تورهای داخلی ایران و ایرانگردی در نوروز

به روز رسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
ایرانگردی در نوروز

با بیش از 14 سال تجربه در صنعت گردشگری، لیانا پرواز همراه شما در بازدید از زیبایی های کشور عزیزمان، ایران، خواهد بود. بازدید از طبیعت، آثار باستانی، تورهای بیزینسی و تخصصی و گردشگری سلامت در قالب تورهای لوکس و تورهای اقتصادی به همراه سرویس های ترانسفر فرودگاه، اخذ ویزا، مترجم، افتتاح حساب، تهیه سیم کارت، خدمات ویژه فرودگاهی CIP، گشت داخل شهری و تامین امنیت ویژه مسافران خارجی در هتل های 3، 4 و 5 ستاره سراسر کشور. در این مقاله به معرفی تورهای ایرانگردی در نوروز و جاذبه‌ های گردشگری ایران می پردازیم.

ایرانگردی در نوروز

ایرانگردی در نوروز

کشور ایران چهارراه تاریخ است. ایران با توجه به تاریخ کهن، فرهنگ غنی، آب‌وهوای چهارفصل و طبیعت زیبا، توانسته است علاقمندان بسیاری را از هر گوشه جهان به خود جذب کند. ایران کشوری است که در آن اقوام گوناگون از کرد، لر، فارس، ترک، بلوچ، عرب و ترکمن در مناطق مختلف کنار هم گرد آمده‌اند و با صلح و صفا زندگی می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری ایران چنان متنوع است که بسیاری از ایرانیان تعدادی از آن‌ها را از نزدیک ندیده‌اند و فقط وصف آن‌ها را شنیده‌اند. به همین دلیل فرصتی چون برگزاری تور ایرانگردی در نوروز 1402 دور ایران، فرصت‌هایی مغتنم برای گردشگران ایرانی و خارجی است تا در فرصتی کوتاه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران دیدن کنند.

برگزاری تور عمان با بهترین قیمت و امکانات ویژه گردشگران ایرانی

ایرانگردی در تور نوروز 1402 دور ایران

ایران کشوری پهناور است که چشم‌اندازهای طبیعی و آثار باستانی و تاریخی بی‌نظیری دارد. تعداد این نقاط برتر گردشگری آنقدر زیاد است که برای سفر به آن‌ها چند سالی وقت لازم است. از سوی دیگر ایام تعطیلات نوروز و ابتدای بهار، بهترین زمان از نظر آب‌وهوایی برای دیدار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایران است.

در تورهایی مانند تور نوروز 1402 دور ایران، شماری از پرطرفدارترین نقاط گردشگری ایران برای دیدار گردشگران انتخاب می‌شوند تا با برنامه‌ریزی دقیق این تورها گردشگران بتوانند سفری ایمن و راحت به شهرهای کلاسیک گردشگری در ایران داشته باشند.

آژانس لیانا پرواز ارائه دهنده بهترین تورهای گردشگری داخلی و خارجی ازجمله تور مالدیو با بهترین قیمت و امکانات

آشنایی با جاذبه‌ های گردشگری ایران

بهترین راه شناخت ایران، مسافرت به نقاط مشهور تاریخی و دیدار از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران است. دیدار از شهرهای پرطرفدار گردشگری در ایران می‌تواند به آشنایی بیشتر ما با تاریخ کهن، فرهنگ غنی و تمدن با شکوه ایران کمک کند.

مناظر بدیع رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس، نوار ساحلی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، کویر بزرگ لوت و دشت‌های سرسبز، دریاچه‌های نمک و مرداب‌های زیبا، جنگل‌های بلوط و جزیره‌های جنوب کشور، برخی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری در ایران هستند.

در کشور ایران بناهای تاریخی و مذهبی بسیاری وجود دارد که مساجد تاریخی، کلیساهای کهن، آتشکده‌ها، قلعه‌های تاریخی، سایت‌های باستان‌شناسی، باغ‌های ایرانی، مقبره شاعران و عارفان و کاخ‌ها و موزه‌ها بعضی از انواع این بناها هستند. در ادامه چند جاذبه گردشگری محبوب را در ایران با هم مرور می‌کنیم.

