نکات سفر به جزیره بالی

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ما در این مقاله قصد داریم به تمام نکاتی که برای سفر به جزیره بالی با تور بالی لازم است اشاره کنیم تا گردشگرانی که برای بار اول قدم به این سرزمین می‌گذارند، با شناخت کمی از موقعیت مکانی و شرایط منطقه‌ای سفر خاطره انگیزی را تجربه نمایید.

معرفی جزیره بالی 

بالی جزیره‌ای است که در میان بیش از 17000 جزیره اندونزی واقع شده است.بالی یک جزیره به طول 95 مایل واقع در اقیانوس هند، تنها دو مایل از نوک جاوا، پرجمعیت‌ترین جزیره جهان و جمعیت بیش از 141 میلیون نفری فاصله دارد.

بالی یکی از معروف ترین جزایر در بین هزاران جزیره در مجمع الجزایر اندونزی است. این جزیره شلوغ با بیش از 4 میلیون نفر ساکن، در طول دهه ها مورد استقبال گردشگران بوده است. سواحل وسیع و سرسبز در جنوب، کوههای آتشفشانی، سالانه نزدیک به 3 میلیون گردشگر خارجی را به خود جلب می‌کند! تعداد زیادی از اندونزیایی ها نیز از جزایر دیگر هر ساله از زیبایی های بالی بهره می‌گیرند و سفر به جزیره بالی را از سفر به کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند.

برای بازدید از بهترین جاذبه های بالی، می توانید ارزان ترین تورهای گردشگری بالی را رزرو نمایید.

بالی از سمت غرب با جزایر ساندا، که شامل مجموعه ای از جزایر لمبوک ، فلورس ، تیمور و دیگران می شود همسایه است. نزدیکترین همسایه بالی در غرب جزیره لمبوک، واقع در کوه رینجانی است. بالی در حدود 1600 مایل به علت کشیده شدن به سمت شمال در غرب استرالیا واقع شده است. و تقریباً 600 مایل با شرق جاکارتا ، پایتخت اندونزی فاصله دارد. جزایر کوچک Nusa Penida و Nusa Lembongan در جنوب شرقی بین بالی و لمبوک واقع شده‌اند.

سفر به جزیره بالی

چرا بالی اینقدر مشهور است؟

الیزابت گیلبرت با کتاب خود بخوان، دعا، عشق، اوبود، فرهنگ بالی را در کانون توجه قرار داد. اما پیش از اینکه این کتاب و فیلم کتاب در سال 2010 مطرح شود، بالی بی سر و صدا در زندگی و کوله پشتی گردشگران و مسافرانی که به آن سفر کرده‌اند در جریان بود.

در حالی که اکثر مردم اندونزی عمدتا مسلمان یا مسیحی هستند، بالی جزیره‌ی هندوهاست. معماری بی نظیر، چه باستانی و چه مدرن، حال و گذشته را به هم متصل کرده است. بعضی اوقات تفاوت بین یک معبد 500 ساله و مهمانخانه یا رستوران ساخته شده در عصر جدید به آسانی قابل درک و بیان کردن نیست!

همچنین برای رزرو بلیط هواپیما تهران بالی با کارشناسان لیانا پرواز تماس بگیرید.

بالی یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان به حساب می‌آید و یک مقصد برتر برای ماه عسل در آسیا است. اگرچه جاده های پر ترافیک بالی زیاد جذاب نیستند، اما ساحل دریا با کوه‌های آتشفشانی همراه با یافته های پنهان پراکنده که در جزیره وجود دارد چشم نواز و خیره کننده هستند.

تعداد زیادی از هنرمندان خلاق برای لذت بردن از زیبایی‌ها و هوای تازه و سالم به بالی نقل مکان کرده‌اند. علی رغم هزینه‌های گزاف، هتل‌های بالی و زمین‌های گلف، بالی هنوز بخش اعظمی از جذابیت‌های خود را حفظ کرده که ده‌ها سال پیش توسط تعداد انگشت شماری از مسافران کشف شده بود.

