شهر کندی سریلانکا

به روز رسانی: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

شهر کندی سریلانکا یکی از شهرهای بسیار مهم کشور سریلانکا و دومین شهر بزرگ آن محسوب می‌شود. این منطقه در میان کسانی که قصد سفر به تور سریلانکا را دارند بسیار محبوب و مورد توجه است. در این مطلب نگاهی به این منطقه زیبا انداخته‌ایم.

معرفی شهر کندی

ارتفاعات و تپه‌های سرسبز در سریلانکا دنیایی دور از زندگی شلوغ ساحلی را شامل می‌شود. چشم انداز اینجا ترکیبی از طبیعت و مدرنیته است. در بعضی از جاها تپه‌های سبز کوهستانی به قله‌های بلند و ناهموار می‌رسد و در بعضی از جاهای دیگر دامنه‌های کوه‌ها با درختچه‌های چای پوشیده شده‌اند که تپه‌های بوته‌ای هماهنگ و مرتب چشم انداز زیبایی را خلق کرده است. در حالی که غبار و ابرهایی که غالباً تپه‌ها را می‌پوشانند لایه‌های دیگری از زیبایی را اضافه می‌کنند.

خرید بلیط هواپیما مالزی چارتر و سیستمی با لیانا پرواز، ارزانترین سامانه رزرو بلیط با بهترین قیمت

شهر کندی سریلانکا

کندی معروف به کشور تپه شمالی

به شهر کندی سریلانکا و روستاهای اطراف آن اصطلاحا «کشور تپه‌ها» (Hill Country) می‌گویند. کندی توسط دو جریان تاریخی بسیار متفاوت شکل گرفته است. بخش شمالی در حوالی شهر تاریخی کندی محل استقرار آخرین پادشاهی مستقل سریلانکا بود که دو قرن از حملات استعماری پیش از آنکه سرانجام در 1815 به دست انگلیس سقوط کند جان سالم به در برد. آثار باستانی و فرهنگی این پادشاهی مستقل سینالیایی امروز در کندی وجود دارند. موسیقی، رقص و معماری منحصربه فرد، معبد دندان، خانه‌ای برای یادبود بودای جزیره و Kandy Esala Perahera یکی از دیدنی‌ترین جشنواره‌های آسیا هستند که در این منطقه قرار گرفته‌‍اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید در سریلانکا

کشور تپه جنوبی

در مقابل، شکل گیری قسمت کشور تپه جنوبی تا حد زیادی محصول دوره استعمار انگلیس است و مربوط به زمانی که چای به مردم این جزیره معرفی شد. صنعتی که امروزه به شکل اقتصادی و مناظر سرسبز منطقه باقی مانده‌است. در قلب تپه‌های چای در حال رشد شهر نوورا الیا قرار دارد که چند اثر عجیب و غریب از میراث استعماری انگلیس را در خود حفظ کرده و بهترین محل برای بازدید از ارتفاعات مه آلود را فراهم می‌کند. از طرف جنوب در استان اووا، مجموعه‌ای از شهرها و دهکده‌های کوچک، الا، بنداراولا و هاپوتاله منظره‌ای شگفت‌انگیز و پیاده‌روی را در میان تپه‌ها و مزارع چای ایجاد کرده‌اند.

در گوشه جنوب غربی شهر کندی سریلانکا، راتناپورا مرکز فروش سنگ‌های قیمتی، پارک ملی Uda Walawe خانه بزرگترین جمعیت فیل‌ها در این جزیره و قله آدامز که بنابر ادعا اهالی رد پای بودا در آن قرار دارد و به عنوان مکان زیارتی برای پیروان ادیان مختلف مورد احترام است، جزو جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند که در تور سریلانکا می توانید از آن دیدن کنید. شهر کندی از گذشته‌ از نظر برگزاری برنامه‌های موسیقی و تعدد هنرمندان موسیقی از شهرت خوبی برخوردار بوده است. اکنون اوضاع به طرز چشمگیری بهبود یافته است و برنامه‌های سنتی در امتداد قسمت جنوبی دریاچه در مسیر جاده Saranankara برگزار می‌شود.

