کاربردهای استانبول کارت

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

در این مقاله تصمیم گرفتیم توضیحاتی در مورد استانبول کارت به شما ارائه دهیم تا حد امکان هزینه های جابجایی شما را کاهش دهیم .با توجه به هزینه های بالای حمل و نقل در استانبول و همچنین به دلیل گران بودن قیمت سوخت در استانبول هزینه ی جابجایی بویژه تاکسی‌های سطح شهر سرسام آور است ، از طرفی هم هرساله مسافرانی که توراستانبول را برای سفر انتخاب می‌کنند رو به افزایش است و اکثریت مسافران هر ساله چندین بار برای کار، خرید، تفریح و یا … به استانبول می روند .

در ابتدا بهتر است توضیح دهیم که اگر از جمله مسافرانی هستید که یکبار قصد سفر دارید و برای مدت کوتاهی در استانبول می مانید بهتر است برای استفاده از مترو ژتون تهیه کنید این ژتون ها فقط 1 بار قابل استفاده هستند و پس از رد شدن از گیت قابل استفاده نیستند قیمت این ژتون ها 5 لیر ترکیه است و مدت استفاده‌ی آن 1 روز است. این کارت برای حمل و نقل شهری استفاده می‌شود که تا حدود 20% هزینه های شما را کاهش می‌دهد و پس از 1 بار استفاده در روز هزینه های بعدی نصف می‌شوند.

استانبول کارت

استانبول کارت را از کجا می‌توان تهیه کرد ؟

استانبول کارت را می‌توان از وبسایت استانبول کارت، فرودگاه ها ، دکه ها ، ایستگاه های مترو و … تهیه کرد.شما می‌توانید استانبول کارت را در پیشخوان‌های رسمی در نزدیکی تراموا و ایستگاه های مترو یا اسکله کشتی پیدا کنید یا می توانید در دکه‌های روزنامه خریداری کنید و از جاذبه های استانبول دیدن نمایید.

به طور کلی نگران پیدا کردن مکانی برای تهیه یک استانبول کارت نباشید ، زیرا تعداد بسیاری از آنها در این نزدیکی مراکز مهم حمل و نقل عمومی مانند بشیکتاش ، امینونو ، کاباتاش یا کادیکوی وجود دارند.همچنین در مکان های توریستی مانند سلطان احمد قرار دارد، همچنین می توانید در غرفه هایی که در نزدیکی ایستگاه تراموا یا مترو بگیرید. هزینه آن 8 لیر میباشد و موجودی این کارت در ابتدا صفر میباشد که پس از دریافت کارت باید آنرا شارژ نمود در ادامه درمورد نحوه ی شارژ استانبول کارت را توضیح میدهیم.

رزرو بلیط هواپیما مالزی لحظه آخری و خرید آن یکی از دغدغه‌های گردشگران و مسافران ایرانی در زمان سفر به کشور مالزی است. پیشنهاد ما به کسانی که می‌خواهند این بلیط را با بهترین نرخ روز خریداری کنند، مراجعه به سایت لیانا پرواز معتبرترین سامانه رزرو بلیط هواپیما است.

نحوه ی شارژ کردن استانبول کارت

برای شارژ استانبول کارت از دستگاه های ATM میتوان استفاده کرد بدین صورت که کارت را در قسمت شیشه ای ATM قرار داده و دکمه ی سمت راست را فشار داده سپس پول را در قسمت مربوطه قرار داده پس از اینکه دستگاه پول شما را برداشت کارت شما شارژ شده و می توانید از آن استفاده کنید. دستگاه های ATM در ایستگاه های مترو، اتوبوس و بعضا کنار دکه ها میتوان یافت .

روش دیگری که میتوان از طریق آن کارت خود را شارژ کنید خرید اینترنتی است که باید با مراجعه به وبسایت فروش آنلاین istanbultouristpass.com بروید، سپس در انتهای خرید یک ایمیل برای شما ارسال میگردد که دارای کد فعالسازی استانبول کارت می باشد.

تور مالزی یکی از محبوب ترین تورهای خارجی در بین ایرانیان است و به دلیل هزینه پایین و عدم نیاز به اخذ ویزا، این کشور با استقبال خوبی از سمت گردشگران ایرانیان مواجه شده است.

یک استانبول کارت برای چند نفر قابل استفاده است؟

یک استانبول کارت حداکثر 5 نفر را پوشش میدهد بدین روش که هر نفر که از گیت رد می شود پس از چند ثانیه مجددا میتوان کارت را برای نفر بعد استفاده کرد اما بخاطر داشته باشید که در این صورت فقط 1 نفر از تخفیف ها بهره مند خواهد شد.

تهیه استانبول کارت

پس از پایان سفر مبلغی که در کارت می ماند قابل بازگشت است؟

احتمالا شنیده باشید که این مبلغ غیر قابل استرداد است اما اینگونه نیست، برای بازپرداخت موجودی کارت لازم است شما در وبسایت مربوطه فرم بازپرداخت را پر کنید و منتظر بمانید تا از طرف آنها برای شما ایمیل ارسال گردد که از کدام شعبه ی بانک و یا پست می توانید مبلغ را دریافت کنید لازم به ذکر است که مدت زمان بازپرداخت مبلغ مشخص نیست .در نهایت توصیه می شود هر مرتبه مبلغ کمی به کارت واریز کنید که دچار دردسر نشوید.

پس از پایان سفر با کارت خود چه کنیم ؟

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که با تور استانبول و یا روش های دیگر زیاد به ترکیه سفر می کنید کارت را نزد خود نگه دارید و در غیر این صورت در پایان سفر کارت خود را به مسافران دیگری که تازه به ترکیه سفر کرده اند بدهید زیرا این کارت ها پس از 2 سال منقضی می شوند.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.