جاذبه‌ های گردشگری ایران

دیدار از سی‌وسه‌پل با تور ایرانگردی در نوروز

سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی‌خان پلی است بر روی زاینده‌رود در شهر اصفهان. این پل با 33 دهانه، 295 متر طول و 14 متر عرض همزمان با حکومت شاه‌عباس صفوی توسط الله‌وردی‌خان ساخته شده است. از سی‌وسه‌پل با عنوان باشکوه‌ترین پل تاریخی جهان یاد شده است و معماری شگفت‌انگیزی دارد. برای بازدید از این جاذبه های شگفت انگیز می توانید تور اصفهان را انتخاب نمایید.

برج خاموشان

برج خاموشان، مکانی اسرارآمیز و باستانی در 15 کیلومتری شهر یزد است. در آیین کهن زرتشت، برای این‌که جسم فرد درگذشته، توسط اهریمنان آلوده نشود، آن را بر بالای برج‌هایی چون برج خاموشان قرار می‌دادند تا خوراک پرندگان شکاری شوند. این روش تدفین در بین زرتشتیان ایران تا پیش از دوره پهلوی ادامه داشت. برج خاموشان دارای دو دخمه به نام‌های دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان است.

دیدار از تخت جمشید در تور نوروز 1402 دور ایران

تخت جمشید، پارسه، پرسپولیس یا هزارستون یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین آثار تاریخی ایران است. این مجموعه تاریخی در نزدیکی مرودشت استان فارس و به دستور داریوش کبیر بنا شد. تخت جمشید بر روی صفحه‌ای سنگی ساخته شده است که 125 هزار متر مربع وسعت دارد.

پادشاهان هخامنشی متعددی مانند خشایار شاه و اردشیر اول در تخت جمشید حکمرانی می‌کردند و آن را در دوران خود گسترش داده‌اند. هر یک از کتیبه‌ها، ستون‌ها و طرح‌های روی دیوار در این بنای شکوه‌مند، گوشه‌ای از تاریخ ایران را در دوره هخامنشیان روایت می‌کند.

دشت لوت

برای دیدار از مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای دنیا کافی است به دشت لوت بروید. دشت لوت 10 درصد از مساحت ایران را در خود جای داده است و امکان دسترسی به آن از استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان وجود دارد. دمای مناطقی از دشت لوت گاهی به 70 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و طی سال‌های 2004 تا 2009 میلادی گرم‌ترین نقطه کره زمین بوده است.

دشت لوت بهشت کویرنوردان است. در بسیاری شهرها و روستاهای حاشیه دشت لوت، اقامت‌گاه‌هایی برای گردشگران با امکان برگزاری تورهای صحرانوردی و سافاری وجود دارد. این دشت نخستین میراث طبیعی ایران است که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

دیدار از حافظیه در تور نوروزی 1402 دور ایران

آرامگاه حافظ یا حافظیه، مجموعه‌ آرامگاهی حافظ شیرازی، شاعر نام‌دار ایرانی است. این مجموعه در بلوار گلستان شهر شیراز واقع شده است. 65 سال پس از درگذشت حافظ ساختمانی گنبدی‌شکل روی مقبره حافظ بنا شد و طی سده‌های بعدی سه بار به دستور شاه‌عباس صفوی، نادرشاه افشار و کریم‌خان زند این بنا توسعه یافت.

حافظیه بنایی بسیار زیبا است که تالاری با چهار ستون سنگی بلند و یکپارچه و باغی بزرگ دارد. باغ مجموعه حافظیه همچون دیگر باغ‌های مشهور ایرانی، طراحی ویژه‌ای دارد که با مفاهیم عرفانی و فرهنگ ایرانی در ارتباط است. هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان برای دیدن این جاذبه گردشگری با تور شیراز سفر می‌کنند.

دیدار از حافظیه در تور نوروزی 1402 دور ایران

چرا تور نوروز 1402 دور ایران را انتخاب کنیم؟

برای شناخت کشور ایران و آشنایی با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران باید مشخصه‌های این تمدن و جاذبه‌های طبیعی آن را از نزدیک دید. کشور ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی در فهرست 5 کشور برتر دنیا قرار دارد و تمدن ایران بنیان‌گذار بسیاری از مشخصه‌های تمدنی در جهان از جمله خط است.

تورهای نوروزی 1402 دور ایران که توسط آژانس مسافرتی لیانا پرواز ارائه شده است، امکان دیدار شما را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران با بهترین خدمات فراهم کرده است. با انتخاب تور نوروز 1402 دور ایران شما می‌توانید با اقامت در بهترین هتل‌ها با کمترین هزینه، سفر نوروزی مفرحی را به همراه خانواده و دو.ستان خود تجربه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.