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به جزیره بالی، سطح لوکس بودن و تجملات آن باشد که مسافران پولدارتر می‌توانند از آن لذت ببرند. هتل‌های پرزرق و برق دار را می‌توانید با قیمت 50 دلار در هر شب پیدا کنید و با پرداخت کمی بیشتر برای هتل‌های لوکس‌تر به راحتی می‌تواند تا 200 دلار در هر شب برای اقامت در هر نقطه از جزیره هزینه کند.

هتل های بالی

کارهایی که باید در سفر به جزیره بالی انجام دهید!

  • گذشته از سه گانه معمول خرید، غذا و استراحت که هر سه در جزیره در سطح عالی قابل دسترسی هستند، در بالی به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی دیگری نیز می‌توانید دست پیدا کنید.
  • بالی که از دهه 1930 مورد استقبال علاقه مندان و گردشگران قرار گرفت بخاطر عدم وجود صخره و فراوانی سواحل زیبا، ساحل کوتا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های جهان تبدیل شده است تا شانس خود را به عنوان یک تازه کار در موج سواری امتحان کنید.
  • از صحنه‌های شلوغ در کوتا می‌توان به آفتاب گرفتن و زندگی شبانه تا استراحتگاه‌های مجلل‌تر و پیشرفته در بالی جنوبی و سواحلی که برای همه تفریحی وجود دارد اشاره کرد. Seminyak و Legian جزو سواحل گسترده و پرطرفدار هستند اما گزینه‌های دیگری هم به دور از ساحل شلوغ غربی وجود دارند.
  • با این وجود، مزارع برنج بالی، مغازه‌ها و بوتیک‌ها، مراکز درمانی سنتی، کافی هستند تا مردم را از سواحل به داخل جزیره و استفاده و بازدید از آنها فریب دهند.
  • نمای داخلی جزیره شامل دریاچه‌ها، آتشفشان‌ها، زمین‌های پلکانی برنج و فضای داخلی سرسبز بالی در خارج از دنپاسار پایتخت بالی لذت بخش است. دهکده‌هایی که به دامنه آتشفشان‌های فعال و چشمه‌های گرم چسبیده‌اند گزینه خوبی برای گردش هستند. خوشبختانه بالی به اندازه کافی آنقدر کوچک است که بتوان سفرهای روزانه را برای کشف جنگل‌های بارانی بدون نیاز به اقامت شبانه انجام داد. با یک موتور هم می‌توانید در جزیره بگردید.
  • غواصی در بالی اغلب ارزان‌تر از تایلند است. ساحل ماسه‌ سیاه بالی در قسمت شمالی جزیره غواصان را مشتاق می‌کند تا برای دیدن خرابه‌های قدیمی USAT Liberty می‌آیند و از غواصی خوب ساحل لذت می‌برند.
  • برای ورود به مکان مذهبی و معابد پوشیدن لباس‌های بلند و آستین دار اهمیت دارد و حتی درآوردن کفش در موقع ورود به برخی از معابد و حتی خانه‌های مردم جزو قوانین معاشرت و رفت و آمد مردم آنجاست. در مقاله ی “راهنمای پوشش در جزیره بالی” به راهنمایی پوشش مناسب در جزیره بالی پرداخته ایم.
  • در بالی همانند بسیاری از کشورهای آسیای شرقی سر مقدس‌ترین بخش بدن است و تا جایی که امکان دارد نباید آن را لمس کنید پس بهتر است به سر افراد محلی دست نزنید حتی کودکان. بهتر است که بیشتر از دست راست برای داد و ستد و کارهای دیگر استفاده کنید چون مردم بالی بنا به سبک زندگی دست چپ را تمیز نمی‌دانند. هیچوقت مزاحم دعاکردن افرادی که در معابد مقابل عکس یا تندیس قرار گرفته‌اند نشوید.
  • به میمون‌ها در معابد یا جاهای دیگر غذا ندهید و حتی به آن‌ها دست نزنید.
  • برای استفاده از اینترنت همراه می‌توانید سیم کارتی را به راحتی از فروشگاه‌های معتبر و کیوسک‌ها تهیه کنید. برای کرایه و رانندگی که از سمت چپ انجام می‌شود هم برای ماشین و هم برای موتور احتیاج به گواهینامه بین‌المللی است. البته خیابان‌های بالی معمولا ترافیک سنگینی دارد.
  • اگر بر روی زمین بسته‌های میوه و غذا مشاهده کردید به آنها دست نزنید چون این بسته‌ها پیشکش روزانه هندوها برای خدایانشان است. از غذاهای محلی که در رستوران‌های محلی کوچک و بزرگ سرو می‌شود استفاده کنید چون بسیار مقوی و ارزان قیمت هستند. آب لوله کشی در بالی معمولا خوردنی نیست و باید از مراکز معتبر هتل‌ها، رستوران‌ها و .. آب سالم تهیه کنید.
جاذبه های بالی اندونزی

