جشنواره کلگری استمپید کانادا

به روز رسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
جشنواره کلگری استمپید

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی ها و جزئیات جشنواره کلگری استمپید کانادا بپردازیم، جشنواره ای که در ماه جولای هر سال برگزار می شود و بزرگترین نمایش در فضای باز دنیا لقب دارد. مدت این جشنواره 10 روز است. فستیوالی که با نمایش فرهنگ های بومی از جوامع مختلف و با پوشیدن چکمه های کابویی همراه است. گاوبازی و سوار کاری از معروفترین مسابقات کلگری استمپید است.

بسیاری از مردم محلی و مسافران تابستانی ساعاتی از برنامه تعطیلات خود را به جشنواره کلگری استمپید اختصاص می دهند. این بار در ماه ژانویه، شهر کالگری تبدیل به یک شهری واقعاً غربی می شود. در جشنواره کلگری استمپید، مردم به جای پوشیدن لباس های معمولی، شلوار جین و چکمه گاوچران ها را بر تن می کنند. همچنین نمایش اسب سواران، مردم را از سراسر آمریکای شمالی برای لذت هیجان سوارکاری، بازی ها، غذا و تماشای نمایش های فوق العاده شبانه گرد هم می آورد.

در طول زمان جشنواره در اطراف شهر، صبحانه استمپید به صورت رایگان توسط موسسات متعدد میزبانی می شود. این مراسم صبحانه خوری، که معمولاً پنکیک سرو می‌شود یا در داخل ساختمان و یا در فضای باز انجام می شود. شایان ذکر است که به طور معمول بسیاری از اساتید بزرگ موسیقی کشور برای تماشای این جشنواره به شهر می آیند.

جشنواره کلگری استمپید

در جشنواره کلگری استمپید چه می گذرد؟

فستیوالی از فرهنگ گاو چرانی آمریکای شمالی است که بهترین گاو بازان جهان برای دریافت جایزه دو میلیون دلاری رقابت می کنند. از قسمت های مختلف آن به رام کردن اسب، گاو بازی، راندن ارابه و… می توان اشاره کرد. کنسرت های زنده در سبک کانتری، کارناوال رقص و فستیوال غذایی، رژه 4 کیلومتری در فضای باز از بخش های دیگر در کلگری می باشد.

غافلگیر کننده است که بشنویم این مراسم سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و مردم محلی از برگزاری آن استقبال میکنند و بسیار هیجان زده می شوند. از کارهای مرسوم برای سفر به کلگری، دریافت ویزای کانادا، خرید بلیط و برنامه ریزی برای لباس مخصوص برای حضور در این فستیوال است.

پر شدن سریع اقامتگاه ها که با افزایش قیمت هم روبرو هستند از چالش هایی است که اگر قصد شرکت در کلگری را دارید گریبانگیر شما خواهد بود، اما در عوض وقت گذراندن در کنار افرادی که شکل کابوی ها و سوار کارها لباس می پوشند با کلاه های کابویی لذت بخش خواهد بود.

سفر به بالی، بهشت اندونزی همراه با تور بالی لیانا پرواز.

مراسم رژه

در این مراسم رژه از معروفترین های کلگری استمپید است، شما می توانید تماشاگر باشید یا ثبت نام کرده و با دسته مردم همراه شوید. تصمیم سختی است که 10 روزی را انتخاب کنید که در این نمایش حضور داشته باشید و از تماشای اتفاقات این فستیوال لذت ببرید. از نمایش سگ ها گرفته تا آتش بازی؛ با این ذهنیت راهی جشنواره کلگری استمپید شوید که هیچ نمایشی کوچک نیست و شما را به وجد خواهد آورد.

مراسم از رژه آغاز می شود، رستوران ها و غذاخوری ها تا دیر وقت به فعالیت خود ادامه می دهند که این نمایش باعث جذاب شدن ویترین ها و رونق بخشیدن به شهر کلگری می باشد. مهمانان بین المللی هم در آن حضور می یابند و محدود به یک منطقه نمی شود، تمام مناطق و نواحی شهر درگیر این مراسمات می شوند. سال های ابتدایی بیشتر مراسم زیر باران برگزار می شد، اما با این وجود هم نمایش جذاب و چشم نواز بوده و فرهنگ‌ های مختلف در اردوگاه الباو ریور به هم می رسیدند.

