شده اند تا در مسیرهای کوتاه مدت مانند کوتا کینابالو، تایپه و مانیل مورد استفاده قرار گیرند. در کلاس اقتصادی شرکت هواپیمایی مالزی یک اتاق مخصوص برای راحتی همه مسافران موجود است.

در سال 2010 کلاس اقتصادی هواپیمایی مالزی جایزه “بهترین کلاس اقتصادی جهان” توسط Skytrax را دریافت کرد. شرکت هواپیمایی مالزی، جایزه “بهترین خدمه کابین جهان” را توسط Skytrax در سال 2012 دریافت کرد و از سال 2001 هشت بار جایزه بین المللی را به خانه آورد. همه هواپیماهای هواپیمایی مالزی دارای بخش اقتصادی و بخش کلاس تجاری هستند، در حالی که کلاس Business Suite فقط در Airbus وجود دارد.

کلاس تجاری هواپیمایی مالزی

‘ممنوعیت کودکان’ و ‘منطقه عاری از کودک’

ممنوعیت کودک و “منطقه عاری از کودک” هواپیمایی مالزی به دلیل تصمیم جنجالی خود مبنی بر ممنوعیت سفر کودکان در کلاسهای خاص یا کابین هواپیماهای خود، هم مورد انتقاد و هم باعث تحسین مسافران خود شده است. به دلیل در دسترس نبودن امکانات اولیه کودک در کابین، حضور نوزادان در فرست کلاس در ایرباس A380s هواپیمایی مالزی مجاز نیست.

لیانا پرواز ارائه دهنده ارزانترین نرخ بلیط هواپیما مالزی در ایران

مدیرعامل آن زمان Tengku Azmil Zahruddin در مورد این سیاست توضیح داد و گفت: مسافران درجه یک از این شرکت هواپیمایی شکایت کرده‌اند که “آنها پول زیادی در فرست کلاس صرف می‌کنند اما به دلیل گریه نوزادان نمی‌توانند بخوابند”. شرکت هواپیمایی مالزی همچنین اظهار داشته است که کودکان زیر 12 سال در بخش اقتصادی طبقه بالای هواپیمای A380 که دارای 70 صندلی است سفر نکنند زیرا صندلی‌های پرواز اقتصادی در طبقه بالایی هواپیما، برای مسافران مشاغل خاص اختصاص می یابد. مسافرانی که کودکان زیر 12 سال را همراهی می‌کنند، از رزرو این صندلی‌ها برخوردار نخواهند شد.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۳ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.