نکاتی برای یافتن پروازها برای سفر به جزیره بالی

فرودگاه بین المللی Ngurah Rai در جنوب دنپاسار (کد فرودگاه: DPS) پایتخت بالی، دومین و شلوغ‌ترین فرودگاه اندونزی است. خوشبختانه، این فرودگاه کوچک در سال 2013 و 2014 مورد بازسازی قرار گرفت و باعث زیبایی و امکان پذیرایی بیشتر مسافران ورودی شد.

این فرودگاه به عنوان قطبی برای Garuda ، Wings Air ، Lion Air و Indonesia AirAsia چهار خط هوایی با پروازهایی که تمام اندونزی و آسیای جنوب شرقی را سرویس می‌دهد، خدمات می‌دهد. پروازهای مستقیم را می‌توان از اروپا، خاورمیانه، چین، ژاپن، استرالیا، روسیه و جاهای دیگر یافت.

بیشتر بدانید : اطلاعات کامل درباره مراحل و شرایط اخذ ویزای بالی که باید بدانید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره بالی

آب و هوا در بالی در تمام طول سال به طرز دلپذیری گرم است، اما مانند اکثر مکان‌های جنوب شرقی آسیا بادهای موسمی سالانه می‌تواند خطراتی برای تفریح در این جزیره به همراه داشته باشد.

باران‌های شدید در ماه‌های زمستان می‌تواند در روزهایی ساحل را تعطیل کند. انتظار می‌رود بدترین باران بین دسامبر و مارس باشد. ماه‌های ” shoulder” ماه‌هایی درست قبل و بعد از فصل باران اغلب اوقات خوبی برای لذت بردن از جزیره است.

اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید، برای رزرو بلیط هواپیما مالزی و رزرو تور مورد نظر خود، در سایت لیانا پرواز اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بالی خشک‌ترین و شلوغ ترین ماه‌های تابستان بین ژوئن و آگوست است. متأسفانه، این درحالی است که تعداد زیادی مسافر که می‌خواهند از زمستان در نیمکره جنوبی فرار کنند، ترافیک جمعیتی زیادی را برای بالی ایجاد می‌کنند. اگر در این ایام قصدسفر به جزیره بالی را دارید، باید جزیره را با جمعیت زیادی به اشتراک بگذارید!

سفر به بالی
 
به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.

  1. با سلام
    اگر بخواهیم با تور بالی سفر کنیم هزینه هتل و خورد و خوراک به عهده آژانس است یا باید خودمون تقبل کنیم؟

    1. با سلام و وقت بخیر در تورهای بالی معمولا اقامت هتل همراه با صبحانه میباشد اما برای هالبورد و فولبورد شدن و اطلاع از قیمت ها میتوانید با کارشناسان فروش در تماس باشید