جشنواره کلگری استمپید کانادا

جشنواره کلگری استمپید یک اتفاق ویژه

جالب است بدانید که اکثر فعالیت های این مراسم در ناحیه رسمی برگزار می شود که مسافران می توانند بدون خرید بلیط هم نظاره گر این مراسمات باشند. قدمت این سنت از سال 1923 بوده که همکاری کلگری و استمپید به وقوع پیوسته، این همکاری رویداد مهمی را شکل داد که در سال های قبل تر با معرفی دانش کشاورزی غرب به مردم همراه بود. نمایشی که بزرگ و بزرگ تر شده در حالی که فقط نمایش سواری بود، اما بعدها به معنایی فراتر و نمادین تر تبدیل شده و حالا می شود گفت کسی نیست که کلگر ی استمپید را نشناسد.

جهت اطلاع از قیمت و رزرو تور عمان با مشاوران ما در لیانا پرواز در ارتباط باشید.

فستیوال موسیقی و غذا

بهشت موسیقی و غذا در نمایشات کلگری که باعث بهترین تجربه در مهمانان و حضار می شود. می توان گفت برای هر سلیقه ای اجرای خوبی هم وجود دارد. نمایشی که هم کودکان و هم بزرگان از آن لذت خواهند برد.
موسیقی روی صحنه‌ گوناگونی وجود دارد که از مهم ترین آن ها کوکا کولا، بولز افتر دارک، و مجموعه کنسرت ‌های ویرجین موبایل را می توان مشاهده کرد.

اما غذا! این فستیوال پر است از غذای های رنگارنگ و خوشمزه از سالاد و کیک گرفته تا انواع غذاها که هر مهمانی را به این سمت می کشاند. نمی توان در این رویداد حضور داشت و از غذاهای آن استفاده نکرد، چرا که دزد هر ذائقه ای می شود و نمی توان در برابر این همه زرق و برق تاب آورد. حتی پنکیک رایگان و غیر رایگان.

در این ده روز غذای مختلف با شراب همراه می شود و جالب است که منافع آن صرف امور بشر دوستانه می شود. این رویداد برای بچه ها هم جذاب خواهد بود چرا که محوطه ی جدایی برای بچه ها ساخته شده که هم خوشی است و هم جمع آوری کمک برای بنیاد بیمارستان ها. خلاصه که در ده روز هر صبحانه و محل اجرا متفاوت خواهد بود.

جشنواره کلگری استمپید کانادا

تجربه فرهنگی از جشنواره کلگری استمپید

باید گفت که این فستیوال فقط به مسابقات و نوشیدن و خوردن محدود نمی شود و می توان مطالب زیادی از آن آموخت. از فرهنگ غرب، لذت خرید از صنایع دستی، از شیرینی Bannock، دیدن از سنت ‌ها و لباس ‌های مردم بومی که از سال ۱۹۱۲ تا الان مشارکت داشته اند. از دیدن خانواده های سلطنتی در کلگری و دیدن از فرهنگ وسترن، دیدن دیگر مناطق تاریخی در این فستیوال همه و همه از تجربه های فرهنگی لذت بخش خواهد بود.

سفر به جزیره پنانگ مرواریدی در غرب مالزی همراه با تور پنانگ لیانا پرواز.

سخن پایانی

جشنواره کلگری استمپید در ابتدا از فرهنگ غرب برای تبلیغ روش های نوین کشاورزی بوجود آمد و به گستردگی و جذابیت حالا نبوده است، ولی این روزها چون از مقامات سلطنتی و چهره های محبوب هم میزبانی می کند، شناخته شده تر شده است. در آن روز ها اقای گای و یدیک که پدر بزرگ استمپید بوده از نیویورک به کانادا آمده و با همبستگی چهار تن که به بیگ فور معروف هستند اولین استمپید را پایه گذاری کردند. اتفاقات جذابی در فستیوال 10روزه جشنواره کلگری استمپید می افتد که باعث می شود هر مهمانی در این روزه ها خود را به آن برساند و از جذابیت ها و مسابقات، نمایشات و رقص ها و غذاهای آن لذت ببرد.

سوار کاری، گاو بازی، اسب دوانی، مسابقات نمایش سگ، فروش غذاهای رایگان و غیر رایگان، فستیوال های موسیقی، کشیدن تراکتورها، ارابه سواری، آتش بازی، حجم غذاهای متنوع و خوشمزه و یادگیری فرهنگ و بازدید مکان های تاریخی باعث شده این رویداد بزرگ و اتفاق ویژه ای شناخته شود و این حجم میلیونی سالانه برای بازدید روانه این شهر شوند. استمپید از جنگ جهانی هم عبور کرده و سربلند نماینده همه تنوع ها در کلگری است که قدرت و صبر جامعه را نشان می دهد.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.