با رزرو تور بالی از سفر به این جزیره با طبیعت بکر و زیبا و دیدن جاذبه های گردشگری فراوان لذت ببرید.

کشور تپه جنوبی سریلانکا

فرقه پاتینی در شهر کندی سریلانکا

فرقه پاتینی در ابتدا توسط پادشاه گاجاباهو در قرن دوم قبل از میلاد به سریلانکا معرفی شد، اما از دوران اوج خود در دوران کندیان هنگامی که فرمانروایان هندو پادشاهی فرقه او را احیا کردند و معبد کندی را ساختند بیشترین بهره را برد. پاتینی به عنوان همسر پاکدامن و فداکار شناخته می‌شود و زنان باردار با هدف دعا برای این که زایمان امن و راحتی را داشته باشند به اینجا می‌آیند و تصور می‌شود که از بیماری‌های عفونی مانند آبله مرغان،آبله و سرخک نیز محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: جذابیت های کشور سریلانکا

جاذبه های شهر کندی سریلانکا

کندی یکی از مراکز اصلی صنایع دستی و هنری است و بسیاری از روستاهای محلی هنوز در صنایع دستی خاصی مانند سنگ‌های معدنی، چرم و غیره تخصص دارند و شاید این شهر بهترین مکان در جزیره برای خرید سوغات باشد. علاوه بر مکان‌های ذکر شده چندین مغازه صنایع دستی بزرگ و جواهرات گران‌قیمت نیز در امتداد جاده Peradeniya Rd و در مسیر باغ‌های گیاه شناسی وجود دارند.

جشنواره Esala Perahera به مدت ده روز در شهر کندی سریلانکا از دیدنی‌ترین جشنواره‌های سریلانکا و یکی از پر رنگ‌ترین محافل مذهبی آسیا است. سرچشمه آن به زمان ورود دندان یادگاری در سریلانکا در قرن چهارم میلادی در زمان سلطنت Kirti Siri Meghawanna برمی‌گردد که تصمیم گرفت این مراسم را سالانه یک بار در شهر برگزار کند که به سرعت به یک رویداد مهم مذهبی تبدیل شد.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران پاتایا بصورت رفت و برگشت

ده روز جشنواره با مراسم کاشت قلمه‌هایی از یک درخت کاپ که یکی از درخت‌های سنتی Esala است به عنوان نذر آغاز می‌شود. پنج شب اول یا به اصطلاح کمال پراهرا نسبتاً با سروصدای کمتری برگزار می شود اما در پنج شب پایانی، Randoli Perahera، همه چیز به تدریج دیدنی‌تر می‌شود و شامل شرکت کنندگان در صحنه از جمله صدها فیل عظیم اجثه، هزاران طبل، رقاص‌ها و آکروبات بازها در حال قدم زدن و هنرنمایی، شلاق زدن، چرخاندن گلدان‌های آتش و حمل پلاکاردهایی انجام می‌شود.

مراسم برش آب قبل از طلوع آفتاب در محلی در نزدیکی شهر کندی سریلانکا برگزار می‌شود که طی آن یک کشیش به درون Mahaweli Ganga می‌رود و آب‌ها را با شمشیر برش می‌دهد. این مراسم به طور نمادین برای تأمین آب سال آینده انجام می‌شود و کلیسای دندان به طور سنتی اعتقاد دارد که در برابر خشکسالی از این منطقه محافظت می‌کند و ناخالصی‌ها را پاک می‌کند.  در صورت نیاز به ویزای توریستی می‌توانید مطلب “ویزای تک توریستی سریلانکا” را مشاهده فرمایید.

فرقه پاتینی در کندی سریلانکا

لیانا پرواز ارائه دهنده تور تایلند لحظه آخری با بلیط چارتر و سیستمی با قیمت هایی نسبتا ارزان

4.8/5 - (26 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۰۹ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.